Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Even voorstellen: Addie
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Even voorstellen: Addie
waar je dat idee vandaan haalt snap ik niet tamara. er wordt alleen aangegeven dat jouw idee over hoe het is niet klopt. feit geconstateerd verder tot de orde van de dag 

-
pepim
- Zeer actief
Ja, hier idem.Frenk schreef:Ik denk dat je dat niet zo hoeft te voelen.Tamara. schreef:Nou word het allemaal wel heel mooi. Het voelt voor mij onderhand alsof ik me moet gaan verdedigen omdat mijn beleving hier op het forum was dat er weinig mensen waren die hun hond hele dagen achter elkaar maar alleen in huis laten. De groeten.Zoals ik al eerder schreef had ik zo ongeveer hetzelfde beeld als jij (en nog een aantal anderen).
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Het was voor mij ook meer een grapje, want ik zei ook als ik de hele dag met mn hond bezig kon zijn zou dat betekenen dat ik dus niet werkte...vandaar ook mijnFrenk schreef:Ik had het niet over of het voor jou mogelijk was. Ik had het over dat je (beiden) fulltime kunt werken zonder dat je hond elke dag een uur of 8 alleen zit.lianne05 schreef:In MIJN geval is het dus niet mogelijk...En dat dat niet in alle gevallen kan, dat begrijp ik ook wel. Maar jij koppelde de hond niet zo lang alleen thuis laten zitten aan minder of zelfs niet werken. En zo zwartwit is het niet
Er bestaat ook nog zoiets als dagopvang en uitlaatservice
Of thuiswerken. Of de een 's avonds en de ander overdag.
En zoals ik verder schreef gaat het mij vooral om het hele pakket: dus wat voor hond is het, wat voor behoeften heeft die hond en hoe wordt daaraan voldaan.
maar goed het maakt verder ook helemaal niks uit...
Overigens gaat laika nu wel 2x per week met de uitlaatservice mee...sinds een paar weken...
Groetjes Lianne
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Nee hoor, Jij hoeft je wat mij betreft helemaal niet te verdedigen hoor. Maar als ik zeg dat er wel meerdere mensen hier (en elders) op het forum zijn die hun honden de dagen dat ze werken alleen laten, moet je mij niet voor leugenaar uitmaken wat je doet door je opmerking waar je zegt dat dat hier zeker niet gebeurt en dat ik een afgang ga krijgen.Tamara. schreef:Nou word het allemaal wel heel mooi. Het voelt voor mij onderhand alsof ik me moet gaan verdedigen omdat mijn beleving hier op het forum was dat er weinig mensen waren die hun hond hele dagen achter elkaar maar alleen in huis laten. De groeten. Mijn standaard is dat gelukkig niet, en al liet iedereen hier op het forum zijn of haar hond 12 uur per dag alleen het zal mij trouwens een worst wezen (bij wijze van spreken). Ik houd een andere standaard aan voor mijn honden.
Dus probeer aub niet de rollen om te draaien zeg. jij wist zo zeker dat dat hier niet gebeurde. Als blijkt dat ik gelijk heb en dat de 1 na de ander zich meld om te vertellen dat het dus wel degelijk gebeurt ga je lopen mauwen dat je niet gediend bent van smileys. Ja kom zeg.
Je weet nu dat het dus wel degelijk gebeurt, en dat er niks mis mee is.
Dus precies wat Massam al zegt , gewoon weer over tot de orde van de dag.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Ik heb toch al gezegd dat het mijn beleving is? Daar blijf ik trouwens nog steeds bij. 3 mensen van de honderden leden hebben in dit topic bevestigd hun hond hele dagen alleen te laten, dat is voor mij nog steeds geen bevestiging dat er heel veel leden zijn die dat doen.massam schreef:waar je dat idee vandaan haalt snap ik niet tamara. er wordt alleen aangegeven dat jouw idee over hoe het is niet klopt. feit geconstateerd verder tot de orde van de dag
Nu ga ik uit dit topic want ik moet gigantisch op m'n handen zitten om mijn belofte om iemand te negeren waar te maken.
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
- Aantal honden: 4
vaddie schreef:@ Smoekie, Murphy en ieder ander die mijn eer heeft verdedigd. Mijn hartelijke dank.
