Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Scheerappaat

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Scheerappaat

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Heeft er iemand een goede tip voor een betaalbaar en kwalitatief goed scheerapparaat voor en langharige hond?
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Scheerappaat

Ongelezen bericht door jores »

je hebt een golden en een schapendoes, dat zijn toch geen rassen om te scheren
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Als het om de schapendoes gaat zou ik liever knippen :wink:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

kitty schreef:Als het om de schapendoes gaat zou ik liever knippen :wink:
Ik zou hem liever uitwollen en plukken. Waarom kies jij voor knippen?
kitty
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:
kitty schreef:Als het om de schapendoes gaat zou ik liever knippen :wink:
Ik zou hem liever uitwollen en plukken. Waarom kies jij voor knippen?
Als iemand zoekt naar een scheerapparaat ga ik er vanuit dat ze de hond zo kort mogelijk willen maken. Mijn ervaring is dat veel doezen jeuk krijgen van scheren en daarom zou ik liever knippen.

Dit alleen als het om deze keuze gaat natuurlijk. Ik knip, scheer en pluk liever helemaal niet aan een schapendoes.
Anne&Taar
Zeer actief

Laten we zeggen dat t voor deze schapedoes noodzaak is. Voor deze hond, (hondje van mn ouders maar ze hoort er gewoon 'bij' wat mn Godlens betreft :mrgreen: ) die onder andere door de ruit gebroken bij de trimmer, en dan noem ik alleen nog maar een voorbeeld op, hebben we het trimmen voor even afgezworen. Ik ben ook van de nadelen van trimmen op de hoogte, maar eerlijk gezegd moet t gewoon iets zijn dat we gewoon thuis kunnen doen en dat redelijk snel verloopt; puur voor de hond. Dan maar iedere 3mnd scheren ipv die stress bij de trimmer, jammer de pammer, ik had t graag anders gezien. En iedere 3mnd een trim-behandeling is iig nodzakelijk naast de dagelijkse 'ontwar' beurten; vw de castraat vacht.
Iemand tips? :mrgreen:
(Een trim-adresje zal ik niet vragen... :pffff: :wink: )
kitty
Zeer actief
Contacteer:

Anne&Taar schreef:Laten we zeggen dat t voor deze schapedoes noodzaak is. Voor deze hond, (hondje van mn ouders maar ze hoort er gewoon 'bij' wat mn Godlens betreft :mrgreen: ) die onder andere door de ruit gebroken bij de trimmer, en dan noem ik alleen nog maar een voorbeeld op, hebben we het trimmen voor even afgezworen. Ik ben ook van de nadelen van trimmen op de hoogte, maar eerlijk gezegd moet t gewoon iets zijn dat we gewoon thuis kunnen doen en dat redelijk snel verloopt; puur voor de hond. Dan maar iedere 3mnd scheren ipv die stress bij de trimmer, jammer de pammer, ik had t graag anders gezien. En iedere 3mnd een trim-behandeling is iig nodzakelijk naast de dagelijkse 'ontwar' beurten; vw de castraat vacht.
Iemand tips? :mrgreen:
(Een trim-adresje zal ik niet vragen... :pffff: :wink: )

Ja, ik heb tips genoeg maar dan moet ik meer weten :wink: Mijn doezen worden nooit getrimd bij een trimmer dus die ervaring heb ik niet. Ik weet wel dat oudere honden vaak wat meer problemen met de vachtverzorging gaan krijgen.
Dus eerst een paar vragen.... Hoe oud ik de does? Zijn de problemen al lang aanwezig of kon hij eerst wel gekamt worden? Komt hij altijd al bij een trimmer of kammen jullie meestal zelf?
Dagelijkse ontwar beurten horen niet nodig te zijn, zelfs niet bij een gecastreerde hond.
Anne&Taar
Zeer actief

Tips sta ik altijd voor open, graag! De schapedoes is 10 jaar oud; en borstelen vindt ze gewoon een verschrikking...Kammen: thuis (vind ze echt een verschrikking) en bij de trimmer (ook erg)...En dan ook nog vaak, iedere 3 mnd. Ze heeft echt een plof-vacht, zoals je dat noemt, er is geen doorkomen aan... :roll: En de dagelijkse zwem- en water- en modderbaden komen t niet ten goede. Dit is eigenlijk altijd al een heel een probleem; helaas. Ze wordt nu ouder en lijkt niet helemaal lekker in dr hum, ze heeft ook erg veel last van de warmte, dus ik wilde kijken of ik dr zo kon helpen...
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Wij gebruiken een Aesculaap Favorita en zijn daar erg tevreden over.
Niet voor Schapendoesjes maar voor onze rus.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik heb een moser Max voor Diezel. Ik ben er tevreden over, kostte iets meer dan 200 euro, maar dat heb je na een paar keer trimster er ook al uit..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
kitty
Zeer actief
Contacteer:

Anne&Taar schreef:Tips sta ik altijd voor open, graag! De schapedoes is 10 jaar oud; en borstelen vindt ze gewoon een verschrikking...Kammen: thuis (vind ze echt een verschrikking) en bij de trimmer (ook erg)...En dan ook nog vaak, iedere 3 mnd. Ze heeft echt een plof-vacht, zoals je dat noemt, er is geen doorkomen aan... :roll: En de dagelijkse zwem- en water- en modderbaden komen t niet ten goede. Dit is eigenlijk altijd al een heel een probleem; helaas. Ze wordt nu ouder en lijkt niet helemaal lekker in dr hum, ze heeft ook erg veel last van de warmte, dus ik wilde kijken of ik dr zo kon helpen...

