Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Ik wileens vragen wat gebruiken mensen met een langharige herder voor kam
ik heb jaren een zogenaamde herderharkje gebruikt, echt ideaal maar nu is het handsvat van kunststof geworden
en zijn we binnen een jaar al aan de vierde bezig na een paar weken breken ze gewoon.
Vroeger was het staal met een stalen pin in het handsvat en gingen ze jaren mee.
groetjes Von
ps kan iemand me uitleggen hoe ik toch een foto er bij plaats, ik doe verkleinen maar lukt niet please
Ik heb begrepen dat de furminator bij langharige herders niet echt goed werkt (vandaar dat ik hem heel goedkoop over heb kunnen nemen, voor mijn kortharen werkt ie perfect )
Inge schreef:Ik heb begrepen dat de furminator bij langharige herders niet echt goed werkt (vandaar dat ik hem heel goedkoop over heb kunnen nemen, voor mijn kortharen werkt ie perfect )
hij werkt inderdaad niet bij alle honden even fijn.
Bij Jan doet ie het geweldig, maar bij Gina, die een veel dikkere en ook andere vacht heeft (kastraat), gaat het niet zo fijn, daar werkt mn gewone herderharkje ook een stuk beter.
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ik vind deze borstel ideaal voor langharige honden: .
Ik heb ook herderkammen maar daar krijg je nooit voldoende mee uitgekamd en als er klitjes zitten, is het pijnlijk voor de hond. De pooch werkt geweldig, ik heb de honden in de helft van de tijd klaar en klitten worden praktisch pijnloos verwijderd.
annie laumen schreef:Een furminator is misschien iets voor je hond
Deze doet kammen en snijden
Werkt super vooral nu ze zo erg verharen
Ik zou niet graag de haren van mijn herders wegsnijden :N: ontwollen gaat uitstekend met een harkje. Deze gebruik ik altijd, werkt prima.
Zo.n harkje zoek ik ook we hebben wel zo iets gehad maar van kunststof die breken steeds, heb rondgekeken maar kan hier in niets vinden, sugestie's waar ik die kan kopen
groetjes Von
annie laumen schreef:Een furminator is misschien iets voor je hond
Deze doet kammen en snijden
Werkt super vooral nu ze zo erg verharen
Ik zou niet graag de haren van mijn herders wegsnijden :N: ontwollen gaat uitstekend met een harkje. Deze gebruik ik altijd, werkt prima.
Zo.n harkje zoek ik ook we hebben wel zo iets gehad maar van kunststof die breken steeds, heb rondgekeken maar kan hier in niets vinden, sugestie's waar ik die kan kopen
groetjes Von
Ik heb deze gewoon in de dierenwinkel gekocht (iets van 5 euro betaald) en ik doe er al jaren mee
Onderwol verwijderen doe ik bij onze Briards met de om en om kam. Een pen lang en een pen kort, gewoon te koop in de dierenwinkel en dat ding is ijzersterk.
Klitten eruit halen doe ik met de houten kam van Jean Peau.
Onderwol en klitten eruit, dan borstelen met de borstel van Marlies Möller, te koop bij Douglas. Lijkt veel werk maar is het beslist niet.
Bij langharige honden mag/kun je geen furminator gebruiken. Ik zou dit niet doen. Vraag eerst informatie via je fokker - club of vereniging ,voordat je die kam gaat gebruiken bij je langharige herders. Volgens mij beschadig je de haren teveel en dat is toch niet de bedoeling?