Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Eva is gek op ballen en dus moet ze dagelijks een bal hebben. Nu hebben we al van alles geprobeerd. Van die hondentennisballen leven nog korter dan ik de tijd krijg om 2 keer de werparm te gebruiken. Ze breken over hun as doormidden en hangen dan alleen nog met het stofje in elkaar. Ik geef er een en ze kauwt 2 keer en dat ding is doormidden. Dat werkt dus niet. Echte tennisballen wil ik niet geven omdat die de tanden afslijten. Ze blijven wel veel langer heel. Dan zijn er dus de rubberen ballen aan een koortje. Die neemt ze mee in het water en dan zinken ze dus. Weg bal. Zo verslijt ze er meerdere in de maand naast ongeveer 20 tennisballen voor honden. Werkt niet in mijn ogen.
Dus we hebben de drijvende Kong gekocht. Helaas past die niet in de werparm en ging het schuim er heel snel uit. 12 euro voor 3 dagen lol vind ik ook niks. Wubba's gaan er ook aan en daarmee kan ik niet goed gooien.
Zijn er nog ballen die EN drijven liefst EN die niet meteen kapot gaan? Natuurlijk mag ze er niet aan trekken en scheuren maar met apporteren kauwt ze de meeste ballen al stuk op de terugweg. Dat kauwen vindt ze heerlijk en dat kan ik niet verbieden omdat ze het constant doet en niet begrijpt dat dat niet goed is.
Dus.....welke ballen zijn er verder nog. In de winkels vind ik niks.
Honkballen?
Ik weet niet meer of ze drijven maar die gebruikte wij vroeger omdat we hetzelfde probleem hadden.
Eigenlijk heb je er daar maar 1 goede van nodig want die krijgt geen hond stuk.
De bal met touw is hier ook zwaar favoriet. Maar omdat wij aan het water wonen en Eva zichzelf afkoelt door tot borstdiepte het water in te rennen en dan een slok te nemen zinkt een deel in de modder. 90% van de tijd vindt ze hem terug maar soms niet wat maakt dat we 15 - 20 euro pm ballen moeten kopen. Dat vind ik een beetje zot
Echte tennisballen schijnen gevuld te zijn met een giftig gas en omwonden met glasvezel. De tanden van de tennisballenhonden die ik ken zijn net ruïnes. Helemaal plat en kort. Dat wil ik niet voor Eva die net zulke mooie witte tanden heeft. Zelfs van wat we nu doen is het puntje er al afgesleten met 2 jaar
En je hebt ook nog de Kong Squeaker tennisballen. Minder slijtage (claimt men) en omdat er een piep inzit en de bal dus soepeler is (anders krijg je de piep niet ingedrukt) bijt de hond hem ook echt minder snel stuk.
Yanthe heeft er eens eentje gevonden en die ging redelijk lang mee.
Madelief schreef:En je hebt ook nog de Kong Squeezer tennisballen. Minder slijtage (claimt men) en omdat er een piep inzit en de bal dus soepeler is (anders krijg je de piep niet ingedrukt) bijt de hond hem ook echt minder snel stuk.
OK, ik zie al een paar hele goede opties staan. Ben al blij dat er iets bestaat dat drijft en in de werparm past want dat is hier toch echt dagelijks kost om haar moe te maken en toch onder controle te houden
MARC_S schreef:OK, ik zie al een paar hele goede opties staan. Ben al blij dat er iets bestaat dat drijft en in de werparm past want dat is hier toch echt dagelijks kost om haar moe te maken en toch onder controle te houden
Ik zou van die foam ballen 2 of 3 verschillende kleurtjes bestellen (de kleinste maat moet je hebben). Ik had namelijk een gele en een blauwe, en de blauwe past in de werparm, en de gele net niet (net te groot). Nu weet ik niet of dat aan de kleurtjes ligt , maar ze passen dus niet altijd in de werparm, ook al is het dezelfde maat
En oh ja, hou rekening met de wind als je ze in de werparm stopt. Het zijn hele lichte balletjes, en ik heb al eens een boer moeten bellen dat mijn balletje in zijn geitenveld lag :N: Erin gewaaid dus toen ik gooide met de werparm
MARC_S schreef:OK, ik zie al een paar hele goede opties staan. Ben al blij dat er iets bestaat dat drijft en in de werparm past want dat is hier toch echt dagelijks kost om haar moe te maken en toch onder controle te houden
Ik zou van die foam ballen 2 of 3 verschillende kleurtjes bestellen (de kleinste maat moet je hebben). Ik had namelijk een gele en een blauwe, en de blauwe past in de werparm, en de gele net niet (net te groot). Nu weet ik niet of dat aan de kleurtjes ligt , maar ze passen dus niet altijd in de werparm, ook al is het dezelfde maat
En oh ja, hou rekening met de wind als je ze in de werparm stopt. Het zijn hele lichte balletjes, en ik heb al eens een boer moeten bellen dat mijn balletje in zijn geitenveld lag :N: Erin gewaaid dus toen ik gooide met de werparm
De gele past bij mij ook in de werparm. Ik heb een blauwe en een paarse die te klein zijn. Dus het zal wel niet aan de kleur liggen. Raar is het wel dat dezelfde maat zo in formaat verschilt.
