Ik zal mezelf ook maar even voorstellen!
Mijn naam is Raïssa en ik ben 20 jaar. Samen met mijn vriendin (partner) Nicole woon ik in Elburg.
Zij heeft in oktober haar diploma Webdesign behaald, en ik volg een vierjarige opleiding Dierverzorging
in Zwolle. Ik ben dit jaar begonnen aan het tweede jaar, en heb er nog steeds veel plezier in!
Ik heb ook al een diploma SPW op zak, maar tijdens die opleiding ben ik er wel achter gekomen dat ik
vele malen liever met dieren werk! Dus nu mijn eigen droom achterna jagen!!
Ik heb een aantal maanden lesgegeven bij onze toenmalige KC, en ben al mijn hele leven verzot op honden.
Ik kan mijn leven ook niet voor me zien zonder. Bij mijn ouders wonen nog 4 Vizsla's waar ik ook stapelgek
mee ben, en de oudste daarvan noem ik nog steeds 'van mij'. Het is echt mijn soulmate onder de honden!
Ik denk niet dat ik ooit nog zo'n hond zal krijgen! Het zal er op lijken, maar ZO zal het nooit meer zijn!
Zij heet Bora, en is inmiddels bijna 10 jaar oud! Ook van haar zal ik nog wel eens foto's showen!
Ook heeft mijn oma een hondje, Pursey. Zij is een vlinderhondje van ruim 3 jaar oud, die hier zo af en toe
eens een paar dagen komt logeren!
Zal even kort de hondjes voorstellen, foto's e.d. zal ik later elders op het forum wel laten zien!
Luca: onze oudste dame. Zij is nu ruim 3 jaar! Ze is een kruising Chinese Crested Powder Puff en een
Vlinderhondje, wij waren nog onwetend en een vriendin van mijn moeder had een oepsnestje liggen, dus
toch maar eens contact opnemen. 8 weken later waren wij de trotse mama's van 'Luca'. (eerste hondje
in mijn banner). Luca's gehoorzaamheid carrière verliep heel vlot, ze ging van puppycursus naar E.G. naar
GGb, en in alle klassen kwam ze als beste uit de groep! Voor ze 1,5 jaar was had ze een GGb diploma.
Door de behendigheid in want dat wilde Nicole al die tijd al dolgraag met haar gaan doen.
Luca bleek er héél veel plezier in te hebben, net als Nicole. Ze ging van A naar C en heeft een aantal
seizoenen in C gelopen omdat D de wedstrijd groep was, en ze daar nog niet klaar voor waren.
Inmiddels zijn wij verhuisd en trainen we bij een andere KC, nu dus wel in de wedstrijdgroep!
Licentie is inmiddels binnen dus het is wel de bedoeling volgend jaar ook op wedstrijden te gaan starten!
Ik vond het wel heel saai om geen werkhond meer te hebben na verhuizen, dus ben ik met Luca begonnen
wat Dogdance trucjes te doen, en inmiddels kan ze weet ik veel hoeveel verschillende oefeningen en zijn
we misschien wel zover om een routine in elkaar te draaien, maar ik weet nog niet of ik echt wedstrijden
wil gaan lopen.... Tot zover onze Luca!
Amy: ons tweede meisje. Zij is een Chinese Crested, een naakte. Ze is inmiddels 1,5 jaar, en komt uit DE.
Echt een mama's kindje, en dan vooral van Nicole. Tussen Amy en mij heeft het
héél lang geduurd voor er echt een band was, ik ben een beetje ongeduldig en een beetje druk, en zij is
vrij onzeker, en sociaal gestoord, dus ik vond het heel moeilijk om me aan haar aan te passen, maar
uiteindelijk zijn we toch tot een compromis gekomen!
Ze heeft alleen een puppycursus doorlopen omdat er met andere mensen en haar bijna geen land te bezeilen
viel. Inmiddels is dat een heel eind verbeterd, maar een contactstoornis zit er toch echt ingebakken.
Met Amy lopen we shows, ze heeft een maandje geleden in Zwolle haar laatste punt voor NL Jeugdkampioen
te pakken gekregen! Dus vanaf nu gaan we op voor NL kampioen! (En int. kampioen enz. maar dat zijn toekomstdromen haha)
Waarschijnlijk zal Nicole volgend jaar met haar gaan proberen te starten in de behendigheid. Ben benieuwd!!
