Janou Tamara, 't is maar een hond hoorTamara. schreef:7 tot 10 uur per dag alleen en daarnaast nog, als jullie thuis zijn, in de bench als de hond te druk is. Als de hond geluk heeft mag 'ie wel 1x per week mee fietsen en/of 1x per week een rondje park.
Jippie.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Even voorstellen: Addie
Moderator: moderatorteam
-
Marion.
Re: Even voorstellen: Addie
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
vaddie schreef:Nou jullie zorgen er echt voor dat een mens zich welkom voelt hier....(
wen je wel aan vaddie
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Vind jij dan dat wat er gebeurt normaal issmoekie schreef:vaddie schreef:Nou jullie zorgen er echt voor dat een mens zich welkom voelt hier....(
wen je wel aan vaddie(is iets teveel gevraagd, en kan even duren
) maar het went echt
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- smoekie
- Zeer actief
Daar laat ik me nog niet eens over uit. Ik kijk alleen maar naar haar bericht, en naar haar antwoorden, en vanaf pakweg antwoord 4-5 krijgt ze al direct zonder enige vragen over de situatie de boeman toegespeeld, en dat is typerend voor hoe het hier werkt. Ipv te vragen hoe iets bij iemand thuis gaat wat in mijn ogen een normaal iets zou zijn, wordt gelijk verteld dat het zielig is. ze vakantie op moet nemen etc etc.Ariane schreef:Vind jij dan dat wat er gebeurt normaal issmoekie schreef:vaddie schreef:Nou jullie zorgen er echt voor dat een mens zich welkom voelt hier....(
) maar het went echt
![]()
Niet hoe de thuis situatie is. Niet hoe de achtergrond van het beestje is.Niet of het haalbaar is of ze op een andere manier de hond kan wennen alleen te laten in het nieuwe onderkomen. Niets. Nee. gewoon van (bijna) quit af aan oordelen en aanvallen
Er zijn meer dan genoeg mensen die hun hond als ze werken alleen thuis laten. En dat hoort in mijn ogen ook te kunnen. Als dat niet lukt, moet je proberen dat voor elkaar te krijgen, en op dit moment heeft de TS meer aan tips om dat voor elkaar te krijgen dan verwijten dat ze het zo verschrikkelijk zielig is, en dat ze het hondje maar weg moet doen etc etc
Als ik naar mijn eigen voorbeeld kijk toen ik me hier net aan had gemeld omdat mijn hond niet goed was en de DA ook zo 1-2-3 niks kon vinden kreeg ik naar een aantal berichten ook een nare bijsmaak (wat ik ook vertelde) 2e topic welke ik opende na de vakantie was helemaal walgelijk. Maar goed, dat is zoals ik al zei zo ongeveer typerend voor dit forum als je je net aanmeld, en daar wen je vanzelf wel aan. De rouwdouwers blijven en de andere haken af, of durven niets meer te plaatsen cq te vragen.
Het is een forum bedoelt voor adviezen, voor tips en ervaringen, en in mijn ogen nog steeds niet om veroordeeld te worden nog voor je ook maar goed en wel heb uitgelegd hoe en wat, en zelfs als je duidelijk uitlegt hoe en wat wordt je gewoon voor leugenaar uitgemaakt of zit het anders in elkaar dan jij verteld
Ik vindt het persoonlijk goed dat ze die bench terug heeft gehaald, waarschijnlijk is dat voor de hond “het” veilige plekje. Dat is het voor die van mij ook, die kan in en uitlopen wat ze wil, maar die bench dat is haar plek, daar komt niemand aan, daar komt niemand bij in de buurt. Noch mijn kinderen, noch anderen. En klaarblijkelijk is dat de optie voor haar geweest, en had de hond geen last van verlatingsangst, maar was hij gewoon bang. Wat moet zo’n pup zo ineens in een vreemd groot huis? Die is dat kleine eigen plekje gewend, en heeft die weer terug gehad. Goed toch?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Marion.
