chaos schreef:Ik denk niet dat je hondje zielig is maar er zijn verschillende zaken waar je rekening mee moet houden;
Als je hond de hele avond in de lekkere verwarmde kamer ligt kan de overgang naar een niet verwarmde garage in de winter best wel heftig zijn.
Zorg dat je hond in ieder geval een stukje van de grond afligt, ivm optrekende koude, bench bevoorbeeld op balkjes plaatsen of je tuinkussen op een plateau leggen, zodat hij niet op de grond ligt.
Kom je met je mooie kussens niet zover omdat je hondje deze stuk maakt is het een optie om 1x in de zoveel tijd naar de kringloop te gaan en daar oude dekens te halen, kosten niet zoveel en dan is het ook niet zo heel erg dat hij deze stuk maakt...(hier spreekt een ervaringsdeskundige)
Persoonlijk denk ik dat de vacht van een hond ook wel wat uitmaakt; als ik zie hoe zo'n dikke jas mijn duitse herder 's winters aanheeft in vergelijking met bv een rottweiler dan heb ik er minder moeite mee om een duitser in de garage neer te leggen in de winter..dan bv de rottweiler.
Ze kunnen best wel wat hebben, maar tocht, vocht en optrekkende koude is voor niemand fijn.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
's nachts in de garage?
Moderator: moderatorteam
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Re: 's nachts in de garage?
-
yvonne dl
- Zeer actief
Hoe gaat een hond dan naar de schuur???Neeltje schreef:Hou me ten goede, ik zou nooit een hond in een garage houden, heb d'r geeneens een, maar de hond waarmee ik ben opgegroeid, ook een franse bulldog wilde in haar laatste jaren persé in de schuur slapen en daar was geen verwarming in. Wel tochtvrij. Ze ging iedere avond heel vrolijk naar de schuur met d'r mandje en 's morgens kwam ze weer naar binnen. Ik weet niet meer hoe lang ze dit heeft gedaan en of er ook winters bij waren, geen flauw idee.
ja lopend dat begrijp ik ook wel.
Maar geen van mijn oude hondjes gaan naar de schuur,ook overdag niet als hij openstaat,ik vraag me dan af :hoe komt een hond in de schuur ,zodat hij daar gaat slapen?
iemand heeft hem of haar daar eens gezet neem ik aan????
E je schrijft:Ze ging elke avond vrolijk naar de schuur met haar mandje.
Dan werd ze toch gebracht?
Of nam ze haar mand in haar bek?
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
Ik weet niet of het bij een hond het zelfde werkt al bij een paard, maar bij een paard kun je aan de oren voelen of het paard het koud heeft. Als de oren warm aanvoelen heeft een paard het niet koud.
Bij honden heb ik geen idee, ik heb alleen Duitse herders en Collies gehad, die hebben het nooit koud. Mijn laatste DH wilde alleen in de garage slapen (inpandig), de kamer vond ze veel te warm en de collies willen, zelfs in de winter, 's avonds graag nog een paar uurtjes buiten liggen.
Bij honden heb ik geen idee, ik heb alleen Duitse herders en Collies gehad, die hebben het nooit koud. Mijn laatste DH wilde alleen in de garage slapen (inpandig), de kamer vond ze veel te warm en de collies willen, zelfs in de winter, 's avonds graag nog een paar uurtjes buiten liggen.

- ridgebackfan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
als die van ons het koud krijgen gaan ze heel klein opgerold liggen en daarna bibberen (gebeurd op terras en dan krijgen ze een fleece eroverheen
)
Ligt echt aan de vacht hoe snel ze het koud hebben.
RR hebben het snel koud en gaan dan ook zeuren om deken.
Hier liggen ze dus elk tussen een dekbed te slapen `s winters en `smorgens komen ze pas ertussen uit .
Hier liggen ze dus elk tussen een dekbed te slapen `s winters en `smorgens komen ze pas ertussen uit .