Begon ondertussen inderdaad te denken dat er hier alleen hele rijke mensen zitten die niet hoeven werken en de slaafjes zijn van hun honden. Ik weet dat ik namen ben vergeten en wil niemand voor het hoofd stoten maar het waren zo veel reacties sinds ik gisteren voor het laatste online was dat ik niet op alles persoonlijk kan reageren. Maar vind het fijn dat er mensen zijn die goed zijn in begrijpend lezen. (Smoekie dus)
Want even voor de duidelijkheid:
Ik werk 4 dagen per week. De hondjes zitten dus van maandag t/m woensdag tussen de 7 en 10 uur thuis. Op donderdag heb ik normaal avonddienst en begin ik later. Mijn vriend werkt dat gewoon overdag dus zitten ze meestal een uurtje of 4/ 5 alleen.
De hond zit NIET opgesloten in de bench wanneer wij niet thuis zijn. Hondjes hebben gewoon het hele huis tot hun beschikking. Wanneer de hond stuiterd, vooral wanneer wij bezoek krijgen gaat hij even voor 5 a 10 minuten zijn bench in om weer rustig te worden. Daarna mag hij gewoon weer los.
En de beweging die mijn honden krijgen hangt af van hun behoefte daaraan. Floortje, de dame met artrose heeft had altijd genoeg gehad aan 1 a 2 keer per week park en/ of bos. Ben met Cazz (onze jonge piepert dus) deze week al iedere avond op stap geweest omdat hij zo druk is en dus veel energie heeft.
De hondjes gaan inderdaad mee op vakantie. We gaan er zelfs speciaal met twee auto's voor rijden omdat de bench dus redelijk onverwacht mee moet. (en daar hadden we niet op gerekend)
Net als ieder ander wil ik gewoon het beste voor mijn hondjes. (en ze komen echt geen aandacht, beweging of andere dingen te kort mochten er nog mensen zijn die dat denken)
Voor de mensen die een vergelijking maken met kinderen: je stuurt je kinderen op een bepaald punt ook naar school, waar ze zeker 6 uur per dag binnen op een stoel zitten. Dus waarom je hond niet alleen thuis laten? (er ligt genoeg waarmee ze zich kunnen vermaken) En een hond is geen kind. (maar mijn honden en andere huisdieren zijn wel net zo belangrijk voor me)
Maar ben het eens met diverse mensen dat ik de sfeer op dit forum tot nu toe niet erg gezellig vind. Sommige mensen hebben erg veel vooroordelen waardoor ze dus ook eigenlijk niks zinnigs te melden hebben. Ik ging/ ga er vanuit dat hier mensen zitten die het beste willen voor hun hond(en) en dat voor andere ook willen. Daarom heb ik me hier ook ingeschreven, ik had hulp nodig en hoop die ook aan andere te kunnen geven.
Maar nu ben ik klaar met werken (hoefde maar een halve dag) en ga ik lekker naar huis om mijn vakantiespullen in te pakken.
Voor iedereen die nog weggaat: een fijne vakantie toegewenst.
Voor iedereen die al is geweest: werk ze (komen ze voor?
)
Ik hoop tijdens de vakantie ook internet tot mijn beschikking te hebben zodat ik kan lezen en reageren.
Je moet gewoon geen vragen stellen, om adviezen vragen of je mening geven dan is het best leuk hier. De fotohoek is geweldig bijvoorbeeld.
Het is inderdaad by far het meest onaardig forum waar ik ooit terecht kwam, je zou er haast van gaan denken dat hondeneigenaren hele nare mensen zijn. Waarschijnlijk zal de cultuur hier zo geleidelijk ontstaan zijn en zijn hondeneigenaren over het algemeen best aardig!

