nou in zo`n geval zou ik zien of ik iemand ken die de hond tussen de middag kan uitlaten (ervan uitgaande dat ik dat dus zelf niet kan) en zo niet? Dan komt er dus geen hond. Ik heb meerdere mensen in onze vriendenkring die heel graag een hodn zouden willen maar zich realiseren dat het gewoon niet kan. Tja, dan houdt het op.smoekie schreef: Ok dat valt bij jullie dan nog wel mee, maar de meeste mensen die werken zijn doorgaans toch van pakweg 8-17.00-18.00 uur aan het werk(cq pas thuis). Jullie hadden het wat dat betreft mooi voor elkaar dat jullie tijden best wel op elkaar waren afgestemd.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Even voorstellen: Addie
Moderator: moderatorteam
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
Re: Even voorstellen: Addie

- Sas
- Zeer actief
(eh.. ik heb het dus niet over incidenten hè maar over structurele dagindeling)

- Sas
- Zeer actief
ik zou dan geen hond nemen, hoe graag ik het ook zou willen. Soms kan het gewoon niet.smoekie schreef:Maar er zijn mensen die nou eenmaal gewoon van 9 tot 5 werken zeg maar en niet iedereen heeft daarbij de mogelijkheden om iemand in te schakelen, of tussentijds de hond(en) nog eens uit te laten.
Ach..ik zag net een foto van bengaalse katten, die zijn ook leuk...

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Marion schreef: Maar toen dat onze situatie was, konden we in onze optiek ook geen honden houden. Die kwamen er pas toen we onze werktijden daarop af konden stemmen.
ja ok, maar niet alle mensen hebben natuurlijk niet mogelijkheid om hun werktijden op elkaar aan te passen. Soms hebben mensen al honden, veranderd er misschien 1 van baan en van werktijden ik noem maar wat. Zelf zie ik er geen problemen in omdat ik voor wat dat aangaat best wel een makkelijke hond heb. Zou het de honden van mijn moeder betreffen zou het heel anders zijn, en dan met name waar het de kleinste aangaat.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- smoekie
- Zeer actief
Ja daar verchillen wij dan gewoon van meningSas schreef:ik zou dan geen hond nemen, hoe graag ik het ook zou willen. Soms kan het gewoon niet.smoekie schreef:Maar er zijn mensen die nou eenmaal gewoon van 9 tot 5 werken zeg maar en niet iedereen heeft daarbij de mogelijkheden om iemand in te schakelen, of tussentijds de hond(en) nog eens uit te laten.
Ach..ik zag net een foto van bengaalse katten, die zijn ook leuk...
Kheb niks met katten
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Fin
- Zeer actief
Ook mijn katten - toen ik fulltime werkte had ik alleen maar katten - leden eronder als ik teveel van huis was. En dan waren ze nog met z'n tweeën.
Ik heb hier een mooie opzet waarbij de honden in de tuin hun behoefte kunnen doen, moeten ze hoognodig moeten. Dan nog zal Christo het veel liever ophouden tot ik thuisben. Fluitje van een cent om te regelen dat er iemand langskomt om ze even tussendoor uit te laten en aandacht te geven, vooral met een dubbel inkomen.
Ik heb hier een mooie opzet waarbij de honden in de tuin hun behoefte kunnen doen, moeten ze hoognodig moeten. Dan nog zal Christo het veel liever ophouden tot ik thuisben. Fluitje van een cent om te regelen dat er iemand langskomt om ze even tussendoor uit te laten en aandacht te geven, vooral met een dubbel inkomen.
-
Marion.
Dat kan, sterker nog is hier ook regelmatig gebeurd. Maar dan passen we daar dus een mouw aan. Gaat er één minder werken, of zoeken we een oppas. De honden zijn er nu eenmaal, en dus wordt het werk aangepast aan de honden. Ik heb ook makkelijke honden hoor, ze kunnen hier ook naar buiten, en ze kunnen ook rustig hun plas 10 uur ophouden. Maar dat wil ik niet.smoekie schreef:ja ok, maar niet alle mensen hebben natuurlijk niet mogelijkheid om hun werktijden op elkaar aan te passen. Soms hebben mensen al honden, veranderd er misschien 1 van baan en van werktijden ik noem maar wat.
