Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Hij was al dood (geëlectrocuteerd) wegens betreden van mijn huis en mij aanvallen, maar vond hem zo mooi dat ik er toch maar even foto's van heb gemaakt. Bijna alleen maar wazige foto's, dit waren de enige twee die nog net door de keuring kwamen. Geen idee wat voor eng vliegbeest het is overigens...
Ik krijg macrofoto's echt gewoon niet scherp, en volgens mij kan je niet handmatig scherpstellen met mn toestel...
Ik denk dat het een gaasvlieg is.
Wat je met je camera zou kunnen proberen is op korte afstand scherpt te stellen op je hand, de sluiterknop half ingedrukt houden en dan naar je onderwerp. Afdrukken als je deze scherp in beeld hebt.
Elly* schreef:Ik denk dat het een gaasvlieg is.
Wat je met je camera zou kunnen proberen is op korte afstand scherpt te stellen op je hand, de sluiterknop half ingedrukt houden en dan naar je onderwerp. Afdrukken als je deze scherp in beeld hebt.
Vreemde is dat ie eigenlijk het mooiste echt heel kort scherpstelt als ie zegt dat ie niet kan scherpstellen... Dat worden de scherpste foto's... Trucje met de hand werkt ook niet, of nouja, op die manier...
Elly* schreef:Je kunt inderdaad met jouw camera niet handmatig scherpstellen, maar macro tot op 2 cm moet kunnen. Heb je de instellingen dan wel goed?
Zowel (s-)macro met alles handmatig ingesteld, als (s-)macro automatisch maakt niets uit... Ik moet geluk hebben als het een keer scherp wil zijn en eigenlijk is dat altijd als ie een scherpstelprobleem geeft, dan is de kans op een scherpe foto (met zelf dichterbij/verder weg doen) het grootste...
Wat mij opvalt is dat ie eigenlijk gewoon altijd z'n scherptepunt verder weg heeft dan ik zou willen... Achtergrond is meestal wel scherp...
Kun je het focuspunt vastzetten op het midden? Bij automatisch scherpstellen kiest een camera vaak het dichtstbijzijnde en dat hoeft niet je onderwerp te zijn. Bj deze foto was dat echter wel het geval. Je hebt toch niet ingezoomd? Dat werkt met s-macro in ieder geval niet.