Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mooie rasvertegenwoordiger

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Ineke

Re: Mooie rasvertegenwoordiger

Ongelezen bericht door Ineke »

Joera schreef:Afbeelding

ook een prachtige reu! :I:

Afbeelding
en een prachtige teef!
Heej dat is Zarka die heeft momenteel haar laatste nest. :ok:
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Shinji van Of Shinji´s Star vind ik ook heel erg mooi.
Afbeelding
http://www.ofshinjisstar.nl
Ik ben erachter gekomen dat de vader van Haakon ook uit diezelfde lijnen komt. :mrgreen:

Of de (helaas overleden) opa van Haakon, Tom Ivan vom Altdeutschen Eck:
Afbeelding
Afbeelding
Bron:http://www.wundrock.de
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Ineke schreef:
Joera schreef:Afbeelding

ook een prachtige reu! :I:

Afbeelding
en een prachtige teef!
Heej dat is Zarka die heeft momenteel haar laatste nest. :ok:
Dat klopt inderdaad! Gelukkig hebben ze allemaal prachtige honden om de lijnen mee voort te zetten :E:
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Mireillevdw schreef:Shinji van Of Shinji´s Star vind ik ook heel erg mooi.
Afbeelding
http://www.ofshinjisstar.nl
Ik ben erachter gekomen dat de vader van Haakon ook uit diezelfde lijnen komt. :mrgreen:

Of de (helaas overleden) opa van Haakon, Tom Ivan vom Altdeutschen Eck:
Afbeelding
Afbeelding
Bron:http://www.wundrock.de
Ja ook beide heel erg mooi :ok:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:Voor mij is dit een prachtige jonge Whippet.
Beeldig hoofdje en een pigment "to die for"
Afbeelding
Ik heb geen verstand van dit ras, maar wat is dit een prachtig hondje met die zielvolle ogen! :I:
Afbeelding
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Bij de Rottweiler is het ook heel erg smaken verschillen, Maar deze twee vind ik helemaal geweldig

Afbeelding

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Afbeelding
Is dit een teef :hmmm: Hmmm mij veelste grof voor een teef, het is net een reu
Perry en Noah

Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

duitse herder schreef:Afbeelding
Het is vaak zo dat de dik- of langbehaarde honden er groffer uitzien.
Haakon (is dan wel een reu) lijkt door zijn vacht ook veel groffer dan hij in werkelijkheid is, wat je pas goed ziet als hij heeft gezwommen. :mrgreen:
Maar dat is nou juist de charme van een langharige hond, vind ik. :wink:
Afbeelding
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Joera
Zeer actief

Mireillevdw schreef:
duitse herder schreef:Afbeelding
Het is vaak zo dat de dik- of langbehaarde honden er groffer uitzien.
Haakon (is dan wel een reu) lijkt door zijn vacht ook veel groffer dan hij in werkelijkheid is, wat je pas goed ziet als hij heeft gezwommen. :mrgreen:
Maar dat is nou juist de charme van een langharige hond, vind ik. :wink:
Je neemt de woorden uit mn mond :F:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Zal vast ontzettend rasontypisch zijn, maar dit vind ik echt een mooie Rottweiler!

Afbeelding

En deze ook, mooie, open blik:
Afbeelding
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Leane schreef: Afbeelding
Ik vind deze zó overdreven qua bouw en massaal zijn dat ik het een karikatuur van een Rottweiler vind in plaats van een mooie rasvertegenwoordiger. Te laagbenig, veel te veel front en te massief, en de kop niet meer in verhouding met het lijf.
De manier waarop hij erbij staat is ook absoluut niet de mijne, opgetrokken aan een slipkettinkje wat zo hoog opgetrokken is als maar kan.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Wat zonde dat de Rottweilers zo neer gezet worden. ik vind ze veel mooier als ze "als een blok" staan.
-Gaby-
Zeer actief

Nanna schreef:
LongFields schreef: De manier waarop hij erbij staat is ook absoluut niet de mijne, opgetrokken aan een slipkettinkje wat zo hoog opgetrokken is als maar kan.
Het kan nog veel gekker hoor ;-)
Sommige honden worden in showposities gezet dat ik denk: wat wil je nou? Dat je hond overkomt of ie herstellende is van een hevige dwarslaesie?
Afbeelding
Tsja... Dat ziet er belachelijk uit.

