ik had het idd even over de DH, over laekense heb ik geen verstand, dus had ik misschien beter moeten nuanceren...LongFields schreef:And mine.Tamara. schreef:
EchtWe hebben het hier over een oor! Een oor! Als er binnen zo'n kleine populatie zó strikt gekeken moet worden houd je geen hond meer over om mee te fokken, neeee, dat komt het ras helemaal ten goede. Just my 2 cents.
Als je het over Duitse Herders hebt, kun je denk ik ook heel wat selectiever zijn in het uitzoeken van fokdieren. Bij de Laekense is het al zoeken naar een speld in een hooiberg om een goede combinatie te kunnen maken. Als je dan een hond hebt die een superstabiel karakter heeft, een goede gezonheid, een prima exterieur en goede bewegingen maar met 1 oortje dat iets uit het lood staat, dan denk ik dat je niet goed bezig bent als je op grond van dat oortje de hond gewoon direct uit zou sluiten.
Maar daar ging dit topic niet over, en ik trek graag pas conclusies op het moment dat een hond helemaal uitgegroeid en ontwikkeld is en niet vér daarvoor eerlijk gezegd. Zouden meer mensen moeten doen lijkt mij (dit is niet tegen jou hoor Tamara, maar dat had je wel begrepen denk ik)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oren plakken
Moderator: moderatorteam
-
Cantus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
Re: oren plakken
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Maar in dat geval ben je met de gezondheid van je hond bezig, dat vind ik iets compleet anders. Die oren worden niks minder gezond als ze niet perfect staan of hangen.Mizzsylver schreef:9 van de 10 keer is dat ook zo, zonder plakken zouden die oren ook goed gaan staan.Hanneke2 schreef: Maar ik zou er ook niet van staan te kijken als dat plakken compleet zinloos is, en dat geplakte oren uiteindelijk ook zonder plakken gewoon zouden gaan staan.
Daarom heb ik ook niks tegen plakken, echte flappies pik je er na het plakken ook wel uit, vooral tijdens de loopkeuring van een duitse herder clubmatch.
Ik snap de aversie ook niet goed, je helpt die oren een handje, net zoals ik mn honden als ze jong zijn niet achter ballen laat aanrennen, niet laat traplopen enz enz om de gewrichten een handje te helpen fatsoenlijk uit te groeien.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Maar toch hè... Bij jullie ras is het fokuitsluitend voor een hond om geen recht opstaande en recht gedragen oren te hebben.Mizzsylver schreef:
inderdaad die oren hebben niks met de gezondheid of karakter van de hond te maken. En t zijn maar oren, om daarop een hond uit te sluiten vind ik onzin. Maar zonder staande oren geen aankeuring voor een duitse herder, dus daarom worden die oren even geholpen.
De aankeuring is bedoeld voor dieren die gebruikt gaan worden voor de fokkerij, toch?
Nu ga je de oren van een DH met niet perfect staande oren plakken, om door die aankeuring heen te komen en dus het okay te krijgen voor het fokken van dezelfde vereniging die heeft gesteld dat het fokuitsluitend is om met een hond met niet goed staande oren te fokken...
Dat is toch eigenlijk raar, en een beetje "potje bedonderen" of zie ik dat verkeerd?
Ik vraag me af of het feit dat een van de ouderdieren een "oorgebrek" heeft in de gevallen van het plakken van de oren van zo'n dier, aan de toekomstige eigenaren van de nakomelingen wordt meegedeeld?
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik ben er zo goed als zeker van dat het ras Duitse Herder een veel bredere fokbasis heeft en dus ook een flink grotere genenpoel dan de Laekense Herder.Mizzsylver schreef:Denk je dat nou werkelijk? Al die duitsers zijn verwant aan elkaar, en zo gezond is de duitse herder niet. Tel daarbij op dat de karakters van veel kynologen te wensen over laten en je bent op zoek naar nog minder dan een speld in de hooiberg.LongFields schreef: Als je het over Duitse Herders hebt, kun je denk ik ook heel wat selectiever zijn in het uitzoeken van fokdieren.
