Ik heb even zin om een heel verhaal te typen,
Dus ik ga jullie even vertellen hoe ik aan m'n hond Rimbo ben gekomen, goed genoeg om voor te stellen dacht ik zo
Ik ben Nathalie, ben 22 jaar oud.
Ik woon sinds een jaar samen en heb m'n hele leven al honden om me heen (Bouvier, Gordon setter, Sint Bernard's, Franse buldogs), tot een jaar terug dus....En jeeeej wat een gemis zeg. M'n vriend begreep me in het begin niet als ik zei, dat als je gewend bent aan honden in je leven en je het niet meer hebt, wat een leegte dat is..
Na een jaar was ik het echt goed zat en hebben we een hond genomen. Onze keuze was daarbij op de Duitse herder gevallen. Via de VDH zijn we aan wat fokkers gekomen en zouden een pup nemen bij de kennel vom Chickhoff. Na een pup uitgekozen te hebben en meerdere malen heen zijn geweest, voelde het helemaal super. Helemaal blij met de pup die voor ons bestemd was.... Totdat de fokker tot onze schrik ons op moest bellen (en ze had het er zelf oooo zo moeilijk mee ons het te moeten vertellen), het hondje die wij gekozen hadden, was erg ziek geworden en had een ontzettende groei achterstand gekregen, dus 1. ivm de doelen die met de hond zouden hebben en 2. ze geen ongezond hondje weg wou doen (moest zeker nog aantal weken/maanden daar blijven), vond ze het niet verstandig om het hondje aan ons mee te geven....Heel verdrietig waren we dus maar wel ontzettend blij dat ze zo eerlijk is!
Ze had verder wel nog 2 andere opties voor ons.
Optie 1: een andere pup uit een andere nest, van een teef die net bevallen was.
Optie 2: Ze had daar 2 hele mooie pups van 13 weken, met een super papier, die ze eigenlijk voor derzelf wilde houden, maar er toch achter kwam dat de opvoeding van 2 pup's haar toch wel erg zwaar viel, met een zieke teef en nog 2 nesten, en nog een kennel vol andere honden en omdat wij toch heel wat met de toekomstige hond van plan waren, wilde ze aan ons het reutje wel kwijt.
Wij hadden gekozen voor optie 2. Hij Heet Rimbo vom Moorbeck , Rimbo is nu bijna 8 maanden en we zijn nog steeds super blij met hem!! Rimbo is een echte duitser, daarmee bedoel ik dus, dat hij ook geboren is in duitsland. Foto's van m'n knappe kerel doe ik wel even in een appart topic. Zo weten jullie wel weer genoeg dacht ik zo
Groetjes Nathalie en Rimbo