Nou, de achtergrond van het beestje was dat hij net verkast was. Omdat hij niet meer gewenst was. En dan in een nieuw huis, ineens bij een vreemde hond komt, en dan 7-10 uur alleen gelaten wordt. Dàt was de situatie.smoekie schreef:Niet hoe de thuis situatie is. Niet hoe de achtergrond van het beestje is.Niet of het haalbaar is of ze op een andere manier de hond kan wennen alleen te laten in het nieuwe onderkomen. Niets. Nee. gewoon van (bijna) quit af aan oordelen en aanvallen![]()
Er zijn meer dan genoeg mensen die hun hond als ze werken alleen thuis laten. En dat hoort in mijn ogen ook te kunnen. Als dat niet lukt, moet je proberen dat voor elkaar te krijgen, en op dit moment heeft de TS meer aan tips om dat voor elkaar te krijgen dan verwijten dat ze het zo verschrikkelijk zielig is, en dat ze het hondje maar weg moet doen etc etc
Alleen al uit die situatie concludeer ik dat je dat beestje niet zo lang alleen kunt laten. Dat jij daarnaast nog meer info nodig hebt, bankrekening? adres?, jouw manco.
Ik ken gelukkig overigens niet "meer dan genoeg mensen" die hun hond 7 uur per dag alleen laten omdat ze moeten werken. Mijn kennissenkring is iets verantwoordelijker met honden.
- smoekie
- Zeer actief
Nog even een kleine aanvulling op jouw opmerking, en die van een ander.Ariane schreef:Vind jij dan dat wat er gebeurt normaal issmoekie schreef:vaddie schreef:Nou jullie zorgen er echt voor dat een mens zich welkom voelt hier....(
) maar het went echt
![]()
De hond zit niet de hele dag opgesloten in de bech. Ze kan haar bench in zodra ze wil en kan er uit als ze wil (tenminste zo begrijp ik het) dat is hier precies hetzelfde. Ik ben dan wel niet de hele dag weg, maar het zou zo maar kunnen dat ik eens een hele dag weg ben, en dan kan ze als ze wil de bench in en uit wanner ze wil. Zo lees ik het ook van TS.
Wat ik verder lees is dat als ze ‘s avonds zo onrustig en druk is, ze haar even in haar bench doen om rustig te worden. Dat doe ik hier ook als ik visite (lees kinderen) heb. Houd ze echt niets van over.
Dan lees ik dat er wordt gezegd dat je geen hond neemt om die dagelijks 7-10 uur alleen te laten? Wanneer neem je dan een hond in huis? Als je halve dagen werkt, als je niet werkt, of als je oppas hebt? Het is geen kind hoor.
En daarbij, als je het daarover gaat hebben, waarom nemen mensen in godsnaam kinderen als ze het 5 dgn in de week naar de opvang brengen van 07.00 – 20.00 uur?
Zo kun je overal wel over vallen.
-
*Ellen*
Smoekie, waarom een hond in huis nemen als die 7 tot 10 uur zonder baas zit.
En als de baas thuis is en de hond is te druk, dan gaat ie in de bench.
Ik vind het niet kunnen. Dan doe je een hond tekort.
Ik wil de topicstarter niet afbranden, denk dat niemand dat wil.
Maar soms weten mensen niet beter, en een mens is nooit te oud om te leren.
In dit geval zou ik zeggen : het gaat niet goed met de hond, hij trekt het niet om 7 tot 10 uur alleen te zijn en dan in de bench opgesloten te worden omdat hij zo druk is.
In dit geval zou ik zeggen : het gaat niet goed met de hond, hij trekt het niet om 7 tot 10 uur alleen te zijn en dan in de bench opgesloten te worden omdat hij zo druk is.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Je weet het ontzettend mooi te vertellen maar zelf heb je ook geen zinnige vragen gesteld zoals sommigen die blijkbaar wel hadden moeten stellen. Jouw enige reactie was ook een sneer. Waarom stel jij die vragen dan niet maar reageer je wel op of naar anderen?smoekie schreef:Ipv te vragen hoe iets bij iemand thuis gaat wat in mijn ogen een normaal iets zou zijn, wordt gelijk verteld dat het zielig is. ze vakantie op moet nemen etc etc.
Niet hoe de thuis situatie is. Niet hoe de achtergrond van het beestje is.Niet of het haalbaar is of ze op een andere manier de hond kan wennen alleen te laten in het nieuwe onderkomen. Niets. Nee. gewoon van (bijna) quit af aan oordelen en aanvallen![]()
-
Marion.
