hermans68 schreef:BEN NOG STEEDS OP ZOEK NAAR EIGENAARS MET STEFFORDS DIE HIER ERVARRING MEE HEBBEN!!!MET ALLE RESPECT BIJVOORBEELD MENSEN MET JACK RUSSELS ZIT IK NIET OP TE WACHTEN DAT IS APPELS MET PEREN VERGELIJKEN
eerst en vooral is het
STAFFORD en geen stefford
en wij hebben er ervaring mee, 2 keer zelfs, dat er een gevecht onstaat tussen de stafford en een andere eigen hond
toen Shadow een jaar was is er hier een argentijn bijgekomen, ook een reu :N:
het ging altijd goed tussen de heren, wel ff uitkijken met eten, maar verder waren
ze 8 poten op 1 buik, tot Angel (de argentijn) 18maanden werd en tijdens het spel zo veel spanning opbouwde dat hij elke keer op Shadow knalde, Shadow had altijd eerst Angel vast en met een brul loste hij ook wel, maar dan zag Angel zijn kans schoon en knalde gelijk terug op Shadow, de laatste keer hebben we Angel zijn bek met een breekstick open moeten maken omdat hij niet wilde loslaten en dat was de druppel, omdat wij toen niet de mogelijkheid hadden om ze te scheiden, is Angel verhuist naar een boerderij, waar hij als enige reu met een leuk teefje de hele dag kon rondscharrelen
oke ook niet met een franse bulldog pup, maar met een dogo canario pup
stafford (Shadow) reu was 3 toen de DC (Darko) pup er bij kwam, ook een reu
eerste dagen gingen "goed" wel een hoop gegrommel van Shadow, maar meer niet
tot we die dagen gepasseerd waren en Shadow binnen Darko ff op zijn plek zette
met als resultaat Darko een serieuze dikke lip, en met Darko naar de da, omdat binnen
no time de helft van zijn kop(je) was opgezwollen

(en volgens mij is een DC pup van 8 weken net iets groter/forser als een FB pup van 8 weken)

sindsdien binnen gescheiden door een traphekje tussen de keuken en de living en
afwisselen, als Darko "moest" slapen, hij naar de keuken en Shadow mee naar de living
buiten ging het nog altijd wel goed, tot Darko 10maanden werd, de hond van de buren liep
langst (konden hem niet zien, maar de man wel) bouwen samen spanning op (richting die hond) en Shadow knalt op Darko op, binnen no time wel terug uit elkaar gekregen, omdat Darko niet wist wat hem overkwam, maar sindsdien zijn de reuen niet meer samen geweest
ik zou de FB pup terug brengen om ongelukken te voorkomen, Darko had bij ons "veel geluk"
omdat hij toch ff een pakje groter was als Shadow, toen hij Darko aanviel en er (door het snelle ingrijpen van mijn vriend) met een paar gaatjes vanaf kwam
ik moet er misschien ook wel ff bij zetten dat wij Darko niet genomen hebben om Shadow "gezelschap" te houden, maar om Zena (teef) gezelschap te houden, het was dus altijd al onze bedoeling om de reuen te scheiden vanaf het moment dat het niet meer ging, alleen was dit net ff iets sneller dan wij hadden verwacht