Helaas, daar mag de hond niet los. Ik doe dat wel (Jaymz loopt toch alleen op de paden én bij mij dan), maar dat heeft mij wel een prent opgeleverd. Niet doen dus, behalve als het slecht weer is. Dan is de kans op loslopende boswachters heel klein.Frenk schreef:Weet je toevallig waar precies?Domie schreef:Duinen bij Castricum
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Losloopgebieden Kennemerland/Noord-Holland
Moderator: moderatorteam
-
Muk
Re: Losloopgebieden Kennemerland/Noord-Holland
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Aaaaahhhh...alm@ schreef:In Spaarnwoude (kant Velserbroek) zijn ook nog voldoende gebiedjes voor honden die van aktie houden. Maar die houd ik lekker voor mezelf
Ben vooral benieuwd naar wat voor aktie

-
Muk
Ja en dan nog iets verder door, naar Hargen aan Zee. Supermooi en groot duingebied met bos.Frenk schreef:Rij je dan naar Bergen aan Zee?Muk schreef:Bij Bergen (NH) heb je een paar schitterende losloopgebieden in de duinen. Wel betaald parkeren helaas (in het zomerseizoen).
Dichterbij heb je bij Egmond ook nog een duingebied waar je met de hond kunt wandelen. Ook betaald parkeren.
- Frenk
- Zeer actief
Oh, dat klinkt wel echt goed. En daar mag je ook in de zomer en in het broedseizoen los?Muk schreef:Ja en dan nog iets verder door, naar Hargen aan Zee. Supermooi en groot duingebied met bos.Frenk schreef:Rij je dan naar Bergen aan Zee?Muk schreef:Bij Bergen (NH) heb je een paar schitterende losloopgebieden in de duinen. Wel betaald parkeren helaas (in het zomerseizoen).
Dichterbij heb je bij Egmond ook nog een duingebied waar je met de hond kunt wandelen. Ook betaald parkeren.

-
Muk
Geen idee. Volgens mij wel, het is dacht ik het hele jaar door een losloopgebied. Zelf ben ik er (Hargen) een paar keer geweest in het voorjaar en de winter en heb er niks over gelezen of gezien. En in Egmond ben ik onlangs nog geweest met loslopende honden.Frenk schreef:Oh, dat klinkt wel echt goed. En daar mag je ook in de zomer en in het broedseizoen los?Muk schreef:Ja en dan nog iets verder door, naar Hargen aan Zee. Supermooi en groot duingebied met bos.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Stukje bos, hondensportterrein (KNVP), groot recreatieveld ernaast en aan de overkant van het pad een meertje. Overdag op bepaalde tijden en in het voorjaar-najaar-winter totaal verlaten. Heerlijk.Frenk schreef:Aaaaahhhh...alm@ schreef:In Spaarnwoude (kant Velserbroek) zijn ook nog voldoende gebiedjes voor honden die van aktie houden. Maar die houd ik lekker voor mezelf![]()
Ben vooral benieuwd naar wat voor aktie
Het enige nadeel is dat het parkeerterrein erachter een ontmoetingsplaats is voor de herenliefde. Maar daar heb ik met die enge herders geen last van

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb altijd begrepen dat daar een aanlijnplicht gold (gelezen in een krantje toen de plas werd aangelegd, en ja, dat is al wel een poos terug).Domie schreef:Dat moet dan nieuw zijn want tot een paar weken geleden (toen zijn wij er nog geweest) stonden er bordjes dat honden daar los mogen. Wij hebben de honden er ook altijd lekker los gehad. Het fijne vinden wij dat het recreanten gedeelte en het gedeelte waar de honden mogen komen met een hek en wildroosters gescheiden is. Alleen aan de overkant bij de huizen is het even uitkijken maar ze hebben nieuwe paden aangelegd waardoor je ook uit de buurt van de huizen kan blijven. En voor de honden hebben ze een apart zwemstrandje. Altijd erg druk bezocht.LongFields schreef:Bij de plas in Tolenburg mogen ze voor zover ik weet alleen maar aangelijnd komen.
Waar precies is dan het gedeelte waar de honden los mogen (mag per PB)? Ik woon er heel dicht in de buurt en als ze gewoon los mogen is het een leuke aanvulling op de wandelingen die ik nu maak.
- Moos
- Zeer actief
Volgens mij niet hoor. Hargen hoort voor zover ik weet gewoon bij de Schoorlse duinen.Muk schreef:Geen idee. Volgens mij wel, het is dacht ik het hele jaar door een losloopgebied. Zelf ben ik er (Hargen) een paar keer geweest in het voorjaar en de winter en heb er niks over gelezen of gezien. En in Egmond ben ik onlangs nog geweest met loslopende honden.Frenk schreef:Oh, dat klinkt wel echt goed. En daar mag je ook in de zomer en in het broedseizoen los?Muk schreef:Ja en dan nog iets verder door, naar Hargen aan Zee. Supermooi en groot duingebied met bos.
In Petten heb je een klein stukje duinen waar het hele jaar losloop is. Ik ben daar nog nooit geweest omdat het klein schijnt te zijn, en daar ga ik geen 40 min voor fietsen
Maar Hargen aan zee is gewoon bij Schoorl