Nou precies. Als je er tijd genoeg voor hebt, of iets kunt regelen. Of vind jij het normaal dat je hond een uur aandacht krijgt per dag? Het is geen goudvis hoor.smoekie schreef:Dan lees ik dat er wordt gezegd dat je geen hond neemt om die dagelijks 7-10 uur alleen te laten? Wanneer neem je dan een hond in huis? Als je halve dagen werkt, als je niet werkt, of als je oppas hebt? Het is geen kind hoor.
- smoekie
- Zeer actief
Ik heb uit haar verhaal inderdaad opgemaakt dat ze hem net 2 wkn had. Ik had ook uit haar verhaal opgemaakt dat hij bij de vorige eigenaar goed alleen kon zijn. Tuurlijk is het voor een hond wennen aan een nieuw huis, nieuwe situatie etc. Maar als je weet dat een hond alleen zijn is gewend moet dat niet zo’n groot probleem zijn.Marion. schreef:smoekie schreef:Niet hoe de thuis situatie is. Niet hoe de achtergrond van het beestje is.Niet of het haalbaar is of ze op een andere manier de hond kan wennen alleen te laten in het nieuwe onderkomen. Niets. Nee. gewoon van (bijna) quit af aan oordelen en aanvallen![]()
Nou, de achtergrond van het beestje was dat hij net verkast was. Omdat hij niet meer gewenst was. En dan in een nieuw huis, ineens bij een vreemde hond komt, en dan 7-10 uur alleen gelaten wordt. Dàt was de situatie.
Alleen al uit die situatie concludeer ik dat je dat beestje niet zo lang alleen kunt laten. Dat jij daarnaast nog meer info nodig hebt, bankrekening? adres?, jouw manco.
Ik ken gelukkig overigens niet "meer dan genoeg mensen" die hun hond 7 uur per dag alleen laten omdat ze moeten werken. Mijn kennissenkring is iets verantwoordelijker met honden.
Maar ja, de hond heeft waarschijnlijk toch ietwat ontwenningsverschijnselen en heeft wat moeite zich aan te passen aan de nieuwe situatie. En ipv haar tips te geven wordt ze nagenoeg uitgekotst. Ik hoef verder geen bankrek of adres te hebben hoor, maar een klein idee van hoe het er bij de vorige eigenaar aan toe ging, hoe haar dagindeling normaliter is is wat mij betreft niet te veel gevraagd, maar daar had nagenoeg niemand belang bij.
Ben je gek. Vakantie opnemen dat moet ze (of het nou wel of niet kan) weg doen want er is geen tijd. Dat ze bijna meegaan op vakantie daar waar de meeste honden naar het pension gaan wordt niet gelezen. Dat is al meer dan menig hondeneigenaar doet (waaronder ondergetekende) Alleen thuis laten? Schande. Stel je voor zeg.
Je mag en kan alleen nog maar een hond houden als je niet werkt of nagenoeg niet, en anders zorgen voor opvang, liefst nog beter dan je zou doen voor je kinderen. Kheb hier zoveel gelezen van zoveel mensen en zoals ik het lees werken er meer dan genoeg, en laten zij de honden meestal de hele dag alleen thuis. Zo worden in de ochtend vroeg goed en lang uitgelaten en in de avond nog iets langer. Niks mis mee hoor, ik vind het prima zolang de hond goed verzorgd wordt en daar mankeert het hier volgens mij ook echt niet aan. Maar dat wordt niet gelezen volgens mij.
- smoekie
- Zeer actief
Marion. schreef:Nou precies. Als je er tijd genoeg voor hebt, of iets kunt regelen. Of vind jij het normaal dat je hond een uur aandacht krijgt per dag? Het is geen goudvis hoor.smoekie schreef:Dan lees ik dat er wordt gezegd dat je geen hond neemt om die dagelijks 7-10 uur alleen te laten? Wanneer neem je dan een hond in huis? Als je halve dagen werkt, als je niet werkt, of als je oppas hebt? Het is geen kind hoor.
Nee hoor, dat zeer zeker niet, dan moet je inderdaad geen hond nemen, maar dat maak ik ook niet uit haar verhaal op, dat is wat men hier ervan maakt en doorgeeft aan de ander.
Maar ja, misschien lees ik haar verhaal dan wel niet goed
- Tamara.
