Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ook van de partij

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
MaaikePerla
Actief
Mijn ras(sen): Herder-Whippet

Ook van de partij

Ongelezen bericht door MaaikePerla »

Hallo,

Ik ben Maaike, 22jaar en heb 3 jaar en 4 maanden een vriend. Ik woon alleen, met 2 konijnen, een cavia, een baardagaam en mijn ontzettend lieve hondje Perla.
Het is een zwarte herder-whippet van ongeveer 2 jaar met een ontzettend leuk en lief karakter.
Ik heb haar uit het asiel gehaald. Ze is door haar vorige baasje flink mishandeld.
Ze weten niet wie het is, en wat er gebeurt is, maar aan haar gedrag en lidtekens kan ik het helaas wel raden.(op haar kop wat lidtekens en haar staart is ooit gebroken geweest)

In het begin als ik het woord "nee" zei op een gewoon rustige toon, schrok ze erg en dook ze helemaal in elkaar, super zielig! Ook is ze heel bang voor vreemde mensen en honden op straat, en als er iemand bij mij thuis is blijft ze in haar bench en houdt ze de persoon erg in de gaten.

Ze is erg aanhankelijk en verliest mij geen moment uit het oog als we samen op stap zijn.

Als ze met mij alleen thuis is of we wandelen alleen is het een normale leuke speelse hond die wel van een dolletje houdt.
Ik heb haar nu bijna 3 weken en het gaat steeds beter. In het begin zal ze aan de medicatie moeten en herconditioneren om haar zelfvertrouwen terug te winnen. Maar ik doe alles voor haar en ga deze enorme uitdaging heel graag aan, ze is het dubbel en dwars waard!

Natuurlijk fototjes :ok:

Net in het asiel (september):
Afbeelding

Paar daagjes bij mij (inmiddels bijna een maand):
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Ook van de partij

Ongelezen bericht door samantha! »

Welkom hier :ok:
En wat een prachtig hondje!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Welkom! :) Schattig hondje!
Afbeelding
MaaikePerla
Actief
Mijn ras(sen): Herder-Whippet

Ongelezen bericht door MaaikePerla »

Dankje :D
Het is echt een ontzettend lieve hond en ze boekt langzaam maar zeker vooruitgang!!
Ik verbaas me nogsteeds over hoe iemand zo'n ontzettende lieve, trouwe hond zo gruwelijk kan mishandelen :devil: . (zoiezo begrijp ik niets van mensen die een dier kunnen mishandelen).
Ze luistert zo perfect en is zo voorbeeldig als wat!!

Gelukkig hoeft ze bij mij nooit meer bang te zijn, en dat merkt ze!
Ze krijgt meer en meer zelfvertrouwen en ontdekt steeds meer dat de wereld om haar heen behalve eng, super leuk kan zijn! :wink:
Laatst gewijzigd door MaaikePerla op 14 dec 2009 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door laura b »

Welkom hier! Wat is ze leuk zeg!
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”