Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik doe toch iets verkeerd: tennisballen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Re: Ik doe toch iets verkeerd: tennisballen

Ongelezen bericht door JML »

Leuk om te lezen dat er honden zijn die tennisballen kwijt raken.
Ik vroeg me van de week af hoe al die verrekte ballen in 'ons' bos terrecht komen!

Ik heb een andere bal gekocht, een roze. Het is in mijn ogen een hele leuke, hippe bal, net wat kleiner dan een tennisbal en meer van rubber.
Cheeks vindt er niks aan..... het moet een tennisbal zijn :boos:
Of een stukje daarvan natuurlijk :cheer:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Mag ik er toch nog een keer voorzichtig op wijzen dat veel spelen met tennisballen funest kan zijn voor het gebit van de hond? Daar blijft nl van alles aan "zand" en "vuil" aan hangen wat de tanden afschuurt.

Voor mij reden om de honden nooit met een tennisbal te laten spelen, wel met een evengrote "harde maar toch zachte" rubber bal. Stuitert ook, minder snel kapot en beter voor de tanden...

't is maar bedoeld als goedbedoelde waarschuwing. Doe er wat mee als je wilt, negeer het anders maar.

Suzanne
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Max raakt ze zelden kwijt, maar hij kan ook zo zoeken zonder te kijken/ruiken, dan zie je hem gewoon een aantal keren bijna over de bal heen lopen en dan vindt ie hem niet.

De bal is eigenlijk heilig, als ik de werpstok pakt zoekt hij zelf al de bal uit de tuin (die komt niet binnen), neemt hem mee naar de plek waar hij los kan etc. Of we nu 1 uur of 3 uur wandelen, de bal gaat altijd mee, totdat....

.. we bijna thuis zijn, dan is het :neenee: met geen mogelijkheid, welk commando dan ook pakt hij de bal, laat hem gewoon liggen en dan zijn we thuis, is de bal weer weg, dan ligt hij gaak op straat, of aan de overkant op de stoep bijv. Erg irritant :).
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Suzanne123 schreef:Mag ik er toch nog een keer voorzichtig op wijzen dat veel spelen met tennisballen funest kan zijn voor het gebit van de hond? Daar blijft nl van alles aan "zand" en "vuil" aan hangen wat de tanden afschuurt.
Mja.
Ik geloof dat best.

Maar Isabel speelt al sinds ze een baby-Isa is met tennisballen en ze is nu 8,5 jaar.
Ze heeft de tandjes van een jonge Isabel.

Het zal best slecht zijn maar bepaald niet de enige factor.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Maeve schreef:
patricia schreef:
Maylala schreef:Ik koop altijd op de markt van die Kong Air Squeeze ballen.
3 voor 4 euro of zo. Wel alleen voor buiten, want ze piepen loeihard.
Gelukkig raken ze bij ons bijna nooit kwijt, Sjon vindt altijd alles terug.
Het zijn wel kwalitatief heel goede ballen, gaan erg lang mee.
deze gebruik ik ook :ok:
deze ballen barsten of scheuren niet zo snel, ze zijn flexibeler dan "echte" tennisballen,
de ballen zijn indeukbaar zeg maar :mrgreen:
en die pieper die erin zit is hard ja, ik ben altijd blij als de pieper het niet meer doet :F:
Helaas vind Nilo niets maar dan ook niets leuker dan een tennisbal :( En aangezien ik de tennisbal ook gebruik om te belonen..moet het volgens hem ook wel een echte tennisbal zijn.

Wel grappig trouwens. Ik had net een pakket van 5 van die tweekleurige ballen gekocht en iemand zei tegen mij dat die sneller kapot gaan dan die gewoon groene ballen. Ik had echt zoiets van 'Ja daahaag! Dat zou eerder kapot gaan vanwege het kleurtje?' Maar gezien de reacties hier kan dat best :mrgreen:
Ik denk dat hij het verschil niet opmerkt. Die Kong squeeze gevallen zijn gewoon echte tennisballen alleen met piep. Yanthe stond me echt superstom aan te kijken (en ik haar haast nóg stommer) toen ze zo'n piepbal vond ergens. Ik had dus echt niet verwacht dat er een piepje uit haar bek zou komen (en zij ook niet ). :smile:

Ze vond hem wel echt helemaal het einde. Later pas zag ik nog heel vaag "squeeze" eropstaan, en nu blijkt dat een kongbal te zijn. Men zegt cq adverteert met het feit dat de stof ervan minder slecht is voor de tanden, maar dat terzijde. Ik denk dat ik er toch een paar ga kopen.