- Zeer actief
En wie zijn al die mensen dan Smoekie? Wie zijn ál die mensen die alle dagen in de week werken en alle dagen van de week de hond alleen thuislaten?smoekie schreef:Kheb hier zoveel gelezen van zoveel mensen en zoals ik het lees werken er meer dan genoeg, en laten zij de honden meestal de hele dag alleen thuis. Zo worden in de ochtend vroeg goed en lang uitgelaten en in de avond nog iets langer. Niks mis mee hoor, ik vind het prima zolang de hond goed verzorgd wordt en daar mankeert het hier volgens mij ook echt niet aan. Maar dat wordt niet gelezen volgens mij.
- smoekie
- Zeer actief
*Ellen* schreef:Smoekie, waarom een hond in huis nemen als die 7 tot 10 uur zonder baas zit.
Hier zit de hond ook wel eens een hele dag alleen. Tis dan wel niet 5 dng per week, maar kan wel gebeuren, en dat moet ook kunnen vindt ik. niemand die weet of ze beide 5 dgn in de week werken waarbij de hond 7-10 u alleen zit. Zij heeft haar best willen doen (zo lees ik het) door een herplaatser in huis te nemen die goed alleen kon zijn, niks meer niks minder. De hond heeft nu gewoon wat aanpassingsproblemen, en als de hond gewend is aan een bench kan ik me wel voorstellen dat ze zich nu "veiliger" voelt dan wanneer ze het hele grote huis tot haar beschikking heeft.
JIj wil de ts niet afbranden, en dat zeg ik ook niet, maar als je even terugleest is dat wel het geval. Niemand die naar een achtergrond vraagt. Je gaat toch eerst vragen hoe de hond e.e.a. gewend is. je vraagt toch eerst hoe het er in het nieuwe huis aan toe gaat? Betreft het 1 dag. betreft het meerdere dagen, betreft het de hele week? etc etc et. Niks van dat alles, en daar ging het mij meer om ellen.
Dat ze de hond in de avond in de bench doen snap ik ook niet, maar ik weet ook niet wat daar de reden van is, daarvoor zou zij eerst moeten weten wat de reden kan zijn dat de hond zo “stuitert” ik denk blijdschap dat ze terugzijn, maar weet dat niet zeker.???
- smoekie
- Zeer actief
Nee klopt. Ik heb inderdaad geen zinnige vragen gesteld. Waarom niet? Ik maak uit haar verhaal op dat de hond zoals zij het begrepen heeft goed alleen kon zijn (wat voor hun belangrijk was)Tamara. schreef:Je weet het ontzettend mooi te vertellen maar zelf heb je ook geen zinnige vragen gesteld zoals sommigen die blijkbaar wel hadden moeten stellen. Jouw enige reactie was ook een sneer. Waarom stel jij die vragen dan niet maar reageer je wel op of naar anderen?smoekie schreef:Ipv te vragen hoe iets bij iemand thuis gaat wat in mijn ogen een normaal iets zou zijn, wordt gelijk verteld dat het zielig is. ze vakantie op moet nemen etc etc.
Niet hoe de thuis situatie is. Niet hoe de achtergrond van het beestje is.Niet of het haalbaar is of ze op een andere manier de hond kan wennen alleen te laten in het nieuwe onderkomen. Niets. Nee. gewoon van (bijna) quit af aan oordelen en aanvallen![]()
Ik begreep uit haar verhaal dat nadat ze de bench terug in huis zette de hond direct een stuk rustiger was en niet meer piepte e.d.
Mijn vraag zou zijn geweest hoe ze het bij de vorige eigenaar gewend was. Maar die had ze al ingevuld door te zeggen dat ze de bench had terug gezet. Dat andere dat niet geloven, is niet mijn pakkie aan. Ik vertrouw wat dat betreft iets meer op degene die iets te vragen cq te vertellen heeft want ze wint er niks bij om het verhaal anders te maken dan het is.
En dat ik dan reageer of sneer naar andere is niet zo heel erg vreemd omdat ik dat zelf aan den levende lijve heb ondervonden en als ik ook maar enigszins het idee had gehad dat dat de manier was waarop het hier werkte, had ik ook zeker hier geen adviezen gevraagd. Dan had ik wel gaan zoeken ipv zo stom te wezen zelf een topic (tot 2x toe) te openen, dus wat dat betreft door schade en schande wijzer geworden.
