Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mooie rasvertegenwoordiger

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Re: Mooie rasvertegenwoordiger

Ongelezen bericht door -Gaby- »

massam schreef:hebbuh! :cheer:
Afbeelding
Ik vind deze ook erg mooi! :ok:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik vind zijn kop ook te groot en zijn lijf zo lang, maar toch spreekt ie me aan, geen idee waarom :denken: :19: :mrgreen:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Nanna schreef:
massam schreef:hebbuh! :cheer:
Afbeelding
Die vind ik dan weer helemaal uit verhouding met die veel te grote kop ;-)
en lijkt koehakkig en heeft zwakke polsen :pffff: :mrgreen:
maar wel een rechte rug ja :engel:
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
massam schreef:ik vind zijn kop ook te groot en zijn lijf zo lang, maar toch spreekt ie me aan, geen idee waarom :denken: :19: :mrgreen:
Hij lacht wel charmant :mann: :mrgreen:

dat zal het zijn!

zo is er ook een engelse bull waar ik helemaal gek van ben. zal hem nooit willen en er is geen gezonde vezel in zijn lijf (hoorde ik later) maar hij spreekt me gewoon aan :mrgreen:

ach kan ik ook niks aan doen, heb je soms he :engel:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Vooropgesteld dat ik niets van duitse herders weet.
Maar dit vind ik wel een prachtige hond.

Afbeelding
Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Nanna schreef: Dit bekoort mij dan veel meer, ook al vanwege type.
Afbeelding

Dit is ook het beeld wat ik heb bij een echte Rottweiler.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Inge O schreef:ik weet het niet hoor, marjoleine, ik vind niet dat je minimaal een opleiding als keurmeester of gelijkwaardig qua kennis moet hebben om te kunnen aangeven of je vindt dat een hond er qua bouw volgens jou niet goed uitziet. dat je dan niet alle technische details weet te benoemen vind ik persoonlijk geen vergrijp.
Nee, dat vind ik ook niet ;) Het ging mij niet om het benoemen.
Alleen zei Gaby dat ze dit ongezond vond en erg en meer van dat soort dingen, en dat vind ik dus ongefundeerd.
Dat heeft niks met opleiding te maken.
Mooi heeft, zeker van een foto, niets met gezond te maken.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nanna schreef:
Inge O schreef:veel showmensen vinden dus blijkbaar dat een hond vreselijk in de riem moet hangen (tot in het absurde dus) om een alerte uitstraling te hebben :roll: .
Dat ze er maar gelukkig mee mogen worden ;-)
Maar zo vind ik dus ook dat Goldens "raar" neergezet worden. Gelukkig niet zo extreem als in jouw voorbeelden, en van de Rotweiler van Leane krijg ik acuut kuch-neigingen, maar waarom moet een hond neergezet worden???

Ook Goldens worden opgehangen (wel aan dunne show-lijntjes, maar toch). Waarom is dat dan? Een keurmeester voelt toch altijd? Dat ene minuutje in stand staan is toch niet bepalend voor het keurrapport, mag ik hopen?
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Setters en pointers en retrievers en zo zetten ze neer alsof ze voorstaan, zeg maar.
Top and tail, zeg maar.
Je kan ook een kooi met een konijn meenemen :mrgreen:

Ik vind het flauwekul, als je zelf je hond niet alert kunt houden doe je iets verkeerd, vind ik.
Wat bij bv veel groep 1 en 2 honden weer resulteert in double handling ;)

Afbeelding

Marion.

Inge O schreef:of toch, jawel - iemand die duidelijk ringtraining had gevolgd : elk pootje werd apart neergezet en de hond verzette het geen millimeter meer.....maar stond er ook als een zoutzak.
Mama SaarMiep vond showen niet leuk, en is dus ook maar heel weinig uitgebracht. De andere honden van de fokster vonden het blijkbaar wel leuk, en wat ik heb gezien werd steeds een pootje een beetje verzet. Nog een beetje verzet. Nog een koekje voor de neus houden.

