Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vlooien, ze gaan niet weg!!!!

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

LoveDaisy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell/Chihuahua

vlooien, ze gaan niet weg!!!!

Ongelezen bericht door LoveDaisy »

Mijn hondje heeft denk ik vlooien meegenomen van buiten of van andere honden waar ze mee gespeeld heeft. Mijn twee katten komen niet buiten en daarbij ontdekte ik vlooien! Mijn hondje was ook steeds aan het krabben. Ze moeten dus van mijn hondje vandaan komen. Of in ieder geval hebben zij het binnen opgelopen.
Nu was ik niet meteen in paniek en heb netjes mijn katten en mijn hond behandeld met stronghold dat ik bij de Dierenarts heb gekocht.
Ook heb ik voor de zekerheid mijn banken, tapijt de krabpaal enz ingespoten met omgevingsray van Beaphar en natuurlijk het hele huis gezogen en zoveel mogelijk kussens/dekbedden enz in de was gedaan.

De dierenarts zei dat het wel een dag of twee kon duren voordat alle vlooien weg waren. Nu na 3 weken hebben ze het nog steeds!!! :boos:

Ik ga maar weer mijn hele huis insprayen en zuigen en alles in de was doen. Ze hebben lekker fris op mn bed gelopen. Echt te smerig. Ik krijg er helemaal jeuk van!! Die vlooien zie ik door de vacht van mn pup schieten als ik dr op schoot heb en ze zijn echt groot!

Ik heb trouwens mijn hond van de week in bad gedaan en gewassen met hondenshampoo. Vlooien gaan toch dood van warm water?
Maar neehoor net zag ik ze weer!

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen want je mag ze niet overdoseren met stronghold, maar ik heb de neiging weer een pipetje in dr nek te doen.
:cry:
Liefs Dionne & Daisy

Afbeelding
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Re: vlooien, ze gaan niet weg!!!!

Ongelezen bericht door Chicoahua »

had ik ook.. honden/katten vlooiendruppels gegeven en alle kieren en naden ingespayt... maar helaas.
bleek dat ik het niet goed had gedaan.
je moet eerst stofzuigen, daarna alle kieren en gaatjes en dingen waar je hond op ligt goed inspuiten, zelf even een uurtje weggaan en goed ventileren. daarna 2 dagen niet stofzuigen wat ik dus wel had gedaan. daarna geen last meer.
ik heb de 2e keer weer een pipetje gegeven, kon geen kwaad zei hij.. beter dan als hij zich kapot krabt.
Afbeelding
LoveDaisy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell/Chihuahua

Ongelezen bericht door LoveDaisy »

De dierenarts zei dat dus? Dat je gewoon nog een pipetje kan geven?
Wat had jij dan gebruikt ook Stonghold?

tnx voor de tips btw
Liefs Dionne & Daisy

Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik zou gaan voor Bolfo Gold, ik heb daar goede ervaringen mee, en het heeft ook een lichte antivlooienwerking voor de vaste plaatsen waar ze liggen. Je kunt daarbij ook vlooienanticonceptie geven, dan kunnen de eitjes die de vlooien leggen niet uitkomen. Het heette vroeger Program, het heeft een nieuwe naam, die is me even ontschoten.

Vergeet niet dat je veel vlooien zelf ook kunt vangen met een vlooienkam en een bakje sop. Dat is bij mij altijd de eerste stap als ik vlooien ontdek. De pipetten zijn voor wat ik niet kon vangen en voor de jonge vlooien die in huis nog op mijn honden zullen springen.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

volgens mij kunnen vlooien net als wormen resistent worden en moet je ook overstappen op een middel dat andere bestanddelen heeft.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

iones schreef:volgens mij kunnen vlooien net als wormen resistent worden en moet je ook overstappen op een middel dat andere bestanddelen heeft.
En volgens mij (en ook volgens mensen die er meer verstand van hebben) is dat onzin.

Rosita kan dat uitstekend uitleggen ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

vlooien worden niet resistent, mensen gebruiken de middelen niet goed of niet voldoende.

Van warm water gaan ze niet dood, wanneer je een minuut of 10 met heel veel sop aan de slag gaat heb je wel kans dat je er een paar verstikt. De voortplanting van een vlo gaat in een cyclus van eitjes, larven, poppen en volwassen vlooien. Al die stadia hebben verschillende behandelmethoden nodig. Vandaar dat je er niet zomaar vanaf komt.