Maar...jammer dat je in Hengelo woont; ik stort met liefde een tas tennisbaangevonden ballen bij je af. Yanthe gebruikt niet alleen afgedankte :N: , maar springt tegenwoordig gewoon over het hek de tennisbaan op om dan met een verblindend gele bal terug te komen. Oops. Ik heb een dief als hond. (Ik ga dat natuurlijk tegen als ik het zie gaan gebeuren, maar ik moest wel héel erg lachen de eerste keer dat ze zó ver gaat voor een tennisbal)
Laatst gewijzigd door Madelief op 07 okt 2009 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Madelief schreef: Yanthe gebruikt niet alleen afgedankte :N: , maar springt tegenwoordig gewoon over het hek de tennisbaan op om dan met een verblindend gele bal terug te komen. Oops. Ik heb een dief als hond. (Ik ga dat natuurlijk tegen als ik het zie gaan gebeuren, maar ik moest wel héel erg lachen de eerste keer dat ze zó ver gaat voor een tenisbal)

:smile: :smile: Ik zie het al voor me, hond springt over hek, midden tussen verbijsterde tennissers en rooft de bal van de baan om dan weer in een zwonk te verdwijnen.....
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Suzanne123 schreef:Mag ik er toch nog een keer voorzichtig op wijzen dat veel spelen met tennisballen funest kan zijn voor het gebit van de hond? Daar blijft nl van alles aan "zand" en "vuil" aan hangen wat de tanden afschuurt.

Voor mij reden om de honden nooit met een tennisbal te laten spelen, wel met een evengrote "harde maar toch zachte" rubber bal. Stuitert ook, minder snel kapot en beter voor de tanden...

't is maar bedoeld als goedbedoelde waarschuwing. Doe er wat mee als je wilt, negeer het anders maar.

Suzanne
Wel, spelen met een tennisbal is niet zo erg. Wel thuis het ding aan gort knagen. Had in het verleden een Jack die daar haar levenswerk van maakte met als gevolg behoorlijk afgesleten hoektanden.
Nu gooi ik ze na de wandeling terug in de kofferbak.Thuis geen geleuter meer met tennisballen.

Verder verkoopt de dierenwinkel alhier afgekeurde tennisballen. 5 voor 3,50 of zoiets.

Ballen van ander materiaal redden het nog geen wandeling, daar wordt binnen 5 minuten korte metten mee gemaakt. :lol1:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Bonnie F schreef:Madelief schreef: Yanthe gebruikt niet alleen afgedankte :N: , maar springt tegenwoordig gewoon over het hek de tennisbaan op om dan met een verblindend gele bal terug te komen. Oops. Ik heb een dief als hond. (Ik ga dat natuurlijk tegen als ik het zie gaan gebeuren, maar ik moest wel héel erg lachen de eerste keer dat ze zó ver gaat voor een tenisbal)

:smile: :smile: Ik zie het al voor me, hond springt over hek, midden tussen verbijsterde tennissers en rooft de bal van de baan om dan weer in een zwonk te verdwijnen.....
Nouja, zó dus. :U: :mrgreen:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Suzanne
Nouja, ik maak me er niet zo druk om. Nora heeft haar hele leven al met tennisballen gespeeld. Sterker nog, die mocht ze ook binnenshuis kapot knagen. En toch heeft ze altijd een piekfijn gebitje gehad. Dit is de laatste jaren pas minder geworden, puur ouderdom. Nilo krijgt de tennisballen alleen buiten en het stomme is dat hij nauwelijks kauwt op goede tennisballen. Dat is echt oppakken en terugbrengen. Terwijl hij op de slechten direct begint te kauwen.
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Wat leuk om alle bal-ervaringen te lezen.
Tascha heeft eigenlijk nooit wat gehad met ballen behalve het slopen ervan.