- M@scha
- Zeer actief
smoekie schreef:Nee hoor, Jij hoeft je wat mij betreft helemaal niet te verdedigen hoor. Maar als ik zeg dat er wel meerdere mensen hier (en elders) op het forum zijn die hun honden de dagen dat ze werken alleen laten, moet je mij niet voor leugenaar uitmaken wat je doet door je opmerking waar je zegt dat dat hier zeker niet gebeurt en dat ik een afgang ga krijgen.Tamara. schreef:Nou word het allemaal wel heel mooi. Het voelt voor mij onderhand alsof ik me moet gaan verdedigen omdat mijn beleving hier op het forum was dat er weinig mensen waren die hun hond hele dagen achter elkaar maar alleen in huis laten. De groeten. Mijn standaard is dat gelukkig niet, en al liet iedereen hier op het forum zijn of haar hond 12 uur per dag alleen het zal mij trouwens een worst wezen (bij wijze van spreken). Ik houd een andere standaard aan voor mijn honden.jij wilde toch van mij weten wie dat deden. Dat is niet aan mij, maar gelukkig liet men zelf wel weten dat het zo is, waardoor die “afgang’ mij wat dat betreft bespaard is gebleven
Dus probeer aub niet de rollen om te draaien zeg. jij wist zo zeker dat dat hier niet gebeurde. Als blijkt dat ik gelijk heb en dat de 1 na de ander zich meld om te vertellen dat het dus wel degelijk gebeurt ga je lopen mauwen dat je niet gediend bent van smileys. Ja kom zeg.
Je weet nu dat het dus wel degelijk gebeurt, en dat er niks mis mee is.
Dus precies wat Massam al zegt , gewoon weer over tot de orde van de dag.
hoho.. jij roept er meteen bij dat die honden meteen ook maar niet of nauwelijks uitgelaten worden en daar zit je ernstig fout.

- M@scha
- Zeer actief
Tamara. schreef:Ik heb toch al gezegd dat het mijn beleving is? Daar blijf ik trouwens nog steeds bij. 3 mensen van de honderden leden hebben in dit topic bevestigd hun hond hele dagen alleen te laten, dat is voor mij nog steeds geen bevestiging dat er heel veel leden zijn die dat doen.massam schreef:waar je dat idee vandaan haalt snap ik niet tamara. er wordt alleen aangegeven dat jouw idee over hoe het is niet klopt. feit geconstateerd verder tot de orde van de dag
Nu ga ik uit dit topic want ik moet gigantisch op m'n handen zitten om mijn belofte om iemand te negeren waar te maken.
nou ksssssstttt dan!

- smoekie
- Zeer actief
massam schreef: hoho.. jij roept er meteen bij dat die honden meteen ook maar niet of nauwelijks uitgelaten worden en daar zit je ernstig fout.
Onderstaande is hetgene wat ik hier verteld heb voor ik die discussie kreeg met Tamara dat ik zou “liegen” dat mensen hier niet de honden alleen zouden laten terwijl ze werken etc.
En zoals je ziet, zie je mij geen enkel keer schrijven dat de honden niet of nauwelijks uitgelaten zouden worden. Sterker nog, je ziet me er juist bijschrijven dat daar niks mis mee is, en dat ze de honden vroeg in de ochtend goed en lang uitlaten, en in de avond nog iets langer. En dat zolang ze de honden goed verzorgd achter laten daar mijn inziens niks mis mee is
Prima dat je me op de vingers tikt Massam, maar in het vervolg wel graag als er ook daadwerkelijk iets op de vingers te tikken valt
smoekie schreef: Er zijn meer dan genoeg mensen die hun hond als ze werken alleen thuis laten. En dat hoort in mijn ogen ook te kunnen. Als dat niet lukt, moet je proberen dat voor elkaar te krijgeN
Tamara. schreef:En wie zijn al die mensen dan Smoekie? Wie zijn ál die mensen die alle dagen in de week werken en alle dagen van de week de hond alleen thuislaten?smoekie schreef:Kheb hier zoveel gelezen van zoveel mensen en zoals ik het lees werken er meer dan genoeg, en laten zij de honden meestal de hele dag alleen thuis. Zo worden in de ochtend vroeg goed en lang uitgelaten en in de avond nog iets langer. Niks mis mee hoor, ik vind het prima zolang de hond goed verzorgd wordt en daar mankeert het hier volgens mij ook echt niet aan.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- smoekie
- Zeer actief
Stond er ook van te kijken hoor, maar moet zeggen dat het al aardig begint te "wennen".wiek schreef:Je moet gewoon geen vragen stellen, om adviezen vragen of je mening geven dan is het best leuk hier. De fotohoek is geweldig bijvoorbeeld. Het is inderdaad by far het meest onaardig forum waar ik ooit terecht kwam, je zou er haast van gaan denken dat hondeneigenaren hele nare mensen zijn. Waarschijnlijk zal de cultuur hier zo geleidelijk ontstaan zijn en zijn hondeneigenaren over het algemeen best aardig!