- Frenk
- Zeer actief
Moos schreef:Volgens mij niet hoor. Hargen hoort voor zover ik weet gewoon bij de Schoorlse duinen.
In Petten heb je een klein stukje duinen waar het hele jaar losloop is. Ik ben daar nog nooit geweest omdat het klein schijnt te zijn, en daar ga ik geen 40 min voor fietsen![]()
![]()
Maar Hargen aan zee is gewoon bij Schoorl

- Domie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik weet er nog 1:
Schoteroog. Bij de windmolens in de waarderpolder. Je loopt dan langs de Mooie Nel. Wij noemen dit ook wel eens Paco's racebaan
Heel open gebied (geen bos) oude vuilstortplaats tot wandel gebied omgedoopt.
En iets verder op ligt Peniningveer. Daar kan je heerlijk zwemmen met je hond ( achter de PTT toren)
Schoteroog. Bij de windmolens in de waarderpolder. Je loopt dan langs de Mooie Nel. Wij noemen dit ook wel eens Paco's racebaan
En iets verder op ligt Peniningveer. Daar kan je heerlijk zwemmen met je hond ( achter de PTT toren)
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Mooie Nel schijnt idd leuk te zijn, ben er nog nooit geweest.Domie schreef:En iets verder op ligt Peniningveer. Daar kan je heerlijk zwemmen met je hond ( achter de PTT toren)
Dat veer wat je bedoelt noemen wij altijd het PTTmeertje, en daar zijn honden helaas niet het hele jaar door welkom.
Er schijnt ook redelijk streng bekeurd te worden, vooral in het zomerhoogseizoen.
- **yo**
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ptt meertje (veerplas) mag toch helemaal niet meer?
http://www.saplaza.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.saplaza.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Frenk
- Zeer actief
Het is nog best lastig wat nou wel en wat nou niet toegankelijk is (en wanneer)

-
Muk
Dat ben ik zeker met je eens.Frenk schreef:Het is nog best lastig wat nou wel en wat nou niet toegankelijk is (en wanneer)![]()
Maar vandaag heb ik gehoord dat er delen van het duingebied in Castricum zijn waar de hond WEL legaal mag loslopen. Nu heb ik een vermoeden welke gebieden dat zijn, maar dit wil ik nog wel precies uitzoeken. Want dan kan ik daar net zo goed naartoe rijden in plaats van het duingebied waar ik nu naartoe ga (en waar ik al eens bekeurd ben
- Frenk
- Zeer actief
Als je het hoort, dan houden wij ons warm aanbevolenMuk schreef:Dat ben ik zeker met je eens.Frenk schreef:Het is nog best lastig wat nou wel en wat nou niet toegankelijk is (en wanneer)![]()
Maar vandaag heb ik gehoord dat er delen van het duingebied in Castricum zijn waar de hond WEL legaal mag loslopen. Nu heb ik een vermoeden welke gebieden dat zijn, maar dit wil ik nog wel precies uitzoeken. Want dan kan ik daar net zo goed naartoe rijden in plaats van het duingebied waar ik nu naartoe ga (en waar ik al eens bekeurd ben).

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ik loop 2x per dag naar het hornmeerpark in Aalsmeer. Niet heel erg groot, maar het is er heerlijk lopen! Soms kom je veel honden tegen, dan weer niet. Vanmiddag kwam ik bv geen enkele hond tegen, vanavond met beide honden alleen 2 duitse herders die ik altijd tegen kom. Het is wel altijd losloopgebied, dus ik zou er niet met je niet sociale hond lopen
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
bij de klimmuur in sparnwoude mag de hond los alleen niet aan de andere kant van de bruggetjes langs het weiland, staat ook duidelijk aangegeven dat de hond daar aangelijnd meot worden.
bij de uitzichtheuvel en naar beneden mogen ze ook los, kunnen ze ook lekker even zwemmen.
dit zijn plekken waar ik heel veel kom, kunnen de honden lekker razen en weinig tot geen kwaad.
gr laura
bij de uitzichtheuvel en naar beneden mogen ze ook los, kunnen ze ook lekker even zwemmen.
dit zijn plekken waar ik heel veel kom, kunnen de honden lekker razen en weinig tot geen kwaad.
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja