Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oren plakken
Moderator: moderatorteam
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
oren plakken
ons herdertje van bijna 4 maanden is volop aan het wisselen waardoor zijn oren zijn gaan hangen. Nu heeft ie van die idioot grote oren dat ik ze wil plakken om er zeker van te zijn dat ze weer gaan staan. En nee, ik wil niet afwachten. wie heeft er tips.
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: oren plakken
Van Hansaplast transparante anti-druk patches kun je een ovaal knippen en die aan de binnekant van de schoongemaakte oren plakken. Het is niet zwaar en ze krabben het er niet zo snel uit. Als de basis van de oren sterk is moet dat genoeg zijn denk ik.
- Shima
- Zeer actief
- Contacteer:
-
yvonne dl
- Zeer actief
neeeeeeeeeeeeeeeeeee geen bison kit haha,ik denk dat dat een grapje was hoor hihihi
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
-
Cantus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
Mizzsylver schreef:scheren, bisonkit en schuim. Succes verzekerd
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Wat voor soort schuim bedoel je danMizzsylver schreef:scheren, bisonkit en schuim. Succes verzekerd
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Iemand die ik ken plakt oren met Copydex, de 2 oorranden die aan elkaar grenzen worden aan elkaar geplakt zodat er een soort "dakje" ontstaat. Dat zou je kunnen proberen dus.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
snap m helemaal. Ga het eerst maandag proberen met het isolatiespul en als dat niet lukt kan ik altijd nog copydex bestellen. Ik snapte het principe van copydex helemaal niet. Als je het opzoekt staat er alleen bij dat het de oren doet rechtstaan. Ik had de vraag al gesteld aan desbetreffende winkel of de lijm dan aan de binnenkant gesmeerd moest worden of wat dan ook. Geen antwoord gekregen.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Mijn zoon had een beetje zeiloren als baby en die heb ik met zo'n nietpistool gewoon aan zijn schedel vastgeniet. Vond 'ie niet leuk natuurlijk, maar hij heeft nou wel mooie oren en dat is het belangrijkste.
...
Okee, okee, ik stop al, sorry.
...
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
*Ellen*
Purschuim kan ook. Oren in de gewenste positie houden en dan purschuim erin spuiten.
Lukt altijd. Het is maar een tip.
- theab
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitseherders uit de werklijn
- Contacteer:
Wat een geknoei allemaal. Gewoon couperen die hap.
-
Job
- Zeer actief
mijn aanpak, dit snap ik tenminste!Hanneke2 schreef:Mijn zoon had een beetje zeiloren als baby en die heb ik met zo'n nietpistool gewoon aan zijn schedel vastgeniet. Vond 'ie niet leuk natuurlijk, maar hij heeft nou wel mooie oren en dat is het belangrijkste.
...
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- Shima
- Zeer actief
- Contacteer:
Ahhh, vandaar dat sommige honden zo slecht luisteren. Mensen vergeten natuurlijk het purschuim eruit te halen.*Ellen* schreef:Purschuim kan ook. Oren in de gewenste positie houden en dan purschuim erin spuiten.
-
snuffel11
- Zeer actief
hahaha moet lachen om je droge post "Vond 'ie niet leuk natuurlijk"Hanneke2 schreef:Mijn zoon had een beetje zeiloren als baby en die heb ik met zo'n nietpistool gewoon aan zijn schedel vastgeniet. Vond 'ie niet leuk natuurlijk, maar hij heeft nou wel mooie oren en dat is het belangrijkste.
...
- angelmelati
- Zeer actief
Ik heb het bij Daiki ook gedaan gewoonmet malletjes knippen van wc rollen en dan met afplaktape...tja was een zelf verzonnen iets maar de oortjes zijn wel gaan staan.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik ben helemaal happy dat steeds meer mensen er de nonsens van inzien.
Ik weet dat ik me eigenlijk verre moet houden van dit soort topics, maar ik vind het zo onvoorstelbaar bezopen, de oren van je pupsel omhoog of juist omlaag plakken. Geef je je dochter dan ook een borstvergroting voor haar 18e verjaardag als ze geen grote tieten heeft? *Haar* kinders hebben ook weer kleine tietjes hoor, want je verandert niks aan de genen. Door al dat geplak van oren heb je straks geen herder meer die van nature rechtopstaande oren heeft. Oh, wat erg!!
Mijn Lilo heeft rechtopstaande oren als ze tegenwind heeft. De rest van de tijd heeft ze omslaande flapjes. Staat ook lief.