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Tjongejonge Smoekie wat heb jij een tijd over. Moet je niet eens een flinke wandeling gaan maken met je Jack Russell 
-
lianne05
- Zeer actief
Jij had het erover dat je niemand kent op het forum die dat doet en dat terwijl je al wat langer meeloopt dan Smoekie (eigen woorden), helaas voor jou dus zijn er wel degelijk mensen die het doen en dat jij de mensen toch niet zo goed kent als je dacht..geeft voor de rest niet maar dan moet je niet zeggen dat het voelt dat je je nu moet verdedigen...Je had het gewoon niet helemaal bij het rechte end, maar das toch niet erg???Tamara. schreef:Nou word het allemaal wel heel mooi. Het voelt voor mij onderhand alsof ik me moet gaan verdedigen omdat mijn beleving hier op het forum was dat er weinig mensen waren die hun hond hele dagen achter elkaar maar alleen in huis laten. De groeten. Mijn standaard is dat gelukkig niet, en al liet iedereen hier op het forum zijn of haar hond 12 uur per dag alleen het zal mij trouwens een worst wezen (bij wijze van spreken). Ik houd een andere standaard aan voor mijn honden.
Groetjes Lianne
-
*Ellen*
Op dit forum moet je heel goed kijken wat je tikt. Elk woord kan verkeerd opgevat worden en je nog een hele tijd nagedragen worden.
Goed formuleren dus. En als je advies vraagt ALLE info die je hebt in chronologische volgorde neerzetten, echt alle info. Anders krijg je geheid problemen.
't Is niet anders. Ik moest er in den beginne erg aan wennen maar inmiddels vind ik het wel prettig. Het went ! Heus ! En dan wil je niet anders meer !
Goed formuleren dus. En als je advies vraagt ALLE info die je hebt in chronologische volgorde neerzetten, echt alle info. Anders krijg je geheid problemen.
't Is niet anders. Ik moest er in den beginne erg aan wennen maar inmiddels vind ik het wel prettig. Het went ! Heus ! En dan wil je niet anders meer !
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- smoekie
- Zeer actief
Maryanne schreef:Tjongejonge Smoekie wat heb jij een tijd over. Moet je niet eens een flinke wandeling gaan maken met je Jack Russell
Goh, ja ben ook de enige hier op het forum
Maar om antwoord op je vraag te geven. Nee , nu niet, die ligt heerlijk in zijn mand.1 kind buiten. Andere kind boven, 3e en jongste kind slaapt. Eten staat al klaar. Dus ja, heb inderdaad tijd over
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Genieten joh, je hebt het helemaal voor elkaar zo te lezensmoekie schreef:Maryanne schreef:Tjongejonge Smoekie wat heb jij een tijd over. Moet je niet eens een flinke wandeling gaan maken met je Jack Russell
Goh, ja ben ook de enige hier op het forumwat zit ik eigenlijk tegen mezelf te lullen hier
![]()
Maar om antwoord op je vraag te geven. Nee , nu niet, die ligt heerlijk in zijn mand.1 kind buiten. Andere kind boven, 3e en jongste kind slaapt. Eten staat al klaar. Dus ja, heb inderdaad tijd over
- M@scha
- Zeer actief
*Ellen* schreef:Op dit forum moet je heel goed kijken wat je tikt. Elk woord kan verkeerd opgevat worden en je nog een hele tijd nagedragen worden.
Goed formuleren dus. En als je advies vraagt ALLE info die je hebt in chronologische volgorde neerzetten, echt alle info. Anders krijg je geheid problemen.![]()
nou lees ik dit vaker maar ik ben al 6 jaar lid hier en heb nog nooit problemen gehad

-
Murphy
- Zeer actief
Ja maar ja maar, ik heb begrepen dat het niet zo zeer uitmaakt WAT je typt maar dat het erom gaat dat je het in de goeie volgorde zet. Dus als je dat hebt gedaan val je af als zeikkandidaat 
Sorry hoor grapje
Ik snap het niet zo. Als ik dit een naar forum zou vinden zou ik vrolijk verkassen naar een ander forum. Er is gelukkig niemand die met een pistool achter me staat om me te dwingen hier te forummen.