Ik heb in korte tijd meer info gehaald dan wat ik zou hebben gekregen als ik er zelf om zou hebben gevraagd.
- smoekie
- Zeer actief
Ik wil best de moeite nemen om dergelijke reacties waar dat uit blijkt naar voren te gooien hoor. Geen probleem. Maar ik het het flauwe vermoeden dat als je al een dergelijke tijd hier meeloopt dat onderhand wel bekend is. En ik werp me daarentegen niet op om mensen wat dat betreft bij naam te noemen. Ik heb er geen problemen mee, de honden zoals ik het gelezen heb ook totaal niet, dus wat zou het nut daarvan zijn.Tamara. schreef:En wie zijn al die mensen dan Smoekie? Wie zijn ál die mensen die alle dagen in de week werken en alle dagen van de week de hond alleen thuislaten?smoekie schreef:Kheb hier zoveel gelezen van zoveel mensen en zoals ik het lees werken er meer dan genoeg, en laten zij de honden meestal de hele dag alleen thuis. Zo worden in de ochtend vroeg goed en lang uitgelaten en in de avond nog iets langer. Niks mis mee hoor, ik vind het prima zolang de hond goed verzorgd wordt en daar mankeert het hier volgens mij ook echt niet aan. Maar dat wordt niet gelezen volgens mij.
- Tamara.
- Zeer actief
Bespaar jezelf een afgang. Ik loop iets langer mee op dit forum dan jij en ik 'ken' werkelijk niemand die zijn of haar hond 5 dagen in de week 7 tot 10 uur lang per dag alleen laat. Dus die opmerking 'dat zoiets onderhand wel bekend is' slaat echt kant nog wal.smoekie schreef:Ik wil best de moeite nemen om dergelijke reacties waar dat uit blijkt naar voren te gooien hoor. Geen probleem. Maar ik het het flauwe vermoeden dat als je al een dergelijke tijd hier meeloopt dat onderhand wel bekend is. En ik werp me daarentegen niet op om mensen wat dat betreft bij naam te noemen. Ik heb er geen problemen mee, de honden zoals ik het gelezen heb ook totaal niet, dus wat zou het nut daarvan zijn.
Verder heeft het totaal geen nut om met namen te strooien maar jij doet in dit topic voorkomen alsof er heel veel hondenforummers zijn die zijn of haar hond elke dag, de hele dag lang, alleen laat. Dat is pure onzin en dit soort dingen moet je zeker niet neerzetten als een vaststaand feit.
-
Marion.
En ik nog ietsje langer. En ik peins en peins. Maar ik kan geen enkele forummer bedenken die zijn hond dagelijks zo lang alleen laat. Geen enkele.Tamara. schreef:Bespaar jezelf een afgang. Ik loop iets langer mee op dit forum dan jij en ik 'ken' werkelijk niemand die zijn of haar hond 5 dagen in de week 7 tot 10 uur lang per dag alleen laat. Dus die opmerking 'dat zoiets onderhand wel bekend is' slaat echt kant nog wal.smoekie schreef:Ik wil best de moeite nemen om dergelijke reacties waar dat uit blijkt naar voren te gooien hoor. Geen probleem. Maar ik het het flauwe vermoeden dat als je al een dergelijke tijd hier meeloopt dat onderhand wel bekend is. En ik werp me daarentegen niet op om mensen wat dat betreft bij naam te noemen. Ik heb er geen problemen mee, de honden zoals ik het gelezen heb ook totaal niet, dus wat zou het nut daarvan zijn.
- smoekie
- Zeer actief
Tamara. schreef: Bespaar jezelf een afgang. Ik loop iets langer mee op dit forum dan jij en ik 'ken' werkelijk niemand die zijn of haar hond 5 dagen in de week 7 tot 10 uur lang per dag alleen laat. Dus die opmerking 'dat zoiets onderhand wel bekend is' slaat echt kant nog wal.
Verder heeft het totaal geen nut om met namen te strooien maar jij doet in dit topic voorkomen alsof er heel veel hondenforummers zijn die zijn of haar hond elke dag, de hele dag lang, alleen laat. Dat is pure onzin en dit soort dingen moet je zeker niet neerzetten als een vaststaand feit.
