Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleefbolletjes

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

pepim
Zeer actief

Kleefbolletjes

Ongelezen bericht door pepim »

Wat zijn die dingen vervelend zeg! Mizou had vandaag ergens in gerold, maar waarin weet ik niet, vies was het wel. :mrgreen:

Ik kwam er later vanmiddag achter dat ze allemaal kleefbolletjes in haar vacht had. :idea: Nog nooit gehad en ze heeft er echt last van. Honderden van die dingen verwijderd en er zitten er denk ik nog, maar ze vindt het wel genoeg voor vandaag lijkt het.

Maar ik moet er nog steeds opletten, anders trekt ze ze met haar en al uit haar vacht. Zeker geen makkelijke methode voor?
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Re: Kleefbolletjes

Ongelezen bericht door Rea »

Vaak wil borstelen met grove borstel ook wel helpen. Het is ellendig spul net al 't kleefkruid :boos:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

De honden hebben er gelukkig weinig last van met die kort haren, maar Timberpoes is zwaarbehaard en ik word gek van die bolletjes. Ze zitten soms tot naast zijn ogen, en zijn buik zit er vol mee en zijn staart is helemaal rampzalig. Ik pluk ze braaf een voor een uit zijn vacht, maar het is een hoop werk.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
pepim
Zeer actief

Bedankt voor jullie reacties. :ok: Ik heb een grove borstel geprobeerd, maar op sommige plaatsen gaat dat niet zo lekker.
Net nog wat hardnekkige bolletjes uit haar oksels geplukt, wat een rotspul is dat, bah. :boos:
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Dat is ook vreselijk rotspul, Maxi zit ook elke keer helemaal onder. Als ik het niet op tijd weg haal vreet het zich helemaal naar de huid met haar en al . 2 jaar zat Maxi ook helemaal onder en dan vooral zijn broek.Het had zich helemaal naar zijn huid toe gewandeld en het zat zo in de klit dat ik het niet meer eruit kreeg en de schaar gepakt heb en zijn broek eraf geknipt heb. Liep die ziel daar met een kale kont. Geen gezicht. :N:
Ik probeer het dus zo snel mogelijk eruit te krijgen. Tijdens het wandelen met de vingers zoveel mogelijk en thuis idd met een grove borstel. Rotdingen. :pffff:
pepim
Zeer actief

Ik had het met het wandelen helemaal niet in de gaten. Ze was ergens de bosjes ingedoken en toen ik riep kwam ze superblij en intens smerig de bosjes uitgerend. Dat was bijna op het eind van de wandeling en ik heb niet gezien dat ze last van kleefbolletjes had. Pas later toen ze thuis was en ik haar aaide en dacht hé wat is dat nu en toen ontdekte ik het pas.

Ze had er zelf ook last van merkte ik, want ze begon plukjes vacht uit te rukken en dat leek me nou ook niks. Dus ben ik ze maar verder gaan plukken. Maar jeetje er leek wel geen eind aan te komen en op de rottigste plekken zaten ze. Ik heb dit werkelijk nog nooit gehad, een paar bolletjes wel, maar niet op deze manier.

O wat naar voor Maxi, dat het zo is gaan klitten, maar ik geloof het graag, nu ik het hier zelf zie. Het nestelt zich helemaal in die vacht, echt rotspul ja. :boos:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik ken ze :ugh: Ik doe meestal een beetje babyolie op mijn vinger om de haren wat vettig te maken en dan glijden ze er zo uit. tenminste die aan de bovenkant...die al op de huid zitten moet ik meestal knippen :N:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
pepim
Zeer actief

Goede tip van die olie, bedankt Tiny :ok:
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

pepim schreef:
O wat naar voor Maxi, dat het zo is gaan klitten, maar ik geloof het graag, nu ik het hier zelf zie. Het nestelt zich helemaal in die vacht, echt rotspul ja. :boos:
En elke keer weer die struiken op zoeken hè ?! :ugh: :F:

Succes met die rotdingen eruit halen bij Mizou...!
pepim
Zeer actief

MJ schreef: En elke keer weer die struiken op zoeken hè ?! :ugh: :F:

Succes met die rotdingen eruit halen bij Mizou...!
Ja dat zit er hier ook dik in :N:

Bedankt het meeste (ik zie er verder geen, maar af en toe kijk of beter voel ik nog) heb ik er denk ik nu wel uit :ok:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Bij Frenk is dat ook altijd een heksenklus :N: Het rolt zich helemaal in z'n haren. Bah! Wat ik bij hem doe als het echt vast zit is wassen met flink veel cremespoeling en dan zo'n kam met hele grove tanden, dan krijg ik ze er wel uit. (en vervolgens mijd ik die wandelplek :F: )
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ok, dat is ook nog een optie, bedankt :ok: Al geef ik in eerste instantie de voorkeur aan de olie van Tiny, omdat ze er niet zo van houdt om gewassen te worden.
Dat doe ik alleen in uiterste nood (rollen in de paardendiarree bijvoorbeeld :N: )

De wandelplek mijden wordt wat moeilijk, want het is vlakbij waar ze graag zwemt. Maar ik doe natuurlijk wel een poging daartoe :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mijn kat zit ook aldoor onder die ellendige dingen :ugh: , ik pluk ze er maar gewoonuit, resultaat is dat de poes nu twijfelt van wel of niet bij mij zitten :engel: hij vertrouwt het niet meer helemaal- gek he :denken:
pepim
Zeer actief

