Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond een paar uur in de tuin met deze kou???
Moderator: moderatorteam
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Hond een paar uur in de tuin met deze kou???
mijn honden zitten als wij weg gaan eigenlijk altijd buiten..
we hebben ze nu ongeveer 1,5 jaar en vorige winter was de tuin nog niet klaar..
en nu dus wel..
er staat een wind dicht hok in met stro..
ik ben nu alleen thuis ff omdat mijn vriend op wintersport is..
nu moet ik zaterdag werken van 9 tot 17..
kan ik ze zolang buiten doen of is dat echt te koud....
ze hebben vanaf maart ongeveer buiten gezeten als wij weg waren
dus denk dat ze nu wel een goed vachtje hebben..
we hebben ze nu ongeveer 1,5 jaar en vorige winter was de tuin nog niet klaar..
en nu dus wel..
er staat een wind dicht hok in met stro..
ik ben nu alleen thuis ff omdat mijn vriend op wintersport is..
nu moet ik zaterdag werken van 9 tot 17..
ze hebben vanaf maart ongeveer buiten gezeten als wij weg waren
dus denk dat ze nu wel een goed vachtje hebben..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Re: Hond een paar uur in de tuin met deze kou???
Het is maar een overdenking hoor, maar krijg je niet met al die sneeuw dat de hond dit meeneemt in zijn/haar vacht en dat dit in het hok smelt, waardoor alles nat wordt? Dan lijkt het me wel koud namelijk. Ook met de enkele vacht van Storm is het denk ik nogal koud voor hem. Heb je geen garage o.i.d.?
- StormenRoxy
- Zeer actief
het is omringt door grote bomen.. (ligt in een soort bosje)-Gaby- schreef:Het is maar een overdenking hoor, maar krijg je niet met al die sneeuw dat de hond dit meeneemt in zijn/haar vacht en dat dit in het hok smelt, waardoor alles nat wordt? Dan lijkt het me wel koud namelijk. Ook met de enkele vacht van Storm is het denk ik nogal koud voor hem. Heb je geen garage o.i.d.?
sneeuw ligt er niet..
en als het echt erg hard gaat sneeuwen dan doet de buurman ze binnen..

- MechelGin
- Vaste gebruiker
Ik denk dat als je honden een goede vacht hebben (zoals je zelf zegt) dat het prima moet kunnen. Onze mechelaar zit ook gewoon buiten met dit weer als wij werken. Inderdaad heeft zij ook warm hok met vetbed en stro. Wij laten haar ongeveer 4-5 uurtjes alleen buiten.
Als je honden het nou niet gewend zijn om buiten te zijn, is het een ander verhaal. Maar denk dat als je een warm plekje hebt, er geen probleem is hoor.
Als je honden het nou niet gewend zijn om buiten te zijn, is het een ander verhaal. Maar denk dat als je een warm plekje hebt, er geen probleem is hoor.
- StormenRoxy
- Zeer actief
wat word er bedoeld met enkele vacht..??

- -Gaby-
- Zeer actief
Geen ondervacht. Een Mechelaar heeft dat wel, bijvoorbeeld. De herder van mijn opa en oma zat altijd buiten, ook in de winter en daar was hij het liefst, binnen was het hem veel te warm. Maar ik weet niet of een kortharige hond zoals Storm echt een koubestendige vacht kan ontwikkelen, omdat zijn vacht zo kort is. Maar dat zal iemand anders maar moeten vertellen, want daar heb ik geen verstand van.StormenRoxy schreef:wat word er bedoeld met enkele vacht..??
- StormenRoxy
- Zeer actief
ik dacht dat ie wel een ondervacht had..-Gaby- schreef:Geen ondervacht. Een Mechelaar heeft dat wel, bijvoorbeeld. De herder van mijn opa en oma zat altijd buiten, ook in de winter en daar was hij het liefst, binnen was het hem veel te warm. Maar ik weet niet of een kortharige hond zoals Storm echt een koubestendige vacht kan ontwikkelen, omdat zijn vacht zo kort is. Maar dat zal iemand anders maar moeten vertellen, want daar heb ik geen verstand van.StormenRoxy schreef:wat word er bedoeld met enkele vacht..??
niet zo dik als een herder.. (mijn ouders hebben er 1)

