Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke ballen zijn goed?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Marieke*
Zeer actief

Re: Welke ballen zijn goed?

Ongelezen bericht door Marieke* »

Hier ook de foam bal. Ze vinden ze geweldig en ze zijn hier nog niet stuk. De maten wisselen nog wel eens inderdaad. Niet elke bal past in de werparm.
De Huck hebben ze ook, maar die is te zwaar voor in de werparm. Maar deze vinden ze wel weer heel leuk in het water omdat hij wat dieper in het water ligt en ze dus meer moeten "duiken" met hun kop om de bal uit het water te krijgen.
Orbee-ballen hebben we hier ook (wat zijn ze eigenlijk verwend...) maar die heb ik alleen met touwtjes eraan en worden dus vooral gebruikt met sjorspelletjes. De orbee-ballen zijn er in diverse sterkte.
sjuutje
Actief
Mijn ras(sen): kruising kangaroo en kelpie... een working kelpie!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door sjuutje »

Madelief schreef:Ja, die zijn er :

http://www.beestenspul.net/product/Spee ... Ball-x8059" onclick="window.open(this.href);return false;

en deze heb ik en die blijft ook drijven:
Yanthe heeft hem nog niet stuk.

de zogoflex Huck:
http://www.dursydog.nl/product/324/539/ ... ck/250301/" onclick="window.open(this.href);return false;

De kleine formaten (6 cm dacht ik), passen in de werphengel
Ha, die onderste heb ik ook gekocht. Nog niet kunnen testen maar maandag komt mijn loge hond weer en kan ik hem testen! Gewone tennisballen kauwt ze kapot tijdens het aporteren en die zware kongballen belanden hier meestal per ongeluk in de sloot en zinken direct.
Working kelpie, eigenwijs, sportief en prachtig om te zien!
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Wij hebben deze die tamara ook heeft

Afbeelding

Ben er erg tevreden over, weet niet of dat ie in de werparm kan omdat er een touwtje aan zit slinger ik hem daar altijd aan
anette
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): mix hondje
Duitse staande

Ongelezen bericht door anette »

Ik wil iedereen waarschuwen voor ballen vooral als de hond er op bijt. Ben zelf een hond kwijt geraakt door een tennisbal waarvan hij een stukje had opgegeten. Drie operaties en niet gered. Juist rubber verteerd niet levens gevaarlijk.
sjuutje
Actief
Mijn ras(sen): kruising kangaroo en kelpie... een working kelpie!

Ongelezen bericht door sjuutje »

Madelief schreef:Ja, die zijn er :

en deze heb ik en die blijft ook drijven:
Yanthe heeft hem nog niet stuk.

de zogoflex Huck:
http://www.dursydog.nl/product/324/539/ ... ck/250301/" onclick="window.open(this.href);return false;

De kleine formaten (6 cm dacht ik), passen in de werphengel

Ha, die onderste heb ik ook gekocht. Nog niet kunnen testen maar maandag komt mijn loge hond weer en kan ik hem testen! Gewone tennisballen kauwt ze kapot tijdens het aporteren en die zware kongballen belanden hier meestal per ongeluk in de sloot en zinken direct.
En inderdaad getest gisteren en vandaag. Ideale bal om mee te gooien met de werphengel. Het grote nadeel is dat er geen geur aan de bal komt en "mijn" hond dan ineens moeite heeft hem te vinden tussen de bladeren. Tennisballen ruikt ze dwars door deuren heen en weet ze altijd feilloos te vinden. Dus nu moet ik ineens op gaan letten waar ik die bal heen gooi. Volgende keer een knallende kleur bestellen, heb nu een lichtgroene en die ben ik vandaag al 3 keer bijna kwijt geweest :(
Working kelpie, eigenwijs, sportief en prachtig om te zien!
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”