Net als de glijbaanruggen van de DH. Laatst was er een DH met zo'n rug met Rhodin aan het spelen, toen zaten mijn vriend en ik daarna nog vol verbazing te praten hoe het nou kon dat de onze zulke slechte heupen heeft, terwijl hij de DH er makkelijk uit rende en sprong. De DH was net zo oud, maar met die achterpootjes is bijna niet meer te lopen. Ik snap het ook echt niet, het ziet er ongezond uit en volgens is het ook ongezond. Ik vind ze prachtig, maar niet met zo'n rug. Daardoor wordt het een karikatuur van 'de ultieme werkhond'. Ik kan er echt niet bij... :19: Ik wil echt geen herdereigenaren voor de kop stoten, misschien dat iemand me het nut er van uit kan leggen, zodat ik het wel begrijp.

Edit: Een hond met zo'n bouw kán toch niet goed meer lopen?
Afbeelding
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Of deze :N:, ik geloof niet dat ik het ooit zo erg heb gezien, die hak!
Afbeelding

Brrr, de hele site staat vol met zulke honden, het zijn ook nog hun kampioenen: http://www.dogsgermanshepherd.com/pictures.htm
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Gaby, misschien moet je eens in detail vertellen wat je stoort aan deze honden?
Is het de hoeking van de hak, de hoeking van de knie, de hoeking vanuit het bekken?
Kun je dat uitleggen?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
-Gaby-
Zeer actief

Zelf heb ik toen ik jong was een Duitse herder gehad trouwens, dus het is zelfs een beetje mijn ras. ;) Dus ik zal ook nog een hond plaatsen die ik mooi vind qua bouw, ze heeft alleen niet echt een typische herder kop, maar ik vind haar er veel geschikter uit zien om mee te sporten. Wat ik écht mooi vind kan ik niet eens vinden eigenlijk.

Afbeelding
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Marjoleine schreef:Gaby, misschien moet je eens in detail vertellen wat je stoort aan deze honden?
Is het de hoeking van de hak, de hoeking van de knie, de hoeking vanuit het bekken?
Kun je dat uitleggen?
Hmm, lastig uit te leggen. Maar wat mij stoort zijn de naar binnen draaiende hakken als de hond loopt. Alsof de hond sloft met de achterpoten. Het lijkt alsof hij/zij te weinig ruimte heeft door die afhangende rug om de poten normaal te kunnen draaien. En of de hond weinig kracht kan zetten, ze rennen ook vaak meteen in galop met beide achterpoten tegelijk en draven niet. Ik ben niet zo thuis in de termen, ik vind het totaalplaatje storend, maar volgens mij zit het probleem met name in de hoeking vanuit het bekken. Misschien is het wel een kronkel in mijn hoofd en functioneren honden zo juist veel beter, maar ik hou er gewoon niet van.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

-Gaby- schreef:
Marjoleine schreef:Gaby, misschien moet je eens in detail vertellen wat je stoort aan deze honden?
Kun je dat uitleggen?
Hmm, lastig uit te leggen. Maar wat mij stoort zijn de naar binnen draaiende hakken als de hond loopt. Alsof de hond sloft met de achterpoten. Het lijkt alsof hij/zij te weinig ruimte heeft door die afhangende rug om de poten normaal te kunnen draaien. En of de hond weinig kracht kan zetten, ze rennen ook vaak meteen in galop met beide achterpoten tegelijk en draven niet. Ik ben niet zo thuis in de termen, ik vind het totaalplaatje storend, maar volgens mij zit het probleem met name in de hoeking vanuit het bekken. Misschien is het wel een kronkel in mijn hoofd en functioneren honden zo juist veel beter, maar ik hou er gewoon niet van.
Maar dat je er niet van houdt is geen reden om maar in het wilde weg te roepen:
-Gaby- schreef:Of deze :N:, ik geloof niet dat ik het ooit zo erg heb gezien, die hak!
Dat vind ik nogal een uitspraak, dus dan verwacht ik eigenlijk ook dat je dat kunt onderbouwen.

