Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenjas?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Jenny
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Beagle!

Hondenjas?

Ongelezen bericht door Jenny »

Onze Beagle zit overdag, als ze alleen is, in de garage.
(Voor het geval ik nu een half forum over me heen krijg! Het is OF garage OF bench! In de garage kan ze nog lopen dus daar gaat onze voorkeur naar uit)
In de garage is het minimaal 5 graden! Vinden jullie het nodig om haar dan een jasje aan te doen??

Verder vind ze regen verschrikkelijk dus ben sowieso aan het denken aan een jasje. Lees in oude topics vanalles over Hurtta, bevallen deze jullie nog steeds goed???
Of zijn er nog andere jasjes die jullie me kunnen aanraden? Hoeven van mij geen mouwtjes en mutsjes aan te zitten, gewoon simpel water en winddicht :D
Jenny
Vaste gebruiker

Re: Hondenjas?

Ja, wel een aantal uur... Het is niet anders... Weet dat het niet ideaal is!
Het is trouwens wel een nette garage... Steen op de vloer, kunstof kozijnen, net plafond, dubbele beglazing, noem maar op. We hebben gewoon een keus moeten maken OF in de bench waardoor ze dus niet meer kan lopen, of in de garage.
En zoals ik al zei, er hangt een verwarming. Als het in huis onder de 15 graden komt dan springt de verwaring in de garage ook aan :D Het zal dan niet 15 graden in de garage zijn, maar vriezen doet het er zeker niet. En tochten ook niet!

Ze heeft zeker een mand, met een dik kussen en een deken erbij. Maar toch dacht ik aan een jasje... Vandaar de vraag.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Nee zou ik persoonlijk niet doen. En of een hond nu alleen in de kamer of in de garage ligt voor een paar uur maakt een hond niets uit hoor, als ze maar niet teveel alleen zijn ;-)
Voor heel guur weer bij een zeer korthatige hond zou ik het evt wel overwegen
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik zou een hond niet alleen laten met een jasje aan. Het zal zelden gebeuren, maar er zitten touwtjes en koortjes aan jasjes, en stel dat ze gaat proberen zichzelf eruit te wurmen en dan vast komt te zitten in de jas (of erger, zichzelf wurgt).
Ik ben heeeel tevreden over mijn hurrta jasje, maar zonder toezicht zou ik dat dus niet aantrekken.

Kan je de verwarming niet zo instellen dat hij eerder aanslaat?
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

maar 15 graden is toch helemaal niet koud voor een hond :19:
Jenny
Vaste gebruiker

Carmen schreef:maar 15 graden is toch helemaal niet koud voor een hond :19:
De thermostaat hangt in de woonkamer! Als het daar dus onder de 15 graden komt dan slaat de verwarming door het hele huis incl garage aan. Het zal dus geen 15 graden in de garage zijn, maar het zal daar ook niet gaan vriezen...!

Helaas zal de hond toch wat uren alleen zijn. Toen we de hond aanschaftte was onze werkweek helaas anders. Maar door omstandigheden moet ik nu ook wat meer werken. Daar is helaas niets aan te doen...
Nats
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Staffordshire

Ongelezen bericht door Nats »

Ik zou idd niet een jasje aandoen als je er zelf niet bij bent. Het is volgens mij ook niet nodig hoor, zo te lezen is het een prima garage en tocht het niet.
Voor kou van de grond kun je de mand wat hoger zetten, op een pallet ofzo, en verder een kussen en wat dekens is echt voldoende. Het is een hond he, geen vierpotigmensje!
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Was jij niet die 26-jarige tweeverdienster met dat hele mooie huis met de alarminstallatie die afgaat als jouw Beageltje vrij in huis rondloopt? Al die mooie dure spullen die beschermt moeten worden, dus maar liever je Beagle 10 uur per dag in de bench (tussendoor een uur uitgelaten door een medelijden hebbende schoonmama - zonder dat ze jou dat verteld had) of in een koude garage?
Jenny
Vaste gebruiker

Mooi geformuleed :scratch:

Onze Hond komt uit het asiel en heeft helaas nog alleens een raar idee in haar hoofd... Als je thuis bent dan zal zo niets doen , maar als ze alleen is dan heeft ze weleens van die rare ideeen... :denken:

Wij hebben deze keuze gemaakt en of het er nu mee eens bent of niet???? Ik laat niet mijn huis op de kop zetten (zitten al nieuwe deuren in vanbinnen omdat deze kapotgebeten waren...) maar heb de garage zo ingedeeld dat ze daar heerlijk kan zitten!

