Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tanden schoonhouden

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Tanden schoonhouden

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Mijn hond is 7, krijgt geregeld tandenpoetskluiven en gerookt bot etc en zijn tanden zijn nog mooi wit. Het is ook een vreetzakkie dat scheelt wellicht.

Is het nu zo dat honden verschillend zijn qua tanden, dus dat sommige honden met dezelfde verzorging wel tandsteen zouden hebben?
Of zou je kunnen stellen dat dit toch te danken is aan soort voer en gebrek aan kauwmogelijkheden?

Als een hond oud wordt en niet meer zo hard kan bijten dan wordt het natuurlijk wel lastiger.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Re: Tanden schoonhouden

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik denk ook dat de ene hond daar wat gevoeliger is dan de ander.
Neem mijn honden bijvoorbeeld: beide eten zelf samengesteld rauw, Lola's tanden zijn werkelijk hagelwit, Jakko heeft altijd een ietwat gelige aanslag..
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Het verschilt inderdaad per hond. Bram had wel wat aanslag ondanks zijn kluiven op botten. Met een krabbertje heb ik dat onlangs verwijderd. Hij is weer zo goed als nieuw :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Kay is net een jaar en is zeer gevoelig voor aanslag op zijn tanden. Voor zo'n jonge hond vind ik zijn tanden ook niet zo mooi eigenlijk en dat zal in de toekomst niet beter worden. Kay krijgt ook veel kauwgelegenheid, er ligt altijd bot voor hem klaar, waar hij ook veel gebruik van maakt. Ik denk toch echt dat ik meer maatregelen moet gaan treffen in de zin van behandelen: als tandenpoetsen en krabbben
Terwijl onze vorige hond tot ongeveer 10 jaar maar zeer weinig tandplak had en daarna langzaamaan begon.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Miah heeft nu al een slechter gebit (in de zin van tandsteen) dan Tommie en ze schelen bijna vijf jaar in leeftijd terwijl ze hetzelfde voer krijgen. Geloof dus wel dat het per hond verschillend is.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Cody wordt volgende maand pas 4 en heeft al 2 complete gebitsreinigingen onder narcose achter de rug :( . En ik verwacht dat dit zo'n beetje elke 2 jaar moet worden herhaald. Hij heeft ook regelmatig tandvleesontstekingen, ondanks speciale kauwbotjes, e.d.
Als je het verschil ziet met de meiden ziet zijn gebit er erg slecht uit. Lyndie wordt 6 en haar tanden zijn nog net zo schoon en hagelwit als een jonge hond en Kyra heeft met bijna 8 pas één keer haar gebit gereinigd gehad. En het was nog niet eens echt een ramp, maar meer een voorzorgsmaatregel.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”