Tot zover het verhaaltje over Amy. Zij is het tweede hondje in mijn banner.
Sora: onze eerste man! Hij is ook een Chinese Crested, en dan een Powder Puff (haarbal). Hij is nu ruim 9 maand,
en komt ook uit DE. Hij heeft echt twee gezichten. Enerzijds is hij heel stoer, en anderzijds is hij heel onzeker.
(Ook een beetje puberteit, hopelijk rollen we er wel weer doorheen.) Hij is echt een allemansvriend, en houdt enorm
van knuffelen. Iedereen die hem ziet zal de term 'ADHD' minstens één keer door de gedachten laten schieten, want
energie heeft hij voor 100. Hij heeft géén cursus gelopen, omdat wij na de ervaring met Amy graag wilden proberen
er zelf iets van te maken. Dat is vrij goed gelukt gelukkig! Met hem wil ik graag behendigheid of dogdance gaan doen.
(Nu nog te jong.) Ik had ook wel graag willen proberen hem op de frisbee te trainen, maar hij vind het dood en doodeng.
Ook met brokjes erin e.d. moet hij er maar weinig van weten. Dus misschien dat we dat nog een keer op latere leeftijd
proberen, als hij een beetje meer steady is! Dit was het verhaaltje over Sora, hij is de derde hond in mijn banner.
En dan last but not least, Linx: onze tweede man. EIGENLIJK was er geen plekje meer over in huis.. Maar tot 3 keer toe
kwam deze mooie man uit Engeland op ons pad.. Na de derde keer waren we het er unaniem (met z'n tweetjes
over eens dat hij naar Nederland moest komen! In augustus dit jaar was het zover, en is hij opgehaald in Engeland!
Hij was toen al een bijna een half jaar oud. Hij scheelt 10 dagen met Sora en is dus ook ongeveer 9 maanden oud.
Ik weet niet hoe ik hem goed kan omschrijven. Het is een hele lieve en rustige/steady reu, maar misschien een beetje
té rustig. Toen hij hier een paar weken was begon ik zelfs aan een vorm van autisme te denken, zó slecht kon je
contact met hem krijgen. Gelukkig is dit toch in de loop van de tijd alweer verbeterd, en hij is een stuk opener en
vrolijker geworden! We hebben een vrij drukke roedel en daar gaat hij nu lekker in mee! Ook met hem wil ik uiteindelijk
gaan proberen wat met behendigheid te doen, maar we moeten eerst nog hard gaan werken aan onze band, hoewel
hij goed doorheeft dat wij zijn baasjes zijn, en hij ons heel lief vind, kost het soms toch nog veel moeite om hem bij
ons te krijgen, hij kan zó op gaan in zijn eigen wereldje, zijn eigen ding.. Dus nog veel werk aan de winkel!
Dit was dan even Linx in het kort! Hij is het vierde hondje in mijn banner. Hij is dus ook een Chinese Crested! Een naakte!
Naast deze heerlijk gevarieerde roedel honden hebben we ook nog twee katten, Bailey en Roger. (Bailey = foto 5, Roger = foto 6)
Zij zijn allebei net een jaar oud, en duvels eigenwijs! 't Zijn allebei HTK's. Roger is op straat gevonden, 1 dag oud, 84 gram,
onderkoeld, ondervoed.. En iemand die wij (inmiddels) goed kennen heeft hem opgevangen en nu is hij een sterke gezonde
(gecastreerde) kat! En Bailey (die was iets eerder) is gevonden met 5 andere broertjes en zusjes waarvan er één nog later
is overleden aan te kleine longetjes. Zij werden gevonden naast hun dode moeder, net 1 of 2 dagen oud.
Hij is bij diezelfde persoon terecht gekomen, en ook hij is een mooie (gecastreerde) kat geworden! In zijn koppie is ergens
iets niet helemaal goed gegaan, maar in overleg met de DA zijn we daar niet verder meer naar gaan zoeken omdat de kans
nihil is dat we er iets aan kunnen doen. Voor ons is het hoofddoel dat hij een heel fijn leventje heeft!
Volgens mij is dit al een idioot lang verhaal geworden, en zal de helft van jullie het niet lezen, maar ik kan nog wel een uurtje
doortypen, over je hobby's raak je niet gauw uitgepraat..
Als jullie graag nog iets willen weten hoor ik het wel!! En tot typs op het forum!