Prima hoor, als zowel fokster als hond dat leuk vind, maar ik heb altijd gedacht dat een keurmeester daar makkelijk doorheen kijkt. Hij/zij heeft de hond toch ook zien lopen. Dan maakt zo'n leuk standplaatje toch niet meer uit???
Marion.

Marjoleine schreef:Setters en pointers en retrievers en zo zetten ze neer alsof ze voorstaan, zeg maar.
Top and tail, zeg maar.
Je kan ook een kooi met een konijn meenemen :mrgreen:
Haha, ok. Nu snap ik waarom die staart bij de Goldens altijd vastgehouden moet worden :mrgreen:

Vind ik ook zo'n flauwekul. Gelukkig dat mama SaarMiep showen niet leuk vond, daarvan heeft dus 13 jaar lang deze foto op de site van de fokster gestaan. Die vond ik veel natuurlijker. Gewoon in de tuin. En zowel Saar als Miep hebben prachtige horizontale vlaggen als ze blij zijn (en Jos ook)

Foto komt van http://www.isselhoeve.nl" onclick="window.open(this.href);return false; , van de door mij zeer gewaardeerde fokster van Saar en Miep
Afbeelding
Marion.

Inge O schreef:of heeft je hond niet het juiste temperament en dan hoort hij wat mij betreft al helemaal niet thuis in de ring.

toen dropje onlangs na bijna 5 jaar weer een keer de ring in 'mocht' was ze amper het poortje voorbij en ging al vrolijk en alert gaan kijken : yessyessss, nu begint het leuke 'kijknaardesnoepjesspelletje' weer :cheer: .
Maar sommige honden hebben dat, maar anderen kunnen dat toch helemaal niet hebben? Dat maakt ze niet minder rasvertegenwoordiger toch?
M@scha
Zeer actief

lola heeft duidelijk gemaakt dat madam niet wenst te showen.. de drukte maakt haar een beetje waus (is dat nederlands of nijmeegs? :ugh: ) je ziet haar dan scannen op kalfjes (newfies, DD's) en die nipt ze in de tenen :19:

zeer rastypisch hondje, zeer slecht showhondje :engel:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Inge O schreef:of heeft je hond niet het juiste temperament en dan hoort hij wat mij betreft al helemaal niet thuis in de ring.

toen dropje onlangs na bijna 5 jaar weer een keer de ring in 'mocht' was ze amper het poortje voorbij en ging al vrolijk en alert gaan kijken : yessyessss, nu begint het leuke 'kijknaardesnoepjesspelletje' weer :cheer: .
Maar sommige honden hebben dat, maar anderen kunnen dat toch helemaal niet hebben? Dat maakt ze niet minder rasvertegenwoordiger toch?
Nee, het maakt ze hooguit minder geschikt om te showen.

Isabel heeft het ook: hoe meer mensen kijken, hoe mooier ze het vindt.
Orpa heeft het ook, die gaat echt :pffff: door de ring :mrgreen:
Zó vanzelfsprekend dat ze de leukste is!

Maar ik weet zat honden die het wel best vinden, maar niet die drive hebben.
Zoals Rosita ergens zei: honden die uren op de trimtafel hebben gestaan en een dag later uren op een show zijn, super showen en dan later nog een keer met zo'n drive door de erering gaan als sommige poedels... Dat zegt iets over de aard van die hond.

Afbeelding

Marion.

Marjoleine schreef:Zoals Rosita ergens zei: honden die uren op de trimtafel hebben gestaan en een dag later uren op een show zijn, super showen en dan later nog een keer met zo'n drive door de erering gaan als sommige poedels... Dat zegt iets over de aard van die hond.
Haha, maar wat zegt dat over de aard van de hond dan? En waarom zou dat goed zijn?

