Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mee op wintersport, iets doen qua schoeisel?
Moderator: moderatorteam
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Mee op wintersport, iets doen qua schoeisel?
In februari (ja, ben er vroeg bij
) gaan we op wintersport en Frenk gaat mee. Ik ski niet en heb dus de hele dag de tijd om gezellig met Frenk de hort op te zijn. Maar nou zat ik me te bedenken dat zijn vacht niet enorm handig is in de sneeuw. Of is dat een misvatting? En als dat inderdaad niet gaat in de sneeuw, is er dan iets qua schoeisel of misschien een soort kleding ofzo waar we hem 'sneeuw-proof' mee kunnen maken? Alle overige tips zijn overigens ook bijzonder welkom. Het wordt onze eerste wintersport-met-hond 

- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Mee op wintersport, iets doen qua schoeisel?
je kan idd schoentjes halen, maar je kan ook zn pootjes met vaseline insmeren

- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Frenk
- Zeer actief

Lol, wat een briljant ding...
Maar even serieus: ik denk dat Frenk het warm zat heeft met z'n vacht, maar ik ben met dat langere haar van hem bang dat er van die sneeuwballen in gaan vormen.

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
licht er ook aan hoe koud het is....
rox had er in nederland wel last van..
maar in frankrijk op wintersport niet...
wat je wel gaat krijgen met zijn vacht is sneeuwklontjes in zijn vacht dus
het advies wat wij kregen en gevolgd hebben is de vacht die tussen de teentjes uitkomt wat wegknippen
en vaseline smeren..
je kunt ook hondenschoentjes kopen..
die hebben ze gewoon bij de jumper..
of wat de dierenarts zei
katoenen kindersokjes..
praktisch
werkt het zelfde maar goed koper
rox had er in nederland wel last van..
maar in frankrijk op wintersport niet...
wat je wel gaat krijgen met zijn vacht is sneeuwklontjes in zijn vacht dus
het advies wat wij kregen en gevolgd hebben is de vacht die tussen de teentjes uitkomt wat wegknippen
en vaseline smeren..
je kunt ook hondenschoentjes kopen..
die hebben ze gewoon bij de jumper..
of wat de dierenarts zei
katoenen kindersokjes..
praktisch
werkt het zelfde maar goed koper
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Ze hebben ook speciale Paw Balm voor in te smeren en je kunt dan voor de zekerheid schoontjes meenemen mocht ie er toch nog last van krijgen.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Kun je niet iets van een dun regenjasje vinden waar zijn buikje en rug door bedekt worden? Dan zijn de belangrijkste delen al warm en droog, en dan kun je altijd nog vaseline op z'n voetzooltjes smeren, zodat daar ook geen sneeuwklompjes vormen.
Wat je óók kunt doen is Sjon meenemen, en Frenk een weekje bij mij brengen.
Wat je óók kunt doen is Sjon meenemen, en Frenk een weekje bij mij brengen.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Wij zijn vorig jaar ook met onze hondjes op wintersport geweest. Je hebt wel degelijk een pakje nodig. Wij hebben een soort jogging pak van fleece (zwart) als het hard vries is het niet nodig maar als het dooit tegen de middag dan plakt de sneeuw gigantisch aan hun haren. Wij hadden ook een pot uiercreme mee. Voor we de sneeuw in gingen werden de pootjes daar flink mee insmeren en dat was voldoende.
Ik heb even wat foto's op gezocht van onze twee boeven in de sneeuw nu alleen nog even zoeken waar ik die pakjes ook al weer heb besteld.

Ik heb even wat foto's op gezocht van onze twee boeven in de sneeuw nu alleen nog even zoeken waar ik die pakjes ook al weer heb besteld.

- Frenk
- Zeer actief
Blacky, dat ziet er goed uit
Weet je nog waar je die pakjes vandaan had?

- Frenk
- Zeer actief
Weet wat je zegt... Voor je je kunt bedenken zit je met een illuster trio ipv duoMaylala schreef:Wat je óók kunt doen is Sjon meenemen, en Frenk een weekje bij mij brengen.

- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Frenk schreef: Weet wat je zegt... Voor je je kunt bedenken zit je met een illuster trio ipv duo![]()
Ik wil ik wil ik willlll!!!
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
waarom pakjes..... hadden wij niet ze hadden nergens last van..
na zon koude winter hier was -5 aangenaam...
gewoon niet te lang buiten je kunt beter wat korter en wat vaker gaan...
heeft onze DA ons toen aangeraaden
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Frenk
- Zeer actief
Ik heb een hond met een iets andere vacht dan jouw honden die erg goed vergelijkbaar is met de honden van Blacky. Als zij zegt dat ze baat heeft gehad bij die pakjes, dan ben ik erg benieuwd waar ze die vandaan had, zodat ik daar verder naar kan kijken.StormenRoxy schreef:waarom pakjes..... hadden wij niet ze hadden nergens last van..
(niet onaardig bedoelt trouwens, ik zie dat het er wat kortaf staat :N:

- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
je zou ook een soort van skipak van hurtta aan kunnen schaffen, dat is een ruim pak waar zijn haren lekker ruim zitten en dan eventueel nog schoentjes aan.
zoiets bedoel ik dan
of deze..
gr laura
zoiets bedoel ik dan
of deze..
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- blacky
- Zeer actief
Pakje zijn niet voor de kou!! Daar zijn ze veel te dun voor. Maar omdat sneeuw nu eenmaal aan de vacht van honde plakt en je de hond niet helemaal kunt insmeren met vasseline.StormenRoxy schreef:waarom pakjes..... hadden wij niet ze hadden nergens last van..
@Frenk ben voor je opzoek maar heb de pakjes al even en het mailcontact met de verkoper is weg. Als ik het heb gevonden pb ik je wel even.
Als het overigens goed hard vriest heb je ze niet nodig dan plakt de sneeuw niet . Tip is kun je er een sneeuwbal van kneden dan pakje aan. Die zeurkous van mij (Spikey) vind het niet leuk maar als we eenmaal lopen dan merkt hij hiet meer dat hij ze aan heeft. Wij langlaufen overigens en vaak gaan ze gewoon mee als het niet te ver is.
- Frenk
- Zeer actief
Ik kwam deze schoentjes tegen: http://www.hondenspul.nl/N_frame.html?h ... _25-1.html" onclick="window.open(this.href);return false; (ongeveer halverwege de pagina)
En op deze website: http://www.hondenschoenen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; staan nog veel meer soorten. Schoentjes met een hogere boord, maar ook schoentjes die je kunt combineren met een losse pootbeschermer.
Ik denk zelf dat Frenk te kortbenig is om toe te kunnen met alleen een schoen, zelfs als ik er een pootbeschermer bij zou doen en ik zit dus eigenlijk te denken aan zo'n fleecepakje om de ijsklontvorming aan de poten en de buik te voorkomen en dan een schoentje om tussen tenen te beschermen.
Nou kwam ik ook hondenbrillen tegen voor de zon... Is dat echt nodig?
En op deze website: http://www.hondenschoenen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; staan nog veel meer soorten. Schoentjes met een hogere boord, maar ook schoentjes die je kunt combineren met een losse pootbeschermer.
Ik denk zelf dat Frenk te kortbenig is om toe te kunnen met alleen een schoen, zelfs als ik er een pootbeschermer bij zou doen en ik zit dus eigenlijk te denken aan zo'n fleecepakje om de ijsklontvorming aan de poten en de buik te voorkomen en dan een schoentje om tussen tenen te beschermen.

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Denk je dat Frenk nog lekker mee wandelt met al die poespas aan zijn lichaam?Frenk schreef:Ik denk zelf dat Frenk te kortbenig is om toe te kunnen met alleen een schoen, zelfs als ik er een pootbeschermer bij zou doen en ik zit dus eigenlijk te denken aan zo'n fleecepakje om de ijsklontvorming aan de poten en de buik te voorkomen en dan een schoentje om tussen tenen te beschermen.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Frenk
- Zeer actief
Als ik kijk naar die sneeuwpakken, dan zijn die van heel soepel materiaal, daar zit geen enkele belemmering in. En ik ga ervan uit dat goede hondenschoenen ook een verbetering zijn ten opzichte van sneeuwklonten tussen je tenen. Dus ja. Als ik zou denken dat het onaangenamer zou zijn, dan zou ik het hem natuurlijk niet aan willen trekken. Het is niet voor de leuk, het moet nut hebben.Scooby schreef:Denk je dat Frenk nog lekker mee wandelt met al die poespas aan zijn lichaam?

- blacky
- Zeer actief
Weet jij wel hoe zeer het doet voor een langharige hond dat er allemaal ijspegels aan zijn vacht hangen? Of enorme ijsklompen onder hun pootjes? Denk niet dat dat erg lekker loopt. Als het hard vriest heb je met de vacht geen last maar onder de pootjes wel. Je kunt dan voor schoentjes kiezen of invetten.Scooby schreef:Denk je dat Frenk nog lekker mee wandelt met al die poespas aan zijn lichaam?Frenk schreef:Ik denk zelf dat Frenk te kortbenig is om toe te kunnen met alleen een schoen, zelfs als ik er een pootbeschermer bij zou doen en ik zit dus eigenlijk te denken aan zo'n fleecepakje om de ijsklontvorming aan de poten en de buik te voorkomen en dan een schoentje om tussen tenen te beschermen.
@Frenk en bril gaat me net iets te ver.
- Moos
- Zeer actief
Een hond met sneeuwklonten in zijn gehele vacht wandelt helemaal niet meer op een gegeven momentScooby schreef:Denk je dat Frenk nog lekker mee wandelt met al die poespas aan zijn lichaam?Frenk schreef:Ik denk zelf dat Frenk te kortbenig is om toe te kunnen met alleen een schoen, zelfs als ik er een pootbeschermer bij zou doen en ik zit dus eigenlijk te denken aan zo'n fleecepakje om de ijsklontvorming aan de poten en de buik te voorkomen en dan een schoentje om tussen tenen te beschermen.
Dus ik denk dat je op wintersport dan echt wel iets nodig hebt om dat te voorkomen, anders kan je leuk wandelen wel vergeten.
Edit: die bril lijkt me wat overdreven

