Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zelf een bench maken

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Inger
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): duitse herder
in aantocht

zelf een bench maken

Ongelezen bericht door Inger »

ik ben dus bezig zelf een bench te maken.

graag wil ik voor onze duitseherder pup een plekje reserveren onder een wentel trap. een open trap wel te verstaan.

ik heb niet gekozen voor een complete bench omdat deze niet past. en de hond op deze manier wel de juiste ruimte zal hebben.

nu heb ik de trap dicht gemaakt tot de derde trede vanaf de grond. Dus dat zal wel goed gaan.
maar...... hoe hoog moet ik nu het deurtje maken?

ik kan moeilijk inschatten hoe hoog dat deurtjes zal moeten worden. weet niet hoe hoog de pup van 9 weken zal kunnen klimmen, en ik wil natuurlijk ook niet dat ze zichzelf pijn doet.

hebben jullie ervaring met het zelf maken van een bench, of tips voor de hoogte?
Afbeelding
Papa & Mama
chrico
Zeer actief

Re: zelf een bench maken

Ongelezen bericht door chrico »

Misschien is het makkelijker als je een foto maakt van de plaats waar je de plek wil gaan maken.

Deurtjes maak je door balken te gebruiken met een scharnier. maar wat voor een deurtjes wil je, schuif, klap, 1 deur, klep?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Inger
Vaste gebruiker
in aantocht

Afbeelding
Afbeelding

dit heb ik tot zover in elkaar gezet.
ik kan d'r eventueel nog een deel opzetten bij het deurtje. heb nog zo'n deel liggen.
dit zijn onderdelen die komen van een kapotte bench.
(iemand zijn boxer was door het tralie werk gevreten :scratch: )
Afbeelding
Papa & Mama
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

De derde tree is op zich niet zo hoog dus ik zou er niets opmaken en de bovenkant open laten.
De voorkaant waar het deurtje komt kan je in de muur het scharnier evt rechtstreeks op zetten of een balkje tegenaan met daarop de draaischarnieren. Het benchdeel kan je daaraan vastmaken met een schroef en moer (is te dun om in te boren). Het slot kan je met een dun metaalboordje in de pilaar vastmaken of als je niet wil boren met speciale lijm bevestigen. Wel even kijken welk sluitsysteem je nodig heb.
1 deel zal niet hoog genoeg zijn als de hond volwassen word dus voorbereidend op volgend jaar zou ik twee delen aan elkaar bevestigen als deur.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Inger
Vaste gebruiker
in aantocht

bedankt voor het meedenken. :)

ik wilde er idd geen dakje op maken. dat is veels te laag.

nu hopen dat een deurtje bestaande uit 1 gedeelte de pup tegenhoud.
het is wel mijn bedoeling om de hond te leren los in huis te blijven na een jaar.

ik zal toch gelijk even het deurtje klaar maken om er eventueel snel op te zetten.
als ze zo doorgroeit zal ze d'r wel overheen kunnen klimmen.

ik heb de delen direct aan de muur bevestigd dmv pijphoudertjes, die zijn voor je leidingen, maar daar draait de deur perfect op. ;)

heb net voor de hygie ff plexiglas tegen de wanden aangezet. we zijn d'r klaar voor.

(bed is trouwens ook improvisatie, een dubbelgevouwen selfinflatable luchtbed. met daarom heen dichtgenaaide fleecedekens)
Afbeelding
Papa & Mama
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Wij hebben het een tijdje ook zo gedaan. De treden dichtgemaakt en een traphekje geplaatst en klaar waren we ! Werkte prima..
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”