S@ndr@ schreef:mijn kat zit ook aldoor onder die ellendige dingen :ugh: , ik pluk ze er maar gewoonuit, resultaat is dat de poes nu twijfelt van wel of niet bij mij zitten :engel: hij vertrouwt het niet meer helemaal- gek he :denken:
Ik kan hem geen ongelijk geven Sandra :smile:
Mizou zat hier ook af en toe te kijken met een blik van 'je doet toch wel voorzichtig hè vrouwtje' en dan zei ik, ja ik doe heel voorzichtig.
Ik hield het haar wel tegen hoor als ik trok, maar ja soms gaat dat toch niet helemaal lekker. Ze had er ook heel veel in haar broek zitten. Net vond ik er nog een paar :boos:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Ik gebruik al twee jaar cremespoeling. Hond nat maken- kan met een plantenspuit- of de sloot in laten springen. Cremespoeling eroverheen en wandelen. Na de wandeling de hond weer lekker laten zwemmen of zelf uitspoelen. Daarna kammen en de bolletjes laten zo los. Niet je hond gaan wassen...of die moet in de blubber-de-blubber-sloot zijn gesprongen. :mrgreen:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Wilma+Barca schreef:Niet je hond gaan wassen...of die moet in de blubber-de-blubber-sloot zijn gesprongen. :mrgreen:
Hangt natuurlijk wel van de soort vacht af :wink:
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Hoi Frenk,

Ik bedoelde meer dat als je elke dag wandelt in zo'n pluizenbolletjesgebied, zoals wij, dat het dan niet handig is om elke dag je hond te gaan wassen. Kan me niet voorstellen dat dit goed is voor welke vacht dan ook? Daar staat tegenover dat die cremespoeling -ik gebruik speciale cremespoeling voor honden- wel werkt en zeer goed uitspoelbaar is. Ik vermeng die cremspoeling ook nog eens met water en het gebruik van die spoeling is daardoor minimaal. Na de wandeling kam ik de pluizenbolletjes er zo uit en mag hij even lekker zwemmen in een schone sloot, tenminste, de schoonste die ik kan vinden anders wordt het de tuinslang of douche. Dit probleem doet zich hier ook voor en is niet te vermijden. Ik los dit al twee jaar op deze manier op en die pluizenbolletjes periode verdwijnen binnen een aantal weken. Ergelijker vind ik die grasaartjes -of hoe ze ook mogen heten- die zie je en voel je vaak niet tussen zijn lange vacht. Ik vind die krengen overal in ons huis. Die grasaartjes vind ik gemener, gevaarlijker, minder overzichterlijker -je voelt ze haast niet- en de schade kan enorm zijn als er eentje tussen zijn tenen gaat zitten.
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Bedoel je die kleine kleefbolletjes of die grote rottige distelklitten?

Die kleefbolletjes zijn nog wel goed te verwijderen met wat geduld maar die distelklitten vind ik echt rampzalig!
Verder inderdaad die grasaren, die zijn heel gevaarlijk. Die kleine kleefbolletjes vind ik eigenlijk nog wel meevallen :mrgreen:
pepim
Zeer actief

Wilma+Barca schreef:Hoi Frenk,

Ik bedoelde meer dat als je elke dag wandelt in zo'n pluizenbolletjesgebied, zoals wij, dat het dan niet handig is om elke dag je hond te gaan wassen. Kan me niet voorstellen dat dit goed is voor welke vacht dan ook? Daar staat tegenover dat die cremespoeling -ik gebruik speciale cremespoeling voor honden- wel werkt en zeer goed uitspoelbaar is. Ik vermeng die cremspoeling ook nog eens met water en het gebruik van die spoeling is daardoor minimaal. Na de wandeling kam ik de pluizenbolletjes er zo uit en mag hij even lekker zwemmen in een schone sloot, tenminste, de schoonste die ik kan vinden anders wordt het de tuinslang of douche. Dit probleem doet zich hier ook voor en is niet te vermijden. Ik los dit al twee jaar op deze manier op en die pluizenbolletjes periode verdwijnen binnen een aantal weken. Ergelijker vind ik die grasaartjes -of hoe ze ook mogen heten- die zie je en voel je vaak niet tussen zijn lange vacht. Ik vind die krengen overal in ons huis. Die grasaartjes vind ik gemener, gevaarlijker, minder overzichterlijker -je voelt ze haast niet- en de schade kan enorm zijn als er eentje tussen zijn tenen gaat zitten.
Ok ik begrijp het, bedankt voor de tip. :ok: Kwa grasaartjes, hoe kun je die zien? Ik heb er al wel eerder over gelezen, maar hoe voorkom je dat? Of liever wat doe je er tegen?

kitty schreef:Bedoel je die kleine kleefbolletjes of die grote rottige distelklitten?

Die kleefbolletjes zijn nog wel goed te verwijderen met wat geduld maar die distelklitten vind ik echt rampzalig!
Verder inderdaad die grasaren, die zijn heel gevaarlijk. Die kleine kleefbolletjes vind ik eigenlijk nog wel meevallen :mrgreen:
Als je het tegen mij hebt, ik bedoel idd die kleine kleefbolletjes. Maar zo te lezen heb ik niets te klagen :sst: :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”