- Sas
- Zeer actief
- smoekie
- Zeer actief
Marion. schreef:Dat kan, sterker nog is hier ook regelmatig gebeurd. Maar dan passen we daar dus een mouw aan. Gaat er één minder werken, of zoeken we een oppas. De honden zijn er nu eenmaal, en dus wordt het werk aangepast aan de honden. Ik heb ook makkelijke honden hoor, ze kunnen hier ook naar buiten, en ze kunnen ook rustig hun plas 10 uur ophouden. Maar dat wil ik niet.
Nell hier 5 dgn per week alleen laten is niet aan de orde. Kan me alleen simpelweg wel indenken dat er mensen zijn bij wie dat wel het geval is, en dat de honden er niets aan overhouden of niet gelukkig zouden zijn
Sas schreef:Zo, mijn werkdag zit er op. Ik ga mijn honden uitlaten!
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ja, dat kan natuurlijk altijd, en dat is dan jammer en onhandig, maar meestal niets aan te doen.smoekie schreef:ja ok, maar niet alle mensen hebben natuurlijk niet mogelijkheid om hun werktijden op elkaar aan te passen. Soms hebben mensen al honden, veranderd er misschien 1 van baan en van werktijden ik noem maar wat.
Bij topicstarter daarentegen is op werkdagen de hele dag niemand thuis, hij heeft al een hele dierentuin inclusief hond, en neemt daar een hond bij die hij helemaal niet kent, waarvan hij niet weet of die alleen kan zijn, en of het goed gaat samen met de andere hond.
Dat daar dan commentaar op komt vind ik niet zo gek
Hij verdedigt zich dan door zich af te vragen of hier alleen maar rijke mensen zitten die niet hoeven te werken.
Hij doet alsof het een grondrecht is, om een hond te hebben. In plaats van te kijken of zijn omstandigheden het hebben van (nog) een hond mogelijk maken
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik dacht dat topicstarter een topicstartster was.
Heel mijn beeld naar de knoppen!
Verder ben ik het wel roerend met tekkel eens trouwens.
Verder ben ik het wel roerend met tekkel eens trouwens.
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
ik ben juist voor de hondjes minder gaan werken..
ik gelukkig kan dat ook want mijn vriend werkt fulltime en onregelmatig
ik werk parttime en zo is er eigenlijk altijd wel iemand thuis
ik gelukkig kan dat ook want mijn vriend werkt fulltime en onregelmatig
ik werk parttime en zo is er eigenlijk altijd wel iemand thuis

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
-
Marion.
Poppetje, wat verwoord je het weer goedtekkel schreef:Hij doet alsof het een grondrecht is, om een hond te hebben. In plaats van te kijken of zijn omstandigheden het hebben van (nog) een hond mogelijk maken
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
DankiedankieMarion. schreef:Poppetje, wat verwoord je het weer goedtekkel schreef:Hij doet alsof het een grondrecht is, om een hond te hebben. In plaats van te kijken of zijn omstandigheden het hebben van (nog) een hond mogelijk maken![]()
O, weet ik veel, ik gok ook maar watMarjoleine schreef:Ik dacht dat topicstarter een topicstartster was.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- vaddie
- Actief
- Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
topicstarter is vrouwelijk 
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Marion. schreef:Wederhelft begon vroeg (en werkte maar 6 uur op een dag), en ik begon laat. Stond wel net zo vroeg op, zodat ik de honden minstens een uur kon laten rennen in het bos. Ik ging om half 9 weg, en wederhelft was om half 3 weer thuis. Dan ging hij een lange wandeling, en die was meestal langer dan een uur want hij 'hoefde' dan nergens meer heen.smoekie schreef:Dan vraag ik me eerlijk gezegd af hoe andere dat doen. Werken jullieniet of nauwelijks? Of brengen jullie de hond elders bij een oppas, of een soort oppas aan huis die de hond tussendoor dan uitlaat of wat???
