Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenkleding

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Murphy
Zeer actief

Re: Hondenkleding

Ongelezen bericht door Murphy »

Ik ben een beetje 2-slachtig met hondenkleding heb ik gemerkt.
In eerste instantie denk ik aan kleine hondjes met tutuutjes en hoedjes en vind ik het verschrikkelijk, en niet zo'n beetje. Als het functioneel is tja, da's logisch, dan is het functioneel en dus nodig.
Als ik dan nog een keer nadenk zijn er ook zat situaties te vinden dat ik het wel snoezig vind staan. Inderdaad bijvoorbeeld bij de hondjes van Jip007. Maar ik kan me ook nog wel andere foto's herinneren dat ik een reactie had van ahhhhhh gossie, en dat was dan niet omdat ik het sneu vond.
Blijkbaar is het bij mij dus meer iets van dat ik het wel leuk kan vinden, maar wel erg aan het idee moet wennen, en dat mijn smaak van kleertjes dan dus ook nog meetelt :-)
Ik heb zelf nog nooit de neiging gehad een hond aan te kleden. Mijn moeder had vroeger 4 yorken en die kregen bij vorst en sneeuw een jasje aan buiten. Ik heb ook nog nooit een hond gehad die zich er voor leende eigenlijk. Als dat ooit zo is zie ik wel weer :-)
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Inge O schreef:
MARC_S schreef:Er is wel meer dat met een hond gebeurd omdat de eigenaar dat wil of tof vindt. Alleen al het laten groeien van het haar is jouw keuze. Je kan je hond ook al dat gekam besparen en hem "gewoon hond" laten zijn door de vacht kort te houden. Waarom lopen veel honden eigenlijk met van die gepimpte halsbanden? Lijkt me ook de keuze van een eigenaar die niets met de hond zelf te maken heeft. Of een tuig. Je kan een simpel leren tuig nemen of een met een harnas met daarop K9 blabla POLICE etc etc. Dat laatste zijn gewoon ook "kleertjes" voor mensen die niet toe willen geven dat ze hun honden graag zouden aankleden. Dat heeft niks meer met de hond te maken.

Dus het lijkt mij een klein beetje hypocriet om met een hond met zo'n enorm tuig geval te gaan roepen dat je aankleden bezopen vindt. Of een hond met een brede bewerkte leren band en dan zeggen dat een jasje puur alleen met je eigen ego te maken heeft. Volgens mij gaan die tuigen en banden ook alleen om jezelf maar daar kan ik naast zitten. :19:
als je mijn honden betrapt met zo'n tuig of halsband mag je me absoluut mijn inconsequentie aanwrijven, maar ik vrees dat je er lang kan op wachten.
Als het al een inconsequentie is. :wink: Een halsband of tuig is een nuttig iets, of 'ie nu roze is, spikes heeft of kraaltjes. Het uiterlijk van een halsband heeft met smaak te maken. Een tutu is gewoon niet nuttig. Voor een hond. Een klassiek balletdanseres kan niet zonder. :mrgreen:
Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

Rami schreef:
Als het al een inconsequentie is. :wink: Een halsband of tuig is een nuttig iets, of 'ie nu roze is, spikes heeft of kraaltjes. Het uiterlijk van een halsband heeft met smaak te maken. Een tutu is gewoon niet nuttig. Voor een hond. Een klassiek balletdanseres kan niet zonder. :mrgreen:

juist.. hier hebben ze tig halsbanden en tuigjes.. en dat is nuttig omdat ik daar mijn riem aanklik, en ze zo uit kan laten :P
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Murphy schreef:Mijn moeder had vroeger 4 yorken en die kregen bij vorst en sneeuw een jasje aan buiten.
Die van mijn moeder heeft in het begin nog wel eens een "ouderwetste" strik in het haar gehad :smile: een jasje hebben ze nooit gehad, maar een "lief" strikje daarentegen stond niet verkeerd :F: Niet nuttig, wel leuk :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

