Ik sta ook niet echt te zweten na een training hoor, maar ik ben wel warm.Inge O schreef:er zijn twee nogal cruciale verschillen wat warmteregulatie betreft tussen hond en mens : mensen zweten en koelen dus na inspanning zeer sterk af door verdamping van dat zweet en honden hebben hun jas altijd al aan, het is dus niet dat we ze in hun blote flikker buiten laten lopen na aktie.Lysette schreef: Ik doe zelf ook een jas aan als ik klaar ben, ik ben dan warm maar als je stopt met bezig zijn verlies je die warmte ook heel snel.
Met Ziva geloof ik ook best dat haar vacht warm genoeg is, die krijgt ook niks aan. Zij heeft het ook zelden/ nooit echt koud. Benno niet, die staat gewoon te trillen van de kou. Jip heeft het ook sneller koud dan Ziva en daar ga ik geen risico mee nemen. Ze heeft geen last van die trui, het doet haar geen kwaad en het lijkt mij gewoon beter voor haar longen als ze niet zo'n klap krijgen. Misschien is het overdreven, maar ik wil gewoon niet het risico nemen dat ze straks weer dood en dood ziek is