Heb mijn situatue proberen uit te leggen, maar schijnbaar zijn er mensen die het niet willen begrijpen.
Had ook een andere keuze kunnen maken en haar gewoon terug naar het asiel te brengen... :blah:
Helaas loopt het in het leven soms anders als gepland, en daardoor ben ik nu genoodzaakt wat meer uren te gaan werken.
Fin
Zeer actief

Jenny schreef:Mooi geformuleed :scratch:

Onze Hond komt uit het asiel en heeft helaas nog alleens een raar idee in haar hoofd... Als je thuis bent dan zal zo niets doen , maar als ze alleen is dan heeft ze weleens van die rare ideeen... :denken:

Wij hebben deze keuze gemaakt en of het er nu mee eens bent of niet???? Ik laat niet mijn huis op de kop zetten (zitten al nieuwe deuren in vanbinnen omdat deze kapotgebeten waren...) maar heb de garage zo ingedeeld dat ze daar heerlijk kan zitten!

Heb mijn situatue proberen uit te leggen, maar schijnbaar zijn er mensen die het niet willen begrijpen.
Had ook een andere keuze kunnen maken en haar gewoon terug naar het asiel te brengen... :blah:
Helaas loopt het in het leven soms anders als gepland, en daardoor ben ik nu genoodzaakt wat meer uren te gaan werken.
Beagles zijn populair, dus het asiel zal haar rustig terug willen hebben als jij niet voor haar kunt zorgen hoor. Maar je bent dus dezelfde die op een ander forum dat topic had geopend waarbij je klaagde over het commentaar dat je kreeg van je omgeving omdat jouw beagle hele dagen in de bench zat? Met drinken en water dus ze zat daar prima en had niets te klagen?
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

christo schreef:Was jij niet die 26-jarige tweeverdienster met dat hele mooie huis met de alarminstallatie die afgaat als jouw Beageltje vrij in huis rondloopt? Al die mooie dure spullen die beschermt moeten worden, dus maar liever je Beagle 10 uur per dag in de bench (tussendoor een uur uitgelaten door een medelijden hebbende schoonmama - zonder dat ze jou dat verteld had) of in een koude garage?
Waar haal je dat nou vandaan? :denken:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Fin
Zeer actief

Marjoleine schreef:
christo schreef:Was jij niet die 26-jarige tweeverdienster met dat hele mooie huis met de alarminstallatie die afgaat als jouw Beageltje vrij in huis rondloopt? Al die mooie dure spullen die beschermt moeten worden, dus maar liever je Beagle 10 uur per dag in de bench (tussendoor een uur uitgelaten door een medelijden hebbende schoonmama - zonder dat ze jou dat verteld had) of in een koude garage?
Waar haal je dat nou vandaan? :denken:
Ander forum. Kan me vergissen hoor. Maar ik denk, ik vraag het even. :wink:
Jenny
Vaste gebruiker

Nee, hoor! Als je goed leest loopt ze VRIJ in de garage!!!
Ik was dat niet... Maar het klopt inderdaad dat ik 26 ben :wink:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou, als ze vrij loopt moet je gewoon zorgen voor een goed bed met lekker warme vetbedjes en zo erop.

Dat zou in een bench ook gewoon moeten trouwens, maar vrij is prettiger. Dan kan ze zelf kiezen waar ze gaat liggen.
Pas wel op dat ze geen dingen kan bereiken die haar kwaad kunnen doen (touw en snoeren en zo).
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Fin
Zeer actief

Jenny schreef:Nee, hoor! Als je goed leest loopt ze VRIJ in de garage!!!
Ik was dat niet... Maar het klopt inderdaad dat ik 26 ben :wink:
Daar ben ik blij om want dat was een MUTS eerste klas, en dat zeg ik niet snel.

Ik zou overigens eerder kijken op ze met een traphekje in de keuken kan. Deurposten insmeren met sambal wil nog wel eens helpen, andere dingen neerleggen die ze wel mag slopen, zoals bijvoorbeeld een kartonnen doos en wat oud papier, ook. Radio aan om geluiden buiten te smoren, en een pasgedragen kledingstuk in haar mand (t-shirt of zo) met jouw geur eraan, het helpt allemaal.

Wil je haar echt in de garage laten, dan zou ik daar een hondenhokje in zetten, precies op haar formaat, van de grond af. Het alleen zijn is beter te verdragen als je lekker kunt gaan slapen, en lekker slapen lukt beter als je knus en warm ligt.
Jenny
Vaste gebruiker

Traphekje, Anti-bijt alles is al geprobeerd...
Kranten die we eerst neerlegde voor het eventuele binnenplassen, zijn nooit verscheurd geworden!

Op een gegeven moment is ze denk ik uitgeslapen en dan verveelt ze zich.
Heb al een Kong gekocht en gevuld, botten gekocht, maar Mevrouw eet niet als ze alleen is :oohja:

De deurposten, keukenkastjes alles werd bekrast en kapot geknaagd!
Een mandje wat op de tafel stond is in 10000 stukjes terug gevonden....