- Frenk
- Zeer actief
Ik zou natuurlijk Frenk ook thuis kunnen laten. Maar ik denk dat hij heel graag bij ons is en dat als hij zelf bewust de keuze zou mogen maken, dat hij geen bezwaar zou hebben tegen een fleecepak en een dikke laag uierzalf of een schoentje om zijn poot als dat betekent dat hij een week lang met baas en vrouwtje door de sneeuw mag hollen.
Misschien zit ik er wel helemaal naast hoor, maar dit denk ik
Misschien zit ik er wel helemaal naast hoor, maar dit denk ik

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Ik vind zo'n fleecepakje en zijn voetjes goed insmeren met vaseline ook niet overdreven, maar om een hond nu een sneeuwpak, schoenen èn een bril op te zetten als je gaat wandelen, gaat me wel een beetje ver... En ik vraag me af of de hond daar zelf wel zo gelukkig van wordt?
Groetjes, Karen
- Moos
- Zeer actief
Ik zou gewoon thuis al wat van die jasjes en eventueel schoentjes passen en kijken wat hij ervan vindt. Dat jasje lijkt me geen enkel probleem, schoentjes kan ik me voorstellen dat hij dat minder vindt. Maar dan heb je altijd nog vaseline 

- Frenk
- Zeer actief
@Blacky en Moos
ja die bril leek mij ook wat zot, maar aan de andere kant.. ik wil natuurlijk ook Frenk geen oogbeschadigingen laten oplopen... Maar goed, dat zal vast wel loslopen inderdaad.
We zitten op ongeveer 1600m hoogte in een appartement in een autovrij skidorp, waar ook wandelroutes uitgezet zijn in de sneeuw van ik geloof 12km in totaal. Dus volgens mij moeten Frenk en ik ons prima kunnen vermaken
Ik moet trouwens zelf dan ook goede sneeuw/wandelschoenen hebben natuurlijk. Als iemand daar nog een goede tip voor heeft? 
ja die bril leek mij ook wat zot, maar aan de andere kant.. ik wil natuurlijk ook Frenk geen oogbeschadigingen laten oplopen... Maar goed, dat zal vast wel loslopen inderdaad.
We zitten op ongeveer 1600m hoogte in een appartement in een autovrij skidorp, waar ook wandelroutes uitgezet zijn in de sneeuw van ik geloof 12km in totaal. Dus volgens mij moeten Frenk en ik ons prima kunnen vermaken

- Frenk
- Zeer actief
Nee, maar ik wil zo'n fleecepak. Meer is echt niet nodig. Hij heeft haar zatScooby schreef:Ik vind zo'n fleecepakje en zijn voetjes goed insmeren met vaseline ook niet overdreven, maar om een hond nu een sneeuwpak, schoenen èn een bril op te zetten als je gaat wandelen, gaat me wel een beetje ver... En ik vraag me af of de hond daar zelf wel zo gelukkig van wordt?

-
fay
- Actief
- Mijn ras(sen): duitsedog
dogo-canario
maltezer - Aantal honden: 4
vind het wel humor
ed
ed
- Frenk
- Zeer actief
- dogluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De Duitse Dog
Als je alles gaat meenemen heb je een extra koffer nodig voor de honden,gewoon een pot vassaline en een dekje ,twwe voor als er een nat is

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
- blacky
- Zeer actief
Daarin heb je helemaal gelijk. Dat wil zeggen als ik een hond had met kort haar ging er zelfs geen dekje mee. Ze hebben een vacht en kunnen zichzelf best warm houden hoordogluna schreef:Als je alles gaat meenemen heb je een extra koffer nodig voor de honden,gewoon een pot vassaline en een dekje ,twwe voor als er een nat is
En bij een kort harige hond zit er nauwlijks haar tussen de tenen dus vaseline zou ik ook weg laten.
Bij een lang harige hond is het niet nodig de rug te bedekken wel de buik waar al die pegels in gaan hangen.
En weet je soms is het moeilijk om je te verplaatsen in wat goed is voor de hond van een ander.
- Frenk
- Zeer actief
Heb je bekeken wat voor hond ik heb?dogluna schreef:Als je alles gaat meenemen heb je een extra koffer nodig voor de honden,gewoon een pot vassaline en een dekje ,twwe voor als er een nat is