Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help vlooienprobleem!

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Kiara_2008
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boomer! (kruising malteser/shishu X kleine poedel)

Help vlooienprobleem!

Ongelezen bericht door Kiara_2008 »

Ik word er knettergek van :evil: :devil: ! onze lieve boomer van 1 jaar heeft vlooien. We hebben eerst normale frontline geprobeerd... geen effect... daarna gewassen met een vlooienshampoo... geen effect.... vlooienband... geen effect... frontline combo... wel minder maar nu 2 weken later zitten ze er nog! :( :( :(:
Verder hou ik het huis goed schoon van het weekend de bank ook weer helemaal gereinigd. Haar kussentje uit de mand gaat ook regelmatig in de was, maar het helpt allemaal niet!
is er nog een handige huis tuin en keuken tip?? de frontline combo is 2 weken geleden op de verpakking staat dat je niet mag herhalen binnen 4 weken...

liefs
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: Help vlooienprobleem!

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Het meest belangrijk is spuiten met omgevingsspray in je huis. Dat noem je niet?
Kiara_2008
Vaste gebruiker

hallo,

nee dat klopt. Heb er eelijk gezegd ook nog niet eerder van gehoord...
maar waar kan ik dat halen?? en kan ik daarmee het probleem oplossen of moet ik nog meer doen??
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

http://www.doubleforgeron.nl/vlo.html" onclick="window.open(this.href);return false;

succes!
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

En vergeet de stofzuiger en stofzuigerzak niet!
Kiara_2008
Vaste gebruiker

Ok bedankt ik ga direct aan de slag!
ik las ook ergens dat vlooien een hekel hebben aan lavendel... helpt zo een stofzuigbuideltje dan ook??? en de spray in de stofzuiger sprayen is het dan ook schoon?? natuurlijk gooi ik de stofzuigzak naderhand weg maar voor wat betreft de slang...
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Inderdaad, je huis behandelen is heel belangrijk. En dan echt alle hoekjes en kiertjes hoor.
Ik heb dat een week of drie geleden gedaan, en geen vlo te zien in huis.
De honden heb ik een pipet frontline gegeven, maar hier ook nog steeds vlooien op de honden. Niet veel, ik kam ze minimaal twee keer per dag en heb dan elke keer wel een paar vlooien in de kam. Als je hond echt veel vlooien heeft en je gaat hem kammen, dan kan ik je aanraden een bakje water met een beetje afwasmiddel erin bij de hand te hebben.
Als je het kammetje met vlooien daarin doopt en de vlooien eraf haalt onder water verzuipen ze.
Zonder afwasmiddel springen ze net zo vrolijk het water weer uit. Heeft te maken met cohesie of adhesie, een van de twee.
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Een stuk vlooienband in de stofzuigerzak schijnt te helpen tegen vlooien die er weer uitspringen.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Wat je kunt proberen is een vlooienband omdoen. En een stukje vlooienband in de stofzuigerzak doen. Verder heb ik wel eens in arren moede gewoon mijn vloerkleden opgerold en tijdelijk opgeborgen in de schuur.

Omgevingsspray heb ik nooit nodig gehad maar ook ik heb nu dergelijk last van vlooien dat ik het overweeg. Verder ga ik ook maar eens een keer mijn honden goed wassen. Kammen met de vlooienkam doe ik trouwens ook, gelukkig hebben twee van mijn honden zo'n korte vacht dat je het gros van de vlooien er zonder problemen uitkamt.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Focus vooral op je katten, christo. Dat zijn meestal de boosdoeners qua binnenbrengen van vlooien
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Neeltje schreef:En vergeet de stofzuiger en stofzuigerzak niet!
En de auto en eventueel je bed(hoe vies het ook is).
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Rosita Compagner schreef:Focus vooral op je katten, christo. Dat zijn meestal de boosdoeners qua binnenbrengen van vlooien
Klopt, dat heb ik ook gemerkt. Bij hen ben ik veel stipter met het geven van vlooienmiddel. Maar ik denk zelf dat een weekje weggeweest zijn ook niet veel geholpen heeft. En Christo's dagelijkse zwempartijen evenmin, de meeste vlooien haal ik nu van zijn bast af.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

*Ellen* schreef:Een stuk vlooienband in de stofzuigerzak schijnt te helpen tegen vlooien die er weer uitspringen.
Ik doe altijd wat vlooienpoeder in de zak.Mijn honden hebben er geen,maar beter voorkomen dan genezen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door vaddie »

Mijn honden krijgen knoflookpillen. Sinds ik daar mee begonnen ben nergens geen last meer van gehad.
Eén van mijn honden kan niet tegen de reguliere anti vlooienmiddelen, vandaar dat we er ooit eens mee begonnen zijn. Werkt prima.
Voor de knoflookpillen had ze regelmatig vlooien maar daarna nooit meer.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Kiara_2008 schreef:Ik word er knettergek van :evil: :devil: ! onze lieve boomer van 1 jaar heeft vlooien. We hebben eerst normale frontline geprobeerd... geen effect... daarna gewassen met een vlooienshampoo... geen effect.... vlooienband... geen effect... frontline combo... wel minder maar nu 2 weken later zitten ze er nog! :( :( :(:
Verder hou ik het huis goed schoon van het weekend de bank ook weer helemaal gereinigd. Haar kussentje uit de mand gaat ook regelmatig in de was, maar het helpt allemaal niet!
is er nog een handige huis tuin en keuken tip?? de frontline combo is 2 weken geleden op de verpakking staat dat je niet mag herhalen binnen 4 weken...

liefs
Hoi,
Sterkte met je probleem!