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

-
Fin
- Zeer actief
ridgebackfan schreef:als die van ons het koud krijgen gaan ze heel klein opgerold liggen en daarna bibberen (gebeurd op terras en dan krijgen ze een fleece eroverheen)
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Is dat ook niet wat je ze aanwent? Ik weet natuurlijk niet hoe laag jullie de verwarming hebben staan 's nachts, maar mijn honden hebben dezelfde vacht als die van jou en die doen niet moeilijk over 17 graden 's nachts.ridgebackfan schreef: Ligt echt aan de vacht hoe snel ze het koud hebben.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- ridgebackfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Scooby schreef:Is dat ook niet wat je ze aanwent? Ik weet natuurlijk niet hoe laag jullie de verwarming hebben staan 's nachts, maar mijn honden hebben dezelfde vacht als die van jou en die doen niet moeilijk over 17 graden 's nachts.ridgebackfan schreef: Ligt echt aan de vacht hoe snel ze het koud hebben.
Ze gaan ook echt zeuren en kreunen dat de fleece over ze heen moet als het koud is.
Ik dacht ook als we in de vakantie gingen uit eten ( normaal gaan ze niet mee uit eten) wat een onzin ze gaan maar gewoon liggen op de harde vloer, nou dan staan ze heel de avond om de 5 minuten op ze vinden het dan vreselijk.
Leg ik mijn jas neer liggen ze meteen met diepe zucht. dus ik muts wel mee met ze voor mijn eigen rust

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat zouden ze hier ook gaan doen als ik dat iedere nacht zou doen, denk ik?ridgebackfan schreef:dat dacht ik ook altijd toen ik nog geen RR had maar ik denk dat het merendeel kan beamen dat ze het heeeerlijk vinden om onder fleece of dekbed te liggen.
Ze gaan ook echt zeuren en kreunen dat de fleece over ze heen moet als het koud is.
Groetjes, Karen
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Hier liggen de honden bij me op de slaapkamer. Daan op bed of op een matras op de grond en Bedan ligt op het laminaat. Het raam staat de hele nacht open. Zelfs toen Bedan pupje van 9 weken was sliep hij op de grond met het raam open terwijl het vroor.
Ik heb hier in huis de verwarming zelde hoger dan 17,5 graden omdat de honden het anders te warm hebben (ik zit dus altijd met dikke truien aan en dikke sokken om het zelf niet koud te krijgen). Ze liggen de hele dag buiten en krijgen een dikke vacht. Ik denk dat het dus afhankelijk is van wat een hond gewend is en hoe groot de overgangen in temperatuur is.
Ik heb hier in huis de verwarming zelde hoger dan 17,5 graden omdat de honden het anders te warm hebben (ik zit dus altijd met dikke truien aan en dikke sokken om het zelf niet koud te krijgen). Ze liggen de hele dag buiten en krijgen een dikke vacht. Ik denk dat het dus afhankelijk is van wat een hond gewend is en hoe groot de overgangen in temperatuur is.

-
tineke
Fila's zijn ook koukleumen ,komen tenslotte uit Brazlie waar het veel warmer isridgebackfan schreef:als die van ons het koud krijgen gaan ze heel klein opgerold liggen en daarna bibberen (gebeurd op terras en dan krijgen ze een fleece eroverheen)
Bij voorkeur ligt Rio op bed of op de bank en hij zeurt nog net niet om een dekentje
Toen hij ziek was in de winter legde ik hem onder zo'n fleecebontgeval en dat vond hij heerlijk.
Micron is ook een koukleum en kruipt nu 'savonds weer onder het dekbed bij ons ipv er boven wat hij zomers wel doet.
Spok daarentegen heeft het snel warm en ligt graag op de grond zelf ,geen mandje of bedje voor hem bij voorkeur.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Toch vreemd, want in Afrika heb je pas temperatuursverschillen tussen de dag en de nacht! En ik geloof er niets van dat de mensen de Ridgebacks daar met een dekbedje toedekten?basil schreef:Dat kan je denken, maar mijn RR had ook precies hetzelfde. RR zijn echt anders dan DD hierin. Hij ging ook echt niet op de kale grond liggen en had het ook echt altijd koud als hij niet liep te rennen.Scooby schreef:Ja, dat zouden ze hier ook gaan doen als ik dat iedere nacht zou doen, denk ik?ridgebackfan schreef:dat dacht ik ook altijd toen ik nog geen RR had maar ik denk dat het merendeel kan beamen dat ze het heeeerlijk vinden om onder fleece of dekbed te liggen.