Mijn Lilo heeft rechtopstaande oren als ze tegenwind heeft. De rest van de tijd heeft ze omslaande flapjes. Staat ook lief.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik ben zelf ook niet van het plakken van oren, maar als iemand een vraag stelt en ik weet hoe iemand anders dat doet, dan geef ik gewoon antwoord.
Tapas' haar linker oortje staat nog vaak een beetje "naar binnen geleund" en daar doe ik ook niets aan. Komt het goed, dan is het prima, en komt het niet goed, dan weet ik dat ik als ik met haar wil gaan fokken daar extra aandacht aan moet geven bij de keuze van een reu.
Tapas' haar linker oortje staat nog vaak een beetje "naar binnen geleund" en daar doe ik ook niets aan. Komt het goed, dan is het prima, en komt het niet goed, dan weet ik dat ik als ik met haar wil gaan fokken daar extra aandacht aan moet geven bij de keuze van een reu.
-
yvonne dl
- Zeer actief
ik zou ze lekker laten hangen.
Als ze recht op staan dan vliegen de beestjes er zo snel in en ook de regen met tegen wind
Wel uitkijken op een winderig hoekje hoor,dan heb je kans dat hij zo weggewaaid word
Als ze recht op staan dan vliegen de beestjes er zo snel in en ook de regen met tegen wind
Wel uitkijken op een winderig hoekje hoor,dan heb je kans dat hij zo weggewaaid word
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Meestal is een aantal malen per dag de vouwen weg masseren toch wel voldoende?
-
blondie
- Zeer actief
Los van de vraag hoor... maar als het een fokuitsluitende fout is.. waarom dan in de pupfase oren plakken etc.. van origine heeft de hond dan dus deze schoonheidsfout.. en dan ga je fokken met een hond waar de oren niet volgens de rasstandaard recht staan ook al denkt men doordat er geplakt is van wel 
- saffie
- Zeer actief
Whahaha!Hanneke2 schreef:Mijn zoon had een beetje zeiloren als baby en die heb ik met zo'n nietpistool gewoon aan zijn schedel vastgeniet. Vond 'ie niet leuk natuurlijk, maar hij heeft nou wel mooie oren en dat is het belangrijkste.
...
Maar ik ben het wel met je eens en ik sta er tevens van te kijken hoeveel manieren er zijn om oren te laten staan. Ik 'kende' alleen plakkers.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

-
Cantus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
wie zegt dat er gefokt wordt met de hond van TS?blondie schreef:Los van de vraag hoor... maar als het een fokuitsluitende fout is.. waarom dan in de pupfase oren plakken etc.. van origine heeft de hond dan dus deze schoonheidsfout.. en dan ga je fokken met een hond waar de oren niet volgens de rasstandaard recht staan ook al denkt men doordat er geplakt is van wel
longfields zegt wel dat ze bij tapas nog moet kijken hoe het oor zich ontwikkeld en dan rekening houdt met de reu die ze kiest, als ze met haar wilt gaan fokken...overigens als tapas' oortje niet goed komt, zou ik haar persoonlijk helemaal niet gebruiken om te fokken...
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
En dan wordt het geplakt en is het ineens geen fokuitsluitende fout meer?Mizzsylver schreef:dat noemen ze een schildspanner en is bij de duitse herder een fokuitsluitende fout.LongFields schreef:Ik ben zelf ook niet van het plakken van oren, maar als iemand een vraag stelt en ik weet hoe iemand anders dat doet, dan geef ik gewoon antwoord.
Van dat oren plakken voelen ze niks, tis geen operatie ofzo.
Ik heb liever dat je ziet wat er aan de hand is, dan dat je dingen gaat lopen verbloemen door plakken, en er dan doodleuk mee gaat fokken want dán is er ineens géén fokuitsluitende fout meer blijkbaar?
Tapas is nog verre van uitgegroeid, ik wacht dan ook rustig af of het een "schildspanner" blijft of niet (ik heb ook echt nog nóóit van dat woord gehoord moet ik zeggen...) Volgens kenners van het ras is de kans dat wanneer haar schedel nog iets gaat groeien haar oor ook gewoon altijd goed staat in plaats van meestal wel en soms niet.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Dongo schreef:wie zegt dat er gefokt wordt met de hond van TS?blondie schreef:Los van de vraag hoor... maar als het een fokuitsluitende fout is.. waarom dan in de pupfase oren plakken etc.. van origine heeft de hond dan dus deze schoonheidsfout.. en dan ga je fokken met een hond waar de oren niet volgens de rasstandaard recht staan ook al denkt men doordat er geplakt is van wel
longfields zegt wel dat ze bij tapas nog moet kijken hoe het oor zich ontwikkeld en dan rekening houdt met de reu die ze kiest, als ze met haar wilt gaan fokken...overigens als tapas' oortje niet goed komt, zou ik haar persoonlijk helemaal niet gebruiken om te fokken...