Succes! Nu de kachels weer een paar keer aangeweest zijn zijn de vlooien weer actief.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik zorg wel altijd dat ik ruim voldoende van het middel gebruik. Dus liever een dosering voor een paar kilo meer dan een paar kilo minder. Wat doe ik verder dan nog ver keerd? Overigens barsten ze niet van de vlooien hoor. Ik heb alleen een vermoeden. Ik heb ook al een keer mijn meubels (waar ze zitten) en het kleed ingespoten met omgevingsspray tegen vlooien.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

brrr.. ik weet wat het is.. mijn kat had ze toen ook.. en bleek een vlooienallergie ontwikkeld te hebben.. en als 1 kat in het huishouden het heeft en als je ze zo ziet lopen dan weet je inderdaad dat de hoeveelheid vlooien aanzienlijk is en op de andere dieren ook zitten..
Ook zijn er twee soorten middelen, bij de ene gaat de vlo dood nadat er gebeten is.. en bij de andere gaat de vlo al dood zodra hij maar contact heeft met het dier...
Bij o.a. Frontline, advantage en stronghold is nog geen resistentie tegen van de middelen geconstateerd..
Als je de hond met hondenshampo gewassen hebt.. waarom dan niet met vlooienshampo?
Vlooien houden trouwens van warmte..
Die omgevingsspray heeft hier wel zijn werk gedaan.. ik heb eerst allerlei dekens en dekbedden ed gewassen, toen stofgezogen en daarna onder de banken, hoeken en gaten en natuurlijk bij de krabpalen en manden gespoten.. daarna ramen open deuren gesloten en weggegaan...
Succes ermee hoor.. het is erg vervelend zo'n vlooienplaag..
*kelly*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *kelly* »

Dr zijn een aantal dingen waar je goed op moet letten;
Het is belangrijk dat als je dier gedruppeld is, het daarna 3 dagen niet nat wordt. (in ieder geval niet tot op de huid)
Als je je huis behandeld moet je ook goed de gebruiksaanwijzing lezen. Bij sommige mag je inderdaad een paar dagen niet stofzuigen en bij andere moet je het na 2 weken weer herhalen (en let op!! Dit komt echt heel nauw dus daar moet je echt heel goed op letten!!)
Verder is het ook belangrijk je dieren een keer extra te ontwormen, dit staat ook in verbinding met elkaar...
Succes!
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Vreemd dat de dierenarts zegt dat je er na 3 dagen van de vlooien afbent.
Na 6 weken kunnen er namelijk nog vlooieneieren uitkomen.
Een vlooienplaag bestrijden vergt dus veel geduld.
Elke dag maar blijven stofzuigen naast het behandelen dat je al doet.
Overigens met omgevingspray wel oppassen als je ook vissen en vogels hebt.
Is dodelijk voor deze dieren.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik ben heel erg benieuwd naar de uitleg over dat vlooien en niet resistent worden. Het is mij namelijk ook altijd voorgehouden en het leek mij altijd logisch. Ook omdat ik zelf ook altijd ruim doseer en grondig te werk ga (eerst stofzuigen, zak weggooien (in afgesloten plastic zak), omgevingsspray, dieren behandelen met pipetje of spray en ontworming en tijdelijk beperkt dweilen , maar wel stofzuigen, en na 2 weken herhalen en daarna gewoon precies maandelijks en hond 2 dagen voor en 2 dagen na niet wassen, zwemmen en proberen zo droog mogelijk te houden). Toen ik laatste keer ander middel gebruikte (advantage, wat binnen een uur een vlooienkerkhof opleverd) was het wel over, terwijl met frontline en excil en beaphar ik er niet goed van af kwam.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Sjalot schreef:Vreemd dat de dierenarts zegt dat je er na 3 dagen van de vlooien afbent.
Na 6 weken kunnen er namelijk nog vlooieneieren uitkomen.
Een vlooienplaag bestrijden vergt dus veel geduld.
Elke dag maar blijven stofzuigen naast het behandelen dat je al doet.
Overigens met omgevingspray wel oppassen als je ook vissen en vogels hebt.
Is dodelijk voor deze dieren.
6 weken? Zet daar gerust 2 jaar voor in de plaats
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Rosita Compagner schreef: 6 weken? Zet daar gerust 2 jaar voor in de plaats
Alleen als je niet behandelt misschien, maar als je behandelt dan heb je het probleem er na 2 maanden wel redelijk onder controle.
Ik heb eens een vlooienplaag gehad en dat heeft geen 2 jaar geduurd, gelukkig!
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ries
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ries »

Middels de zoekfunctie kom ik hier terecht.

Onze hond bleek ook vol vlooien te zitten terwijl we dat in eerste instantie niet eens in de gaten hadden.
Zij krabde zich niet maar liep wel de hele dag heen en weer en klapte met haar oren.

