Afijn. Van 5 november tot 26 november vertrekken wij voor 3 weken richting Amerika en zoek ik een oppas, liefst niet heul erg ver van Amstelveen vandaan (uurtje is prima, maar diep donker Limburg of Hoogdrenths is wat ver) voor mijn dames. Gescheiden, want met z'n tweetjes zijn ze quite a handfull, dat wil ik niemand aandoen.
Ted
Is volgens velen een bijzonder lastig hondje. Een hondje dat je enkel in huis neemt als je levensmoe bent of van plan bent om dat te worden; getuige de vele ooggetuigenverslagen. Haar meest recente logeerervaring laat echter zien dat Ted ook gerust een heel schappelijk, schattig en makkelijk hondje kan zijn. Wijzelf noemen haar grappig, ik denk dat dat wel het midden houdt. In ieder geval gaat ze goed met andere honden, reu en teef, groot en klein, is ze erg knuffelig en luistert ze helemaal niet heel erg onbehoorlijk. Ze kan redelijk vocaal zijn als ze opgewonden is maar is eigenlijk een bijzonder knuffelig worstje die je gewoon goed onder de duim moet houden. Op haar laatste logeeradres kon ze in haar bench beneden slapen en alleen zijn...maar in het verleden behaalde resultaten bieden niet altijd garantie voor de toekomst; bij een eerder adres eiste ze diezelfde bench in de slaapkamer. Ze is iets te dol op vreemde katten en kleinvee, die combinatie is niet heel erg handig. Kleine kinderen is ze niet gewend.
Sophie
Is rustig (lees: traag), lief, vrij makkelijk (geen wegloper) en eigenwijs. Eigenlijk een echte Basset. Ze kan met andere honden, reu en teef en met katten. Ze is dol op grote honden, of misschien wel gewoon iets minder dol op kleine honden. Twee dingen die ze niet kan zijn dingen delen en alleen zijn in een vreemd huis.. Speelgoedjes en kluifjes zijn hier opgeborgen. Mensen en katten kunnen alles van haar afpakken, maar als een andere hond iets van haar af wil pakken wordt ze boos. En dat is met name bij kleine honden niet heel handig. Verder is het een gezellige keutel.. Ook Sophie is geen kleine kinderen gewend.
Hm. Gezien mijn eerlijkheid denk ik dat er niemand is die het nog aandruft, maar ale, je weet het nooit