Wat je niet moet doen met deze balletjes is ze bewaren op de verwarming. Daar kunnen ze niet zo goed tegen
Hmmzzz, ze moeten wel zwaar zijn want ik wil niet dat ik 100 keer moet werpen om een beetje afstand te laten rennen. Ik wil toch minstens een meter of 50 kunnen gooien. Dat lijkt me niet mogelijk met een bal die tegen de wind in terugkomt
MARC_S schreef:Hmmzzz, ze moeten wel zwaar zijn want ik wil niet dat ik 100 keer moet werpen om een beetje afstand te laten rennen. Ik wil toch minstens een meter of 50 kunnen gooien. Dat lijkt me niet mogelijk met een bal die tegen de wind in terugkomt
Als je 'de slag' een beetje te pakken hebt kan je er ook heel ver mee gooien hoor Toen mijn bal in het geitenveld kwam waaide het vrij hard, en boog de bal daarom af naar de zijkant. Hij kwam niet terug hoor ahahah.
Laatst gewijzigd door Moos op 11 okt 2009 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
MARC_S schreef:Hmmzzz, ze moeten wel zwaar zijn want ik wil niet dat ik 100 keer moet werpen om een beetje afstand te laten rennen. Ik wil toch minstens een meter of 50 kunnen gooien. Dat lijkt me niet mogelijk met een bal die tegen de wind in terugkomt
Ik gooi met deze balletjes veel verder dan met een gewone tennisbal. Maar meestal gooi ik wel met de wind mee.
Madelief schreef:En je hebt ook nog de Kong Squeaker tennisballen. Minder slijtage (claimt men) en omdat er een piep inzit en de bal dus soepeler is (anders krijg je de piep niet ingedrukt) bijt de hond hem ook echt minder snel stuk.
De Huck, die ook zou moeten passen (ik heb het zelf nooit geprobeerd) is zwaar! Zwaarder dan een tennisbal. Blijft toch drijven
Je kunt er wel een blauwe plek mee gooien denk ik... .
groetjes Madelief en Yanthe Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
ik heb deze rubberballen voor de nakers , nu na een jaar is er een stuk.
De 'Ultra' bal heeft het formaat van een tennisbal, en is gemaakt van natuurlijk rubber. Hierdoor is deze bal een perfecte 'stuiteraar'. Bovendien is de 'Ultra' bal gemakkelijk schoon te maken. Zeer duurzaam!
Geschikt voor de Chuckit Ball Launcher en de Chuckit Ball Launcher 'Ultra'.
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
De Huck, die ook zou moeten passen (ik heb het zelf nooit geprobeerd) is zwaar! Zwaarder dan een tennisbal. Blijft toch drijven
Je kunt er wel een blauwe plek mee gooien denk ik... .
Die heb ik wel eens geprobeerd. Ik vind ze te zwaar voor de ballenwerper. En de bal zinkt inderdaad niet, maar ligt wel zo diep in het water dat hij erg moeilijk terug te vinden is.
jip007 schreef:ik heb deze rubberballen voor de nakers , nu na een jaar is er een stuk.
De 'Ultra' bal heeft het formaat van een tennisbal, en is gemaakt van natuurlijk rubber. Hierdoor is deze bal een perfecte 'stuiteraar'. Bovendien is de 'Ultra' bal gemakkelijk schoon te maken. Zeer duurzaam!
Geschikt voor de Chuckit Ball Launcher en de Chuckit Ball Launcher 'Ultra'.
zijn orbee ballen. ze zijn er allerlei verschillende maten. ik heb een grotere om gewoon mee in huis te spelen en een 8-ball om in de werpstok te doen. ze blijven drijven, stuiteren en kunnen in de vriezer
Rezza schreef:Honkballen?
Ik weet niet meer of ze drijven maar die gebruikte wij vroeger omdat we hetzelfde probleem hadden.
Eigenlijk heb je er daar maar 1 goede van nodig want die krijgt geen hond stuk.
echt wel
elke honkbal die wij hier vonden ( na honkbalwedstrijd dus goede handgenaaide ballen) kreeg Svear stuk
na het leren vel eraf gesloopt te hebben ging de vulling eraan, hetzij paardehaar hetzij kunsstof
duurde wel wat langer dan een tennisbal slopen, maar stuk gaan ze
Laatst gewijzigd door Hamilton op 06 nov 2017 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
zijn orbee ballen. ze zijn er allerlei verschillende maten. ik heb een grotere om gewoon mee in huis te spelen en een 8-ball om in de werpstok te doen. ze blijven drijven, stuiteren en kunnen in de vriezer
En dat is handig omdat..........?
Hihihi, exact mijn vraag naar aanleiding van het stukje wat ik las.
En dat is handig omdat..........?
Hihihi, exact mijn vraag naar aanleiding van het stukje wat ik las.
haha ja het is niet handig ergens voor ofzo maar toen het van de zomer warm was heb ik ze wel eens in de vriezer gedaan en toen vonden de honden het heerlijk om ermee in hun bek te lopen en eraan te likken.