we wonen in zuid spanje en het is heet; 30 a 35 graden in de schaduw
dudley uit het asiel is nu 6 maanden, ziet er als een labrador uit , maar is nu al groter, rughoogte 65 cm.
omdat het zo warm is probeer ik hem al een paar weken in het zwembad te krijgen, eerst ingedragen en ondersteund
een week geleden ging hij er zelf in, hij zwemt goed maar hapt nog steeds veel water binnen
hij heeft sinds een week een slappe ontlasting, waarschijnlijk door de chloor en antialgenproduct enzo.is dit de reden en moeten we hem nu uit het bad houden of gaat hij nog leren om zijn bek toe te houden, of is het gewoon de warmte waar hij last van heeft ?
groetjes chris
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zwemmen en diarree
Moderator: moderatorteam
-
christheo
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): 1 terrier
1 labrador
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Re: zwemmen en diarree
Mijn labrador krijgt nog steeds liters water binnen tijdens het zwemmen en die is al 2,5 jaar.
Ik zou hem niet teveel in dat water met chloor en anti algenspul laten zwemmen als hij zoveel water binnen krijgt.
Is er geen ander schoon water in de buurt?
Mijn hond heeft trouwens ook altijd wat slappere ontlasting na het zwemmen, dat komt volgens mij gewoon van de enorme hoeveelheden water die hij binnenkrijgt.
Ik zou hem niet teveel in dat water met chloor en anti algenspul laten zwemmen als hij zoveel water binnen krijgt.
Is er geen ander schoon water in de buurt?
Mijn hond heeft trouwens ook altijd wat slappere ontlasting na het zwemmen, dat komt volgens mij gewoon van de enorme hoeveelheden water die hij binnenkrijgt.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: zwemmen en diarree
Ik denk dat een gechloord en met algenmiddelen behandeld zwembad niet zo'n goede zwemomgevingomgeving is voor een hond,dus ik zou als het kan schoon natuuwater opzoeken.
Maar Max-die vaak zwemt-heeft soms ook wat dunnere of slappe ontlasting als hij veel gezwommen heeft.
Maar Max-die vaak zwemt-heeft soms ook wat dunnere of slappe ontlasting als hij veel gezwommen heeft.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10