Ik blijf erbij dat het een kwestie van gewenning is. Een kennis van me heeft al jaaaaaren twe Ridgebacks en die slapen 's nachts gewoon in de schuur.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
O, maar hier vinden ze dekentjes ook heerlijk! Alleen ze krijgen het niet.tineke schreef:Fila's zijn ook koukleumen ,komen tenslotte uit Brazlie waar het veel warmer isridgebackfan schreef:als die van ons het koud krijgen gaan ze heel klein opgerold liggen en daarna bibberen (gebeurd op terras en dan krijgen ze een fleece eroverheen)
Hier liggen ze dus elk tussen een dekbed te slapen `s winters en `smorgens komen ze pas ertussen uit .![]()
Bij voorkeur ligt Rio op bed of op de bank en hij zeurt nog net niet om een dekentjeiets wat Orson overigens ook kon waarderen.
Toen hij ziek was in de winter legde ik hem onder zo'n fleecebontgeval en dat vond hij heerlijk.
Micron is ook een koukleum en kruipt nu 'savonds weer onder het dekbed bij ons ipv er boven wat hij zomers wel doet.
Spok daarentegen heeft het snel warm en ligt graag op de grond zelf ,geen mandje of bedje voor hem bij voorkeur.
Nu staat de schuifpui ook een stukje open. Het is 17,5 graden binnen, maar de honden liggen er niet bij of ze het koud hebben.
Groetjes, Karen
-
tineke
Scooby schreef:O, maar hier vinden ze dekentjes ook heerlijk! Alleen ze krijgen het niet.tineke schreef:Fila's zijn ook koukleumen ,komen tenslotte uit Brazlie waar het veel warmer isridgebackfan schreef:als die van ons het koud krijgen gaan ze heel klein opgerold liggen en daarna bibberen (gebeurd op terras en dan krijgen ze een fleece eroverheen)
Hier liggen ze dus elk tussen een dekbed te slapen `s winters en `smorgens komen ze pas ertussen uit .![]()
Bij voorkeur ligt Rio op bed of op de bank en hij zeurt nog net niet om een dekentjeiets wat Orson overigens ook kon waarderen.
Spok daarentegen heeft het snel warm en ligt graag op de grond zelf ,geen mandje of bedje voor hem bij voorkeur.Ze hebben toch een vacht? Mijn honden hebben het nooit koud. Ook niet als ik in de winter uren met ze buiten ben. Ik zou me zo voor kunnen stellen dat een hond het dan wel snel koud krijgt als hij thuis altijd met de verwarming aan en onder dekentjes ligt?
Nu staat de schuifpui ook een stukje open. Het is 17,5 graden binnen, maar de honden liggen er niet bij of ze het koud hebben.
Het dekentje kreeg hij toen hij ziek was verder ook niet al zou hij dat wel misschien op prijs gesteld hebben.
Buiten was hij zeer actief en had hij geen last van de kou al was hij niet dol op een aanlijnwandeling als het hard regende en maakte dat los weer minder uit omdat hij dan aan de ren ging.
Ik denk dat er wel degelijk verschil zit in hoe honden kou en warmte beleven ,ik zie hier bij de honden echt wel verschil in al leven ze onder dezelfde omstandigheden en temperaturen
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
dat doen de bullen hier ook niet, en als er geen bedjes buiten liggen gaan ze ook niet zo maar op de kala stenen liggen. gelukkig ook maar want je krijgt er hele nare plakken van met die kortharen. dit is overigens niet vanwege de kou maar vanwege het harde liggen.basil schreef:Jua kreeg ook geen dekentje van mij, maar hij ging echt niet zo op de grond liggen hoorEcht niet. Nooit.

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat doet Levi hier ook niet. Bono en Yana wel.basil schreef:Jua kreeg ook geen dekentje van mij, maar hij ging echt niet zo op de grond liggen hoorEcht niet. Nooit.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat denk ik ook wel, dat is bij mensen tenslotte ook zo. Maar het is niet zo dat kortharige honden als een dog, een Ridgeback of een Fila het per definitie sneller koud hebben, volgens mij?tineke schreef: Ik denk dat er wel degelijk verschil zit in hoe honden kou en warmte beleven ,ik zie hier bij de honden echt wel verschil in al leven ze onder dezelfde omstandigheden en temperaturen
Groetjes, Karen
-
tineke
Van doggen en rr's weet ik het niet maar van fila's weet ik wel dat daar wat koukleumen tussen ziten meer dan tussen de husky's om maar eens wat te noemenScooby schreef:Dat denk ik ook wel, dat is bij mensen tenslotte ook zo. Maar het is niet zo dat kortharige honden als een dog, een Ridgeback of een Fila het per definitie sneller koud hebben, volgens mij?tineke schreef: Ik denk dat er wel degelijk verschil zit in hoe honden kou en warmte beleven ,ik zie hier bij de honden echt wel verschil in al leven ze onder dezelfde omstandigheden en temperaturen
-
hercujess
De teckels hebben hier zelfs een halve slaapzak in hun bench. Vooral Sterre mag graag overal onder liggen. Vorige week was ik haar in de winkel 'kwijt', maar weg kon ze niet zijn. Bleek ze dus ónder een jas die op een stoel lag te liggen.
