Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spray Commander (opvoedingshalsband)

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Jenny
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Beagle!

Spray Commander (opvoedingshalsband)

Ongelezen bericht door Jenny »

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
(even voor de duidelijkheid de halsband werkt met spray, NIET met stroom!)
Onze hond eet ontlasting en springt buiten tegen andere mensen op.
Beide dingen zijn op dit moment alleen te voorkomen door hem contsant aan de riem te houden, geen ideale situatie vind ik. Vandaar dat ik aan het zoeken ben op internet en dit tegenkwam. Hij kost rond de 150 euro :ugh: Dus wil graag weten wat andere ervan vinden.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Spray Commander (opvoedingshalsband)

Ongelezen bericht door M@scha »

ik vind dit eigenlijk zieliger dan stroom (wat ik ook niks vind!!)

het probleem met de spray is namelijk dat die lucht blijft hangen en de correctie die je wil geven met de spray duurt dus erg lang ipv PING en weg.
Afbeelding
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Ik denk dat je dat beter niet kunt kopen.
Op het moment dat de hond springt, of ontlasting eet en dat ding sprayed hangt die lucht er na een aantal minuten nog, dus ik denk niet dat de hond dat dan echt kan koppelen aan het springen/ontlasting eten.
Ik geloof dat zo'n stroomband nog diervriendelijker is, de hond krijgt alleen op het moment dat hij wat doet de correctie en die blijft niet corrigeren als hij allang is gestopt waar hij mee bezig was.
Maar zo'n band kun je beter niet gebruiken zonder dat je er wat vanaf weet, en eerlijk gezegd zie ik niet in waarom je voor zoiets een hond een band om moet doen, sorry :19:

Bij opspringen de hond gewoon negeren, alsof hij lucht is, pas als de hond weer met 4 poten op de grond staat mag je hem begroeten, dan leert hij het waarschijnlijk wel af, bij de een duurt het wat langer als bij de ander natuurlijk.
Poep eten kan ik je niet mee helpen, ik denk eerder dat dat aan het voer ligt dat je hem geeft.
Honden die te weinig voedingsstoffen binnen krijgen gaan poep eten ter compensatie.
Afbeelding
Jenny
Vaste gebruiker

Wat ik heb begrepen geeft de spray alleen geluid, zdat ze schrikken... is reukloos.

Over het opspringen.... het gaat over vreemde mensen. De meeste hiervan zijn hondenbezitters die koekjes meenemen tijdens het uitlaten. Als de hond dan tegen ze opspringt dan wodrt ze nog beloont ook!!!!

Maar ik zoek dus ervaringen!!! Neimand????
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Gewoon je hond bij je roepen en naast je houden als je andere mensen tegen komt?
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Magic »

Hoe oud is je hond?
Afbeelding
Iedere dag feest!
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Mijn vriendin gebruikt hem voor haar windhond die paardenpoep eet.

Wanneer zij consequent is, en op t juiste moment op t knopje drukt, dan werkt t wel.
Storm krijgt dan citroenlucht over zich heen. Het is effectief! Hij doet het daarna niet meer. En laat t poep eten weer een paar weken voor wat t is.
Jenny
Vaste gebruiker

antheman schreef:Mijn vriendin gebruikt hem voor haar windhond die paardenpoep eet.

Wanneer zij consequent is, en op t juiste moment op t knopje drukt, dan werkt t wel.
Storm krijgt dan citroenlucht over zich heen. Het is effectief! Hij doet het daarna niet meer. En laat t poep eten weer een paar weken voor wat t is.
Dank je wel voor het antwoord!
Dus zij gebruikt de citroen versie? Als ik het goed begrijp zitten er inderdaad 2 soorten bij. Ene zonder luchtje en zou werken puur op het sisgeluid en de andere met citroen lucht. Als ik het besluit te kopen dan hoop ik dat de eerste al werkt :D
Jenny
Vaste gebruiker

Machie schreef:Gewoon je hond bij je roepen en naast je houden als je andere mensen tegen komt?
Helaas werkt dit niet zo makkelijk....

Het is een Beagle van 8 jaar die niet altijd even makkelijk luistert.... Ik ben al blij dat ze tegenwoordig los kan, heb haar eerst een dik half jaar alleen maar aan de lijn kunnen uitlaten... :(
Alleen het grote probleem is dat als ze eten ziet ze niet meer luistert.... :oeps: Ze weet dat veel mensen hier op de heide brokjes bij zich hebben voor hun eigen honden... En voordat ik kan zeggen dat ze niets mag dan is het al te laat :zweep:
Verder eet ze dus ook erg graag poep. En het wordt met de dag erger. Eerst was het alleen haar eigen poep maar nu ook van andere honden. Daarnaast was het eerst af en toe en nu is het meerdere keren per wandeling...!!!!!