Eens in de drie maanden helemaal uitkammen en wol eruit halen vind ik niet zo vaak eigenlijk. Mijn honden kam ik veel vaker helemaal uit en dan ontwol ik ook een heel deel. Ik kan me goed voorstellen dat je een hond die zoveel moeite krijgt met kammen wat korter maakt. Maar pas op met gelijk scheren, ik ken heel veel doezen die daar vreselijk jeuk van krijgen. Daarbij is het denk ik best een moeilijke klus als je het neit bent gewend, zeker niet bij een vacht met klitten. Ik zou toch kiezen voor knippen dan. Je kunt de korte geknipte vacht dan makkelijker bijhouden met kammen.

Ik gebruik zelf tegenwoordig een harkje met roterende tanden, je komt wat makkelijker door de vacht in het begin en daarna kun je makkelijker verder kammen.
Wordt er bij de trimmer alleen gekamt of ook ontwolt?
Anne&Taar
Zeer actief

Kammen bij ons thuis dus wel vaker, iedere paar dagen, de trimmer 1x in de 3 mnd. De trimmer kamt en knipt vooral, volgens mij wordt er niet zoveel ontwolt daar. Ik zal eens kijken of ik dr geknipt krijg, wat je bedoelt is gewoon het haar kort knippen? Wordt t dan niet erg 'hakkerig'? Of valt dat niet zoop met die slag in dat haar?
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Vooropgesteld dat ik hem ook liever zou willen ontwollen en plukken, is een Moser Max voor een in verhouding met de prijs goede tondeuse.
kitty
Zeer actief
Contacteer:

Anne&Taar schreef:Kammen bij ons thuis dus wel vaker, iedere paar dagen, de trimmer 1x in de 3 mnd. De trimmer kamt en knipt vooral, volgens mij wordt er niet zoveel ontwolt daar. Ik zal eens kijken of ik dr geknipt krijg, wat je bedoelt is gewoon het haar kort knippen? Wordt t dan niet erg 'hakkerig'? Of valt dat niet zoop met die slag in dat haar?
Ja, gewoon knippen. Het kan er een beetje raar uitzien als je het nog neit zo vaak hebt gedaan. Maar dan is hij wel even van zijn vacht af. Je kunt dus ook de trimmer vragen om hem goed te ontwollen, dan ik hij makkelijker te kammen. Bij doezen is dat niet gewenst dus vandaar dat het ook niet vaak wordt gedaan denk ik.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

kitty schreef:
Anne&Taar schreef:Kammen bij ons thuis dus wel vaker, iedere paar dagen, de trimmer 1x in de 3 mnd. De trimmer kamt en knipt vooral, volgens mij wordt er niet zoveel ontwolt daar. Ik zal eens kijken of ik dr geknipt krijg, wat je bedoelt is gewoon het haar kort knippen? Wordt t dan niet erg 'hakkerig'? Of valt dat niet zoop met die slag in dat haar?
Ja, gewoon knippen. Het kan er een beetje raar uitzien als je het nog neit zo vaak hebt gedaan. Maar dan is hij wel even van zijn vacht af. Je kunt dus ook de trimmer vragen om hem goed te ontwollen, dan ik hij makkelijker te kammen. Bij doezen is dat niet gewenst dus vandaar dat het ook niet vaak wordt gedaan denk ik.
Niet iedereen kan zijn/haar Doesje goed bij houden met èn dat lange haar èn een flinke laag onderwol. Zo heb ik een Does die elke drie maanden bij me komt, maar steevast in de klit zit :boos:
Anne&Taar
Zeer actief

Mijn ouders stonden ook trouw elke drie maanden bij de trimmer op de stoep, hoor. Hoewel je dat niet zou zeggen. :mrgreen:
Maar: t Is gelukt! En we zijn best tevreden over t resultaat, al zeg ik t zelf. :pffff: OK, de achterhand is wat plukkerig, maar t ziet er weer lekker verzorgd uit; na t knippen weer goed doorgekamd en geborsteld en nog een lekkere douche. He, he, ben blij dat t achter de rug is... :mrgreen: Bedankt voor de tips!!! :cheer: :cheer: (zal wel een keer een foto plaatsen... :mrgreen: )
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”