Combifok lijkt in theorie heel leuk, maar is in de praktijk vooral de eerste generaties, erg onvoorspelbaar.
Ik ben wel benieuwd naar het gemiddelde inteeltpercentage (zeg over 10 generaties) wat er bij de Duitse Herder uitkomt, als je zegt dat alle Duitsers aan elkaar verwant zijn. Dan zal er vermoedelijk wel veel ingeteeld worden/zijn, of niet?
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik kan er heel eerlijk in zijn. Als ik had gezien dat Eva's oren niet goed gingen staan had ik ze meteen geplakt. Waarom? Omdat ik het wel belangrijk vind dat oren gaan staan op mijn eigen hond. En omdat ik het niet zielig voor de hond vind.
Maar ik begrijp ook dat veel mensen het weer niet doen.
Ik heb overigens twee kruisingen met herder gehad en die hadden de meest prachtige staande oren. Zelfs mijn kwart Duitser had betere flappers dan de gemiddelde Duitser. Mooier van vorm en strakker in stand. Hoe kan dat eigenlijk? Deze hond was bv 25% DH, 25% labrador en 50% bouvier. Oren om door een ringetje te halen.
Menig DH liefhebber kan hopen dat zijn hond deze oren kreeg.

Ik heb overigens twee kruisingen met herder gehad en die hadden de meest prachtige staande oren. Zelfs mijn kwart Duitser had betere flappers dan de gemiddelde Duitser. Mooier van vorm en strakker in stand. Hoe kan dat eigenlijk? Deze hond was bv 25% DH, 25% labrador en 50% bouvier. Oren om door een ringetje te halen.

-
Dianavdberkt
- Zeer actief
De genenpoel binnen de Duitse herder is juist heel erg klein aan het worden omdat iedereen diezelfde verdomde bloedlijnen gebruikt. Is veilig, verkoopt goed en ga maar door. Er zijn maar weinig fokkers die soms een buitensprong wagen om nieuw vers bloed te creeren.LongFields schreef:Ik ben er zo goed als zeker van dat het ras Duitse Herder een veel bredere fokbasis heeft en dus ook een flink grotere genenpoel dan de Laekense Herder.Mizzsylver schreef:Denk je dat nou werkelijk? Al die duitsers zijn verwant aan elkaar, en zo gezond is de duitse herder niet. Tel daarbij op dat de karakters van veel kynologen te wensen over laten en je bent op zoek naar nog minder dan een speld in de hooiberg.LongFields schreef: Als je het over Duitse Herders hebt, kun je denk ik ook heel wat selectiever zijn in het uitzoeken van fokdieren.
Combifok lijkt in theorie heel leuk, maar is in de praktijk vooral de eerste generaties, erg onvoorspelbaar.
Ik ben wel benieuwd naar het gemiddelde inteeltpercentage (zeg over 10 generaties) wat er bij de Duitse Herder uitkomt, als je zegt dat alle Duitsers aan elkaar verwant zijn. Dan zal er vermoedelijk wel veel ingeteeld worden/zijn, of niet?
De oren zijn ondertussen geplakt met een kartonnetje van de toiletrol net zoals bij Daiki. Gister hadden we alleen de twee puntjes met een reepje tape samengeplakt en na een uurtje eraf gehaald en ze stonden kaarsrecht overeind. Als blijkt dat bij Ber de oren gaan flapperen als hij volwassen is dan heeft hij inderdaad een fokfoutje. We wachten rustig af. De kartonnetjes vallen er over een paar dagen vanzelf weer uit.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Als ik een herderachtige had gekocht, had ik, als ik wilde showen of fokken, zekers ook geplakt. Dan maar de boel bedonderen. De reden, om tot fok uit te sluiten ivm oorstand, is er dan ook naar.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik wil, juist omdát ik eventueel met mijn honden wil gaan fokken, gewoon zeker weten dat de oren van zichzelf gaan staan en daarom plak ik ze juist niet. 