Wordt er helemaal gek van, vind het zo vies!!! En nu weet ik wel dat iedereen zegt van houdt je hond dan gewoon vast. Maar ik woon hier in zo´n mooi honden losloop gebied (Brunssumerheide), dat het gewoon zonde is als je je hond moet vasthouden. En daarnaast is het een ex/asiel hondje, was erg bang en heeft echt geen leuk leventje gehad. Vind het gewoon geweldig dat ik haar dit nu kan geven, maar als ze niet ophoudt hiermee dan ben ik bang dat het toch aan de lijn wordt.. :cry:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Jenny schreef:
Machie schreef:Gewoon je hond bij je roepen en naast je houden als je andere mensen tegen komt?
Helaas werkt dit niet zo makkelijk....

Het is een Beagle van 8 jaar die niet altijd even makkelijk luistert.... Ik ben al blij dat ze tegenwoordig los kan, heb haar eerst een dik half jaar alleen maar aan de lijn kunnen uitlaten... :(
Alleen het grote probleem is dat als ze eten ziet ze niet meer luistert.... :oeps: Ze weet dat veel mensen hier op de heide brokjes bij zich hebben voor hun eigen honden... En voordat ik kan zeggen dat ze niets mag dan is het al te laat :zweep:
Verder eet ze dus ook erg graag poep. En het wordt met de dag erger. Eerst was het alleen haar eigen poep maar nu ook van andere honden. Daarnaast was het eerst af en toe en nu is het meerdere keren per wandeling...!!!!!

Wordt er helemaal gek van, vind het zo vies!!! En nu weet ik wel dat iedereen zegt van houdt je hond dan gewoon vast. Maar ik woon hier in zo´n mooi honden losloop gebied (Brunssumerheide), dat het gewoon zonde is als je je hond moet vasthouden. En daarnaast is het een ex/asiel hondje, was erg bang en heeft echt geen leuk leventje gehad. Vind het gewoon geweldig dat ik haar dit nu kan geven, maar als ze niet ophoudt hiermee dan ben ik bang dat het toch aan de lijn wordt.. :cry:
Dan zou ik zo'n geurloze persoonlijk wel proberen hoor, de hond los kunnen laten lopen is me veel waard. Wel zou je ook kunnen proberen om de hond een lange tijd aan de lange lijn uit te laten, daar kunnen ze aardig mee uit de voeten en toch blijf je een stuk gezag houden. En beloon je ook voor het laten liggen van de poep? Snoep op zak en dat geven als hij de poep op jouw verzoek links laat liggen?
Jenny
Vaste gebruiker

Ja, ik ben begonnen met belonen. Eerst was het zo dat terwijl ze zelf aan het poepen was ze het 1e ´deel poep´al aan het opeten was :denken: Dus dan gaf ik haar meteen een koekje als beloning. Maar nu is ze al zo geraffineerd dat ze in een aantal delen poept, want jah, dan krijg je ook meerdere keren een koekje :engel:

Ik kan niet iedere keer een koekje geven... Normaal gesproken reageert ze goed als ik roep en dan krijgt ze ook een beloning. Maar als ze net bezig is aan een warm hapje, en ik sta wat verder weg dan eet ze rustig door! Hoe dichter ik bij kom des te sneller ze eet en als ik haar net wil wegtrekken of bijv de riem naar haar gooi dan rent ze snel weg met de mond nog vol :boos: Het is echt heel irritant.
Houdt ik haar nu aan de flexlijn dan probeert ze het niet eens omdat ze weet dat ik haar wegtrek. Ze is zo slim!!!
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Vwb het poep eten heb ik het zo gedaan:

Commando "NEE" en "Doorlopen" goed aanleren en aan de lange lijn gaan uitlaten.
Daarbij goed opletten, dus ogen op steeltjes.
Steeds het commando NEE, Doorlopen! als ze te lang aan een drol wil ruiken.
Als ze braaf is, belonen met stem EN voer of spel.
Toch vreten, NEE en binnenhalen aan de lijn, stukje naast je laten lopen.
Na een tijdje weer laten struinen, nieuwe poging.

Als ze na een maand of 4 nog bezig blijft met poep eten, zou ik eens een keer een werpketting of fisherdiscs in de buurt gooien, zodra ze aan een drol wil beginnen.
Dan schrikt ze, dit moet je waarschijnlijk wel een paar keer herhalen.
Dit pas als allerlaatste optie en ALLEEN als je hond niet angstig is voor harde en/of onverwachte geluiden.

Voor het opspringen ook aan de lange lijn laten lopen, zo gauw je iemand ziet aankomen, HIER en rustig binnenhalen en belonen.
Uiteindelijk leert ze dat, "daar" niks te halen valt en bij jou wel.
En natuurlijk tegen de mensen zeggen dat ze je hond niks mogen geven

Edit Die lange lijn er pas weer afhalen als ze het niet meer doet en braaf luistert.
Laatst gewijzigd door Renee1966 op 19 nov 2009 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Jenny schreef:
antheman schreef:Mijn vriendin gebruikt hem voor haar windhond die paardenpoep eet.

Dank je wel voor het antwoord!
Dus zij gebruikt de citroen versie? Als ik het goed begrijp zitten er inderdaad 2 soorten bij. Ene zonder luchtje en zou werken puur op het sisgeluid en de andere met citroen lucht. Als ik het besluit te kopen dan hoop ik dat de eerste al werkt :D
Citroen ja :wink:

ik heb er verder geen verstand van.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”