Beer had het daarentegen al gauw warm. Hij ging vaak uit zichzelf al op het koude zeil in de keuken liggen in plaats van in de verwarmde woonkamer.
Beer had het daarentegen al gauw warm. Hij ging vaak uit zichzelf al op het koude zeil in de keuken liggen in plaats van in de verwarmde woonkamer.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoor het ook wel eens van doggen, hoor. Maar die van ons hebben allemaal nooit last van de kou gehad.tineke schreef: Van doggen en rr's weet ik het niet maar van fila's weet ik wel dat daar wat koukleumen tussen ziten meer dan tussen de husky's om maar eens wat te noemen
Groetjes, Karen
- ridgebackfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat kan in de schuur wij kiezen daar niet voor een RR wil heel graag bij zijn mensjes zijn binnen en die van ons hebben een andere vacht als die buiten in een schuur slapen. In afrika slapen ze ook het liefst binnenScooby schreef:
Toch vreemd, want in Afrika heb je pas temperatuursverschillen tussen de dag en de nacht! En ik geloof er niets van dat de mensen de Ridgebacks daar met een dekbedje toedekten?
Ik blijf erbij dat het een kwestie van gewenning is. Een kennis van me heeft al jaaaaaren twe Ridgebacks en die slapen 's nachts gewoon in de schuur.
Als ik de paarden geen dek op doe schieten ze ook in de wintervacht, ieder zijn ding maar ik ken heel wat meer mensen met RR die het koud hebben `s winters

- ridgebackfan
- Zeer actief
- Contacteer:
buiten lopen ze zich wel warm als ze los zijn,
maar als ik `s winters paard longeer en ze staan er dan bij hebben ze het echt koud ( haren omhoog staart tussen de pootjes) en dat is niet omdat ze de nacht onder een dekbed liggen
maar ze zijn gewoon errug dun in de haren 
maar als ik `s winters paard longeer en ze staan er dan bij hebben ze het echt koud ( haren omhoog staart tussen de pootjes) en dat is niet omdat ze de nacht onder een dekbed liggen
Laatst gewijzigd door ridgebackfan op 19 okt 2009 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
De schuur van de mensen waar ik het over heb, zit aan het huis vast.ridgebackfan schreef:Dat kan in de schuur wij kiezen daar niet voor een RR wil heel graag bij zijn mensjes zijn binnen en die van ons hebben een andere vacht als die buiten in een schuur slapen. In afrika slapen ze ook het liefst binnenScooby schreef:
Toch vreemd, want in Afrika heb je pas temperatuursverschillen tussen de dag en de nacht! En ik geloof er niets van dat de mensen de Ridgebacks daar met een dekbedje toedekten?
Als ik de paarden geen dek op doe schieten ze ook in de wintervacht, ieder zijn ding maar ik ken heel wat meer mensen met RR die het koud hebben `s winters
Groetjes, Karen
- ridgebackfan
- Zeer actief
- Contacteer:
en daar begon de TS ook mee
trouwens RR mensen zijn niet de enige die graag wat voor koudelijke hondjes willen doen
http://hondenkleden.web-log.nl/hondenkl ... e-hui.html" onclick="window.open(this.href);return false;
galgo`s enz slapen graag in een pyama :lol:
trouwens RR mensen zijn niet de enige die graag wat voor koudelijke hondjes willen doen
http://hondenkleden.web-log.nl/hondenkl ... e-hui.html" onclick="window.open(this.href);return false;
galgo`s enz slapen graag in een pyama :lol:

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Daarom schreef ik het ook.ridgebackfan schreef:en daar begon de TS ook mee![]()
Groetjes, Karen
-
Neeltje
Door zeer vasthoudend bij de achterdeur te gaan staan en als die wordt opengedaan zo naar de schuur te lopen en niet meer naar binnen willen??? Heel eenvoudig.yvonne dl schreef:Hoe gaat een hond dan naar de schuur???Neeltje schreef:Hou me ten goede, ik zou nooit een hond in een garage houden, heb d'r geeneens een, maar de hond waarmee ik ben opgegroeid, ook een franse bulldog wilde in haar laatste jaren persé in de schuur slapen en daar was geen verwarming in. Wel tochtvrij. Ze ging iedere avond heel vrolijk naar de schuur met d'r mandje en 's morgens kwam ze weer naar binnen. Ik weet niet meer hoe lang ze dit heeft gedaan en of er ook winters bij waren, geen flauw idee.