Mieppie had 1 zesje met haar examens. Staan en betasten. Vond ze vreselijk, met name door mannen. De fokker van de vaderreu wilde haar in Leeuwarden bewonderen (toen ze pup was, maand of 6), maar ze vond het 1000x niks. Pieter en ik mogen (nee, moéten) haar kroelen overal over haar hele lijf, en ze geeft zich er volledig aan over, maar vreemde mensen hebben niets te voelen. Vind ze.

En trimmen vind ze vreselijk, maar ze ondergaat het wel. Ze maakt zich alleen een beetje mega-zwaar als ze uit bad op de tafel getild moet worden. Maar ik heb stiekem in een hoekje een keer meegekeken, en ze blijft toch wel heel braaf staan (zegt Rosita ook hoor).
Ik zou Saar denk ik wel een showring inkrijgen (niet dat ze dat leuk gaat vinden), maar Miep niet vrees ik. Maakt haar dat minder?
Marion.

Inge O schreef:als ik een hovawart in de ring zie staan als een zoutzak, of nog erger, heel erg tegen zijn zin (meestal angst), dan heeft hij al afgedaan als eventuele dekreu. net hetzelfde met foto's op een site : als ze erbij staan alsof ze net hun laatste oortje versnoept hebben zakt mijn interesse meteen al naar nul, want het zegt natuurlijk wel wat over hun karakter en temperament.
Haha, oh gottt, arm Miepje. Dit zeggen wij ongeveer dagelijks tegen haar :N: :lol1:

Nah. Wij zijn toch wel blij met haar, en gedekt worden hoeft ze niet. Ze is nu wel erg verdrietig :mrgreen:
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Nanna schreef:Dit vind ik dan weer een prachtig Barzoihoofd.
Mooi klein rozenoortje, niet van die kleine oogjes en bárstend van type.
Afbeelding
Zeker prachtig :ok:
Marion.

Inge O schreef:tja, hoewel ik bij elk ras wel graag wat zelfzekerheid en optimisme zie vind ik het zeker voor een waakhondenras een must : waar miepje wat ze niet leuk vindt nog gelaten ondergaat zou met een bang wartje nog wel een keer anders kunnen uitpakken en die richting wil ik voor de fok niet uit.
Dat is zo. Hoewel Miep niet bang is, denk ik, het is meer "geen gedonder aan mijn lijf, maar ik durf niet genoeg om je tegen te houden".
Maar het is genoeg om te snappen, dus ik ben daar zeer alert op (en dus niet blij met buren die hun 4-jarige tweeling ongecontroleerd in onze tuin laat hobbelen).
Saar zal nooit snappen, naar niemand. Hoe noem je dat? Zij is zelfverzekerder, denk ik. Ze loopt weg. Staan en betasten mag iedereen. Maar of ze dat leuk vind, durf ik te betwijfelen.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Wow, wat komen er hier een schitterende honden voorbij.Zelfs de rassen die ik nooit zou kiezen zijn om hebberig van te worden :I:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:die van mij moeten aanraken door een vreemde ook niet leuk vinden hoor (vinden ze ook niet :mrgreen: ), maar het mag hen liefst toch niet in die mate raken dat ze er dingen echt eng of niet leuk gaan door vinden.
Dat zie je ook bij wetters.
Even ter verduidelijking: die werden wel gebruikt op de otter maar het waren ook erfhonden en dat zijn ze nog.
Ze zijn erg waaks maar niet blafferig: ze waarschuwen en worden drie keer breder als er iemand het erf opkomt die er niet hoort volgens hen.

