Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
amerikaanse stefford met pup
Moderator: moderatorteam
-
hermans68
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stefford & sinds een paar dagen een franse bull
amerikaanse stefford met pup
Help, ik ben in bezit van een amerikaanse stefford,en ik ben op zoek naar mensen die ook een stefford hebben in combinatie met een pup.Ik zal me eerst even voorstellen.Ben namelijk nieuw op deze site.Mijn naam is maurice hermans,ben getrouwd en heb twee kinderen Leroy 14,wesley 16 jaar.Sinds kort hebben we een franse bull aangeschaft (8 weken).We hebben bewust de meest rustige pup uit het nest gehaald.Dit in verband met DJ (amerikaanse stefford).Wij hebben dj uit belgie hij komt van rescue dogs.Ik heb nog veelvuldig contact met de vrouw waar we hem vandaan hebben uit belgie.Dj is echt een scheet hij eet letterlijk uit mijn mond.Hij is wel zeer dominant.Fietsen vind hij heerlijk,hij had een zeer slechte conditie.En ik en dj vinden het leuk om er op uit te trekken.Dj is wel een hond met gebruiksaanwijzingen.Hij kan er niet tegen als je hem recht in de ogen kijkt.Heb inmiddels al wel geleerd dat als je dat wel doet veel moet knipperen met je ogen en hem toespreken.Vandaar dat hij met zeer kleine kinderen kunnen hem in de ogen kijken niet zo veel mee op heeft.Wat ik nu graag wil weten is of er op deze site mensen zijn die dus ook een stefford hebben en wat hun ervaringen zijn in deze met puppy's.Dj moet in het begin zeer wennen aan de pup.Zo mak als hij in het nest was zo ondeugend en ondernemend hij nu is.Ik weet dat je je aandacht goed moet dosseren over beiden honden.Bijvoorbeeld met eten eerst dj daarna de pup hij heet overgens binkie.Nou was dj veelvuldig aan het grommen tegen binkie.Als dit te lang duurde leidde ik dj af om naar mij te komen.Nu is het uiteindelijk toch geescaleerd dj heeft de pup gegrepen.Ik zat achter de pc om mijn sollicitatie voor de volgende dag voortebereiden.Mijn vrouw was in de keuken met beiden honden.Op een gegeven moment greep dj binkie mijn vrouw stond erbij.Ben gelijk naar dj gelopen en heb hem eraf gehaald.Ik schrok me rot.Moet toegeven dat ik dit niet normaal vond.Heb gelijk op internet bij een gedragdeskundige mijn verhaal voorgelegd.Het kwam er op neer dat ik
-
chrico
- Zeer actief
Re: amerikaanse stefford met pup
Wat zijn de leeftijden van de honden nu, hoelang zijn ze bij elkaar en wat is hun geslacht?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
hermans68
- geregistreerd lid
dj is een reu en twee en half jaar,binkie is acht weken en ook een reu.Maar zoals ik in mijn verhaal al beschreef is hij wel opgegroeid met andere steffords.Waar ik hem vandaan heb liepen de honden loschrico schreef:Wat zijn de leeftijden van de honden nu, hoelang zijn ze bij elkaar en wat is hun geslacht?
-
hermans68
- geregistreerd lid
ze zijn nu een paar dagen bij elkaarhermans68 schreef:dj is een reu en twee en half jaar,binkie is acht weken en ook een reu.Maar zoals ik in mijn verhaal al beschreef is hij wel opgegroeid met andere steffords.Waar ik hem vandaan heb liepen de honden loschrico schreef:Wat zijn de leeftijden van de honden nu, hoelang zijn ze bij elkaar en wat is hun geslacht?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
een staffordreu waar je een reu bij zet is al een slecht idee. ik vind het ook raar dat de fokker van het bulletje jou dat niet verteld heeft. van mij had je geen reu gekregen.
en heeft dj de pup gepakt of was het een correctie? want een amstaff van 2.5 die een pupje van een paar weken pakt maakt het pupe namelijk binnen een seconde dood. zelfs als hij het niet zo bedoeld had dus ik vraag me af hoe goed je zelf ziet wat er tussen de honden gebeurt.
en heeft dj de pup gepakt of was het een correctie? want een amstaff van 2.5 die een pupje van een paar weken pakt maakt het pupe namelijk binnen een seconde dood. zelfs als hij het niet zo bedoeld had dus ik vraag me af hoe goed je zelf ziet wat er tussen de honden gebeurt.

- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
volgens mij was er ook eten in het spel???
als dat zo is, wil je AST gewoon niet dat er dan een andere hond in de buurt is met eten en zal je ze dus gescheiden moeten laten eten
volgens mij is er gewoon miscomuncatie tussen jullie en de honden, ik denk dat je dat probleem beter 1st aan kan pakken
het is namelijk niet dat elke volwassen hond alles moet accepteren van een pup
zeker niet als die er net een paar dagen is.
je AST zal hem kunnen zien als een "indringer" en dat zal vast met een paar dagen/weekjes wel goed komen, als ze gewent zijn aan elkaar
daarnaast met weinig inzicht is het ook niet zo verstandig om van deze rassen (bullen kunnen ook pittig zijn tegenover andere honden)
2 reuen te hebben, ik hoop natuurlijk dat alles goed blijft gaan voor jullie
maar met dit verhaal ben ik bang dat het in de toekomst erg fout kan gaan
als dat zo is, wil je AST gewoon niet dat er dan een andere hond in de buurt is met eten en zal je ze dus gescheiden moeten laten eten
volgens mij is er gewoon miscomuncatie tussen jullie en de honden, ik denk dat je dat probleem beter 1st aan kan pakken
het is namelijk niet dat elke volwassen hond alles moet accepteren van een pup
je AST zal hem kunnen zien als een "indringer" en dat zal vast met een paar dagen/weekjes wel goed komen, als ze gewent zijn aan elkaar
daarnaast met weinig inzicht is het ook niet zo verstandig om van deze rassen (bullen kunnen ook pittig zijn tegenover andere honden)
2 reuen te hebben, ik hoop natuurlijk dat alles goed blijft gaan voor jullie
maar met dit verhaal ben ik bang dat het in de toekomst erg fout kan gaan

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
chrico
- Zeer actief
Ik denk ook dat het een gewone correctie is geweest want een pup van 8 weken zal niet snel een aanval overleven.
Ook de twee reuen bij elkaar maakt het niet makkelijk, beide rassen kunnen een kort lontje hebben en de ast is nu volwassen en accepteerd vaak een sexegenoot niet meer.
Zoals mijn voorgangers al schreef, dit gebeurde in de keuken, de plek van DJ waar eten in het spel is (of dat nu voor hem is of dat er gekookt word) zou ik daar als eerste mee aan de gang gaan. Zorgen dat er geen gelegenheid is dat DJ zijn plek in huis/plaats in het gezin moet gaan verdedigen. Daarbij zou ik mij gaan inlezen op de risicos die jullie genomen hebben door er een reu bij te nemen en je voor te bereiden op het moment dat er een onhoudbare situatie ontstaat waarbij je de honden moet scheiden.
Ook de twee reuen bij elkaar maakt het niet makkelijk, beide rassen kunnen een kort lontje hebben en de ast is nu volwassen en accepteerd vaak een sexegenoot niet meer.
Zoals mijn voorgangers al schreef, dit gebeurde in de keuken, de plek van DJ waar eten in het spel is (of dat nu voor hem is of dat er gekookt word) zou ik daar als eerste mee aan de gang gaan. Zorgen dat er geen gelegenheid is dat DJ zijn plek in huis/plaats in het gezin moet gaan verdedigen. Daarbij zou ik mij gaan inlezen op de risicos die jullie genomen hebben door er een reu bij te nemen en je voor te bereiden op het moment dat er een onhoudbare situatie ontstaat waarbij je de honden moet scheiden.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
S@ndr@
- Zeer actief
Hutsje schreef:ik heb maar 1 advies, pup terugbrengen.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Sowieso zou ik de hond niet in de ogen kijken. De meeste honden (zo niet alle) houden daar niet erg van
Verder zou ik proberen de honden zo min mogelijk alleen te laten met zijn 2. Ze moeten nog erg aan elkaar wennen en je hebt inderdaad niet de meest makkelijk combi uitgezocht om bij elkaar te zetten. Zelf denk ik dat het meer een correctie is geweest dan dat de stafford je pup gebeten heeft. Als die "echt" gebeten zou hebben zou de kans groot zijn geweest dat je nu geen pup meer zou hebben gehad.