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Juist omdat wij een fokkerij hebben plakken wij normaliter ook geen oren. Maar met dit reutje wordt niet gefokt. Buiten dat heb ik nog niet eerder een reu gehad die al zo verschrikkelijk groot is op de leeftijd van bijna 4 maanden. De kop is het laatste wat groeit en gezien de hoofdhuid die nog over is wordt het een knijter van een reu. toch geen ramp om hem dan een handje te helpen. Hij ziet er nu met geplakte oortjes een stukje minder "doezelig" uit. Die oren waren heus wel gaan staan, daar twijfel ik niet aan.
-
Job
- Zeer actief
als daar voor de fok wel op grote schaal mee gesjoemeld
wordt heeft de DH dan over 10 jaar standaard hangoren?
Lijkt me wel grappig... of 1 staand en 1 hang, dat ziet er zo lief uit!
wordt heeft de DH dan over 10 jaar standaard hangoren?
Lijkt me wel grappig... of 1 staand en 1 hang, dat ziet er zo lief uit!
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ehm, beperk ze juist in niets als jonge hond, dan weet ik nl dat als ze op de leeftijd van de testen zijn dat ze gewoon goed in elkaar zitten en niet op dat moment goed zijn omdat ik ze beperkt heb in hun beweging......Mizzsylver schreef:9 van de 10 keer is dat ook zo, zonder plakken zouden die oren ook goed gaan staan.Hanneke2 schreef: Maar ik zou er ook niet van staan te kijken als dat plakken compleet zinloos is, en dat geplakte oren uiteindelijk ook zonder plakken gewoon zouden gaan staan.
Daarom heb ik ook niks tegen plakken, echte flappies pik je er na het plakken ook wel uit, vooral tijdens de loopkeuring van een duitse herder clubmatch.
Ik snap de aversie ook niet goed, je helpt die oren een handje, net zoals ik mn honden als ze jong zijn niet achter ballen laat aanrennen, niet laat traplopen enz enz om de gewrichten een handje te helpen fatsoenlijk uit te groeien.
vind dat het zelfde als oren plakken.....je weet niet of ze waren gaan staan als je ze niet geplakt had en je weet niet of de hond medisch goed was geweest als je hem niet beperkt had.....
niet plakken en niet beperken en dan toch staande oren en fysiek in orde, dan weet je dat dat er zo in zit....
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Crutzcrutz schreef:ehm, beperk ze juist in niets als jonge hond, dan weet ik nl dat als ze op de leeftijd van de testen zijn dat ze gewoon goed in elkaar zitten en niet op dat moment goed zijn omdat ik ze beperkt heb in hun beweging......Mizzsylver schreef:9 van de 10 keer is dat ook zo, zonder plakken zouden die oren ook goed gaan staan.Hanneke2 schreef: Maar ik zou er ook niet van staan te kijken als dat plakken compleet zinloos is, en dat geplakte oren uiteindelijk ook zonder plakken gewoon zouden gaan staan.
vind dat het zelfde als oren plakken.....je weet niet of ze waren gaan staan als je ze niet geplakt had en je weet niet of de hond medisch goed was geweest als je hem niet beperkt had.....
niet plakken en niet beperken en dan toch staande oren en fysiek in orde, dan weet je dat dat er zo in zit....
De oren stonden voor hij ging wisselen en nu tijdens het wisselen niet altijd, omdat hij zo extreem hard groeit help ik hem gewoon een handje. Fysiek is het dus in orde. Oren die eenmaal gestaan hebben worden geen hangoren. Nog niet eerder meegemaakt tenminste. Wat beperking betreft: Je laat een een jonge hond met alleen kraakbeen toch niet doorgaan zolang ze willen. Een moederhond blijft corrigeren dus ik als eigenaar ook. Geen trappenlopen en geen urenlang spel plezier. De honden hier hebben nu eenmaal geen rem en kunnen zichzelf ongelooflijk beschadigen. Ik mag aannemen dat je ze heus wel beperkt door ze af en toe op te sluiten.