De laatste tijd zet ik haar dus in de garage, met radio aan, en ze doet niets... :denken:
De botten worden nog steeds niet aangeraakt maar ze maakt niets kapot (terwijl daar nog gewoon dingen staan die ze kapot zou kunnen maken!), ze blaft niet. Dus ik denk dat ze zich wel fijn voelt.
Dus waarom nog anders proberen??

Maar als ik het dus goed begrijp zeggen de meeste hier: geen jasje ivm veiligheid.
ok, zit wel wat in! :8):
Fin
Zeer actief

Jenny schreef:De laatste tijd zet ik haar dus in de garage, met radio aan, en ze doet niets... :denken:
De botten worden nog steeds niet aangeraakt maar ze maakt niets kapot (terwijl daar nog gewoon dingen staan die ze kapot zou kunnen maken!), ze blaft niet. Dus ik denk dat ze zich wel fijn voelt.
Dus waarom nog anders proberen??

Maar als ik het dus goed begrijp zeggen de meeste hier: geen jasje ivm veiligheid.
ok, zit wel wat in! :8):
Vanwege de kou en het formaat van je hond.

Het kan zijn dat ze zich veiliger voelt in de garage, misschien omdat het meer afgeschermd is van de buitenwereld? Het slopen is niet alleen verveling, het is ook stress. Als het alleen verveling was, zou ze namelijk wel wat gaan doen met haar botjes en haar Kong.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Als de hond normaal wel binnen is vind ik de overgang van de warmte binnen naar een koude garage te groot. Zeker omdat ze daar stil zit te zitten of liggen. Ik zou dus een andere oplossing zoeken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Heb je een benche, die zou je anders in de garage kunnen zetten met een lekkere dikke deken of kussen erin en de benche boven en aan drie kanten dicht maken. Dan heeft ze een lekkere warme veilige plek.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Kun je haar niet een tweetal of drietal kruiken geven?
Je hebt ze zelfs tegenwoordig zonder heet water! zie bijv. hier

Ik denk dat het voor het hondje fijner is om tegen iets warms aan te liggen dan een jasje aan te hebben.
Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

Is het een koukleum of heeft je hondje het niet zo snel koud?

Het is wel een kortharig ras, dus als het mijn hond zal zijn zou ik het wel doen :F: .

Ik zal er wel op letten dat je geen deken koopt waar ze in kan verstikken of met gevaarlijk onderdelen (touwtjes/ knoopjes). Dan gewoon een lekkere eenvoudige.
Wij gebruiken deze jassen meestal voor onze koukleumen (zijn ook waterdicht):

- http://www.marengosoutfit.nl/site/webshop/product/55" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.marengosoutfit.nl/site/webshop/product/545" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.marengosoutfit.nl/site/webshop/product/544" onclick="window.open(this.href);return false;
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Indien een hond kou moet lijden heb ik niets tegen een jasje. Als het maar niet voor "de mooi" is. Ik zie de laatste tijd op tv steeds meer honden die aangekleed worden als een mensje, arme dieren. Ze mogen niet eens zichzelf meer zijn.

Onze Polleke had ook jasjes aan op bepaalde momenten. Dat kwam omdat ze het in haar rug had. En zoals bij iedereen met pijnlijke gewrichten, mag daar geen kou op komen want dan wordt het een lijden en een last. Zo ook met Polleke. Als het koud was, en ze bewoog te weinig omdat ik aan het paardrijden was en zij langs de kant op mij wachtte, sloeg die kou op haar rug. En die stond dan bol van de pijn. Haar kringspieren verkrampten zodat ze ook haar ontlasting niet meer kon laten gaan. Valium was dan het middel.

Maar een jasje hielp dat alles om te voorkomen. Dus wat doe je dan?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Je moet gewoon doen wat jezelf het beste lijkt. Omdat de hond alleen is als je de jas aan heeft, zou ik er wel een kopen met zo weinig mogelijk touwtjes, knoopjes, etc.

Er zijn zoveel mogelijkheden, gewoon op internet zoeken! Bij de Intratuin hebben ze zelfs jasjes. En bij een winkel in Eindhoven ook! Alle soorten, maten, kleuren, etc. Weet niet of ik de website hier mag vermelden.
Maarja, zal wel iedereen over me heen krijgen, omdat ik mijn hond wel kleding aandoe (omdat ik het leuk vind)!
Klijntjuh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Klijntjuh »

Dan zou ik gaan voor een lekkere gebreide (strakzittende) trui.
Jasjes zitten over het algemeen losser, en met koortjes e.d. Dat gaat vervelend zitten.

Er zijn ook (kol) truiten, die 'liggen' lekker ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”