Daarbij zou ik zeker een GT in de hand nemen hoe je die 2 het beste aan elkaar kunt laten wennen. Tis natuurlijk niet onmogelijk maar bij een al dominante reu een reu pup plaatsen (hoe makkelijk in het nest ook) is zeker in het begin uitkijken geblazen en hopen dat ze het samen kunnen rooien anders kun je straks nog wel eens voor heel vervelende problemen komen te staan.
Maar nogmaals, waarom dat gebeurt weet ik niet, let erop dat je ze niet in de ogen kijkt. Dat vinden ze nogal "bedreigend"
Verder zou ik proberen de honden zo min mogelijk alleen te laten met zijn 2. Ze moeten nog erg aan elkaar wennen en je hebt inderdaad niet de meest makkelijk combi uitgezocht om bij elkaar te zetten. Zelf denk ik dat het meer een correctie is geweest dan dat de stafford je pup gebeten heeft. Als die "echt" gebeten zou hebben zou de kans groot zijn geweest dat je nu geen pup meer zou hebben gehad.
Daarbij zou ik zeker een GT in de hand nemen hoe je die 2 het beste aan elkaar kunt laten wennen. Tis natuurlijk niet onmogelijk maar bij een al dominante reu een reu pup plaatsen (hoe makkelijk in het nest ook) is zeker in het begin uitkijken geblazen en hopen dat ze het samen kunnen rooien anders kun je straks nog wel eens voor heel vervelende problemen komen te staan.
Maar nogmaals, waarom dat gebeurt weet ik niet, let erop dat je ze niet in de ogen kijkt. Dat vinden ze nogal "bedreigend"
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Pup terugbrengen is het enige zinvolle advies. Twee reuen waarvan 1 een staff vind ik op zijn zachts gezegd uitermate onhandig. Bespaar jezelf verdere spanning en de pup een trauma en breng hem terug naar de fokker.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Nou, mijn hond doe ik geen groter plezier dan haar diep in de ogen te kijkensmoekie schreef:Sowieso zou ik de hond niet in de ogen kijken. De meeste honden (zo niet alle) houden daar niet erg van![]()
OT: het lijkt me een ongelukkige combie, DJ en Binkie. Ik zou ook Binkie snel terugbrengen en nog eens goed nadenken of het wel verstandig is om überhaupt bij DJ een andere hond te nemen.
En het is stafford
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij dominante honden wordt het opgevat als een uitdaging. Angstige honden kunnen zich erg gedomineerd voelen door aankijken. Als er een goede verstandhouding is en vertrouwen moet je je eigen hond kunnen aankijken. Anders is er ergens niet in orde.smoekie schreef:
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
S@ndr@
- Zeer actief
Lijkt me heel erg heilloos als je een pup hebt en je red het nu al niet zonder gedrag deskundigesmoekie schreef:Sowieso zou ik de hond niet in de ogen kijken. De meeste honden (zo niet alle) houden daar niet erg van![]()
belooft wat voor de toekomst :N:
net waar je zin in hebt
- smoekie
- Zeer actief
Nou dat weet ik nog zo net niet. Een GT is er natuurlijk niet alleen maar voor de honden. Een GT kan de TS ook vertellen hoe hij het beste met DJ en Binkie om kan gaan om hen het beste aan elkaar te laten wennen. Of is een GT standaard alleen voor hen met honden met “kronkels” in de kopS@ndr@ schreef:Lijkt me heel erg heilloos als je een pup hebt en je red het nu al niet zonder gedrag deskundigesmoekie schreef:Sowieso zou ik de hond niet in de ogen kijken. De meeste honden (zo niet alle) houden daar niet erg van![]()
Maar nogmaals, waarom dat gebeurt weet ik niet, let erop dat je ze niet in de ogen kijkt. Dat vinden ze nogal "bedreigend"![]()
net waar je zin in hebt
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- smoekie
- Zeer actief
Kan heel goed hoor. Ik kan die van mij ook gewoon in haar ogen kijken, of ik haar daar een plezier mee doe weet ik niet, ze kijkt in ieder geval niet weg of wat dan ook, maar de meeste honden vinden dat toch niet echt prettig.tekkel schreef:Nou, mijn hond doe ik geen groter plezier dan haar diep in de ogen te kijkensmoekie schreef:Sowieso zou ik de hond niet in de ogen kijken. De meeste honden (zo niet alle) houden daar niet erg van![]()
![]()
OT: het lijkt me een ongelukkige combie, DJ en Binkie. Ik zou ook Binkie snel terugbrengen en nog eens goed nadenken of het wel verstandig is om überhaupt bij DJ een andere hond te nemen.