- -Gaby-
- Zeer actief
Wat voor vacht heeft Storm dan, waar kun je het mee vergelijken? Het leek mij een beetje hetzelfde als mijn hond.
Dit staat er over de Catahoula: "If they are kept outside where it is really cold, they need a good warm dog house, preferably one that has an entrance and then a turn into the sleeping quarters. That way they are protected from the elements. They need to be kept inside in really cold weather, as they are a single coated dog."
http://www.dogbreedinfo.com/catahoula.htm
Dit staat er over de Catahoula: "If they are kept outside where it is really cold, they need a good warm dog house, preferably one that has an entrance and then a turn into the sleeping quarters. That way they are protected from the elements. They need to be kept inside in really cold weather, as they are a single coated dog."
http://www.dogbreedinfo.com/catahoula.htm
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
In mijn ogen kan een kortharige hond als Storm niet van binnen naar buiten. Hij heeft zo te zien geen ondervacht en ik denk dat hij het pijnlijk koud krijgt straks.
Een hond met een stokharige goede vacht is echt iets anders als een volledige korthaar.
- StormenRoxy
- Zeer actief
de vacht van een boxer

- -Gaby-
- Zeer actief
Lijkt me hetzelfde als van de Catahoula, de Catahoula heeft in sommige gevallen nog langer haar dan de gemiddelde Boxer, dus ik denk dat dat stukje hierboven ook wel voor jouw Storm geldt.StormenRoxy schreef:de vacht van een boxer
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Als ze gewoon een goed tochtvrij hok hebben met stro is het wel voldoende hoor. Ze hebben ook nog elkaar om warm te houden.
- StormenRoxy
- Zeer actief
jha ik denk het ook-Gaby- schreef:Lijkt me hetzelfde als van de Catahoula, de Catahoula heeft in sommige gevallen nog langer haar dan de gemiddelde Boxer, dus ik denk dat dat stukje hierboven ook wel voor jouw Storm geldt.StormenRoxy schreef:de vacht van een boxer
Boxer is geen buitenhond en past zich niet goed aan extreme hitte of koude aan. Boxers zijn niet geschikt voor koude omgevingen aangezien zijn korte haarlaag niet veel bescherming biedt aan koude winden.
ze zeggen dat ie een kruising box x chow chow is..(de mensen waarvan wij hem overgenomen hebben) hij heeft alleen lange haren op zijn kont.. hihi dus die blijft warm..

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Ragyo en zijn moeder hebben in Roemenie ook wel buiten gezeten in een hok met hooi, ook met -10, en die hebben/hadden hele dunne vachtjes. ze hebben dat prima gered. toen ik weg was zelfs een week of 3 op die manier, ook 's nachts.
hoewel ze, als ze de keuze hadden gehad wel bij de kachel hadden gelegen
- StormenRoxy
- Zeer actief
oke dus jij zegt als ze het gewend zijn maakt het niet uit..Ragyo schreef:Ragyo en zijn moeder hebben in Roemenie ook wel buiten gezeten in een hok met hooi, ook met -10, en die hebben/hadden hele dunne vachtjes. ze hebben dat prima gered. toen ik weg was zelfs een week of 3 op die manier, ook 's nachts.
morgen zitten ze van 14 tot 17 buiten dan doet de buurman ze binnen..
en storm vind het altijd geweldig buiten in de tuin en is waaks blaft dus naar de autos enz.. (het is hier rustig dus hij geeft geen overlast) we wonen op een boerdrij dus kan ie lekker waken.. en spelen zijn avonds bek af als ze binnen zijn..

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
mij lijkt dat ze er sowieso tegen kunnen en niks aan over houden. of ze het leuk vinden, dat kan ik niet inschattenStormenRoxy schreef:oke dus jij zegt als ze het gewend zijn maakt het niet uit..Ragyo schreef:Ragyo en zijn moeder hebben in Roemenie ook wel buiten gezeten in een hok met hooi, ook met -10, en die hebben/hadden hele dunne vachtjes. ze hebben dat prima gered. toen ik weg was zelfs een week of 3 op die manier, ook 's nachts.
en storm vind het altijd geweldig buiten in de tuin en is waaks blaft dus naar de autos enz.. (het is hier rustig dus hij geeft geen overlast) we wonen op een boerdrij dus kan ie lekker waken.. en spelen zijn avonds bek af als ze binnen zijn..
- StormenRoxy
- Zeer actief
als ik nou voorbeeldige honden had die niets zouden slopen mochten ze van mij altijd binnenRagyo schreef:mij lijkt dat ze er sowieso tegen kunnen en niks aan over houden. of ze het leuk vinden, dat kan ik niet inschattenStormenRoxy schreef:oke dus jij zegt als ze het gewend zijn maakt het niet uit..Ragyo schreef:Ragyo en zijn moeder hebben in Roemenie ook wel buiten gezeten in een hok met hooi, ook met -10, en die hebben/hadden hele dunne vachtjes. ze hebben dat prima gered. toen ik weg was zelfs een week of 3 op die manier, ook 's nachts.
en storm vind het altijd geweldig buiten in de tuin en is waaks blaft dus naar de autos enz.. (het is hier rustig dus hij geeft geen overlast) we wonen op een boerdrij dus kan ie lekker waken.. en spelen zijn avonds bek af als ze binnen zijn..maar als ze het gewend zijn buiten te blijven, zal het best meevallen denk ik.
maar goed.. slopen is hun grote hobby
leuk vinden ze het ook nog.. njha morgen is het maar een paar uurtjes..
zaterdag alleen wat langer..

- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Ik zou het dus niet doen, zoals mijn voorgangers ook al zeggen, omdat hij geen ondervacht heeft en dat houdt hij geen uren vol met deze temperaturen
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
En al houdt hij het wel vol. In mijn ogen slaat het nergens op je hond zo koud te laten worden.Carmen schreef:Ik zou het dus niet doen, zoals mijn voorgangers ook al zeggen, omdat hij geen ondervacht heeft en dat houdt hij geen uren vol met deze temperaturen
- Hanneke2
- Zeer actief
Wat Marc zegt.
Je kan met een kortharige hond 'wennen' tot je een ons weegt maar die krijgt echt geen wintervacht, en die kan je dus niet 8 uur lang in de vrieskou laten liggen.
Je kan met een kortharige hond 'wennen' tot je een ons weegt maar die krijgt echt geen wintervacht, en die kan je dus niet 8 uur lang in de vrieskou laten liggen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
normaliter zou ik zeggen dat dat best wel zou kunnen, maar met de kou die ons morgen te wachten staat zeg ik op mijn beurt, zet eten en drinken binnen neer, en laat ze desnoods binnen schissen/plassen, maar ik zou zelf ondanks dat die van mij (kleine JR) echt veel gewend is niet zolang buiten laten. Ondanks zijn hok gevuld met sto. 
Edit: mijn reactie was op onderstaande basseerd.
terwijl ik later dus lees dat het gaat om 3 uurtjes (van 14>17.00 uur) al vind ik dat met de weersomstandigheden van morgen ook eigenlijk net ff iets te, dan is dat toch geheel iets anders dan buiten zitten van 9 tot 17.00 uur
StormenRoxy schreef:nu moet ik zaterdag werken van 9 tot 17..
terwijl ik later dus lees dat het gaat om 3 uurtjes (van 14>17.00 uur) al vind ik dat met de weersomstandigheden van morgen ook eigenlijk net ff iets te, dan is dat toch geheel iets anders dan buiten zitten van 9 tot 17.00 uur
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Als ze het gewend zijn lijkt dat me ook geen probleem, als ze in een binnenhok kunnen met een dik pak stro. 's Middags is het niet zo koud meer, morgenmiddag vriest het hooguit een paar graadjes, met misschien nog wel zon erbijStormenRoxy schreef:oke dus jij zegt als ze het gewend zijn maakt het niet uit..
morgen zitten ze van 14 tot 17 buiten
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Achter mij hebben jarenlang mensen met Greyhounds gewoond.Die staan volgens mij nou ook niet bepaald bekend om hun dikke vacht,maar deze honden hadden er geen probleem mee doordat ze het gewend waren en ook een winddicht hok met stro enz hadden.
Die honden kwamen nooit binnen,ook niet als het zo hard vroor als nu.Ik zie dus geen probleem.
Die honden kwamen nooit binnen,ook niet als het zo hard vroor als nu.Ik zie dus geen probleem.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- StormenRoxy
- Zeer actief
verkeerd er neer gezet.. de buurman heeft ze vandaag om 12 uur naar binnen gedaan..smoekie schreef:normaliter zou ik zeggen dat dat best wel zou kunnen, maar met de kou die ons morgen te wachten staat zeg ik op mijn beurt, zet eten en drinken binnen neer, en laat ze desnoods binnen schissen/plassen, maar ik zou zelf ondanks dat die van mij (kleine JR) echt veel gewend is niet zolang buiten laten. Ondanks zijn hok gevuld met sto.
StormenRoxy schreef:nu moet ik zaterdag werken van 9 tot 17..
de hele dag wil ik ze niet buiten hebben met deze kou..gaat ff om een paar uurtjes moe rennen..
en dan lekker warm in huis slapen zonder iets kapot te maken