Geloof me voor mij zal het echt geen afgang zijn hoor. Persoonlijk boeit het me niet zo omdat ik ook lees dat die honden echt niets te kort komen, maar ik vind het wel ietwat kortzichtig om de TS van het een of ander te beschuldigen terwijl er menig anderen zijn die hetzelfde doen maar waarbij het klaarblijkelijk niets uitmaakt omdat daar (inmiddels) de achtergrond van bekend is en dat diegene hun hond 2x per dag heel lang uitlaten(bos etc) tegenover hen die de hond misschien 4 zelfs 5 x per dag uitlaten maar dan pakweg bwv 10 min.
Dus nee, het heeft ook totaal geen zin om namen rond te strooien.Maar ga het ook niet afdoen alsof ze hier niet zijn zeg.
- smoekie
- Zeer actief
Marion. schreef:En ik nog ietsje langer. En ik peins en peins. Maar ik kan geen enkele forummer bedenken die zijn hond dagelijks zo lang alleen laat. Geen enkele.
Hoeft ook niet Marion. Jij bent misschien op het HF terecht gekomen en hebt nooit de geschiedenis van veel voorkomende HF leden gelezen, maar uit interesse heb ik dat wel gedaan, en heb meerdere malen
-
Marion.
Ik heb geen idee meer wanneer ik hier voor het eerst kwam. Voordat Miep was geboren, dus voor 21 augustus 2002 in elk geval. Ik ben redelijk op de hoogte van de karakters van de veel voorkomende HF leden.smoekie schreef:Hoeft ook niet Marion. Jij bent misschien op het HF terecht gekomen en hebt nooit de geschiedenis van veel voorkomende HF leden gelezen, maar uit interesse heb ik dat wel gedaan, en heb meerdere malenzo gekeken.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Jij bent weggeweest en daardoor klopt je aanmelddatum eigenlijk niet.Marion. schreef: Voordat Miep was geboren, dus voor 21 augustus 2002 in elk geval. Ik ben redelijk op de hoogte van de karakters van de veel voorkomende HF leden.
Jij maakt Smoekie in de war.
Foei!
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Zo te lezen Marion heb je volgens Smoekie anders een behoorlijk gat in je leden kennisMarion. schreef:Ik heb geen idee meer wanneer ik hier voor het eerst kwam. Voordat Miep was geboren, dus voor 21 augustus 2002 in elk geval. Ik ben redelijk op de hoogte van de karakters van de veel voorkomende HF leden.smoekie schreef:Hoeft ook niet Marion. Jij bent misschien op het HF terecht gekomen en hebt nooit de geschiedenis van veel voorkomende HF leden gelezen, maar uit interesse heb ik dat wel gedaan, en heb meerdere malenzo gekeken.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik geloof wij allemaalvaddie schreef:(er zijn ook mensen die moeten werken voor hun geld hoor)
Ik vind het een hondwaardig leven als een hond voldoende aandacht van zijn baas krijgt en er qua activiteit aan zijn behoeftes voldaan wordt. En dat behaal je met geen enkele hond die elke dag 7-10 uur zonder baas thuis moet blijven en maar 1x per week naar het park mag.

- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
ik zou me de hele dag klote voelen als mijn honden zolang alleen zouden zitten
het komt hier waarschijnlijk 1 keer in de maand voor dat ze eens 6 a 7 uurtjes alleen zijn.. kan helaas niet anders maarloop wel elke keer met een knoop in mijn maag omdat ik dat eigenlijk te lang vind
als je van tevoren weet dat je hond 7 tot 10 uur alleen komt te zitten, begin dan niet aan een hond! ik snap dat niet hoor.. pffff
het komt hier waarschijnlijk 1 keer in de maand voor dat ze eens 6 a 7 uurtjes alleen zijn.. kan helaas niet anders maarloop wel elke keer met een knoop in mijn maag omdat ik dat eigenlijk te lang vind
als je van tevoren weet dat je hond 7 tot 10 uur alleen komt te zitten, begin dan niet aan een hond! ik snap dat niet hoor.. pffff

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- Tamara.
- Zeer actief
Weet je, Smoekie, kom toch maar met al die namen van mensen die hun hond elke dag 7 tot 10 uur lang alleen laat. Jij beweert zo stellig dat het er velen zijn en ik beweer stellig dat ik ze niet ken dus ik hoor het toch erg graag van je.