Manlief werkte hier vlakbij, dus we hebben ook nog even een tussen-de-middag-uitlaatronde geprobeerd, maar dat werkt hier ook niet. Ze kunnen beter in 1x 6 uur alleen zijn, dan 2x achter elkaar 3 uur.
Edit, overigens vind ik dat dus ook absoluut de max. Vijf dagen in de week 6 uur alleen zijn.
ongeveer idem hier. pascal staat om 4.30 op 's ochtends en ik tussen 4.30 en 5 uur. ik ben dan in huis bezig en met de honden. om 8 uur vertrek ik naar kantoor (3 uur na het opstaan dus) en tussen 16 en 17 uur is pascal thuis en die doet dan eerst de honden en ik volg om 18 uur en geef hen eten.
oppas overdag hebben we gehad. tussen de middag uitlaten en spelen.
de honden werden daar heel zenuwachtig van omdat er iemand kwam en weer ging. nu al jaren zonder oppas en dat gaat super.
in het weekend als we een dag weg moeten gaan ze naar het pension toe zodat ze dan niet nog een dag alleen zitten.

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Hear, hearMarion. schreef:Poppetje, wat verwoord je het weer goedtekkel schreef:Hij doet alsof het een grondrecht is, om een hond te hebben. In plaats van te kijken of zijn omstandigheden het hebben van (nog) een hond mogelijk maken![]()

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
smoekie schreef:Maar waarom is dat zo not done?Sas schreef: Ik vind het absoluut not done om een hond dagelijks 7 a 10 uur alleen in huis te laten zijn. Met een uitloop naar buiten oid is .
Mensen moeten toch werken. De meeste mensen werken gewoon 4-5 dgn per week en als de honden goed alleen kunnen blijven en genoeg de tijd krijgen om hun energie kwijt te kunnen en hun behoeftes te doen is er toch niks aan de hand?![]()
Dan vraag ik me eerlijk gezegd af hoe andere dat doen. Werken jullieniet of nauwelijks? Of brengen jullie de hond elders bij een oppas, of een soort oppas aan huis die de hond tussendoor dan uitlaat of wat???
Normaliter ben ik gewoon thuis, maar er zijn echt wel dagen dat ik een heel dag weg ben en dan heeft ze het hele huis tot haar beschikking, en kom ik thuis gaat ze eruit maar ze is er echt niet ongelukkiger door hoor.
Ik ben alleen met Gol en ik werk 28 uur maar ik laat haar toch echt niet zo lang alleen zitten hoor
Ik vind bij Gol 6 uur alleen zitten echt maximaal, als ik langer weg ben zorg ik voor oppas of de uitlaatservice.
-
Marion.
Dat werkte bij ons ook beslist niet. Ook niet (of misschien JUIST niet?) als die middagoppas één van de baasjes was. Eerst dat ontwaken uit diepe coma en hyperen als baasje thuis was, en en even later ging baasje weer weg.massam schreef:oppas overdag hebben we gehad. tussen de middag uitlaten en spelen.
de honden werden daar heel zenuwachtig van omdat er iemand kwam en weer ging. nu al jaren zonder oppas en dat gaat super.
Neuh, laat ze dan maar lekker slapen.
- smoekie
- Zeer actief
Fijne vakantie Vaddievaddie schreef: Nu eerst even de hondjes uitlatenen dan spullen inpakken voor vakantie
-
Muk
Wij werken ook fulltime voor ons geld, maar no way dat onze hond 7 tot 10 uur alleen zit. En ja, bij de vorige eigenaar was hij dat wel gewend, maar hier gebeurt dat dus niet.
Een hond is een roedeldier, kortom een dier dat de aanwezigheid van andere honden en in jullie geval mensen (want jullie behoren ook tot de roedel) nodig heeft. Als je iets wilt wat zo lang alleen moet zitten, dan kun je beter een pluchen speelgoeddier nemen.