Jee, iets kan een keer verkeerd vallen, iemand kan een andere mening hebben, iemand kan een vanuit een ochtend,middag/avond/permanent humeur een keer uit zijn of haar slof schieten...
Niets menselijks is de forumleden vreemd
Oh, helemaal off topic...
Van harte welkom op dit forum
Sorry hoor grapje
Ik snap het niet zo. Als ik dit een naar forum zou vinden zou ik vrolijk verkassen naar een ander forum. Er is gelukkig niemand die met een pistool achter me staat om me te dwingen hier te forummen.
Jee, iets kan een keer verkeerd vallen, iemand kan een andere mening hebben, iemand kan een vanuit een ochtend,middag/avond/permanent humeur een keer uit zijn of haar slof schieten...
Niets menselijks is de forumleden vreemd
Oh, helemaal off topic...
Van harte welkom op dit forum
- smoekie
- Zeer actief
Echt welMaryanne schreef:Genieten joh, je hebt het helemaal voor elkaar zo te lezen
Och, ik moet bekennen dat ik er in 1e instantie best wel van stond te kijken hoor, maar ja, aangezien ik best wel wat kan hebben, en niet iemand ben die zich gauw onder laat sneeuwen of weg laat sturenMurphy schreef:Ik snap het niet zo. Als ik dit een naar forum zou vinden zou ik vrolijk verkassen naar een ander forum. Er is gelukkig niemand die met een pistool achter me staat om me te dwingen hier te forummen.
Niets menselijks is de forumleden vreemd![]()
-
Marion.
Jammer.smoekie schreef:Och, ik moet bekennen dat ik er in 1e instantie best wel van stond te kijken hoor, maar ja, aangezien ik best wel wat kan hebben, en niet iemand ben die zich gauw onder laat sneeuwen of weg laat sturenbegint het al aardig te wennen hoor
-
lianne05
- Zeer actief
Marion. schreef:Jammer.smoekie schreef:Och, ik moet bekennen dat ik er in 1e instantie best wel van stond te kijken hoor, maar ja, aangezien ik best wel wat kan hebben, en niet iemand ben die zich gauw onder laat sneeuwen of weg laat sturenbegint het al aardig te wennen hoor
Groetjes Lianne
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Even wat anders hoor:
(V)Addy schreef:
Voor de mensen die een vergelijking maken met kinderen: je stuurt je kinderen op een bepaald punt ook naar school, waar ze zeker 6 uur per dag binnen op een stoel zitten. Dus waarom je hond niet alleen thuis laten? (er ligt genoeg waarmee ze zich kunnen vermaken) En een hond is geen kind. (maar mijn honden en andere huisdieren zijn wel net zo belangrijk voor me)
wat voro mij hier een evident verschil is dat het kind in die zes uur zijn vinger op mag steken en kan gaan plassen. En wel vaker ook
! Ik vind het absoluut not done om een hond dagelijks 7 a 10 uur alleen in huis te laten zijn. Met een uitloop naar buiten oid is weer een ander verhaal maar die indruk krijg ik bij TS niet.
En Tamara; ik schrijf niet veel maar lees al een behoorlijke tijd mee; en ook ik dacht er hetzelfde over als jij hoor.
(V)Addy schreef:
wat voro mij hier een evident verschil is dat het kind in die zes uur zijn vinger op mag steken en kan gaan plassen. En wel vaker ook
En Tamara; ik schrijf niet veel maar lees al een behoorlijke tijd mee; en ook ik dacht er hetzelfde over als jij hoor.

- smoekie
- Zeer actief
Tja, een mens kan niet alles hebben MarionMarion. schreef:Jammer.smoekie schreef:Och, ik moet bekennen dat ik er in 1e instantie best wel van stond te kijken hoor, maar ja, aangezien ik best wel wat kan hebben, en niet iemand ben die zich gauw onder laat sneeuwen of weg laat sturenbegint het al aardig te wennen hoor
- smoekie
- Zeer actief
Maar waarom is dat zo not done?Sas schreef: Ik vind het absoluut not done om een hond dagelijks 7 a 10 uur alleen in huis te laten zijn. Met een uitloop naar buiten oid is .
