Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poedel knippen scheren

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Raffie77
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dwergpoedel

Poedel knippen scheren

Ongelezen bericht door Raffie77 »

Hallo mensen,

ik heb een vraagje:

we hebben een tondeuse gekocht voor onze dwergpoedel
we hebben net de borst en buik geschoren(met opzetstukje)
ik heb het idee dat het amper wat uithaalt er komt hele fijne haartjes in de tondeuse in hele kleine beetjes.
kan het zijn dat zijn haartjes nog een beetje te dun zijn zodat het scheren nog niet veel uit haalt? het is nog een pup.

Ralph
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Re: Poedel knippen scheren

Ongelezen bericht door freskin »

Ik zou even informatie inwinnen bij een trimsalon. Is jullie pup niet wat te jong om nu al te scheren? We gaan nu ook de koude periode tegemoet.....(ik heb helaas geen verstand van poedels trimmen, maar dit kwam bij me op). En als ik al zou gaan scheren, dan zou ik hem eerst niet te kort doen.

Het zou ook kunnen zijn dat je de mesjes van de tondeuse moet stellen. Maar omdat het nog een pup is,is zijn vacht misschien ook nog niet rijp om te trimmen. :19:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Raffie77
Vaste gebruiker

freskin schreef:Ik zou even informatie inwinnen bij een trimsalon. Is jullie pup niet wat te jong om nu al te scheren? We gaan nu ook de koude periode tegemoet.....(ik heb helaas geen verstand van poedels trimmen, maar dit kwam bij me op). En als ik al zou gaan scheren, dan zou ik hem eerst niet te kort doen.

Het zou ook kunnen zijn dat je de mesjes van de tondeuse moet stellen. Maar omdat het nog een pup is,is zijn vacht misschien ook nog niet rijp om te trimmen. :19:
Hoi Freskin

wij hebben een opzetstukje erbij gekocht dus de haartjes blijven dan wel "lang"
nee we willen geen kale poedel :gjump:

ik zal eens navragen bij een trim salon
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Oke! Het is in ieder geval een goede manier om hem te wennen aan het trimmen :ok:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Hier ging puppyvacht vele malen makkelijker dan haar vacht nu. Juist omdat hij nog zo zacht en dun is. Ik scheer alleen wel gewoon met koppen zonder opzetstukjes. Heb dat ooit eens gedaan maar vond het niet prettig werken.

Wat voor tondeuse heb je?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

freskin schreef:Ik zou even informatie inwinnen bij een trimsalon. Is jullie pup niet wat te jong om nu al te scheren? We gaan nu ook de koude periode tegemoet.....(ik heb helaas geen verstand van poedels trimmen, maar dit kwam bij me op). En als ik al zou gaan scheren, dan zou ik hem eerst niet te kort doen.

Beste is van heel jong te laten wennen, Kai kreeg zijn eerste leeuwtoilet op 7 weken oud en is sinds toen altijd in leeuwtoilet gehouden. Alleen de voorpootjes zijn toen nog niet gedaan, alleen zijn achterwerk. Voorpootjes zijn meegedaan rond 12 weken oud. Kai is van pups af aan in alle weertypes geweest met zijn kale achterwerk wandelen en training ging altijd door. Hij heeft daar nooit last van gehad. :wink:
Raffie77
Vaste gebruiker

Lysette schreef:Hier ging puppyvacht vele malen makkelijker dan haar vacht nu. Juist omdat hij nog zo zacht en dun is. Ik scheer alleen wel gewoon met koppen zonder opzetstukjes. Heb dat ooit eens gedaan maar vond het niet prettig werken.

Wat voor tondeuse heb je?
ik heb een mosser max 45
en ik heb een afspraak gemaakt met een trimmer hier om de hoek
zij kunnen de hond in model knippen en ze leggen me uit hoe ik het beste kan onderhouden
lijkt me wel een goed plan :-)
moonsparkle
Actief
Mijn ras(sen): Malle thezer

Ongelezen bericht door moonsparkle »

Sorry dat ik nog even binnen kom vallen. Ik had een vraag die hier op aan sluit. Met hoeveel mm scheren jullie de kop? Of doen jullie die bij pups ook met het potenkopje omdat dat scheeroppervlak kleiner is?
Raffie77
Vaste gebruiker

moonsparkle schreef:Sorry dat ik nog even binnen kom vallen. Ik had een vraag die hier op aan sluit. Met hoeveel mm scheren jullie de kop? Of doen jullie die bij pups ook met het potenkopje omdat dat scheeroppervlak kleiner is?
we hebben tot nu toe de tondeuse nog niet gebruikt. alleen om te "klooien" zodat Billy hieraan went.
tot nu toe knippen we alles.
We houden een beetje een Boomer modelletje (lekker fluffy), dus geen klassieke poedel model, dat vinden we niks

Ralph
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”