Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pluimpje

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Pluimpje

Ongelezen bericht door Supernova »

Laatst was ik met mijn zusje bij puppycursus, en een mevrouw daar zei dat je bij een reu het beste zijn pluimpje af kan knippen. Hiermee bedoeld ze het pluimpje haar bij de penis van de hond. Dit omdat er anders doordat er vuil in blijft hangen de hond een vergrote kans heeft op een voorhuidsonsteking.

Ik heb hem dus afgeknipt bij mijn hond. ( hij keek wel een beetje moeilijk toen ik met die schaar bezig was :F: )

Maar toen begon ik me toch af te vragen of dit echt wel zo is, ik heb er namelijk nog nooit eerder over gehoord. En het lijkt mij dat dat pluimpje niet voor niks door moeder natuur bedacht is.

Is er iemand die er eerder van gehoord heeft? Of iemand die verstand heeft van pluimpjes :mrgreen:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Re: Pluimpje

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik knipte het ook weg bij mijn reutje. Sterker nog, bij Jamey haal ik haar 'piemeltje' (sja zo noemde mn moeder het en ik heb het overgenomen :mrgreen: ) ook weg... vind het niet erg fris met de urine die erin blijft hangen enzo...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Ja ik vind het inderdaad ook wat frisser, hij had ook wel eens wat afscheiding uit zijn piemel en dat bleef dan lekker in die haartjes hangen :ugh:

Maar of het nou echt een nut heeft weet ik niet :scratch:

( en ik wist niet dat teefjes piemeltjes hadden.. weer wat geleerd :F: )
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Ongelezen bericht door Dusty »

ik heb het bij Dusty ook weg geknipt. vond het ook hygiënischer :wink: of het echt helpt tegen voorhuidsonstekingen weet ik niet maar hij heeft er in ieder geval geen last van :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”