Naar binnen draaiende hakken als de hond loopt, dat kun je niet zien op een foto.
Dus die valt af.
Wat is het dan?

Als ik naar de foto kijk van de hond waar je dit over zei, zie ik een prima gebouwde voorhand, een normaal geplaatst bekken en een sterk overhoekte knie die veroorzaakt wordt door een lange schenkel.
Als je die kniehoeking niet in deze stand plaatst, zie je een normaal been dat door de te lange schenkel niet onder het lichaam staat zoals wij dat van de gemiddelde hond gewend zijn, maar verder is er niets extreems aan.
Vandaar mijn vraag.

Ik weet niet zoveel van Duitse herders, maar ik weet wel dat zoals die worden voorgebracht, iets is dat de gemiddelde handler niet zomaar kan. Die honden moeten draven, draven en nog eens draven.
De gemiddelde DH mag je misschien niet aanspreken, maar meteen roepen dat een hond met zo'n uiterlijk wel ongezond moet zijn, is gebaseerd op niets.
En dat gaat me dus echt te ver.

Afbeelding

Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Die schuine rug van de DH's is ook 1 van de redenen dat wij een ODH veel mooier vinden. Toch zijn er wel DH's met mooie ruggen, hoor, zoals deze:
Afbeelding
Iemand had ooit hier op het forum een filmje geplaatst van hoe de DH is veranderd in de loop der jaren. Dat verschil is echt gigantisch. :N: Rond de jaren 50 à 60 waren ze het mooiste.
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Oh nee he, dit word toch niet weer een "glijbaan-ruggen" discussie. Ik heb ze al in zóveel topics voorbij zien komen. :ugh:
Afbeelding
Klijntjuh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Klijntjuh »

Chihuahua:
Als langhaartje blijft Misty Meadow's Donald Duck het toch winnen voor mij! :I:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn Mufasa staat 2e in mijn lijst hihi :P (Hmm.. alhoewel ik Mufasa's staart mooier vind haha)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Marjoleine schreef:
-Gaby- schreef:
Kun je dat uitleggen?
Maar dat je er niet van houdt is geen reden om maar in het wilde weg te roepen:
-Gaby- schreef:Of deze :N:, ik geloof niet dat ik het ooit zo erg heb gezien, die hak!
Dat vind ik nogal een uitspraak, dus dan verwacht ik eigenlijk ook dat je dat kunt onderbouwen.

Naar binnen draaiende hakken als de hond loopt, dat kun je niet zien op een foto.
Dus die valt af.
Wat is het dan?

Als ik naar de foto kijk van de hond waar je dit over zei, zie ik een prima gebouwde voorhand, een normaal geplaatst bekken en een sterk overhoekte knie die veroorzaakt wordt door een lange schenkel.
Als je die kniehoeking niet in deze stand plaatst, zie je een normaal been dat door de te lange schenkel niet onder het lichaam staat zoals wij dat van de gemiddelde hond gewend zijn, maar verder is er niets extreems aan.
Vandaar mijn vraag.