smoekie schreef:
Murphy schreef:Mijn moeder had vroeger 4 yorken en die kregen bij vorst en sneeuw een jasje aan buiten.
Die van mijn moeder heeft in het begin nog wel eens een "ouderwetste" strik in het haar gehad :smile: een jasje hebben ze nooit gehad, maar een "lief" strikje daarentegen stond niet verkeerd :F: Niet nuttig, wel leuk :wink:
Oh, die van mijn moeder hadden altijd een strikje in. Soms een mooi fluwelen strikje (klein speldje met zo'n glimsteentje erin) maar vaak gewoon een elastiekje, al of niet met balletjes eraan :-)
Puur functioneel voor mij. Anders hangt dat haar in de ogen, tranen en zien ze niks.
Haar huidige york heeft ook nog steeds een elastiekje in het haar.
De jasjes waren toendertijd niet zo chic als nu. Gewoon een stukje lap met een klein riempje op de borst en onder de buik.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

MARC_S schreef:Er is wel meer dat met een hond gebeurd omdat de eigenaar dat wil of tof vindt. Alleen al het laten groeien van het haar is jouw keuze. Je kan je hond ook al dat gekam besparen en hem "gewoon hond" laten zijn door de vacht kort te houden. Waarom lopen veel honden eigenlijk met van die gepimpte halsbanden? Lijkt me ook de keuze van een eigenaar die niets met de hond zelf te maken heeft. Of een tuig. Je kan een simpel leren tuig nemen of een met een harnas met daarop K9 blabla POLICE etc etc. Dat laatste zijn gewoon ook "kleertjes" voor mensen die niet toe willen geven dat ze hun honden graag zouden aankleden. Dat heeft niks meer met de hond te maken.

Dus het lijkt mij een klein beetje hypocriet om met een hond met zo'n enorm tuig geval te gaan roepen dat je aankleden bezopen vindt. Of een hond met een brede bewerkte leren band en dan zeggen dat een jasje puur alleen met je eigen ego te maken heeft. Volgens mij gaan die tuigen en banden ook alleen om jezelf maar daar kan ik naast zitten. :19:
Ik heb zo een tuig zonder tekst. Waarom die tuig? vanwege flyballen en er een handvat op zit, daar kan ik haar aan vasthouden. Praktisch dus en niet voor de leuk. Want ik vind een tuig lelijk bij een herder. Bij mij loopt Noah altijd zonder iets los, omdat ik dat het mooist vind. Nanni heeft halsband om, omdat ze een beetje doof wordt en ik makkelijk haar kan pakken :F:
Dus ze dragen alleen kleren omdat het leuk is? Oke als dat de drijfveer van iemand is :hmmm:
Perry en Noah

Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

marc, ik moet bekennen dat ik veel reacties van jou van goede waarde vind, maar in dit topic haal je jezelf echt gigantisch omlaag...je vergelijkingen slaan echt werkelijk nergens op...
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

En ik heb altijd 2 jachtlijnen, die bij elkaar kleuren. En nee, dat is niet omdat mijn honden die kleurtjes zo leuk vinden, dat is helemaal voor mijn eigen kijkgenot. Vind ik niet te vergelijken met tutu's.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Marion. schreef:En ik heb altijd 2 jachtlijnen, die bij elkaar kleuren. En nee, dat is niet omdat mijn honden die kleurtjes zo leuk vinden, dat is helemaal voor mijn eigen kijkgenot. Vind ik niet te vergelijken met tutu's.
Ik heb een leren sliplijn aan mijn broek hangen voor het geval dat. Wat zegt dat over mij?? :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