ja lopend dat begrijp ik ook wel.![]()
Maar geen van mijn oude hondjes gaan naar de schuur,ook overdag niet als hij openstaat,ik vraag me dan af :hoe komt een hond in de schuur ,zodat hij daar gaat slapen?
iemand heeft hem of haar daar eens gezet neem ik aan????![]()
E je schrijft:Ze ging elke avond vrolijk naar de schuur met haar mandje.
Dan werd ze toch gebracht?
Of nam ze haar mand in haar bek?![]()
![]()
-
yvonne dl
- Zeer actief
ohh ok....
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
- Aantal honden: 3
Hier 2 honden buiten met toegan tot een tuinhuisje.
allebei een apart slaaphok met veel stro omdat de mechelse herder hier alles kapot maakt qua doeken en dekens.
het balangrijkste is dan de hond zelf kan uitmaken waar die licht dus in het stro of in mijn geval kunnen ze ook in de tuin gaan liggen.
De slaaphokken staan wel ong. 10cm van de grond af zodat de kou niet kan optrekken.
Is het niet mogelijk om met kenne panelen of puppie panelen een gedeelte van de garage af te zetten en daarin de bench te zetten op een verhogingtje met liefst stro? zodat de hond zelf kan kiezen?
Als een hond de overgang van herfst winter buiten of in de garage meemaakt zonder in een verwarmde ruimte tussendoor tijd door te brengen, past de vacht zich aan en hebben ze nergen last van hoor.
hier blijven ze met de strenge winter ook gewoon buiten zonder een keer te rillen.
Sterker nog de overgang van warm huis naar de kou buiten doet een hond eerder kwaat dan goed, ik kan gerust swinter op een bankje gaan zitten terwijl de honden naast me liggen te rusten dat zou ik nooit doen met een hond die geen kou gewent is.
zelfde als jij eerst lekker binnen zit en dan zonder extra kleding jas id de kou in dan moet je ook blijven bewegen om warm te blijven.
terwijl als ik van sochtens tot savonds buiten ben kan ik al veel beter tegen de kou.
allebei een apart slaaphok met veel stro omdat de mechelse herder hier alles kapot maakt qua doeken en dekens.
het balangrijkste is dan de hond zelf kan uitmaken waar die licht dus in het stro of in mijn geval kunnen ze ook in de tuin gaan liggen.
De slaaphokken staan wel ong. 10cm van de grond af zodat de kou niet kan optrekken.
Is het niet mogelijk om met kenne panelen of puppie panelen een gedeelte van de garage af te zetten en daarin de bench te zetten op een verhogingtje met liefst stro? zodat de hond zelf kan kiezen?
Als een hond de overgang van herfst winter buiten of in de garage meemaakt zonder in een verwarmde ruimte tussendoor tijd door te brengen, past de vacht zich aan en hebben ze nergen last van hoor.
hier blijven ze met de strenge winter ook gewoon buiten zonder een keer te rillen.
Sterker nog de overgang van warm huis naar de kou buiten doet een hond eerder kwaat dan goed, ik kan gerust swinter op een bankje gaan zitten terwijl de honden naast me liggen te rusten dat zou ik nooit doen met een hond die geen kou gewent is.
zelfde als jij eerst lekker binnen zit en dan zonder extra kleding jas id de kou in dan moet je ook blijven bewegen om warm te blijven.
terwijl als ik van sochtens tot savonds buiten ben kan ik al veel beter tegen de kou.