En het is stafford
Laatst gewijzigd door smoekie op 14 dec 2009 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
hermans68
- geregistreerd lid
Nou laat ik voorop stellen daar waar dj vandaan komt was hij de grootste maatjes met een franse bull ook een reu.En inderdaad als dj had gewild had hij de pup kunnen doodbijten.Vandaag hebben ze zelfs met elkaar gespeeld.Maar dj blijft naar de pup grommen.En binkie is een echte bink hij blijft hem opzoeken maar weet onderhand ook wat zijn plaats issmoekie schreef:Nou dat weet ik nog zo net niet. Een GT is er natuurlijk niet alleen maar voor de honden. Een GT kan de TS ook vertellen hoe hij het beste met DJ en Binkie om kan gaan om hen het beste aan elkaar te laten wennen. Of is een GT standaard alleen voor hen met honden met “kronkels” in de kopS@ndr@ schreef:Lijkt me heel erg heilloos als je een pup hebt en je red het nu al niet zonder gedrag deskundigesmoekie schreef:Sowieso zou ik de hond niet in de ogen kijken. De meeste honden (zo niet alle) houden daar niet erg van![]()
Maar nogmaals, waarom dat gebeurt weet ik niet, let erop dat je ze niet in de ogen kijkt. Dat vinden ze nogal "bedreigend"![]()
net waar je zin in hebt
- smoekie
- Zeer actief
hermans68 schreef:Nou laat ik voorop stellen daar waar dj vandaan komt was hij de grootste maatjes met een franse bull ook een reu.En inderdaad als dj had gewild had hij de pup kunnen doodbijten.Vandaag hebben ze zelfs met elkaar gespeeld.Maar dj blijft naar de pup grommen.En binkie is een echte bink hij blijft hem opzoeken maar weet onderhand ook wat zijn plaats is
De ene franse bull (reu of niet) is de andere natuurlijk niet
-
hermans68
- geregistreerd lid
Ja dat klopt alleen als dj gromt weet de pup zijn plaats,maar het is ook zo dat dj na het grommen de pup weer opzoekt en uitdaagt.smoekie schreef:hermans68 schreef:Nou laat ik voorop stellen daar waar dj vandaan komt was hij de grootste maatjes met een franse bull ook een reu.En inderdaad als dj had gewild had hij de pup kunnen doodbijten.Vandaag hebben ze zelfs met elkaar gespeeld.Maar dj blijft naar de pup grommen.En binkie is een echte bink hij blijft hem opzoeken maar weet onderhand ook wat zijn plaats is
De ene franse bull (reu of niet) is de andere natuurlijk nietMaar je moet ze natuurlijk ook wel de tijd geven aan elkaar te wennen. Aangezien het bulletje 8 wkn is zal je hem nog niet zolang hebben en kun je er nog niet al te veel over zeggen denk ik. Binkie wil spelen en DJ zal de pup blijven corrigeren als hij dat nodig vindt. Er zit natuurlijk een groot verschil tussen corrigeren van de pup en de pup echt bijten/aanvallen. Dat laatste is soms moeilijk te bepalen. Je geeft aan dat Bink onderhand ook wel weet wat zijn plaats is dus zo te lezen gaat het de goede kant op
- smoekie
- Zeer actief
Nou dan lijkt mij dat er vooralsnog niet veel is om je zorgen over te maken als hij de pup zelf opzoekt en weer uitdaagt (om te spelen neem ik aan?)