- Aeve
- Actief
- Mijn ras(sen): Shar pei
[quote="Dianavdberkt]De oren stonden voor hij ging wisselen en nu tijdens het wisselen niet altijd, omdat hij zo extreem hard groeit help ik hem gewoon een handje. Fysiek is het dus in orde. Oren die eenmaal gestaan hebben worden geen hangoren. [/quote]
Dan hoef je toch niet te plakken
het komt vanzelf goed, zoals je zelf zegt. En zoals ik ook al eerder heb gezegt, kan ik me niet voorstellend at het prettig is voor een hond om zijn flappers geplakt te hebben. Zelfde idee met altijd een halsband of tuigje om.
Ik zie je punt niet. Helpen is niet nodig want het komt vanzelf goed. Dus.
Dan hoef je toch niet te plakken
Ik zie je punt niet. Helpen is niet nodig want het komt vanzelf goed. Dus.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
ook een jonge hond gaat gewoon heel de dag mee naar de club, lekker mee op pad op de lange wandelingen, mee naar het strand, loopt idd trappen als dat nodig is en ja, zit tussendoor in zijn kennel, waar dus ook ruimte is......als ze moe worden gaan ze vanzelf wel slapen....Dianavdberkt schreef:Crutzcrutz schreef:ehm, beperk ze juist in niets als jonge hond, dan weet ik nl dat als ze op de leeftijd van de testen zijn dat ze gewoon goed in elkaar zitten en niet op dat moment goed zijn omdat ik ze beperkt heb in hun beweging......Mizzsylver schreef:
9 van de 10 keer is dat ook zo, zonder plakken zouden die oren ook goed gaan staan.
De oren stonden voor hij ging wisselen en nu tijdens het wisselen niet altijd, omdat hij zo extreem hard groeit help ik hem gewoon een handje. Fysiek is het dus in orde. Oren die eenmaal gestaan hebben worden geen hangoren. Nog niet eerder meegemaakt tenminste. Wat beperking betreft: Je laat een een jonge hond met alleen kraakbeen toch niet doorgaan zolang ze willen. Een moederhond blijft corrigeren dus ik als eigenaar ook. Geen trappenlopen en geen urenlang spel plezier. De honden hier hebben nu eenmaal geen rem en kunnen zichzelf ongelooflijk beschadigen. Ik mag aannemen dat je ze heus wel beperkt door ze af en toe op te sluiten.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Bijna altijd danMizzsylver schreef:scheren, bisonkit en schuim. Succes verzekerd
-
duitse herder
- Zeer actief
Nou precies! Soms vind ik het zo jammer. Noah is gezond (geen allergie wat je vaak ziet bij duitse herders), goede heupen/ellebogen, goed sociaal karakter en goed werkkarakter. Kortom ze heeft tot nu toe alles mee. Alleen dat oortje he....LongFields schreef:
En dan wordt het geplakt en is het ineens geen fokuitsluitende fout meer?![]()
Ik heb liever dat je ziet wat er aan de hand is, dan dat je dingen gaat lopen verbloemen door plakken, en er dan doodleuk mee gaat fokken want dán is er ineens géén fokuitsluitende fout meer blijkbaar?![]()
-
duitse herder
- Zeer actief
Dat lijkt mij niet anders zouden er geen flaporen meer geboren worden tochLongFields schreef: Dat is toch eigenlijk raar, en een beetje "potje bedonderen" of zie ik dat verkeerd?
Ik vraag me af of het feit dat een van de ouderdieren een "oorgebrek" heeft in de gevallen van het plakken van de oren van zo'n dier, aan de toekomstige eigenaren van de nakomelingen wordt meegedeeld?
-
duitse herder
- Zeer actief
Maar dat is geen garantie voor staande oren, bewijs heb ik hier in huis. Overigeens hebben Tuana en Nanni wel prima staande oren. Tuana is nooit geplakt maar of dat bij Nanni ook zo is? geen idee die heb ik als herplaatser. Wel heeft Nanni de stevigste oren van allemaal, die kan je niet omvouwen of ietsMARC_S schreef:Ik kan er heel eerlijk in zijn. Als ik had gezien dat Eva's oren niet goed gingen staan had ik ze meteen geplakt. Waarom? Omdat ik het wel belangrijk vind dat oren gaan staan op mijn eigen hond. En omdat ik het niet zielig voor de hond vind.Maar ik begrijp ook dat veel mensen het weer niet doen.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik begrijp ook prima dat mensen het niet doen en ook de tegenstanders voor wat betreft de fokken kwestie.
