Oke, misschien was ik iets te enthousiastAnne Panne schreef:je maakt het jezelf veels te duur hoor
lampen etc zijn een eens in de zoveeltijd- aanschaf en 1 warmtelamp kost mij ongeveer 8 euro en daar doe ik ongeveer 4-6 maanden mee
UV lamp kostte mij ongeveer 30 euro en daar doe ik ongeveer een jaar mee
warmtemat in terrarium is helemaal niet nodig
zand 1 keer in het half jaar verversen, zak zand kost mij 25 euro.. maar je kan ook gewoon speelzand nemen die je bij een bouwmarkt koopt en dan kost een zak ongeveer 3 euro
krekels hoef je niet bij te voeren met speciale vitaminen, daar kan je gewoon een stuk appel ingooien
1 potje vitaminen en kalk daar doe ik weken/maanden mee
heb 2 baardjes
daarbij kan je ook zelf je voedseldieren kweken en dan ben je nog veel goedkoper uit![]()
dus je hebt het jezelf duurder gemaakt dan nodig was
De warmtemat had ik vooral voor 's nachts, die verwarmde dag en nacht, overdag in combinatie met de lampen.
Voedseldieren kweken is inderdaad een optie maar dat zag ik echt niet zitten :N:
Neemt niet weg dat het hartstikke leuke dieren zijn hoor de baardjes, je hebt er wel meer "contact" mee dan met slangen, ze kunnen heel tam worden. En alle dieren/hobbies kosten geld, dus als je het je kan veroorloven, waarom niet?