Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenhuisje in tuin

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Hondenhuisje in tuin

Ongelezen bericht door Gollum »

Nou de titel zegt het al; ik wil een hondenhuisje in de tuin bouwen. Dat zal pas in het volgende jaar gebeuren als de temperaturen weer wat zijn bijgedraaid maar ik vind het leuk nu alvast wat te verzinnen. Het is de bedoeling dat Gol dan in de tuin kan blijven als ik werk.
Ik wil een groot hok bouwen (voor misschien ooit eventueel een tweede hond ook ;) ), geen standaard hondenhok, die vind ik te klein. Ik twijfel tussen steen en hout, het zal meer een soort schuurtje worden. Het is vooral de bedoeling dat Gol daar blijft zolang de buiten- en binnentemperatuur niet veel van elkaar scheelt omdat ze gewoon binnen zal slapen. Het hok moet natuurlijk wel bescherming bieden tegen zon, wind en water.
Zal zo'n standaard (houten) tuinhuisje voldoen of moet ik toch in de richting van steen gaan denken?
Ideeën zijn welkom!
Fin
Zeer actief

Re: Hondenhuisje in tuin

Ongelezen bericht door Fin »

Ik zou eerst in de richting van een bouwvergunning gaan denken. :W:
Gollum
Zeer actief

christo schreef:Ik zou eerst in de richting van een bouwvergunning gaan denken. :W:
Serieus? Mij is verteld dat zolang ik niet ga heien ik geen bouwvergunning nodig heb voor een schuurtje/ tuinhuisje. Mijn moeder heeft ook een houten huisje voor de fietsen in de tuin zonder vergunning :19:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Je hebt vergunningsvrij, je hebt lichte bouwvergunning, en je hebt volledige bouwvergunning. Het kan best zijn dat je vergunningsvrij een bouwsel mag neerzetten in de tuin, maar ik zou daar wel even de voorwaarden voor opzoeken. Zo wordt er bevoorbeeld ook wel gekeken naar of het bouwsel zichtbaar is vanaf de openbare weg.

Er staan veel leuke tweedehands tuinhuisjes op het internet, maar ik zou zelf voor een speciaal hondenhok gaan, ik denk dat dat uiteindelijk voor Gollum veel comfortabeler is.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik zou gaan voor een stenen nacht hok met een tochtsluis (dan maakt de ingang een hoek ipv direct recht buiten uit te komen, dat scheelt enorm in de temperatuur) en dan zorgen dat je het dak eraf kunt halen als je schoon wilt maken. :ok: Oh ja en inderdaad even checken van die bouwvergunning. :wink:
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Een huisje van steen gaat niet zonder fundering, tenminste niet lang. Om het zonder vergunning te doen kom je dus al snel op een houten huisje uit.
Je wilt geen hondenhok maar volgens mij liggen ze daar juist het liefst in, zeker als je er een afdak aanmaakt aan de voorkomt waar ze ook nog onder kunnen liggen.
En als je dan de grootste maat neemt kan er altijd een tweede hond bij :lol1:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ik zou een houten tuinhuisje nemen.. waarin je een hondenhok zet..
in het huisje kunnen ze in als het regent en word het iets kouder of waait het hard kunnen ze in
het hok in het huisje. is een kleinere ruimte dus snel warm..

zo hebben mijn ouders het
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hoe kleiner hoe warmer dus ik zou voor een gewoon houten hondenhok gaan met tochtsluis.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Ik vind het idee van Stormenroxy wel leuk! Een tuinhuisje met daarin een lekker warm hok! Dan heeft de hond de ruimte en toch ook de warmte! Keileuk!
RIP Cena :roos:
    Gollum
    Zeer actief

SannePP schreef:Ik vind het idee van Stormenroxy wel leuk! Een tuinhuisje met daarin een lekker warm hok! Dan heeft de hond de ruimte en toch ook de warmte! Keileuk!
    Ja dat lijkt me ook wel wat :ok:
    Ik vraag me alleen af of Gol wel in zo'n 'gewoon' hondenhok gaat, ze lijken me nogal klein..
    Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”