Moet je kijken hoe een moeder haar pups af en toe corrigeert :N:
Moet je kijken hoe een moeder haar pups af en toe corrigeert :N:
-
chrico
- Zeer actief
Maurice, de mensen die hier advies geven geven dat in het belang van de honden maar ook voor jullie als gezin. De meeste hebben de ervaring dat het fout gaat en dus niet uit gemak dat men adviseerd de pup terug naar de fokker te doen. Als je beseft waar je voor komt te staan straks (honden scheiden, continu opletten dat er niet iemand per ongeluk een deur open laat staan enz enz) en je heb de ervaring dat je weet dat het geen invloed verder heeft op jullie gezin en het genot van het houden van honden dan hoeft het verder geen probleem te zijn. Uit jouw verhaal begrijp ik eigenlijk dat je die ervaring mist en daardoor een keus heb gemaakt voor een pup die eigenlijk op voorhand al gedoemd is te mislukken. De fokker van Binkie had jullie moeten adviseren om geen reu erbij te nemen maar op zijn minst een teef. Het grommen van DJ is irritatie naar de pup. Hij is daar heus niet de enige in, meerdere volwassen honden hebben dit. Maar DJ heeft de pech een licht ontvlambaar karakter te hebben, kort lontje zeg maar. Dat heeft niet met DJ van doen maar het ras. Hoe lief hij verder ook is, dat krijg je er helemaal gratis bij en dat is wat de mensen je hier willen vertellen. 1 moment niet opletten kan inhouden dat je de pup kwijt bent. Hoe ga je dan tegen DJ aankijken. Eigenlijk kan hij er niets aan doen, hij vraagt er niet om, het gebeurd hem gewoon.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Je bul is nu nog een pup en wat Whera ook zegt; nu is het irritatie van DJ naar de pup. Straks is de reu volwassen en een volle concurent van je huidige reu en dan kon het wel eens echt erg mis gaan. 
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- *Esther
- Zeer actief
Echt helemaal mee eens! Denk er ook aan hoe je kinderen het zullen vinden als het straks echt mis gaat....chrico schreef:Maurice, de mensen die hier advies geven geven dat in het belang van de honden maar ook voor jullie als gezin. De meeste hebben de ervaring dat het fout gaat en dus niet uit gemak dat men adviseerd de pup terug naar de fokker te doen. Als je beseft waar je voor komt te staan straks (honden scheiden, continu opletten dat er niet iemand per ongeluk een deur open laat staan enz enz) en je heb de ervaring dat je weet dat het geen invloed verder heeft op jullie gezin en het genot van het houden van honden dan hoeft het verder geen probleem te zijn. Uit jouw verhaal begrijp ik eigenlijk dat je die ervaring mist en daardoor een keus heb gemaakt voor een pup die eigenlijk op voorhand al gedoemd is te mislukken. De fokker van Binkie had jullie moeten adviseren om geen reu erbij te nemen maar op zijn minst een teef. Het grommen van DJ is irritatie naar de pup. Hij is daar heus niet de enige in, meerdere volwassen honden hebben dit. Maar DJ heeft de pech een licht ontvlambaar karakter te hebben, kort lontje zeg maar. Dat heeft niet met DJ van doen maar het ras. Hoe lief hij verder ook is, dat krijg je er helemaal gratis bij en dat is wat de mensen je hier willen vertellen. 1 moment niet opletten kan inhouden dat je de pup kwijt bent. Hoe ga je dan tegen DJ aankijken. Eigenlijk kan hij er niets aan doen, hij vraagt er niet om, het gebeurd hem gewoon.
En geloof me, daar kun je op wachten........Wees verstandig alsjeblieft!
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hoe moeilijk het ook is... ook ik zou de pup terugbrengen bij de fokker. Dat je die idd al kon kopen is me een raadsel
maar het lijkt me geen verstandige keuze.
Een rustig teefje van een ander ras (schat ik in) lijkt een betere keus.
Elke volwassen hond moet wennen aan een nieuw frutsel en er zal heus wel 's een woordje vallen ondering (hier ook, nog steeds) maar eh.. als het uit de klauwen loopt kan het heel erg fout gaan ;-(
Ik zou in jouw situatie niet afwachten of het misschien goed gaat, maar de pup, nu die nog jong is, terugbrengen en dat idd ook niet uitstellen.
Suzanne
Een rustig teefje van een ander ras (schat ik in) lijkt een betere keus.
Elke volwassen hond moet wennen aan een nieuw frutsel en er zal heus wel 's een woordje vallen ondering (hier ook, nog steeds) maar eh.. als het uit de klauwen loopt kan het heel erg fout gaan ;-(
Ik zou in jouw situatie niet afwachten of het misschien goed gaat, maar de pup, nu die nog jong is, terugbrengen en dat idd ook niet uitstellen.