Ik zou naast alle dieren dit soort klusjes voorlopig elke dag doen. Voor elke vlo op de hond zitten er 10 elders zeggen ze toch wel 's? Tsja... die zullen toch echt dood moeten. Omgevingssprays daarvan weet ik niet hoe slecht ze voor de hond zijn. Goed lezen of de hond voor een paar uur uit huis moet blijven!
Zo min moglijk kleden laten liggen in huis voorlopig, totdat dit helemaal over is....

Rot, maar het is niet anders...

Suzanne
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Suzanne123 schreef:Omgevingssprays daarvan weet ik niet hoe slecht ze voor de hond zijn. Goed lezen of de hond voor een paar uur uit huis moet blijven!
Mijn dierenwinkel adviseerde mij om de de 404-vogelspray van Beaphar regelmatig te gebruiken. Die gebruikt zij zelf al haar hele leven. De vogels mogen gewoon in de kooi blijven terwijl je hem gebruikt, dus hij is minder giftig dan de gif-sprayen, maar hij werkt wel als je hem regelmatig gebruikt. En verder een natuurlijke vlooienband om in stukken te knippen en in de stofzuigerzak en onder de bank/stoelen te doen. Volgens haar net zo goed als een gifband. Dat heb ik nu dus allemaal gedaan en ik ben van plan om het goed bij te gaan houden. Maar deze beide manieren zijn wel minder giftig dan echte gifproducten. Als het afdoende werkt, ben ik helemaal blij :ok:
Afbeelding
Angel_Devil
Actief
Mijn ras(sen): 2 Staffords
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angel_Devil »

Prac-tic is 1 van de betere vlooienmiddels/teken.
De vlooien zijn binnen 24 uur dood.

Vlooien schijnen de laatste tijd resistent te zijn voor Frontline.
Afbeelding
Elke gek heeft z'n eigen gebrek
Website van Angel_Devil
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Idd de omgeving behandelen, incl. stofzuigerzak, elke verdieping waar dieren komen en de auto niet te vergeten.
En elk dier in huis behandelen, weet niet of je nog meerdere dieren (katten) hebt?

Ik heb meer mijn twijfels of frontline (of andere middelen) wel goed worden toegediend dan dat het resistent zou zijn. En of de omgeving dus wel mee is genomen, want anders kom je er nooit vanaf natuurlijk
Al adviseer ik toch de frontline combo sinds deze er is.
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Uit onderzoek is gebleken dat veel antivlooien middelen niet goed werken omdat het niet op de juiste manier wordt toegepast :wink: . Resistentie is er nog voor geen een middel.

Kiara, ben je pas gaan behandelen toen je dieren al vlooien hadden? Dan kan het wel kloppen dat je nu nog vlooien ziet ondanks alle middelen die je hebt gebruikt. 5% zit op je dieren en 95% zit in de omgeving. De vlooien op je dier gaan wel dood door het anti-vlooienmiddel maar daarna springen er weer nieuwe op je dier vanuit de omgeving. Dit kan wel een aantal weken doorgaan :wink: Ik zou zeker omgevingsspray gaan gebruiken.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Kiara_2008
Vaste gebruiker

Beetje laat... maar nogal druk gehad de laatste tijd...

ik was bij de dierenarts geweest die adviseerde me omgevingsspray en advantage! dit het ik toegepast en ieder stukje bank kleed en onder kastjes enz. ingespoten daarna nog een paar dagen extra goed stof gezogen en na een week waren alle vlooien weg :D:D:D

bedankt voor alle nuttige tips :D
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Kiara_2008 schreef:Beetje laat... maar nogal druk gehad de laatste tijd...

ik was bij de dierenarts geweest die adviseerde me omgevingsspray en advantage! dit het ik toegepast en ieder stukje bank kleed en onder kastjes enz. ingespoten daarna nog een paar dagen extra goed stof gezogen en na een week waren alle vlooien weg :D:D:D

Hier nu een jaar advantage en geen vlo meer te bekennen. Vorig jaar kregen we ze met moeite weg ondanks de frontline. Nu is het weer helemaal op orde. :cheer:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

behalve adviseren verkocht hij het ook aan je, denk ik zo?
Kiara_2008
Vaste gebruiker

Rosita Compagner schreef:

behalve adviseren verkocht hij het ook aan je, denk ik zo?

haha ja klopt ;)
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”