Ik weet niet zoveel van Duitse herders, maar ik weet wel dat zoals die worden voorgebracht, iets is dat de gemiddelde handler niet zomaar kan. Die honden moeten draven, draven en nog eens draven.
De gemiddelde DH mag je misschien niet aanspreken, maar meteen roepen dat een hond met zo'n uiterlijk wel ongezond moet zijn, is gebaseerd op niets.
En dat gaat me dus echt te ver.
Klopt, dat is inderdaad gebaseerd op het gevoel dat ik er bij heb en wat ik zie, mijn interpretatie dus, geen vaststaand feit, sorry als het wel zo over kwam. Dat ik bijna alle DH's die ik tegen kom zo raar zie lopen, is op foto's niet te zien inderdaad. Ik heb toch nog steeds het gevoel dat het ongezond is, ik vind echt dat deze honden te veel in extremen zijn gefokt en dat vind ik erg jammer. De voorhand van die honden vind ik wel mooi. Dat ik het lastig vond om uit te leggen is meer omdat ik alle termen niet ken die op keuringen e.d. worden gebruikt. Maar is het dan wel echt gezond en doen ze het net zo goed in de sport als honden met rechte ruggen? Want dat weet ik niet, het is het gevoel wat ik heb, maar daarom vroeg ik ook dit:
-Gaby- schreef:Ik wil echt geen herdereigenaren voor de kop stoten, misschien dat iemand me het nut er van uit kan leggen, zodat ik het wel begrijp.
@ Mireille, prachtige DH! Lijkt sprekend op onze overleden DH, qua bouw en kleur, maar die had een tipoortje.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Joera schreef:Oh nee he, dit word toch niet weer een "glijbaan-ruggen" discussie. Ik heb ze al in zóveel topics voorbij zien komen. :ugh:
Wat mij betreft niet. Het is een kwestie van smaak.
Alleen ga ik steigeren van ongefundeerde uitspraken die honden in diskrediet brengen.

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

-Gaby- schreef: Maar is het dan wel echt gezond en doen ze het net zo goed in de sport als honden met rechte ruggen? Want dat weet ik niet, het is het gevoel wat ik heb, maar daarom vroeg ik ook dit:
-Gaby- schreef:Ik wil echt geen herdereigenaren voor de kop stoten, misschien dat iemand me het nut er van uit kan leggen, zodat ik het wel begrijp.
Of ze het even goed doen weet ik niet, ik zit niet in de sport.

Maar of het zo ongezond is, kun je zo nakijken door op de sites van dergelijke fokkers naar de hd-uitslagen te kijken.

Afbeelding

Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

Mooie teef (inmiddels is ze veteraan):

Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Marjoleine schreef:
-Gaby- schreef: Maar is het dan wel echt gezond en doen ze het net zo goed in de sport als honden met rechte ruggen? Want dat weet ik niet, het is het gevoel wat ik heb, maar daarom vroeg ik ook dit:
Of ze het even goed doen weet ik niet, ik zit niet in de sport.

Maar of het zo ongezond is, kun je zo nakijken door op de sites van dergelijke fokkers naar de hd-uitslagen te kijken.
Heb ik eerder al gedaan, maar wat betreft HD kon ik niets bijzonders vinden, dus ik zoek het daarom in de prestatie, maar daar heb ik dan weer weinig verstand van. Daarom hoop ik dat de kenners mij er misschien meer over kunnen vertellen en ik mijn ongefundeerde mening bij kan stellen. ;)
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

-Gaby- schreef: Heb ik eerder al gedaan, maar wat betreft HD kon ik niets bijzonders vinden, dus ik zoek het daarom in de prestatie, maar daar heb ik dan weer weinig verstand van. Daarom hoop ik dat de kenners mij er misschien meer over kunnen vertellen en ik mijn ongefundeerde mening bij kan stellen. ;)

dan mag je daar een nieuw topic over openen :ok:
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Sorry, ik zal erover ophouden, maar hier wel een paar hele mooie DH's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

massam schreef:
-Gaby- schreef: Heb ik eerder al gedaan, maar wat betreft HD kon ik niets bijzonders vinden, dus ik zoek het daarom in de prestatie, maar daar heb ik dan weer weinig verstand van. Daarom hoop ik dat de kenners mij er misschien meer over kunnen vertellen en ik mijn ongefundeerde mening bij kan stellen. ;)

dan mag je daar een nieuw topic over openen :ok:
Oké, ik hou er over op, liet me een beetje mee slepen. :oeps: Misschien open ik nog eens een topic daarover.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

hebbuh! :cheer:
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie