Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vinden jullie van dit formaat zwemvest? *Foto*

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Dazwa84

Wat vinden jullie van dit formaat zwemvest? *Foto*

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Omdat we, als het buiten koel is, ook met Belle willen varen zijn we op zoek naar een zwemvest voor haar. Ik heb eerst het Paws Aboard vest gekocht bij Casper, in de maat S (geschikt voor o.a. boston terriër). De bovenkant zat als gegoten, maar de onderkant was echt te krap. Haar borst was te diep en het vest kon van onderen alleen met de gespjes vast worden gemaakt, terwijl de klittenband flappen echt te krap waren. Er was dus een stuk buik over en dat zag er niet echt comfortabel uit.

Ik heb hem geretourneerd. Helaas was de opvolgende maat M niet meer te koop, van dat merk. Dus, na opmeten van haar maten, voor de maat M van een ander merk (Outward Hound) gekozen.

Maaar, nu zit hij aan de onderkant prima, maar vind ik hem aan de bovenkant weer te groot en te stug! Ik heb het idee dat er te veel bedekt wordt en als ze hem aan heeft kijkt ze er ook erg bescheten bij, zie foto:

Afbeelding

Terwijl hij nu aan de onderkant dus wel goed is:

Afbeelding

Wat vinden jullie, is hij inderdaad te groot?
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Wat vinden jullie van dit formaat zwemvest? *Foto*

Ongelezen bericht door *Esther »

Hij lijkt zo iets te groot, dat lijkt me geen ramp.
Wel ziet hij er stug uit en dat is niet erg comfortabel voor haar natuurlijk.....
Maar ja, die veiligheid is ook weer erg belangrijk.
Denk je dat hij wat minder stug kan worden in het gebruik?
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

ik had gewoon van die blauwe kinderblokjes..... maak je zo op maat en nergens last van.

Afbeelding

Denjels probleem was dat hij zijn achterhand liet zakken tijdens het zwemmen, daarom zitten ze om zijn lendenen. je kunt het natuurlijk ook achter de schouders knopen. Kan me zo voorstellen dan een Franse Bull die te water gaat rap met het koppie onder gaat.

*foto en tekst toegevoegd*
Laatst gewijzigd door Rosita Compagner op 02 sep 2009 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Dazwa84

Hij is inderdaad best stug en ze is net een robotje. Ze bleef echt stijf staan, terwijl ze dat in die andere niet had. Ook zitten ging niet van harte, daar moest echt een koekje aan te pas komen en dan nog kon ze niet echt goed zitten.

Het lijkt me voor op de boot niet echt comfortabel..

Ik heb net overigens een zwemvest gevonden (wel duuhuur..) waarbij haar gewicht en maten qua borstdiepte en ruglengte precies in de maat S vallen. Namelijk deze:

http://www.dierenshop.nl/zwemvestseadog ... 2&_df=true

Naast dat die roze natuurlijk gewoon fantastisch leuk is, is het het eerste zwemvest waar ze theoretisch gezien precies in zou moeten passen..
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Ik zou het zwemvest wat je nu hebt terug doen en die andere nemen is veel mooier. :D

Hoeveel duurder hij is weet ik niet. Maar op de boot wil je toch dat je hondje hem altijd aanheeft denk ik en dan moet ze zicht er wel fijn in voelen.
Afbeelding
gevni havanezers
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

zit je ook op het Franse Bulldoggen forum? Zo ja, neem dat eens contact op met Belinda van Niko, die heeft dacht ik zwemvesten gehad (of heeft ze nog) toen ze nog een boot hadden, misschien heeft ze nog over? Anders PB maar even, ik heb haar email adres wel.
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

blacky schreef:Ik zou het zwemvest wat je nu hebt terug doen en die andere nemen is veel mooier. :D

Hoeveel duurder hij is weet ik niet. Maar op de boot wil je toch dat je hondje hem altijd aanheeft denk ik en dan moet ze zicht er wel fijn in voelen.
Ik weet niet welke je eerst had maar wij hebben er eentje van petfloat ( gebruikten ze ook bij hydrotherapie)

http://www.stoit-co.nl/reddingshop/inde ... cPath=8_75" onclick="window.open(this.href);return false;
De link is het oude model deze hadden wij op hydrotherapie

en dit is de nieuwere zit onder nog extra steun

Afbeelding Afbeelding
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
Dazwa84

Rosita Compagner schreef:ik had gewoon van die blauwe kinderblokjes..... maak je zo op maat en nergens last van.

Afbeelding

Denjels probleem was dat hij zijn achterhand liet zakken tijdens het zwemmen, daarom zitten ze om zijn lendenen. je kunt het natuurlijk ook achter de schouders knopen. Kan me zo voorstellen dan een Franse Bull die te water gaat rap met het koppie onder gaat.

*foto en tekst toegevoegd*
Oh dat is natuurlijk ook nog een oplossing. Hoewel ik inmiddels wel verliefd ben geworden op dat roze zwemvestje :ugh:
Dazwa84

Neeltje schreef:zit je ook op het Franse Bulldoggen forum? Zo ja, neem dat eens contact op met Belinda van Niko, die heeft dacht ik zwemvesten gehad (of heeft ze nog) toen ze nog een boot hadden, misschien heeft ze nog over? Anders PB maar even, ik heb haar email adres wel.
Ik pb je even :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”