Suzanne
-
hermans68
- geregistreerd lid
BEN NOG STEEDS OP ZOEK NAAR EIGENAARS MET STEFFORDS DIE HIER ERVARRING MEE HEBBEN!!!MET ALLE RESPECT BIJVOORBEELD MENSEN MET JACK RUSSELS ZIT IK NIET OP TE WACHTEN DAT IS APPELS MET PEREN VERGELIJKENTeamWork schreef:Echt helemaal mee eens! Denk er ook aan hoe je kinderen het zullen vinden als het straks echt mis gaat....chrico schreef:Maurice, de mensen die hier advies geven geven dat in het belang van de honden maar ook voor jullie als gezin. De meeste hebben de ervaring dat het fout gaat en dus niet uit gemak dat men adviseerd de pup terug naar de fokker te doen. Als je beseft waar je voor komt te staan straks (honden scheiden, continu opletten dat er niet iemand per ongeluk een deur open laat staan enz enz) en je heb de ervaring dat je weet dat het geen invloed verder heeft op jullie gezin en het genot van het houden van honden dan hoeft het verder geen probleem te zijn. Uit jouw verhaal begrijp ik eigenlijk dat je die ervaring mist en daardoor een keus heb gemaakt voor een pup die eigenlijk op voorhand al gedoemd is te mislukken. De fokker van Binkie had jullie moeten adviseren om geen reu erbij te nemen maar op zijn minst een teef. Het grommen van DJ is irritatie naar de pup. Hij is daar heus niet de enige in, meerdere volwassen honden hebben dit. Maar DJ heeft de pech een licht ontvlambaar karakter te hebben, kort lontje zeg maar. Dat heeft niet met DJ van doen maar het ras. Hoe lief hij verder ook is, dat krijg je er helemaal gratis bij en dat is wat de mensen je hier willen vertellen. 1 moment niet opletten kan inhouden dat je de pup kwijt bent. Hoe ga je dan tegen DJ aankijken. Eigenlijk kan hij er niets aan doen, hij vraagt er niet om, het gebeurd hem gewoon.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Wie zegt dat degenen die advies hebben gegeven Jack Russells hebben en geen verstand van Staffords 

-
hermans68
- geregistreerd lid
Ik zeg alleen dat ik graag in contact kom met mensen die een stefford hebben met een pup om zo ervaring met hun te delen.Dat heb ik meen ik ook duidelijk in mijn eerste bericht geplaats.Het is echt niet zo dat ik wereldvreemd ben hoor.alm@ schreef:Wie zegt dat degenen die advies hebben gegeven Jack Russells hebben en geen verstand van Staffords
-
blondie
- Zeer actief
Massam reageerde vrij snel op je... die heeft staffords en degene met de jack russel.. smoekie.. die haar ouders fokten volgens mij molossers...of ook staffs.. kijk even uit wat je nu groot neer zet.. mensen bedoelen het goed en als je nu met een jonge pup al zo loopt te twijfelen over het gedrag van je herplaats reu die een gebruiksaanwijzing heeft..niet in de ogen kunnen kijken etc... tuurlijk een hond met een verleden heeft soms wat eigenaardigheden.. zelf kan ik jut en jul recht in de ogen kijken en zij mij.. niets geen aggressie of dominantie issue.. maar om bij een hond die dus nog niet helemaal ok is, of gewoon niet echt stabiel is een pup bij te zetten.. en dan merken dat de hond de neiging heeft zo'n hummel flink te corrigeren.. of aanvallen of gewoon niet willen accepteren..hermans68 schreef:BEN NOG STEEDS OP ZOEK NAAR EIGENAARS MET STEFFORDS DIE HIER ERVARRING MEE HEBBEN!!!MET ALLE RESPECT BIJVOORBEELD MENSEN MET JACK RUSSELS ZIT IK NIET OP TE WACHTEN DAT IS APPELS MET PEREN VERGELIJKENTeamWork schreef:Echt helemaal mee eens! Denk er ook aan hoe je kinderen het zullen vinden als het straks echt mis gaat....chrico schreef:Maurice, de mensen die hier advies geven geven dat in het belang van de honden maar ook voor jullie als gezin. De meeste hebben de ervaring dat het fout gaat en dus niet uit gemak dat men adviseerd de pup terug naar de fokker te doen. Als je beseft waar je voor komt te staan straks (honden scheiden, continu opletten dat er niet iemand per ongeluk een deur open laat staan enz enz) en je heb de ervaring dat je weet dat het geen invloed verder heeft op jullie gezin en het genot van het houden van honden dan hoeft het verder geen probleem te zijn. Uit jouw verhaal begrijp ik eigenlijk dat je die ervaring mist en daardoor een keus heb gemaakt voor een pup die eigenlijk op voorhand al gedoemd is te mislukken. De fokker van Binkie had jullie moeten adviseren om geen reu erbij te nemen maar op zijn minst een teef. Het grommen van DJ is irritatie naar de pup. Hij is daar heus niet de enige in, meerdere volwassen honden hebben dit. Maar DJ heeft de pech een licht ontvlambaar karakter te hebben, kort lontje zeg maar. Dat heeft niet met DJ van doen maar het ras. Hoe lief hij verder ook is, dat krijg je er helemaal gratis bij en dat is wat de mensen je hier willen vertellen. 1 moment niet opletten kan inhouden dat je de pup kwijt bent. Hoe ga je dan tegen DJ aankijken. Eigenlijk kan hij er niets aan doen, hij vraagt er niet om, het gebeurd hem gewoon.