duitse herder schreef:
Marion. schreef:En ik heb altijd 2 jachtlijnen, die bij elkaar kleuren. En nee, dat is niet omdat mijn honden die kleurtjes zo leuk vinden, dat is helemaal voor mijn eigen kijkgenot. Vind ik niet te vergelijken met tutu's.
Ik heb een leren sliplijn aan mijn broek hangen voor het geval dat. Wat zegt dat over mij?? :mrgreen:
Dat je in plaats van een grote rinkelende sleutelbos aan je riem, het maar doet met een leren lijntje. Dat ook een beetje rinkelt :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dongo schreef:marc, ik moet bekennen dat ik veel reacties van jou van goede waarde vind, maar in dit topic haal je jezelf echt gigantisch omlaag...je vergelijkingen slaan echt werkelijk nergens op...
Ik vind dat als er nooit iemand de andere kant belicht dit een lichtelijk doorslaand forum is. Dus zolang ik begrip op kan brengen voor de andere kant en daar ook echt achter kan staan ga ik die ook verklaren.

Ik vind het oppimpen van je hond met een dik pinnentuig of een brede roze halsband met diamentjes overigens wel echt precies hetzelfde als een jasje of een hoedje. Versieren voor JOU lol is versieren voor je lol. Hoe je het ook wendt of keert. Kunnen mensen wel roepen dat een roze tuig met swarovski-kristallen ook nut heeft, maar dat hebben kleren dan ook. Hondje warm en het ziet er tof uit :ok: Een rood leren jasje met een haakje voor de riem eraan zou dus wel OK zijn begrijp ik? Dat is immers een soort tuigje dan :19:

Als je je hond oppimpt pimp je hem op. Hoe je dat doet doet er niet toe. Versieren is versieren.

En ik doe honden nooit kleren aan en koop nooit toffe halsbanden dus ik zit hier niet mezelf te verdedigen ofzo. Ik koop niet eens een hond die dat nodig heeft omdat ik zo niet ben met de honden. Maar wat een ander doet heb ik niet te veroordelen als ze de hond geen leed berokkenen. Zo ben ik dan ook wel weer.
Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

maar marc.. dan valt elke halsband onder pimpen.. want de 1 vind een simpele zwarte nylon band mooi, en de ander een knalroze met glitters
maar het punt is dat een haldband een functie heeft.. een funtie voor dagelijks gebruik omdat je je hond aangelijnt uit moet laten
een shirtje heeft helemaal geen functie.. behalve als het om medische redenen is.. is dit niet het geval dan heeft het ook geen functie
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

MARC_S schreef:En ik doe honden nooit kleren aan en koop nooit toffe halsbanden dus ik zit hier niet mezelf te verdedigen ofzo. Ik koop niet eens een hond die dat nodig heeft omdat ik zo niet ben met de honden. Maar wat een ander doet heb ik niet te veroordelen als ze de hond geen leed berokkenen. Zo ben ik dan ook wel weer.
Ik zit maar te piekeren en te peinzen, maar ik kan er niet opkomen... Help me even.. Welke hond heeft ook alweer een toffe halsband nodig?
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Frenk schreef:
MARC_S schreef:En ik doe honden nooit kleren aan en koop nooit toffe halsbanden dus ik zit hier niet mezelf te verdedigen ofzo. Ik koop niet eens een hond die dat nodig heeft omdat ik zo niet ben met de honden. Maar wat een ander doet heb ik niet te veroordelen als ze de hond geen leed berokkenen. Zo ben ik dan ook wel weer.
Ik zit maar te piekeren en te peinzen, maar ik kan er niet opkomen... Help me even.. Welke hond heeft ook alweer een toffe halsband nodig?
Geen idee. :denken: Ik heb er geen in ieder geval geen :19: Help me anders even want met speculeren maak je geen punt.
Ik heb geen toffe halsband en geen bling bling voor mijn honden. Mag ik vanuit daar praten of niet? :19: Mijn punt is dat ik geen aangeklede honden heb en dus niet vanuit mijzelf dat standpunt verdedig omdat ik zo ben. Kan dat? Of heb ik ooit iets gezegd wat laat zien dat ik wel zo zou zijn? Mijn honden hebben beiden geen toffe halsband en kleren dus dat lijkt mij voldoende Frenk. :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Inge O schreef:

als je mijn honden betrapt met zo'n tuig of halsband mag je me absoluut mijn inconsequentie aanwrijven, maar ik vrees dat je er lang kan op wachten.
idem :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Frenk schreef:
Een da Slek natuurlijk :pffff:

