Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Melina schreef:Nog niet zo lang actief op het forum, maar het lijkt me erg leuk om mee te lopen met de oudejaarswandeling. Ik loop regelmatig op Bussloo met Tess en Bento, woon dan ook lekker dichtbij (Deventer). Bento (kruising) is alleen nog wel vrij jong (4 maand, reu) en wat onzeker nog voor (grote) honden en Tess (Jack Russel, 10 jaar, teef) is van mijn moeder, zij is soms nogal fel naar andere honden, maar alleen als zij zich bedreigd voelt. Als Bento moe wordt, of toch wat angstig in de groep, dan kan ik altijd weer omkeren. Dus ik wil het wel proberen. Meestal loop ik zelf het korte rondje, over de brug en dit houden ze beide goed vol. Ik neem aan dat jullie de lange ronde lopen, dus om de gehele plas heen? Ik heb eigenlijk geen idee waar de Robbenkamp zich bevind, ben er vast weleens langs gelopen
Hoi Melina,
Ik zet je erbij op de lijst, maar is het verstandig om met een hond die fel kan zijn naar andere honden mee te lopen met zo'n grote groep loslopende honden?
@ Karen, ze doet eigenlijk niks, alleen wat van zich af snauwen, als er grote honden op haar af komen rennen. Maar er is nog nooit wat gebeurt, kom vaak op plekken met veel honden, zo ook bussloo. Gek genoeg accepteren de honden haar en laten haar met rust. Met mijn pup gaat het ook prima samen.
AnneMarie schreef:Hoe is jullie ervaring met langharige honden en deze wandeling? Ik mot daarna nog naar kennissen.....
met TAPIJT
Ligt natuurlijk ook aan het weer dat begrijp ik wel..
Tja, er ligt veel zand en er is water, dus dat moet je bij elkaar optellen, denk ik? Zelfs mijn honden zitten van boven tot onder onder het zand als ik naar Bussloo ben geweest...
AnneMarie schreef:Hoe is jullie ervaring met langharige honden en deze wandeling? Ik mot daarna nog naar kennissen.....
met TAPIJT
ligt ook aan je hond. Daan blijft naar mijn maatstaven redelijk schoon. Bedan is volgens de maatstaven van de meeste in mijn omgeving altijd ranzig (en stiekem hebben ze gelijk)
Ach ja, een beetje plezier is wel wat ranzigheid waard toch. Voor de honden is het in ieder geval een geweldige (vermoeiende) ervaring denk ik...!
Heerlijk wandelen en dan 's avonds vermoeid oudjaar in met een advocaatje en knabbel, dat is toch een heerlijk hondenleven
Ik wil ook graag weer mee.
Vorig jaar nog met Kaatje (die ging waaghalzen op 't ijs) en Aura voor wie dit haar laatste lange wandeling was. We hebben genoten, honden ook.
Dit jaar met Teun en Pien en de nieuwe aanwas. Lot (8 maanden) en Jet (4 maanden).
Maar dit ff onder voorbehoud. Maar heb er reuze zin in. Ik denk dat m'n dochter ook met haar pup Guus mee wil lopen ook 8 maanden.
Rea schreef:Ik wil ook graag weer mee.
Vorig jaar nog met Kaatje (die ging waaghalzen op 't ijs) en Aura voor wie dit haar laatste lange wandeling was. We hebben genoten, honden ook.
Dit jaar met Teun en Pien en de nieuwe aanwas. Lot (8 maanden) en Jet (4 maanden).
Maar dit ff onder voorbehoud. Maar heb er reuze zin in. Ik denk dat m'n dochter ook met haar pup Guus mee wil lopen ook 8 maanden.
Leuk!
(En nee; het mag niet onder voorbehoud! Je moet gewoon mee! )
met TAPIJT
Voornamelijk water en zand. Zo gauw eea opgedroogd is valt het zand (bijna) vanzelf uit de vacht . En die paar modderpoten, een kniesoor die daar op let.
Als het hoogpolig tapijt is heb je al helemaal geen probleem, daar zakt alles zo in weg .
Jack blijft sowieso gewoon lekker thuis bij dochterlief, Jack heeft weinig last van het oudejaarsgeknal, maar voor Lilo zou het wel lekker zijn, effe spannend/leuk wandelen zonder knallen voor ze aan de advocaat gaat.