Omdat wij dus werken voor ons geld hebben wij wel regelingen getroffen dat onze hond never nooit zo lang alleen hoeft te zitten.. Zo hebben wij wisselende werktijden, werkt een van ons wekelijks een dag thuis en de ander werkt ook 1x per maand thuis. De hond wordt tussendoor nog uitgelaten door mijn man (die dicht bij huis werkt). Zo hoeft onze hond niet langer dan 3 tot 4 uur alleen te zijn.
Bedenk voortaan als je een huisdier in huis neemt ook wat de behoeften van een dier zijn, in plaats van alleen maar naar je eigen behoeftes te kijken.
Een hond is een roedeldier, kortom een dier dat de aanwezigheid van andere honden en in jullie geval mensen (want jullie behoren ook tot de roedel) nodig heeft. Als je iets wilt wat zo lang alleen moet zitten, dan kun je beter een pluchen speelgoeddier nemen.
Omdat wij dus werken voor ons geld hebben wij wel regelingen getroffen dat onze hond never nooit zo lang alleen hoeft te zitten.. Zo hebben wij wisselende werktijden, werkt een van ons wekelijks een dag thuis en de ander werkt ook 1x per maand thuis. De hond wordt tussendoor nog uitgelaten door mijn man (die dicht bij huis werkt). Zo hoeft onze hond niet langer dan 3 tot 4 uur alleen te zijn.
Bedenk voortaan als je een huisdier in huis neemt ook wat de behoeften van een dier zijn, in plaats van alleen maar naar je eigen behoeftes te kijken.
- smoekie
- Zeer actief
Muk schreef:Wij werken ook fulltime voor ons geld, maar no way dat onze hond 7 tot 10 uur alleen zit. En ja, bij de vorige eigenaar was hij dat wel gewend, maar hier gebeurt dat dus niet.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik wist dat niet, overigens, maar zit een van jouw honden dan ook de hele dag in de bench? want je hebt ze toch apart?massam schreef:Murphy schreef:Nou hier dan een forummer die haar honden rond de 8 tot 9 uur alleen in huis liet, 5 dagen in de week. En blije hondjes hoor. Ze hadden nergens last van, sliepen lekker en kregen erg veel aandacht op de andere momenten.
En ik weet zeker dat veel meer mensen dit doen. Het is alleen niet erg politiek correct om het op dit forum te vermelden. Voor mijn gevoel slaan sommige mensen ook wel eens een beetje door in wat honden allemaal nodig hebben.
Groetjes,
Marjan
Aanvulling: En ook eerder vermeld op het forum, dus dat niemand dit doet op het forum is in elk geval niet waar.
idem hier. is ook geen geheim dat mijn honden overdag alleen zijn. ik heb er ook nog nooit gezeik over gehad. de manier van hoe je iets brengt helpt ook mee denk ik.

- smoekie
- Zeer actief
Die zullen wel gewoon ergens in huis los lopen met toegang tot water en eten en gelegenheid om eventueel hun behoefte te doen (krant oid)
Neem voor het gemak maar aan dat mensen hun hond niet dagenlang opgesloten houden in de bench behalve dat het lichamelijk niet goed zal zijn zit de hond dus ook nog eens de gehele dag zonder toegang tot water (event voer)
Neem voor het gemak maar aan dat mensen hun hond niet dagenlang opgesloten houden in de bench behalve dat het lichamelijk niet goed zal zijn zit de hond dus ook nog eens de gehele dag zonder toegang tot water (event voer)
-
Cantus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
geweldig dit topic, bevestigd voor mij ook weer hoe ik erover denk...altijd moeten er vaste forummers zijn die het allemaal beter weten en ben je het er niet mee eens, word je uitgekafferd...prachtig dat tamara dus even lekker onderuit wordt gehaald
(bedoel ik niet persoonlijk tamara, maar in dit geval was jij het toevallig)
owja, brand nu maar los tegen mij
owja, brand nu maar los tegen mij
- smoekie
- Zeer actief
Sorry hoor, maar Dongo
-
pepim
- Zeer actief
Dongo schreef:prachtig dat tamara dus even lekker onderuit wordt gehaald(bedoel ik niet persoonlijk tamara, maar in dit geval was jij het toevallig)
Ik vind helemaal niet dat Tamara onderuit gehaald wordt. Zij denkt net als ik en een aantal anderen, dat de meeste mensen van het HF hun hond(en) niet de hele dag alleen laten, zeker niet zonder dat zij de kans krijgen om te kunnen piesen en poepen (wordt hier ook door een aantal mensen gepost hè, dus niet alleen lezen wat koren op je molen is aub
Dus alleen laten, met een aantal mitsen en maren, is heel wat anders dan een hond of honden (maakt het ook al weer anders)de hele dag alleen te laten. (en zonder de mogelijkheid zich te kunnen ontlasten)
Als ik heel lang van huis ben, regel ik overigens een oppas.