Wel vindt ze regelmatig een tennisbal, die mag ze vaak wel houden maar berg ik thuis weer op want anders sloopt ze hem en dat vindt ik dan weer niet zo'n goed idee.
Achter die gevonden ballen wil ze ook nog wel eens aanrennen voor een spelletje aport, niet te lang en alleen in ruil voor wat lekkers komt ze hem terugbrengen.. Het "fun" element van aporteren is niet aan haar besteed..

Gekochte ballen moet ze trouwens helemaal niets mee, maar ze loopt nu de laatste weken wel opeens met een door haar vorig jaar gejatte egelbal.
Die lag in de woonkamer zodat ik er foto's van kon maken voor de shop, tot ik hem opeens kwijt was. Mevrouw ploft even later in haar bench en tot ons aller verbazing ging dat met een luide PIEP gepaard.. LOL daar was dus de vermiste egelbal.
Ik vond het wel erg leuk dus ze mocht hem houden, heeft er vervolgens maanden niets mee gedaan maar nu moet ie opeens overal mee naar toe en loopt ze er vaak mee rond.

Ach ja, hoe ouder hoe gekker zullen we maar zeggen.. :D

Groetjes Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Madelief schreef:
Bonnie F schreef:Madelief schreef: Yanthe gebruikt niet alleen afgedankte :N: , maar springt tegenwoordig gewoon over het hek de tennisbaan op om dan met een verblindend gele bal terug te komen. Oops. Ik heb een dief als hond. (Ik ga dat natuurlijk tegen als ik het zie gaan gebeuren, maar ik moest wel héel erg lachen de eerste keer dat ze zó ver gaat voor een tenisbal)

Interesse in mp3-spelers, mobiele telefoons en portomonees zou handiger zijn.....
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Bonnie F schreef:
Madelief schreef:

Interesse in mp3-spelers, mobiele telefoons en portomonees zou handiger zijn.....
Dat kan denk ik wel geregeld worden :F:
Afbeelding
RusselLies
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russel

Ongelezen bericht door RusselLies »

Luca krijgt na verloop van tijd ALLES stuk wat ik voor hem al gekocht heb van speelgoed :oeps: ( afgezien van zn Kong dan natuurlijk) ...
en behalve ook zijn dierbare tennisbal :lol1:
Hij heeft em al sinds hij bij ons kwam als pup en ondertussen leeft hij nog!
Tis er wel eentje die uit zo'n sportwinkel kwam...

Mn moeder had voor hem ook wel zo'n pak met 2 -kleurige tennisballen gekocht...die hebben het echt niet lang uitgehouden :(
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Geen enkele tennisbal gaat langer dan 1 wandeling mee. De kong ballen zijn favoriet om zo snel mogelijk te vernielen. Binnen 2 seconde is de piep eruit en de rest van de bal wordt ook gestript of door midden gebeten. Luna wil alleen maar tennisballen. Andere ballen heeft ze ook zomaar kapot of zijn gewoon niet leuk. Wij kopen ze dus in de sportwinkel :ugh: 3 voor 2,50. En reken maar uit dat dat per week kost, met een beetje pech.
Afbeelding
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Ik koop eigenlijk nooit tennisballen, Laika vind ze altijd!
Ik heb dr onbewust ook geleerd om tennisballen te zoeken... :D
Dat komt door de gehoorzaamheid, ik heb altijd een tennisbal in mn zak. En Als we gingen sorteren deed ik altijd het stokje in mn zak bij de tennisbal...
Ze zoekt nu dus altijd naar tennisballenlucht...hahah
Naast de hondenclub zit een tennisbaan en als we daar na de training langslopen vliegt mevrouw de struiken in en komt ze met een paar ballen terug...
Handig hoor! En nooit heeft ze er 1 stuk gemaakt! De enige die ze zo stuk heeft zijn die ballen van dierenwinkel
Groetjes Lianne
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”