Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

allergie bij honden

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
hotspot
nieuw lid
Mijn ras(sen): schotse (collie)

allergie bij honden

Ongelezen bericht door hotspot »

Hallo ik ben Marielle en rond de 40

Ik heb 2 honden waarvan de collie last heeft van huidallergie en dit na gebruik van vlooienpipet. Ik heb hiervoor antibiotica en hydrocortiderm, hierin zit prednisolon. Ik vraag of iemande dezelfde ervaring deeld en wat kan ik er nog meer aan doen. mijn collie is heel gevoelig , vorig jaar hetzelfde na gebruik frontline. Mijn greyhound mix heeft hier geen last van maar krabt ook veel na gebruik, geen haaruitval of zo de collie wel

grMarielle :N:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Re: allergie bij honden

Ongelezen bericht door Frenk »

welkom op het forum. Aan gezien dit het voorstel topic is, is het handig om je vraag nogmaals in het medische topic te zetten.

Edit:
Overigens gebruik ik bij hotspots het volgende:
haar zoveel mogelijk wegknippen of scheren en schoonmaken met een sopje van groene biotex. Vervolgens de wond uitdrogen met rijstebloem/maizena. Daarna betadinezalf, groene leem zalf of honingzalf erop. Ik gebruik liever geen prednison-achtige middelen. En natuurlijk ervoor zorgen dat de hond niet verder kan gaan met likken of krabben.

Als je hond erg gevoelig reageert op vlooienpipetten, dan zul je dat dus aan moeten passen. Mijn hond krijgt hotspots als hij gebeten wordt door vlooien, dus bij hem ligt het iets anders :wink: Maar ik ondersteun de vlooienbehandeling bij hem met knoflooksnoepjes van biofood en dat lijkt te helpen.
Afbeelding
hotspot
nieuw lid
Mijn ras(sen): schotse (collie)

Ongelezen bericht door hotspot »

bedankt voor je bericht, mijn collie heeft regelmatig zo'n hoofdkap op zodat hij niet aan kan krabben,bijten. Ook ik geef de hond knoflook snoepjes maar heeft niet afdoende geholpen, dus denk ik dat het aan die vlooienpipetten ligt alhoewel mijn greyhound daar niet op reageert. Wij maken de kuur even af en ik gebruik de volgende keer maar eens groene leem of honingzalf. Zelf was ik wondjes met gekookte water (afgekoeld) en laat dit aan de lucht drogen. Biotex zit parfums waar de hond weer allergisch op kan reageren vroeger deden ze dat. Afgekookt water is ook ontsteking remmend maar wel wond drogen aan de lucht. Misschien een tip voor je . Hartelijk bedankt voor je tips en reactie Mariel

Edit:
Overigens gebruik ik bij hotspots het volgende:
haar zoveel mogelijk wegknippen of scheren en schoonmaken met een sopje van groene biotex. Vervolgens de wond uitdrogen met rijstebloem/maizena. Daarna betadinezalf, groene leem zalf of honingzalf erop. Ik gebruik liever geen prednison-achtige middelen. En natuurlijk ervoor zorgen dat de hond niet verder kan gaan met likken of krabben.

Als je hond erg gevoelig reageert op vlooienpipetten, dan zul je dat dus aan moeten passen. Mijn hond krijgt hotspots als hij gebeten wordt door vlooien, dus bij hem ligt het iets anders :wink: Maar ik ondersteun de vlooienbehandeling bij hem met knoflooksnoepjes van biofood en dat lijkt te helpen.[/quote]
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

hier ook een hond die niet tegen vlooienpipetjes kan, krijgt hij enorme hotspots van dus dat gebruik ik ook niet meer. daarna geen last meer gehad. alleen 2 weken geleden was ik met de jongste 3 in het bos en de volgende dag hadden ze alledrie hotspots. ik behandel het als volgt:
schoonmaken met water, betadineoplossing erop en daarna fucidin, dat is een antibioticazalf. dan is het met een dag dicht. ik geef nooit pred.pillen, is echjt rotzooi en de huid wordt er erg dun van. ook liever geen antibiotica want dat legt de darmen stil en is de pest voor de weerstand. antibioticazalf werkt alleen waar het moet, op de plek zelf dus.
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”