Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tsuki ruft nog steeds

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Tsuki ruft nog steeds

Ongelezen bericht door Mit »

Al 2 keer met haar naar de DA geweest, 1 keertje heb ik meuk meegekregen (antibiotica enzo) wat heel eventjes hielp, 2e keer kreeg ik enkel te horen dat ze een beetje tandsteen heeft.
Ik kan gewoon niet meer gezellig met haar knuffelen zonder dat ik flauwval van die lucht en dat vind ik niet leuk.

Dus ik denk eraan om iets van mondspray of tandpasta oid te kopen. Maar wat kan ik beter doen? Tandpasta, mondspray of mondwater oid?? Of gewoon beide, tanden poetsen en ernaast ook mondspray of water gebruiken?

Ze krijgt verder gewoon Smuldier 5 dagen per week, 2 dagen per week krijgt ze kuiken- en runderhart waar ze flink op moet kauwen en met enige regelmaat iets van een pensstaafje of gedroogd kipfiletje.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Re: Tsuki ruft nog steeds

Ongelezen bericht door tekkel »

Mijn hond stonk ook uit d'r bek, tot ik ben gestopt met rundvlees. Nu is het helemaal over: ze krijgt alleen nog kip en lam. Wel nog pensstaafjes, maar dat is het enige.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

zijn haar tanden nu schoon dan? is het tandsteen weg? miah ruikt sinds het weghalen weer naar bloemetjes namelijk. maar die had wel erg veel tandsteen.
Mit
Zeer actief

Nee tandsteen is niet weggehaald omdat het dusdanig weinig was dat dat weinig zin had zei de dierenarts. Het is echt een afgrijselijke geur wel dus hoe het dan precies zit weet ik niet, vandaar dat ik maar wil proberen het op te lossen met tanden poetsen oid.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Nanna schreef:Het probleem "uit de bek stinken" hoeft niet specifiek in de bek te liggen. het kan ook te maken hebben met een verkeerde vertering van voeding of zelfs een nierinsufficiëntie.
Als Tsuki niet echt tandsteen heeft zou ik het verderop in het lichaam gaan zoeken. Althans, dat door de DA laten doen ;-)
Wat eet ze eigenlijk?
Ze eet Smuldier pens compleet 2 maal per dag 5 dagen in de week en 2 keer per week 's morgens smuldier en 's avonds kuikenhart en runderhart.
DA heeft me wel geadviseerd om haar tanden te gaan poetsen.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Ik ga wel wat proberen met zo'n vingerborsteltje of eventueel gaasjes. En mondspray/water. Kijk ik dat effe 2 weken aan, werkt dat niet dan ga ik maar weer naar de DA toe en dan moeten ze maar even nieren, maagje en lever nakijken in zoverre dat kan.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Denk trouwens dat ik ook maar eens over ga op echt barfen met Tsuk. Ze eet Smuldier en schrokt dat in 2 happen zonder te kauwen weg. Dus als ik nu overstap op 7 dagen per week stukjes pens, runderhart, strotjes, nekjes of wat dan ook dan scheelt dat ook wel. Maar eens even langs de slager.
Afbeelding
Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

Ze kunnen inderdaad ook bijvoorbeeld last van hun maag hebben als ze zo uit hun bek stinken.

Je zou, in overleg met de DA, eens Iso Gel korrels kunnen proberen.
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
Mit
Zeer actief

Nanna schreef:
Jinx schreef: stukjes pens, runderhart, strotjes, nekjes.. Maar eens even langs de slager.
Ik zie je al staan bij die slager ;-) "Mag ik van u een lapje pens en een pond strotjes?" En de rest van de clientèle maar deze maken: :denken:
Die slager weet daar vast aan te komen, boeit me niks :pffff: :mrgreen:
Maar ik heb maar even een PB eruit gedaan, ik heb natuurlijk lachwekkend kleine hoeveelheden nodig. Denk overigens dat ze het helemaal te gek gaat vinden. Ze staat ook al helemaal wild te wezen van die kuikenmeuk :mrgreen:

Leonieke, ik zal sowieso even contact opnemen voor overleg met de dierenarts. Als zij toch zegt dat ik meteen moet langskomen voor ik tanden poetsen en Barfen ga proberen dan doe ik dat eventjes.
Ze had eerst wel last van haar maag maar daar spuugde ze ook veel bij, dat doet ze nu niet.
Nierinsuffiëntie heb ik meegemaakt bij een kat van me dus daar ben ik ook flink alert op.
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Smuldier bevat granen, misschien dat Suki die slecht kan verteren en daar de geur vandaan komt? En ook 5 dagen per week smuldier pens compleet, is dan 5 dagen per week rund, wat me wel enorm veel lijkt van 1 diersoort.
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

ja juist, het kan ook vanuit de maag komen hoor.
En wat de mensen bij de slager denken.....
ik stond laatst bij de slachter met een plastic zak vol piemels en een zak pens,
mensen keken toch raar (islamitische slager en dus ook de meeste klanten).
Heb maar even uitgelegd dat het voor de honden was,
je zag hun gezicht opklaren al vonden ze het nog steeds raar. :F:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Mit
Zeer actief

Gátverdamme Nanna!!!

Ik heb een poosje Rodi gevoerd, maar ook veel dezelfde soort achter elkaar en idd granen...Destijds ging van de maagmedicatie die geur wel weg maar kan moeilijk medicatie blijven geven. Dus gaan Barfen en veel afwisselen is geen slecht idee?? Ik ga ernaast ook wel poetsen om alle schade zoveel mogelijk te beperken.
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Jinx schreef:Gátverdamme Nanna!!!