Mensen moeten toch werken. De meeste mensen werken gewoon 4-5 dgn per week en als de honden goed alleen kunnen blijven en genoeg de tijd krijgen om hun energie kwijt te kunnen en hun behoeftes te doen is er toch niks aan de hand?
Dan vraag ik me eerlijk gezegd af hoe andere dat doen. Werken jullieniet of nauwelijks? Of brengen jullie de hond elders bij een oppas, of een soort oppas aan huis die de hond tussendoor dan uitlaat of wat???
Normaliter ben ik gewoon thuis, maar er zijn echt wel dagen dat ik een heel dag weg ben en dan heeft ze het hele huis tot haar beschikking, en kom ik thuis gaat ze eruit maar ze is er echt niet ongelukkiger door hoor.
-
Marion.
Wederhelft begon vroeg (en werkte maar 6 uur op een dag), en ik begon laat. Stond wel net zo vroeg op, zodat ik de honden minstens een uur kon laten rennen in het bos. Ik ging om half 9 weg, en wederhelft was om half 3 weer thuis. Dan ging hij een lange wandeling, en die was meestal langer dan een uur want hij 'hoefde' dan nergens meer heen.smoekie schreef:Dan vraag ik me eerlijk gezegd af hoe andere dat doen. Werken jullieniet of nauwelijks? Of brengen jullie de hond elders bij een oppas, of een soort oppas aan huis die de hond tussendoor dan uitlaat of wat???
Manlief werkte hier vlakbij, dus we hebben ook nog even een tussen-de-middag-uitlaatronde geprobeerd, maar dat werkt hier ook niet. Ze kunnen beter in 1x 6 uur alleen zijn, dan 2x achter elkaar 3 uur.
Edit, overigens vind ik dat dus ook absoluut de max. Vijf dagen in de week 6 uur alleen zijn.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Ik (en mijn man) werken fulltime maar wel met kantoor aan huis. Dat houdt dus niet in dat wij de honden overdag kunnen vermaken, wel ga ik af en toe even polshoogte bij ze nemen, een korte knuffel tussendoor kan altijd
Voor het werk, in de lunchpauze en direct na het werk gaan ze uit. Dan `s avonds nog de lange wandelingen/trainingen etc. Kortom; om de 4 uur ongeveer gaan ze uit en dan plassen ze ook beide altijd. Typisch? Ik denk van niet....
Het not done zit hem (voor mij) in de lange periode van de ontalsting op moeten ophouden. Tuurlijk KUNNEN ze dat, ik kan dat zelf ook goed maar als het niet moet? Dan voel ik me met een lege blaas een heel stuk lekkerder in mijn vel zitten. Is toch niet vreemd? Hoe me te goede; af en toe hebben wij ook wel eens een lange dag er tussen zitten (shoppen eten etc.)maar ik voel me daar niet lekker bij en beperk dit tot een minimum.
Ik snap oprecht niet dat jij daar zo makkelijk overheen stapt.
Het not done zit hem (voor mij) in de lange periode van de ontalsting op moeten ophouden. Tuurlijk KUNNEN ze dat, ik kan dat zelf ook goed maar als het niet moet? Dan voel ik me met een lege blaas een heel stuk lekkerder in mijn vel zitten. Is toch niet vreemd? Hoe me te goede; af en toe hebben wij ook wel eens een lange dag er tussen zitten (shoppen eten etc.)maar ik voel me daar niet lekker bij en beperk dit tot een minimum.
Ik snap oprecht niet dat jij daar zo makkelijk overheen stapt.

- smoekie
- Zeer actief
Marion. schreef:Wederhelft begon vroeg (en werkte maar 6 uur op een dag), en ik begon laat. Stond wel net zo vroeg op, zodat ik de honden minstens een uur kon laten rennen in het bos. Ik ging om half 9 weg, en wederhelft was om half 3 weer thuis. Dan ging hij een lange wandeling, en die was meestal langer dan een uur want hij 'hoefde' dan nergens meer heen.
Manlief werkte hier vlakbij, dus we hebben ook nog even een tussen-de-middag-uitlaatronde geprobeerd, maar dat werkt hier ook niet. Ze kunnen beter in 1x 6 uur alleen zijn, dan 2x achter elkaar 3 uur.
Edit, overigens vind ik dat dus ook absoluut de max. Vijf dagen in de week 6 uur alleen zijn.
