Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even voorstellen: Baas van Pinot

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Baas van Pinot

Even voorstellen: Baas van Pinot

Ongelezen bericht door Baas van Pinot »

Hallo allen,

ik kwam op dit forum terecht toen ik wat meer informatie zocht over onze hond. Er bleek een hele topic aan deze geweldige vriend gewijd te zijn. Ik ben namelijk de 'nieuwe' baas van Pinot, de Engelse Setter, die in februari de asielhond van de week was:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... iew=unread

We hebben hem nu een paar maanden en het voelt alsof hij er van meet af aan is bijgeweest. Nu moet u weten dat we al meer dan dertig jaar Engelse Setters hebben gehad. Echter zijn we van een leeftijd dat een pup geen optie voor ons meer was.
Via een kennis kwamen we op De Doornakker site terecht, omdat zij een Engelse Setter van een paar jaar oud op de lijst had gezien. Eigenlijk waren we meteen verkocht. Een bijwerking van het ras, dat we zo lief hebben.

Toen we hem net hadden, was hij inderdaad een 'beetje' onstuimig, maar hij is nu een heel andere hond. Rustig, aanhankelijk en hij luistert goed naar ons alle drie. En tot nu toe is hij maar twee keer weggelopen, en dat was toch echt onze eigen schuld.
Pinot is een echte Engelse Setter, met bijbehorende handleiding waarbij mensen zonder ervaring met het ras snel tegen allerlei problemen aanlopen.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Re: Even voorstellen: Baas van Pinot

Ongelezen bericht door iones »

Wat leuk dat ik dit te weten kom! Als ik dit mijn zus vertel, zal ze heel blij zijn. Ze heeft zich echt druk gemaakt om Pinot.

Het is namelijk zo dat Pinot samen met een kruising jack russel in een kennel zat op een tuinkwekerij van de ergon op bokt, Eindhoven. Ze moesten daar de konijnen verjagen. Mijn zus werkt daar en ze had veel contact met de honden.
Pinot en de andere hond liepen daar echter heel vaak weg. De jack russel werd terug gevonden en zat daar alleen. Ze miste Pinot heel erg en ze jankte. Mijn zus vond dat vreselijk en ze heeft de eigenaar overgehaald: de hond zit nu bij haar. Maar nu Pinot nog. Die kwam terecht in het asiel en ze kon hem er niet bij hebben. Maar ze baalde er wel van. Ik denk dat ze heel blij zal zijn als ze dit leest, evenals haar collega's, want de honden werden daar wel belangrijk gevonden door de mensen die er werken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Baas van Pinot

iones, hartelijk dank voor de informatie over Pinot. Tot nu toe wisten we eigenlijk maar bar weinig over hem, behalve dan dat hij mogelijk op een bedrijventerrein als waakhond had gediend. Dat hij eenmaal bij een gezin geplaatst was en dat hij uit Frankrijk komt. Daar kwamen we achter toen we voor de eerste keer naar onze dierenarts gingen en hij Pinot's chip uitlas.
Grappig is dat echt alle Setters die we gehad hebben, allen uit Frankrijk komen. Het is alleen niet te achterhalen waar Pinot precies uit Frankrijk vandaan komt. De anderen kwamen allen uit de Finistere.

Wat ons opviel toen we hem net hadden was dat hij spelen niet echt begreep. De eerste paar keer kwamen we er nogal geschramd vanaf, maar hij heeft het door en doet niets liever dan flosknot trekken. Tennisballen en naast de fiets rennen vindt hij ook prachtig.
Kwispelen deed hij bij aankomst ook nauwelijks, en nu moet echt alles aan de kant voor die kwispelstaart omdat het anders van de tafel wordt geveegd. :smile1:

Toch weet ik uit ervaring dat als je het ras niet kent, je tegen nogal wat problemen en misverstanden aanloopt. Het een na slimste ras (de poedel schijnt de slimste te zijn) heeft een sterk ontwikkeld eigen willetje. En als je zijn 'taal' niet begrijpt, dan krijg je Pinot's voorgeschiedenis.

Opvallend is dat Pinot erg vocaal communicatief is. Als hij blij is dat hij mag wandelen of naast de fiets mag rennen, volgt er een enthousiast Awhooooha. En zo zijn er nog een aantal dingen waarbij hij zich graag laat horen.

Misschien weet een ieder van u nog iets meer over deze doerak?
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door laura b »

Welkom hier en Pinot is erg mooi
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Afbeelding

Geweldig dat je een asielhond een thuis bied.
Pinot is echt heeeeeeel mooi!!! :I:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Welkom op het forum! :cheer: Zo te zien heeft Pinot nu zijn gouden mandje gevonden! En hij verdient het! :ok:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Baas van Pinot

Hartelijk dank voor het warme welkom, ook namens Pinot.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Pinot is een schitterende hond, ik hou toch al van setters. Maar ik had al 3 honden......
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
jacquelinejj
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacquelinejj »

welkom hier :mrgreen:
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”