Afbeelding

Roest me overigens aan mijn reet wat mensen vinden van de banden van mijn honden :pffff: al lopen ze met parels uit de fucking pacific aan hun band, aan de hond veranderd niets behalve dat ik ze dan net wat mooier vindt :pffff:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Spondyloserug en het vetmissertje krijgen gewoon een uber funcionele jas aan met de winterse vrieskou hier in NL :pffff:

Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

MARC_S schreef:
Frenk schreef:
Geen idee. :denken: Ik heb er geen in ieder geval geen :19: Help me anders even want met speculeren maak je geen punt.
Ik heb geen toffe halsband en geen bling bling voor mijn honden. Mag ik vanuit daar praten of niet? :19: Mijn punt is dat ik geen aangeklede honden heb en dus niet vanuit mijzelf dat standpunt verdedig omdat ik zo ben. Kan dat? Of heb ik ooit iets gezegd wat laat zien dat ik wel zo zou zijn? Mijn honden hebben beiden geen toffe halsband en kleren dus dat lijkt mij voldoende Frenk. :wink:
Ik wil niet vervelend doen, maar volgens mij is dit er wel een: http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 3111.html?

Ik vind het een prachtige halsband in elk geval. ;)
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

MARC_S schreef:
Frenk schreef:
Jij zegt dat er honden bestaan (die je kunt kopen) die "een toffe halsband nodig hebben". Ik speculeer dus niet, ik vraag om verduidelijking. :ok:
Afbeelding
Klijntjuh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Klijntjuh »

Pablo schreef:Nou, kimsjen, dat onderkoelt raken is eerlijk gezegd de grootste kul die ik ooit gelezen heb.
Dan had Pablo allang 10x onderkoelt moeten raken :19:
Dat trillen is niet alleen een uiting van kou bij een chihuahua, dat doen ze ook als ze iets bv spannend vinden, of ze zijn opgewonden.

En tja, dat je je chi kleertjes aantrekt moet je zelf weten hoor, ik kan er eerlijk gezegd geen problemen mee hebben, zolang de hond er niet hele dagen door mee loopt, en er geen last van lijkt te hebben, moet je lekker doen wat jou goed lijkt :19:

Zolang je goed voor je hondje bent, en hem geeft wat ie nodig heeft, is het toch oke :ok:
Haha.. idd. met 25 graden en iets spannends word er alsnog getrilt! ;)
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Zolang het niet medisch nodig is, vind ik hondenkleren de grootste onzin die er bestaat.

Halsband/tuig zijn onontkomelijk omdat in de huidige samenleving honden nogal eens veel verplicht aan de lijn moeten en of dat dan een simpel zwart bandje is of een met rode roosjes en gouden knopen of met grote spikes, is maar net wat je zelf leuk vindt. Je zult je lijn ergens aan vast moeten klikken.
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.

Ongelezen bericht door vaddie »

smoekie schreef:Ach zo zijn er wel meer dingen die mensen onzin vinden terwijl ze het andere weer geen onzin vinden :wink:

Er zijn genoeg mensen die het onzin vinden als je met je hond aan dergelijke hondenshows meedoet waarvoor de hond ter voorbereiding van eerst gewassen en geknipt moet worden (waar de honden zelf meestal een schurfthekel aan hebben) en vervolgens de hele dag aangelijnd liggen, of soms zelfs uren in de bech tot ze eindelijk op mogen draven (want ze mogen natuurlijk niet vies worden) :wink:

Ik kan me er niet zo druk om maken, de hond aankleden? Niet aan ons besteed. Verven van de hond. Niet aan ons besteed. Hondenshows lopen. Idem dito :F:

Sluit ik me voor de volle 100% bij aan. Heb er ook verder niks aan toe te voegen.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
claudia-77
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door claudia-77 »

Ik vind het werkelijk vreselijk dat aankleden als het geen nut heeft.

