Ik vindt je hondenfoto's wel mooi trouwens.
Vooral de aller-linker-hond!
Maar voor mij zouden die nu niets zijn natuurlijk.
Dat heb ik ook wel weer door dus wees gerust.
============
Ik merk trouwens dat mensen hier nogal snel heel erg assertief reageren.
Dat komt een beetje vreemd over als je hier als vreemde om advies komt vragen.
Zo van
Het is 1 ding om mensen te corriceren, maar om bijvoorbeeld te vragen of je wel een opvang adres hebt voor de hond,
terwijl je dat al hebt geschreven, dat vindt ik wel een beetje raar.
Tenslotte heb je het over vreemden en zul je nooit zekerheid krijgen.
Ik kan wel zeggen dat ik Martin Gaus ben: dat zegt nog niks.
Zodra je al een beetje door kunt hebben dat iemand zich wel heeft ingelezen en ervaring heeft met honden,
dan is het alleen zaak om advies te geven en eventueel om mogelijke foute of verouderde informatie te vernieuwen.
Maar dan nog hoef je niet assertief te zien en aan te nemen dat iemand niet over een hond heeft nagedacht.
Dat is gewoon aso als je het mij vraagt. Hoe ervaren je ook bent, je bent ook maar een mens.
Ik ben misschien een naiive iemand die vreemde mensen het voordeel van de twijvel geeft.
Dat vindt ik voor mijzelf echter wel het prettigst werken.
Stel je nou voor dat ik hierdoor denk "stik erin. wie ben jij om mij te vertellen wat ik kan en niet kan? ik koop
gewoon zo'n hondje verdorie en dan zal ik je eens laten zien hoe goed ik om kan gaan met problemen!"
Je hebt er denk ik meer aan om mensen niet af te schrikken maar een beetje te begeleiden.
Geldt ook in de opvoeding van de hond trouwens. :lol:
Daarom zou ik zelf allereerst de vraag beantwoorden die iemand in een bericht zet, omdat daar de juiste info geven
nu eenmaal het belangrijkst is, waarna ik dan daarnaast geleidelijk aan kan komen met navragen en dergelijke,
zonder als onbeleeft of betweterig over te komen.
Om na de hele aanmeldingsprocedure nóg als onbetrouwbaar te worden gezien gaat mij wat ver.