Toch zal ik hier echt de oortjes wel overeind helpen als ze niet gaan staan. Vind het zonde als ze niet gaan staan.
Voor het fokken kun je trouwens prima onderscheid maken tussen sterke oren en niet sterke. Al dan niet geplakt.
Toch zal ik hier echt de oortjes wel overeind helpen als ze niet gaan staan. Vind het zonde als ze niet gaan staan.
Voor het fokken kun je trouwens prima onderscheid maken tussen sterke oren en niet sterke. Al dan niet geplakt.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
citaat Crutz
ook een jonge hond gaat gewoon heel de dag mee naar de club, lekker mee op pad op de lange wandelingen, mee naar het strand, loopt idd trappen als dat nodig is en ja, zit tussendoor in zijn kennel, waar dus ook ruimte is......als ze moe worden gaan ze vanzelf wel slapen....
mijn antwoord
sorry hoor. ben ik het toch niet mee eens. volgens mij heb jij de visie: alleen de sterkste overleeft. Kan ik begrijpen maar zo fok ik geen honden. Tuurlijk moeten ze sterk en gezond zijn maar de minste in het nest kan de allersterkste worden puur op karakter, maar dit karakter kan m ook de nek breken. . Ik vind niet dat je honden hun gang moet laten gaan tot ze moe neervallen. puppen en jongen honden hebben geen rem en weten van geen ophouden. Hoe denk je dat wolven de jongen corrigeren. Die lopen toch ook niet de hele dag te kloten. Dus dat heeft weer niets met natuurlijk verloop te maken.
ook een jonge hond gaat gewoon heel de dag mee naar de club, lekker mee op pad op de lange wandelingen, mee naar het strand, loopt idd trappen als dat nodig is en ja, zit tussendoor in zijn kennel, waar dus ook ruimte is......als ze moe worden gaan ze vanzelf wel slapen....
mijn antwoord
sorry hoor. ben ik het toch niet mee eens. volgens mij heb jij de visie: alleen de sterkste overleeft. Kan ik begrijpen maar zo fok ik geen honden. Tuurlijk moeten ze sterk en gezond zijn maar de minste in het nest kan de allersterkste worden puur op karakter, maar dit karakter kan m ook de nek breken. . Ik vind niet dat je honden hun gang moet laten gaan tot ze moe neervallen. puppen en jongen honden hebben geen rem en weten van geen ophouden. Hoe denk je dat wolven de jongen corrigeren. Die lopen toch ook niet de hele dag te kloten. Dus dat heeft weer niets met natuurlijk verloop te maken.
Laatst gewijzigd door Dianavdberkt op 30 nov 2009 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Klopt helemaal. Als oren alleen maar staan omdat ze geplakt zijn geweest flapperen ze tijdens de draf en dan zijn het dus niet de juiste stevige oren die een duitser moet hebben. De duitsers met flapperende oren komen dan ook niet door de aankeuring heen.sirene schreef:Ik begrijp ook prima dat mensen het niet doen en ook de tegenstanders voor wat betreft de fokken kwestie.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
maar ook die sterktste op karakter moet medisch in orde zijn...is hij dat niet dan heb je er niets aan.....Dianavdberkt schreef:citaat Crutz
mijn antwoord
en is er geen aanleg dan komt er ook door omgevingsfactoren geen ellende naar boven, is er aanleg dan ligt het idd aan de omgevingsfactoren of het naar buiten komt of niet....
en ofdat de teef corrigeerd, puppen die blijven zitten hier lang bij de teef en die laat ze gewoon hun gang gaan hoor,......