Ik heb alleen geen auto. Is er iemand die langs een NS-station op de route komt en ons op zou kunnen pikken? Lilo heeft een tuig om vast te zetten aan een autogordel en kan in principe probleemloos naast een vreemde hond in een vreemde auto als ik ook maar in die auto zit.
Hanneke2 schreef:
Is er iemand die langs een NS-station op de route komt en ons op zou kunnen pikken? Lilo heeft een tuig om vast te zetten aan een autogordel en kan in principe probleemloos naast een vreemde hond in een vreemde auto als ik ook maar in die auto zit.
Ik kom langs station Zutphen. Ik weet niet of dat een optie is voor je? Ik heb een bestelauto. Lilo kan bij je voeten voorin, maar bij Yana achterin vindt Yana ook geen enkel probleem.
Ik heb even goed nagedacht, en besloten om alleen Tapas mee te nemen naar de Oudejaarswandeling. Ik kom alleen, en 3 honden in de gaten houden is dan erg lastig en niet echt ontspannen, zo denk ik althans.
Ze zijn met zijn drieën ook wel een hecht roedeltje en ik weet niet of ze dan met zijn drieën zouden gaan rellen. Dus ik neem dat risico maar niet en neem alleen Tapas mee.
Bij aankomst zal ze wel even flink blaffen vermoed ik, dat zal snel over zijn als ze even kennis heeft kunnen maken met een aantal honden.
We waren van plan om dit jaar weer mee te gaan, maar hebben een kort huwelijksreisje aangeboden gekregen
Oudejaarsdag vliegen we om 6.45 uur naar Frankrijk voor een paar dagen, dus slaan we over.
Volgend jaar hopelijk weer
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
LongFields schreef:Ik heb even goed nagedacht, en besloten om alleen Tapas mee te nemen naar de Oudejaarswandeling. Ik kom alleen, en 3 honden in de gaten houden is dan erg lastig en niet echt ontspannen, zo denk ik althans.
LongFields schreef:Ik heb even goed nagedacht, en besloten om alleen Tapas mee te nemen naar de Oudejaarswandeling. Ik kom alleen, en 3 honden in de gaten houden is dan erg lastig en niet echt ontspannen, zo denk ik althans.
Wat leuk! Ik ben heel benieuwd naar Tapas! Vind haar op foto's zo'n knappe hond!
Ik denk trouwens dat Luca in het begin een beetje bang is. Hij vind andere honden nog heel spannend. Helemaal als ze druk doen en hard blaffen
Wat leuk! Ik ben heel benieuwd naar Tapas! Vind haar op foto's zo'n knappe hond!
Ik denk trouwens dat Luca in het begin een beetje bang is. Hij vind andere honden nog heel spannend. Helemaal als ze druk doen en hard blaffen
Het is wel een knapperd, maar ze heeft momenteel een soms wat grote (puber)mond. Ik zal haar als Luca in het begin een beetje bang is wel even bij jou en Luca weghouden. Help me nog even herinneren indien nodig.
Hanneke2 schreef:
Is er iemand die langs een NS-station op de route komt en ons op zou kunnen pikken? Lilo heeft een tuig om vast te zetten aan een autogordel en kan in principe probleemloos naast een vreemde hond in een vreemde auto als ik ook maar in die auto zit.
Ik kom langs station Zutphen. Ik weet niet of dat een optie is voor je? Ik heb een bestelauto. Lilo kan bij je voeten voorin, maar bij Yana achterin vindt Yana ook geen enkel probleem.
Zutphen is wel een beetje om geloof ik, maar ik hou het even in beraad. Bedankt voor het aanbod!
Hanneke2 schreef:Is er iemand die langs een NS-station op de route komt en ons op zou kunnen pikken? Lilo heeft een tuig om vast te zetten aan een autogordel en kan in principe probleemloos naast een vreemde hond in een vreemde auto als ik ook maar in die auto zit.
Ik wil best langs station Apeldoorn rijden als je dat beter uitkomt (je kan uit 3 stations kiezen). Als je Lilo dan voorin bij je voeten houdt komt het helemaal goed.
Frederique schreef:Ik denk er nog even over, het lijkt me wel erg leuk.
Zijn er ook mensen welkom die niet hier op het forum zitten?
Als je naar het lijstje met mensen en honden die meegaan kijkt, zie je dat er al diverse niet-forummers meelopen. Dus ik neem aan dat jouw familie/vrienden/kennissen ook welkom zijn. Wat mij betreft wel iig .