2 weken geleden, schat ik, heeft ze haar jaarlijkse cocktailspuit gekregen en de dierenarts doet dan ook vaak even een check, hier heeft ze helaas niet naar gekeken. :(

Wel kregen we een AB kuurtje (zalf) voor in haar oren want diep van binnen was het lichtrood.

Dit hielp natuurlijk niet omdat de vlooien de boosdoener waren en zijn.

Tijdens het scheiden van het haar op het koppie zag ik er ineens een paar wegduiken, 2 soorten leken het wel, die typische bruine maar ook zwarte stipjes, ook zit ze onder de vlooienpoep, terwijl wij dachten dat het zand op de huid was. :oohja:

Maar goed, frontline combo meegekregen en een spuitbus.
Nu, na 2 weken zijn we er nog niet vanaf, de dierenarts gaf aan er nog maar een pipetje op leeg laten lopen.
Dit is nu 4 dagen geleden, maar nog vinden we levende vlooien op de huid en blijft ze met de oren klapperen.

Wat denken jullie, moeten we meer geduld hebben of andere maatregelen treffen?

Ze lusten mijn vrouw ook erg graag, want zij zit ook onder de bulten op haar benen. :denken:
Afbeelding<---klikkerdeklik.
Ceseman
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders

Ongelezen bericht door Ceseman »

Naast de hond behandelen is het ook belangrijk om het huis van boven tot onder goed te zuigen en te sprayen. Daarnaast kleden ed. in huis in de wasmachine wassen op minimaal 60 graden.
Wij hebben van de zomer ook een vlooienplaag in huis gehad, het heeft 2 maanden geduurd en talloze spuitbussen verder, voordat we er vanaf waren.
De honden hebben we behandeld met Practic omdat Frontline niet meer afdoende werkt.
Afbeelding
Ries
Vaste gebruiker

Zou het niet koud genoeg zijn geweest omdat er nog vlooien zijn?

Sprayen doen we ook, in de kieren langs de plint en de kleden in de kamer.
Volgens de dierenartsassistent zijn vlooieneitjes plakkerig en daardoor moeilijk weg te krijgen met een stofzuiger.

Ook werd er geadviseerd een vlooienband in de stofzuigerzak te doen, maar we hebben een zakloze, dus dat gaat niet op.
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Ik zie dat je uit Den Haag komt .. Gewoon je hondje een aantal keren in de zee laten zwemmen. Dan verdwijnen de vlooien als de spreekwoordelijke sneeuw voor de zon! :ok:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ries schreef: Ook werd er geadviseerd een vlooienband in de stofzuigerzak te doen, maar we hebben een zakloze, dus dat gaat niet op.
Ik heb ook een zakloze gehad en daar deed ik vlooienpoeder in.Na elke schoonmaakbeurt van de opvangbak gewoon nieuw poeder erin.
Zo kun je dat dus ook met een band doen,zij het dat je van die band telkens een klein stukje moet knippen om je niet straatarm te kopen aan vlooienbanden :wink:
Knoflook (vers of poeder) helpt ook tegen vlooien.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Van teveel knoflook krijgen ze weer bloedarmoede ;)
Ries
Vaste gebruiker

Felix schreef:Ik zie dat je uit Den Haag komt ..
<----
:80:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ries schreef:
Felix schreef:Ik zie dat je uit Den Haag komt ..
<----
:80:
Ik denk dat dat voor TS bedoeld was ;)

Afbeelding

Ries
Vaste gebruiker

Waarschijnlijk, maar dat was al een tijdje geleden...

We hebben net de kleden uit de kamer gehaald en kijk, vol met eitjes tussen de kieren van het parket. :hmmm:

Tja, voordat je die bereikt hebt ben je wel een tijdje verder.

Ideaal, parketvloer met v-groef...not...
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ries schreef:Waarschijnlijk, maar dat was al een tijdje geleden...
Maar veel mensen lezen alleen de eerste posting en geven dan antwoord )
Ries schreef:We hebben net de kleden uit de kamer gehaald en kijk, vol met eitjes tussen de kieren van het parket. :hmmm:

Tja, voordat je die bereikt hebt ben je wel een tijdje verder.

Ideaal, parketvloer met v-groef...not...
Houten vloeren zijn een nachtmerrie als je een vlovrij huis wilt :ugh:
In elk geval weet je nu waar je moet bestrijden ;)

Afbeelding

Ries
Vaste gebruiker

De kleden hebben we nu in de tuin gegooid, kunnen vlooien en eitjes tegen kou eigenlijk?

Nu de koude er aan komt zouden we hier handig gebruik van kunnen maken als ze er niet tegen kunnen..
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”