Echt
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
And mine.Tamara. schreef:Dongo schreef:wie zegt dat er gefokt wordt met de hond van TS?blondie schreef:Los van de vraag hoor... maar als het een fokuitsluitende fout is.. waarom dan in de pupfase oren plakken etc.. van origine heeft de hond dan dus deze schoonheidsfout.. en dan ga je fokken met een hond waar de oren niet volgens de rasstandaard recht staan ook al denkt men doordat er geplakt is van wel
EchtWe hebben het hier over een oor! Een oor! Als er binnen zo'n kleine populatie zó strikt gekeken moet worden houd je geen hond meer over om mee te fokken, neeee, dat komt het ras helemaal ten goede. Just my 2 cents.
Als je het over Duitse Herders hebt, kun je denk ik ook heel wat selectiever zijn in het uitzoeken van fokdieren. Bij de Laekense is het al zoeken naar een speld in een hooiberg om een goede combinatie te kunnen maken. Als je dan een hond hebt die een superstabiel karakter heeft, een goede gezonheid, een prima exterieur en goede bewegingen maar met 1 oortje dat iets uit het lood staat, dan denk ik dat je niet goed bezig bent als je op grond van dat oortje de hond gewoon direct uit zou sluiten.
Maar daar ging dit topic niet over, en ik trek graag pas conclusies op het moment dat een hond helemaal uitgegroeid en ontwikkeld is en niet vér daarvoor eerlijk gezegd. Zouden meer mensen moeten doen lijkt mij (dit is niet tegen jou hoor Tamara, maar dat had je wel begrepen denk ik
-
blondie
- Zeer actief
ik bedoelde mijn opmerking in het algemeen...
de hond.. vervangen door een hond...
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
om alles nog even duidelijker neer te zetten. Zijn oortjes staan super zo nu en dan en dan weet ik ook dat ze puur natuur zullen gaan staan. Eigenlijk zou ik er niets aan hoeven te doen. Maar. er is altijd een maar. Hij groeit giga hard. Hij is nu 23 kilo en moet nog 4 maanden worden. Alleen maar poot en huid. Koppie groeit altijd het laatst en dat is dan ook duidelijk merkbaar. zijn huidje op zijn kop is vrij groot en het kost hem behoorlijk wat moeite om die oortjes overeind te houden. Dus we helpen hem een handje. Niets meer en niets minder.
by the way: jullie humor kunnen we wel waarderen hoor ook al is het zwarte humor omdat niet iedereen het eens is met oren plakken.
by the way: jullie humor kunnen we wel waarderen hoor ook al is het zwarte humor omdat niet iedereen het eens is met oren plakken.
- Aeve
- Actief
- Mijn ras(sen): Shar pei
Komt vanzelf goed toch
Tja of niet, maar als ze in principe goed staan zou ik het lekker laten. Kan me niet voorstellen dat het voor een pup zo prettig is.
-
Job
- Zeer actief
juist als je toch zeker weet zou ik ze nog lekker even laten flapperen,
je kan straks nog ruim 10 jaar tegen rechte oren aankijken.
Deze oren zijn gewoon een teken van de schoonheid van de jeugd!
je kan straks nog ruim 10 jaar tegen rechte oren aankijken.
Deze oren zijn gewoon een teken van de schoonheid van de jeugd!
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
- Hanneke2
- Zeer actief
Amen.LongFields schreef:
En dan wordt het geplakt en is het ineens geen fokuitsluitende fout meer?![]()
Ik heb liever dat je ziet wat er aan de hand is, dan dat je dingen gaat lopen verbloemen door plakken, en er dan doodleuk mee gaat fokken want dán is er ineens géén fokuitsluitende fout meer blijkbaar?![]()
'Als' dat plakken al helpt, want dat kan je dus nooit bewijzen loop je volgens mij echt de kans dat je opeens een nest schattige onherstelbare flaporen krijgt omdat pa & ma van nature helemaal geen rechte oren gehad zouden hebben. Maar ik zou er ook niet van staan te kijken als dat plakken compleet zinloos is, en dat geplakte oren uiteindelijk ook zonder plakken gewoon zouden gaan staan.
Ik was uiteraard niet helemaal eerlijk toen ik dat zei over de oren van mijn zoon, ik heb er nooit nietjes in geschoten
Ik vind het trouwens heel aandoenlijk staan bij Tapas, die oren zo tegen elkaar aan.