- angelmelati
- Zeer actief
Dat is bij de akita niet zo, maar een hond helemala uitsluiten voor de fok omdat de oren als pup in uit zich zelf gingen staan vind ik niet het belangrijkste, het belangrijkste is de erfelijke ziektes de lijnen etc....Dianavdberkt schreef:Klopt helemaal. Als oren alleen maar staan omdat ze geplakt zijn geweest flapperen ze tijdens de draf en dan zijn het dus niet de juiste stevige oren die een duitser moet hebben. De duitsers met flapperende oren komen dan ook niet door de aankeuring heen.sirene schreef:Ik begrijp ook prima dat mensen het niet doen en ook de tegenstanders voor wat betreft de fokken kwestie.
Daiki haar oren stonden dus nogsteeds niet met 9 maanden en die heb ik dus getaped en zijn dus na die 2 weken gaan staan...in draf zie je niet dat ze flappen met de keuze in dekreu hebben we natuurlijk wel naar de oren gekeken en nageslacht oren en gevraag dof de dekreu oren uit zich zelf vroeg gingen staan, nu de 8 puppen zijn nu 16 weken en alle oren staan.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ach, een oortje plakken, als ik weet uit welke lijnen , als ik weet welke risico's? dan zou ik dat best wel doen, omdat ik het dan zonde zou vinden dat een hondje niet op de show zou kunnen komen, of dus en verkeerd oor heeft.
daarbij, wie weet er hoe een verkeerde oorstand vereft? dat er niet constant geplakt en geknutseld moet worden? nee tuurlijk niet.
dat er ook qua fokken eerlijkheid over moet zijn? uiteraard.
maar een hond met een verkeerd oor , wil heus niet zeggen, dat die dan uitgesloten moet worden, zeker niet als de fokbasis klein is.
een broer van 1 van mijn teven heeft ook 1 staand oor, totaal niet verwacht, staat ook vreemd, want het is best een flink oor
maak me daar verder totaal niet druk om, kan gebeuren.
als ik een teef heb, met een wat onzeker oor? denk ik, dat ik die ook ga masseren/plakken, maar vergeet dat dus echt niet en hou daar dan ook qua fokken wel rekening mee.
daarbij, wie weet er hoe een verkeerde oorstand vereft? dat er niet constant geplakt en geknutseld moet worden? nee tuurlijk niet.
maar een hond met een verkeerd oor , wil heus niet zeggen, dat die dan uitgesloten moet worden, zeker niet als de fokbasis klein is.
een broer van 1 van mijn teven heeft ook 1 staand oor, totaal niet verwacht, staat ook vreemd, want het is best een flink oor
als ik een teef heb, met een wat onzeker oor? denk ik, dat ik die ook ga masseren/plakken, maar vergeet dat dus echt niet en hou daar dan ook qua fokken wel rekening mee.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Precies mijn idee.yamie schreef:ach, een oortje plakken, als ik weet uit welke lijnen , als ik weet welke risico's? dan zou ik dat best wel doen, omdat ik het dan zonde zou vinden dat een hondje niet op de show zou kunnen komen, of dus en verkeerd oor heeft.
een broer van 1 van mijn teven heeft ook 1 staand oor, totaal niet verwacht, staat ook vreemd, want het is best een flink oor![]()
Eva's oren stonden al met 5 weken en zijn nooit gaan flappen dus hier heeft het geen rol gespeeld. Cleo daarentegen.........

-
duitse herder
- Zeer actief
Toch ken ik genoeg herders waar oren van zijn geplakt waarvan de oor is gaan staan. varierend van stevig staand tot slap staand.MARC_S schreef:
Precies mijn idee.Ik denk zelf dat een oor dat niet gaat staan ook niet gaat staan door plakken bij een herder. Wel kan je evt scheef staan of een vouw voorkomen van te lang klappen en hangen bij een pup.
Trouwens, Noah kan haar oor wel overeind zetten. het is puur een knik die er in zit
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Op 30 november hebben wij de oortjes geplakt. Nu zijn de toilet rol stukjes papier eergister er spontaan weer uitgevallen en zijn oren staan rechtop. Keurig zoals het hoort. In zeg maar 7 dagen tijd. Hij ziet er in mijn ogen een stuk aantrekkelijker uit dan met die flappies.
Laatst gewijzigd door Dianavdberkt op 09 dec 2009 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- angelmelati
- Zeer actief