Mijn border collies hebben wel dekjes maar die gebruik ik alleen in de winter als we behendigheidswedstrijden lopen. Deze winterwedstrijden worden gehouden in maneges en mijn honden zitten dan de hele dag in een stilstaande auto met de ramen een stuk open voor de lucht en dan hebben ze hun dekjes aan, ook tijdens het warm lopen voordat we het parcours gaan lopen hebben ze ze aan in de winter om de spieren warm te houden om zo de kans op blessures te verkleinen.
Voor de rest hebben ze een goed vachtje wat hun wel berschermt tegen de kou.
Groetjes Claudia
Queeny, Faith en Tess
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

claudia-77 schreef:Mijn border collies hebben wel dekjes maar die gebruik ik alleen in de winter als we behendigheidswedstrijden lopen. Deze winterwedstrijden worden gehouden in maneges en mijn honden zitten dan de hele dag in een stilstaande auto met de ramen een stuk open voor de lucht en dan hebben ze hun dekjes aan, ook tijdens het warm lopen voordat we het parcours gaan lopen hebben ze ze aan in de winter om de spieren warm te houden om zo de kans op blessures te verkleinen.
Niet om je aan te vallen hoor :wink: , maar het verbaast me te lezen dat border collies dekjes dragen, bij schapendrijf wedstrijden heb ik dat nog nooit gezien.
Afbeelding
claudia-77
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door claudia-77 »

fleurie schreef:
claudia-77 schreef:Mijn border collies hebben wel dekjes maar die gebruik ik alleen in de winter als we behendigheidswedstrijden lopen. Deze winterwedstrijden worden gehouden in maneges en mijn honden zitten dan de hele dag in een stilstaande auto met de ramen een stuk open voor de lucht en dan hebben ze hun dekjes aan, ook tijdens het warm lopen voordat we het parcours gaan lopen hebben ze ze aan in de winter om de spieren warm te houden om zo de kans op blessures te verkleinen.
Niet om je aan te vallen hoor :wink: , maar het verbaast me te lezen dat border collies dekjes dragen, bij schapendrijf wedstrijden heb ik dat nog nooit gezien.
Maakt niet uit hoor :D schapendrijf wedstrijden zijn meestal maar een ochtendje of een middag en dan maakt het niet zo veel uit. Op de behendigheidswedstrijden waar ik het over heb liggen mijn honden van s'Ochtends 7 uur tot soms wel s'Avonds 18.00 uur in een stilstaande auto. In die tijd mogen ze 3 keer een parcours lopen en zo af en toe wandelen tussendoor. In de auto wordt het echt heel erg koud juist omdat de ramen openstaan voor de nodige frisse lucht.
De echte schapendrijvers hebben vaak hun honden ook in stallen en kennels zitten waardoor deze honden een veel dikkere vacht hebben dan mijn honden die in huis leven bij de verwarming.
Ik doe het echt alleen puur op deze wedstrijden zodat hun spieren in de rug warm blijven om zo de kans op blessures te verkleinen. Thuis hebben ze helemaal niks aan als ik met ze wandel met bijvoorbeeld -10 want dan zijn ze in beweging en in de auto liggen ze stil.
Groetjes Claudia
Queeny, Faith en Tess
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

sirene schreef:Ik vind het ook onzin als het niet functioneel is.
En geloof me, het is heeeeeeeeeeeel vaak niet functioneel. Zolang je hond in beweging is kan hij prima tegen de kou als het gewoon een gezond hondje is.

Ik vind het aankleden van honden heel erg bijdragen aan de Walt Disney syndromen van mensen. Veel mensen zien hun hond niet meer als een dier, maar als een vriendje of kind. Ze gaan dingen verwachten die een hond niet waar kan maken. Iets wat heel slecht voor honden en waar ze heel erg ongelukkig door worden.
Amen ;) Dankje voor het typen!
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”