Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voetzooltjes

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

yvonne dl
Zeer actief

voetzooltjes

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Ik kreeg een vraag over een hondje die uit een asiel komt en veel in het zand heeft gelegen.
Nu heeft hij 2 roze voetzooltjes zonder eelt en 2 achterpootjes met eelt.
Ienand een idee hoe dit kan en is het niet gevaarlijk om veel te lopen ivm beschadiging
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: voetzooltjes

Ongelezen bericht door smoekie »

Persoonlijk zou ik niet te veel gaan lopen (in het bos) en zou ik de hond juist laten wennen aan harde paden e.d. zodat hij eelt op zij voetzooltjes krijgt.Zelf zou ik het niet verstandig vinden om als hij echt geen eelt op zijn voorpootjes heeft veel te gaan lopen. Bouw het op, en liefst op verharde (schone) wegen als dat mogelijk is.

Volgens mij is er ook een soort spray/zalf(?) die je er kan spuiten/smeren om eeltvorming te bevorderen, maar zou zo echt even niet weten hoe het heet :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Kaily_maltezer
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Maltezer kruising, Yorkshire terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kaily_maltezer »

Je zou op de pootjes zonder eelt wat vaseline kunnen smeren en even een sokje erover heen doen zodat hij het er niet aflikt. Met een weekje moet het dan toch wel beter zijn hoor :wink:
Afbeelding
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Kaily_maltezer schreef:Je zou op de pootjes zonder eelt wat vaseline kunnen smeren en even een sokje erover heen doen zodat hij het er niet aflikt. Met een weekje moet het dan toch wel beter zijn hoor :wink:
Ik zou denken dat de zooltjes dan poezelig roze en zacht blijven....

Ik lees niet dat er al een probleem is of dat ze kapot zijn gelopen. Voorkomen is beter dan genezen! :D
Geen idee hoe het kan, maar als er nog niets aan de hand is dan zou ik het alleen even goed in de gaten houden. Verder niets bijzonders en gewoon uitlaten. Ik loop nooit uren over een harde grond, maar de eerste en laatste wandeling gaan hier altijd door de wijk, de andere wandelingen in het bos.
Ook van boswandelingen worden voetjes weerbaarder.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”