Ik vind helemaal niet dat vast staat dat de meeste HF's hun hond op die manier zo lang alleen laten, een polletje zou niet misstaan, om dit soort aannames te voorkomen. En dan nog àls de uitkomst anders zou zijn dan dat ik denk, zou ik nog niet net als o.a. Tamara mijn hond zo lang alleen willen laten. Dan zou ik gewoon geen hond nemen.
Even Tekkel nog kwoten
Frenk schreef:Tekkel schreef:Hij doet alsof het een grondrecht is, om een hond te hebben. In plaats van te kijken of zijn omstandigheden het hebben van (nog) een hond mogelijk maken
Hear, hear
-
Murphy
- Zeer actief
Ik ben een van de mensen die heeft aangegeven de honden in het verleden alleen thuis te hebben gelaten tijdens werken, voor langere periodes, structureel.
En ik begin er spijt van te krijgen.
Niet omdat ik niet sta achter wat ik heb gezegd. Wel omdat een aantal mensen mijns insziens erg onsmakelijk met deze gegevens omgaan.
Van mijn kant was het een puur zakelijke mededeling. Ik behoef geen medestand, ik verleen geen medestand, helemaal niets, en zeker niet om mensen "onderuit te halen".
Bah, beetje nare smaak krijg ik van hoe met sommige dingen wordt omgegaan hier in dit topic.
Erg onfris.
Groeten,
Marjan
En ik begin er spijt van te krijgen.
Niet omdat ik niet sta achter wat ik heb gezegd. Wel omdat een aantal mensen mijns insziens erg onsmakelijk met deze gegevens omgaan.
Van mijn kant was het een puur zakelijke mededeling. Ik behoef geen medestand, ik verleen geen medestand, helemaal niets, en zeker niet om mensen "onderuit te halen".
Bah, beetje nare smaak krijg ik van hoe met sommige dingen wordt omgegaan hier in dit topic.
Erg onfris.
Groeten,
Marjan
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik heb het idee dat het wel vrij veel gebeurt. En nu we het er toch over hebben, ben ik wel benieuwd of het mensen altijd lukt om de honden 's ochtends en 's avonds zo veel aandacht te geven als geschreven wordt. Mijn honden gaan drie dagen naar de dagopvang en komen moe thuis, net als ik. Ik moet er niet aan denken dat ik vijf dagen in de week werk en 's ochtends in weer en wind en vroegte op moet staan om een uur te lopen. En 's avonds hetzelfde verhaal. Ook als je thuis komt van een ontzettend zware werkdag waar het allemaal tegenzat.pepim schreef:Ik vind helemaal niet dat vast staat dat de meeste HF's hun hond op die manier zo lang alleen laten, een polletje zou niet misstaan, om dit soort aannames te voorkomen.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ben ik ook benieuwd naar, zit eentje dan echt zo lang achter elkaar in een bench? Of hebben ze vrije uitloop naar de tuin (omdat ik foto's van een flinke afscheiding heb gezien)?Hutsje schreef:ik wist dat niet, overigens, maar zit een van jouw honden dan ook de hele dag in de bench? want je hebt ze toch apart?

Linda, Izzie en Bram