Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Texel

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Texel

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hoe zit het daar met losloopgebieden etc?
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Texel

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,

De meeste uitgezette wandelingen lopen door gebieden waar ook grote grazers lopen. Mede daarom is er daar een aanlijngebod.

Er zijn delen van het eiland waar de honden los mogen, ik dacht in het hele Dennenbos, tenzij anders aangegeven, dat blijkt uit informatie borden ter plaatse. Grote borden, met kaarten er op, maar ook op kleine bordjes langs het pad aan het begin van een wandeling of gebied.

Op het (bewaakte) strand zijn niet op elk tijdstip / periode van het jaar honden toegelaten, soms geldt een aanlijngebod. Op bewaakte stranden geldt een aanlijnverbod. Ik was afgelopen weekend nog op het strand bij de vuurtoren, ik heb daar geen aanlijngebod gezien.
Op sommige delen van het strand zijn op bepaalde tijden paarden toegelaten. Kan handig zijn om te weten welke en waar ;-)

Mijn belangrijkste tip is : lees de borden bij de ingang van een gebied. Daar staat op wat wel en niet mag.

Bij het vvv kunnen ze het je precies vertellen.. een mailtje daarheen volstaat ook, ik heb dat ooit gehad, maar nu niet meer beschikbaar...

Er zijn genoeg delen waar de hond wel los mag, maar NIET overal. In belang van de natuur... hou je er alsjeblieft aan daar waar het niet mag....

Suzanne
Brindlecardi
Zeer actief

Ik wil ook juist in een niet-losloopgebied lopen :mrgreen: Dus klinkt goed,
ik neem aan dat het seizoen voor aanlijnplicht op verschillende plaatsen nog geldt in de maand augustus?
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Aimee schreef:Ik wil ook juist in een niet-losloopgebied lopen :mrgreen: Dus klinkt goed,
ik neem aan dat het seizoen voor aanlijnplicht op verschillende plaatsen nog geldt in de maand augustus?
Proest, sorry, meestal wordt de vraag anders bedoeld.

Ja, ik dacht heel aug nog, maar weet dat niet zeker. Doorgaans laten wij nl de honden nergens los ;-)
Guinnie wel op het strand en Tristan ook, we kijken altijd even op het borretje... niets zo simpel...

Om je een inpressie te geven... ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(er staan 3 honden op de foto ;-)

Suzanne
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Heey Aimee, even off-topic hoor..
Maar jij had toch een DH pup of heb ik het nou mis?
Brindlecardi
Zeer actief

Ellen. schreef:Heey Aimee, even off-topic hoor..
Maar jij had toch een DH pup of heb ik het nou mis?
Die is helaas met 7,5 week ingeslapen vanwege een misvormde slokdarm....
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

De grote (bekende) natuurgebieden ( Slufter) geldt het hele jaar door een aanlijnplicht, daar mogen ze dus nooit los.
Op het strand hebben wij nog nooit problemen gehad, ook niet de bewaakte gebieden maar goed, je houdt in het zg. hoogseizoen je hond toch bij je totdat je bij het gedeelte aankomt waar geen zonnebaders liggen.
Het is zaaaaalig wandelen op Texel en zowel voor de liefhebbers van "hond aan de riem" als de liefhebbers van het loslopen is er keuze genoeg.
Bovendien is het een heel hondvriendelijk eiland, als je ergens iets gaat eten of drinken mag je hond gewoon mee naar binnen en krijgt nog lekker vers water of een koekje ook.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Zo het was heerlijk! Wel wat honden tegen gekomen maar bijna allemaal aangelijnd, dus helemaal goed. :E:
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”