Op shows zie je regelmatig dat ze dat aanraken maar zo-zo vinden.
Ik vind het wel een eis dat ze het toestaan, maar leuk vinden hoeft niet per se.
Er zijn er genoeg die het reuze gezellig vinden trouwens; die maken duidelijk het onderscheid tussen eigen erf en show ;)

Afbeelding

Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

Ach ja, een béétje wetter gaat op z'n rug liggen geiten in de ring.
Laatst op de fokkersdag van de vereniging lag de helft van een nest op de grond te rollen, midden in de ring. Pa begon, pups volgden. En een lol dat ze hadden :smile:
De wereld is een groot feest, ring of bos, maakt niet uit. In de ring waar wetters geshowd worden is het (vaak) een anarchistische boel.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Nanna schreef:Ik heb niet veel met het ras, maar deze reu bezorgde mij jaren geleden kippevel, iedere keer als ik hem zag. Een blikvanger en topper.
"Selwyn"
Afbeelding
Zijn zoon vind ik trouwens ook een hele mooie hond:

Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

LéonieHonden schreef:
Nanna schreef:Ik heb niet veel met het ras, maar deze reu bezorgde mij jaren geleden kippevel, iedere keer als ik hem zag. Een blikvanger en topper.
"Selwyn"
Afbeelding
Zijn zoon vind ik trouwens ook een hele mooie hond:

Afbeelding
Vind het opzich wel een mooie hond, al staat ie niet echt supermooi vind ik.
En hij had van mij wel wat meer vlekken op de kop mogen hebben. Verder een mooi hondje :ok:
_Leonie
Zeer actief

Ellen. schreef:
Vind het opzich wel een mooie hond, al staat ie niet echt supermooi vind ik.
En hij had van mij wel wat meer vlekken op de kop mogen hebben. Verder een mooi hondje :ok:
Staan doet die niet mooi nee. Maar vind het juist mooier, wat minder vlekken op de kop! :ok:
Binkie2
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Binkie2 »

Vind het echt super moeilijk om een echt mooie Aussie uit te kiezen, maar deze vind ik dan wel erg mooi. Vind hem mooi gebouwd, en goed behaard. Maar ik heb geen idee of dit dan ook een goede vertegenwoordiger is volgens de rasstandaard :19:

Afbeelding
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief

Die is zeker mooi! :ok:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Binkie2 schreef:Vind het echt super moeilijk om een echt mooie Aussie uit te kiezen, maar deze vind ik dan wel erg mooi. Vind hem mooi gebouwd, en goed behaard. Maar ik heb geen idee of dit dan ook een goede vertegenwoordiger is volgens de rasstandaard :19:

Afbeelding
Het ziet er wel uit als een goede showhond als ik het vergelijk met de clubwinnaar van dit jaar:
Afbeelding
Mijn smaak is het niet :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Binkie2
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Binkie2 »

Zoek stok! schreef:
Binkie2 schreef:Vind het echt super moeilijk om een echt mooie Aussie uit te kiezen, maar deze vind ik dan wel erg mooi. Vind hem mooi gebouwd, en goed behaard. Maar ik heb geen idee of dit dan ook een goede vertegenwoordiger is volgens de rasstandaard :19:

Afbeelding
Het ziet er wel uit als een goede showhond als ik het vergelijk met de clubwinnaar van dit jaar:
Afbeelding
Mijn smaak is het niet :wink:

Ik vind hem alleen iets minder grof en opgepoft, maar het is inderdaad wel vergelijkbaar. Volgens mij hou jij meer van een werklijn Aussie :D Ben wel benieuwd welke jij nou echt prachtig vind.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief

Binkie2 schreef:

Ik vind hem alleen iets minder grof en opgepoft, maar het is inderdaad wel vergelijkbaar. Volgens mij hou jij meer van een werklijn Aussie :D Ben wel benieuwd welke jij nou echt prachtig vind.
Die staat iets terug volgensmij, paar pagina's. :ok:
Vind de show Aussie ook niet echt wat, weer die vacht hè..
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Binkie2 schreef: Ik vind hem alleen iets minder grof en opgepoft, maar het is inderdaad wel vergelijkbaar. Volgens mij hou jij meer van een werklijn Aussie :D Ben wel benieuwd welke jij nou echt prachtig vind.
Ik heb deze gepost:
Afbeelding

Ik zou erg blij zijn als Izzie zoals haar mamma uitgroeit:
Afbeelding
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”