Ok dat valt bij jullie dan nog wel mee, maar de meeste mensen die werken zijn doorgaans toch van pakweg 8-17.00-18.00 uur aan het werk(cq pas thuis). Jullie hadden het wat dat betreft mooi voor elkaar dat jullie tijden best wel op elkaar waren afgestemd.
- vaddie
- Actief
- Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
Was toch erg nieuwsgierig hoe de discussie zich verder zou ontwikkelen en heb net dus even zitten lezen.
Phoe he.
Ik krijg toch wel het idee dat er juist niet echt opelijk over wordt gesproken. Gezien de vele reacties hier en vooral de veelal negatieve reacties.
Oke misschien heb ik niet al te verstandig gehandeld door zijn bench zo snel weg te halen maar om dan iemand meteen voor leugenaar en dierenbeul (in bedekte termen, dat dan weer wel) uit te maken vind ook ik wel wat ver gaan. Maar met onze eerste hond hebben we het heel makkelijk gehad met alleen thuis zijn. Die had het binnen 3 dagen door. (en dat was een voormalig zwerfhond)
Mijn eigen ervaring was ook eigenlijk wel dat hondeneigenaren aardige mensen zijn en openstaan voor andere meningen en tips.
Nou betwijfel ik dat hier toch echt van sommige mensen........
(ook een hoop niet hoor)
En we gaan echt wel trainen met Cazz om hem beter alleen thuis te leren zijn. Ook omdat ik op termijn van die bench af wil.
Nu eerst even de hondjes uitlaten
en dan spullen inpakken voor vakantie 
Phoe he.
Ik krijg toch wel het idee dat er juist niet echt opelijk over wordt gesproken. Gezien de vele reacties hier en vooral de veelal negatieve reacties.
Oke misschien heb ik niet al te verstandig gehandeld door zijn bench zo snel weg te halen maar om dan iemand meteen voor leugenaar en dierenbeul (in bedekte termen, dat dan weer wel) uit te maken vind ook ik wel wat ver gaan. Maar met onze eerste hond hebben we het heel makkelijk gehad met alleen thuis zijn. Die had het binnen 3 dagen door. (en dat was een voormalig zwerfhond)
Mijn eigen ervaring was ook eigenlijk wel dat hondeneigenaren aardige mensen zijn en openstaan voor andere meningen en tips.
Nou betwijfel ik dat hier toch echt van sommige mensen........
(ook een hoop niet hoor)
En we gaan echt wel trainen met Cazz om hem beter alleen thuis te leren zijn. Ook omdat ik op termijn van die bench af wil.
Nu eerst even de hondjes uitlaten
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
-
Marion.
Maar toen dat onze situatie was, konden we in onze optiek ook geen honden houden. Die kwamen er pas toen we onze werktijden daarop af konden stemmen.smoekie schreef:Ok dat valt bij jullie dan nog wel mee, maar de meeste mensen die werken zijn doorgaans toch van pakweg 8-17.00-18.00 uur aan het werk(cq pas thuis). Jullie hadden het wat dat betreft mooi voor elkaar dat jullie tijden best wel op elkaar waren afgestemd.
- smoekie
- Zeer actief
het is niet zozeer dat ik daar zo "makkelijk" overheen stap. Maar er zijn mensen die nou eenmaal gewoon van 9 tot 5 werken zeg maar en niet iedereen heeft daarbij de mogelijkheden om iemand in te schakelen, of tussentijds de hond(en) nog eens uit te laten.Sas schreef:Ik snap oprecht niet dat jij daar zo makkelijk overheen stapt.
Die van mij zit eigenlijk nooit een hele dag alleen, maar als we weg gaan, dagje zandvoort met kids, of winkelen in amsterdam weet ik veel wat zit ze ook de hele dag alleen, en dat is voor haar echt geen probleem. zou ik weer gaan werken zou ze ook de tijd dat ik weg ben alleen zitten en dat zou ook geen probleem zijn. Ik zie zelf het probleem niet zo goed als de honden genoeg beweging,verzorging en liefde krijgen om ze op de dag alleen te laten om te werken. Niet iedereen is in staat om tussendoor thuis te komen. Voor hen bij wie dat wel kan is het mooi, maar er moet toch brood op de plank komen.