Ik heb een poosje Rodi gevoerd, maar ook veel dezelfde soort achter elkaar en idd granen...Destijds ging van de maagmedicatie die geur wel weg maar kan moeilijk medicatie blijven geven. Dus gaan Barfen en veel afwisselen is geen slecht idee?? Ik ga ernaast ook wel poetsen om alle schade zoveel mogelijk te beperken.
Ik zou eens proberen met barfen of je kan ook een andere kvv kiezen die geen granen of rijst bevatten. En waar ze verschillende diersoorten in hebben dan.
Barfen alleen gaat inderdaad niet genoeg zijn voor zo'n gebitjes, ik heb er hier 2 die vers eten maar waar ik toch nog de tanden geregeld van poets, anders vormt er teveel tandsteen. Zelfs dan nog hebben ze nu een beetje tandsteen.
Mit
Zeer actief

Linsey schreef:
Jinx schreef:Gátverdamme Nanna!!!

Ik zou eens proberen met barfen of je kan ook een andere kvv kiezen die geen granen of rijst bevatten. En waar ze verschillende diersoorten in hebben dan.
Barfen alleen gaat inderdaad niet genoeg zijn voor zo'n gebitjes, ik heb er hier 2 die vers eten maar waar ik toch nog de tanden geregeld van poets, anders vormt er teveel tandsteen. Zelfs dan nog hebben ze nu een beetje tandsteen.
Nouja dan ga ik het inderdaad doen met barfen, Quasar kan dan ook af en toe wel meedoen. Hij kan weer slecht tegen een hoop producten dus is Smuldier pens compleet de beste optie maar af en toe iets vers kan geen kwaad.
Van de week even tandenpoets spul scoren.
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Ik heb een tijdje Smuldier gevoerd en Dust had ook met Smuldier een vieze geur uit zijn kleppie. Nu op hoofdzakelijk CB en af en toe wat zelf samengesteld geen last meer.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Het zou inderdaad iets kunnen zijn wat verband houd met de maag.
Is er tijdens het tandsteen verwijderen ook gechecked of er geen ontstekingen in de mond zaten? Sjefke heeft ook wel eens zo'n enorme bekgeur gehad, maar in die gevallen was er altijd iets aan de hand met haar tanden/kiezen, de eerste keer een ontsteking bij de tandwortel van 1 van haar voortandjes, de keer erna een ontsteking van een kieswortel (bleken er tijdens de operatie 2 te zijn die ontstoken waren).
Sinds die ontstoken kiezen getrokken zijn, is de geur uit haar mond tot bijna nihil gereduceerd.
Mit
Zeer actief

Haar gebitje is op een beetje plak en een klein beetje tandsteen na helemaal in orde. Kreeg nog complimenten erover.
Er staat vast een kleine hoeveelheid Barf in bestelling en ik haal zsm even wat spullen voor het tandenpoetsen. Ik probeer het dan eventjes zo en geeft dat geen verbetering dan gaan we weer naar de DA.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

paar druppels azijn in de waterbak om de zuurgraad in de bek te beïnvloeden en een schepje yoghurt per dat om hetzelfde in de maag te doen. Probeer eens? Soms helpt het.

En dan is er ook nog zo'n watertje....... TCP? Ook door het drinkwater.
Mit
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:paar druppels azijn in de waterbak om de zuurgraad in de bek te beïnvloeden en een schepje yoghurt per dat om hetzelfde in de maag te doen. Probeer eens? Soms helpt het.

En dan is er ook nog zo'n watertje....... TCP? Ook door het drinkwater.
Ah dat is ook wel de moeite van het proberen :ok:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Ik zal je vertellen dat de yoghurt (denk ik tenminste) al de scherpe randen van de ondraaglijke stank heeft weggehaald! Ik kan zonder te sterven knuffelen met haar dus ik zet dit even door :ok:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Jinx schreef:Ik zal je vertellen dat de yoghurt (denk ik tenminste) al de scherpe randen van de ondraaglijke stank heeft weggehaald! Ik kan zonder te sterven knuffelen met haar dus ik zet dit even door :ok:
Karnemelk vinden ze ook vaak lekker en heeft hetzelfde effect, kan je wat afwisselen :wink:
Afbeelding
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

handige tip, als ik mijn honden, in hun ogen, te vaak yoghurt geef,
dan willen ze het niet meer eten.
Geef ik het af en toe dan zijn ze er dol op. :U:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wel eens aan lipplooi infectie gedacht.??
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jinx schreef:Er staat vast een kleine hoeveelheid Barf in bestelling en ik haal zsm even wat spullen voor het tandenpoetsen.
Ach, dan hak je de geitenribben en reeruggen toch zelf in kleine stukjes? :mrgreen: Wel een foto van plaatsen op het forum, ook als je de pens in stukken hakt. :mrgreen:
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Misschien ligt het aan de smuldier variant ? Je zegt dat je smuldier pens compleet voert. Als ik voornamelijk de pens compleet voer stinkt Max ook ontzettend ! Uit zijn bek en hij wordt winderig. Voer ik de vlees compleet dan is er niks aan de hand ! Misschien het proberen waard ?
Mit
Zeer actief

Muk, dinsdag krijg ik 2 kilo pens om te knippen dus tja :smile:
Ik voer nu al een paar daagjes geen smuldier meer en het gaat wel beter. Soms stinkt ze nog wel en andere keren stinkt ze helemaal niet meer dus het zal ook vast te maken hebben met het voer. Ik blijf dit gewoon doorzetten.

Haar neusrimpel maak ik schoon met jean peau en het enige wat ik dan nog in de gaten moet houden is onder haar lip. In het holletje van haar tandvlees blijven weleens haartjes achter. Vrijwel niet weg te halen, ze zijn destijds met de PL operatie meteen verwijderd maar voor onszelf is het heel lastig. Zal weer eens kijken of ik een manier kan vinden dat weg te pielen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”