Scooby schreef:Marion. schreef:Carma schreef:Ik loop zo'n 5 a 6 km per uur. Mijn wandeltempo ligt (volgens velen) vrij hoog.
Wij lopen ook stevig door hoor, maar met honden erbij red je 6 km per uur gewoon niet. Tenminste.... die van ons zijn altijd los, dus onderweg wordt er regelmatig gespeeld en gezwommen en gedold.
6 Kilometer per uur is toch ook het marstempo waarin het leger loopt? Dat is heel flink doorstappen, hoor!

Klopt, er zijn dan ook maar weinig mensen die mee kunnen/willen komen met mijn tempo. Ik heb een keer samen met een vriend voorop gelopen met een forumwandeling en toen kregen we achteraf wel wat commentaar, terwijl we toch echt af en toe nog een stop hebben gemaakt
Ik wandel veel alleen en ga automatisch in mijn "lekkere looptempo", in dit tempo houd ik het t makkelijkste vol. Ik wordt "moe" van steeds moeten stoppen of slenteren, al doe ik tijdens groepswandelingen heel erg mijn best om rekening te houden met de rest, wnat dan gaat het toch ook om een stukje gezelligheid
Natuurlijk wordt er bij mij bij een lange wandeling af en toe wel een drinkpauze ingelast, maar het spelen (balletje gooien) gebeurd over het algemeen gewoon tijdens het lopen.