Ik houd er namelijk niet van als iemand zoals jij het forum op een bepaalde manier neerzet dus ik zie graag je reactie tegemoet
Ik houd er namelijk niet van als iemand zoals jij het forum op een bepaalde manier neerzet dus ik zie graag je reactie tegemoet
- smoekie
- Zeer actief
Marion. schreef:Ik heb geen idee meer wanneer ik hier voor het eerst kwam. Voordat Miep was geboren, dus voor 21 augustus 2002 in elk geval. Ik ben redelijk op de hoogte van de karakters van de veel voorkomende HF leden.smoekie schreef:Hoeft ook niet Marion. Jij bent misschien op het HF terecht gekomen en hebt nooit de geschiedenis van veel voorkomende HF leden gelezen, maar uit interesse heb ik dat wel gedaan, en heb meerdere malenzo gekeken.
nee dat bedoel ik niet. Toen ik voor het eerst op een forum kwam wist ik niets van "geschiedenis" van dees of gene. Later wel. Als je iemand veelvuldig tegenkomt ( ik dan) ga ik lezen hoe en wat, en dan kan je een bepaalde indruk maken van hoe iemand is. Ik weet niet of jij dat destijds hebt gedaan, maar ik dus wel. Dat is wat ik er mee bedoel.
En ja, in de korte tijd dat ik hier nog maar zit, heb ik van een aantal een aardige indruk gekregen.
Van jou heb ik ook een bepaalde indruk gekregen hoe je "bent" , misschien zie is die indruk goed, misschien ook niet
- smoekie
- Zeer actief
:lol:Marjoleine schreef:Jij bent weggeweest en daardoor klopt je aanmelddatum eigenlijk niet.Marion. schreef: Voordat Miep was geboren, dus voor 21 augustus 2002 in elk geval. Ik ben redelijk op de hoogte van de karakters van de veel voorkomende HF leden.
Jij maakt Smoekie in de war.
Foei!![]()
![]()
- smoekie
- Zeer actief
Gordonsetter23 schreef: Zo te lezen Marion heb je volgens Smoekie anders een behoorlijk gat in je leden kennis, dat wordt dus toch weer een forum weekend om het een en ander bij te spijkeren
nee hoor, zelfs Marion weet wel te vertellen dat er menig hondenbezitters bijzijn die hun hond 4x per dag kort uitlaten tegenover 2x per dag lang. Weet alleen ff niet meer in welk topic dat was. En dat had toch ook voornamelijk met leden van het HF te maken (niets ten kwade hoor) maar wat is dan wel goed voor de hond?
- smoekie
- Zeer actief
Tamara. schreef:Weet je, Smoekie, kom toch maar met al die namen van mensen die hun hond elke dag 7 tot 10 uur lang alleen laat. Jij beweert zo stellig dat het er velen zijn en ik beweer stellig dat ik ze niet ken dus ik hoor het toch erg graag van je.
Ik zal er even op gaan letten (en misschien wel even terugzoeken) en ze "verzamelen" geloof me, wat ik zeg doe ik, je krijgt ze tzt dan echt wel in je pb.
-
pepim
- Zeer actief
smoekie schreef: nee dat bedoel ik niet. Toen ik voor het eerst op een forum kwam wist ik niets van "geschiedenis" van dees of gene. Later wel. Als je iemand veelvuldig tegenkomt ( ik dan) ga ik lezen hoe en wat, en dan kan je een bepaalde indruk maken van hoe iemand is. Ik weet niet of jij dat destijds hebt gedaan, maar ik dus wel. Dat is wat ik er mee bedoel.
En ja, in de korte tijd dat ik hier nog maar zit, heb ik van een aantal een aardige indruk gekregen.
Van jou heb ik ook een bepaalde indruk gekregen hoe je "bent" , misschien zie is die indruk goed, misschien ook niet![]()
Maar dan lees je blijkbaar niet alle postings denk ik dan toch, zoek je wellicht vluchtig en heb je gelijk al een waardeoordeel? Toen ik me hier aanmeldde, heb ik nooit rare reacties gehad. Ik denk ook dat het aan de manier waarop je reageert kan liggen?
Want Smoekie, bij jou denk ik weleens ...
*kan het even iets minder?
*kun je misschien eens zeggen 'ik vind' in plaats van 'het is'?
*kun je misschien weglaten dat je voor bepaalde groepen spreekt?
zomaar even uit de lucht gegrepen