dat is me nl niet duidelijk.. is hij gewoon het niet eens met de pup.. of was er wat dat hij de pup corrigeerde.. als je daar een duidelijker antwoord opgeeft..
Nee, ik heb ook geen staffies.. wel een reu die ook niet alle honden even leuk vind.. toen ik een tweede volwassen hond erbij kreeg is dat met beleid gegaan.. en dat ging goed.. maar soms hebben die ook mot.. maar dat zijn hondse disputen.. en ik denk dat een pup hier wel geaccepteerd zou gaan worden, mits hij even duidelijk maakt wie baas in huis is.. na mij. dat dan weer wel.
Maar er zijn hier heel veel mensen met staffies... of mensen die al jaaaaren honden hebben en hele roedels.. die kunnen best advies geven dus kijk uit met denigreren...
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
DE GROETEN!!! VAN IEMAND MET BULLMASTIFFShermans68 schreef:BEN NOG STEEDS OP ZOEK NAAR EIGENAARS MET STEFFORDS DIE HIER ERVARRING MEE HEBBEN!!!MET ALLE RESPECT BIJVOORBEELD MENSEN MET JACK RUSSELS ZIT IK NIET OP TE WACHTEN DAT IS APPELS MET PEREN VERGELIJKENTeamWork schreef:Echt helemaal mee eens! Denk er ook aan hoe je kinderen het zullen vinden als het straks echt mis gaat....chrico schreef:Maurice, de mensen die hier advies geven geven dat in het belang van de honden maar ook voor jullie als gezin. De meeste hebben de ervaring dat het fout gaat en dus niet uit gemak dat men adviseerd de pup terug naar de fokker te doen. Als je beseft waar je voor komt te staan straks (honden scheiden, continu opletten dat er niet iemand per ongeluk een deur open laat staan enz enz) en je heb de ervaring dat je weet dat het geen invloed verder heeft op jullie gezin en het genot van het houden van honden dan hoeft het verder geen probleem te zijn. Uit jouw verhaal begrijp ik eigenlijk dat je die ervaring mist en daardoor een keus heb gemaakt voor een pup die eigenlijk op voorhand al gedoemd is te mislukken. De fokker van Binkie had jullie moeten adviseren om geen reu erbij te nemen maar op zijn minst een teef. Het grommen van DJ is irritatie naar de pup. Hij is daar heus niet de enige in, meerdere volwassen honden hebben dit. Maar DJ heeft de pech een licht ontvlambaar karakter te hebben, kort lontje zeg maar. Dat heeft niet met DJ van doen maar het ras. Hoe lief hij verder ook is, dat krijg je er helemaal gratis bij en dat is wat de mensen je hier willen vertellen. 1 moment niet opletten kan inhouden dat je de pup kwijt bent. Hoe ga je dan tegen DJ aankijken. Eigenlijk kan hij er niets aan doen, hij vraagt er niet om, het gebeurd hem gewoon.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik denk dat je hier weinig mensen zal vinden met een Stafford-reu die er een Buldog-reu pupje bij hebben geplaatst. Iedereen die zich een beetje in hondse zaken verdiept heeft wéét dat dat niet handig is. Vandaar het goedbedoelde advies om je pupje terug te brengen voordat er ongelukken gebeurenhermans68 schreef:Ik zeg alleen dat ik graag in contact kom met mensen die een stefford hebben met een pup om zo ervaring met hun te delen.Dat heb ik meen ik ook duidelijk in mijn eerste bericht geplaats.Het is echt niet zo dat ik wereldvreemd ben hoor.alm@ schreef:Wie zegt dat degenen die advies hebben gegeven Jack Russells hebben en geen verstand van Staffords