Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oud en nieuw in de Ardennen, vuurwerk??

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Edirfle
Actief

Oud en nieuw in de Ardennen, vuurwerk??

Ongelezen bericht door Edirfle »

Ik heb twee honden die als de dood zijn voor vuurwerk, om de stad te ontvluchten in de periode (ben zelf ook geen fan van vuurwerk) hebben we met oud en nieuw een huisje in de ardennen gehuurd.

Nu vraag ik me af of er in die regio's uberhaupt vuurwerk wordt afgestoken (dan moet op z'n minst de fles advocaat mee en een pot valeriaan) of dat er helemaal geen sprake is van geknal enzo (zou zo ongeveer de hemel op aarde zijn voor de hondjes :D )

Ander vraagje, iemand enig idee hoe het zit met het wild in die periode? Ik dacht dat konijntjes enzo dan toch een winterslaap houden? Beide honden luisteren goed en kunnen ook wel goed loslopen, maar als Kyra een konijn ziet gaat ze er wel achteraan en in een vreemde omgeving lijkt me dat niet zo'n geslaagd idee :N:
Groetjes van Elf
maranoa
Actief
Contacteer:

Re: Oud en nieuw in de Ardennen, vuurwerk??

Ongelezen bericht door maranoa »

Hoi,
Het vuurwerk, ja dat ligt er ook een beetje aan, waar je een huisje hebt. Over het algemeen wordt er minder afgestoken dan in Nederland, maar zit je bij een wat grotere plaats, dan heb je ook meer mensen dus meer vuurwerk.

Verder het wild.
Het is tot begin januari het jachtseizoen en dat wordt over het algemeen goed aangegeven.
Staat er een rood bordje, dan mag je er niet in, staat er een geel bordje dan moet je de hond zeker aan de lijn houden.

groetjes van Anneke
Bij ons in de Ardennen zijn alle honden van harte welkom in onze Bed & breakfast
http://www.chezmaranoa.be"
Afbeelding
Edirfle
Actief

Bedankt voor de informatie!
We zitten in een huisje bij Alle-sur-Semois (volgens de beschrijving: hoog gelegen op de helling van het dal van de Semois)

Het is niet te hopen dat ze nou net in die week daar aan het jagen slaan, dan komt er van lekker wandelen vrij weinig (vooral Pippie reageert ook nogal panisch op schoten (zelfs het startpistool van de atletiekbaan hier vlakbij vindt ze al eng)

ps: die b&b van jou ziet er ook erg leuk uit Anneke! Jammer dat onze honden niet sociaal zijn naar andere honden toe want anders zou een keer een lang weekend daar bij jullie ook helemaal niet slecht zijn!
Groetjes van Elf
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Ik vlucht zelf ook al jaren elk jaar met Oud & Nieuw en de dagen er om heen Nederland uit. Belgie is daarvoor een prima land omdat alleen met O&N zelf geknald mag worden. Wij zaten vorig jaar op een plek met meerdere vakantiehuisjes en laten er nou net in wat omliggende huisjes Nederlanders zitten :evil: , met vuurwerk :mep: .

Zij staken ook een van de avonden vooraf vuurwerk af naar werden daarvoor adequaat op de vingers getikt door de huisjeseigenaar. Dat betekende dat we, op de avond van O&N zelf na, gevrijwaard waren van dat ellendige geknal.
Wel waren er veel jagers actief in het bos. Wij zaten in de buurt van Durbuy, met sneeuw overigens.
Edirfle
Actief

Oh, wat baal je dan zeg als er van die stomme knallende idioten zijn! Het is voor mij een van de redenen waarom ik niet op een "park" wil zitten, als er hollanders zijn dan ben je bijna zeker van het nodige knalwerk. Het feit dat er alleen met oud en nieuw geknald mag worden scheelt inderdaad al een hoop en volgens mij zitten we wel in de buurt van een dorpje maar niet van een al te grote stad ofzo.

Wat jagen betreft is het inderdaad even afwachten (maar ik krijg een kaartje met daarop een overzicht waar er wanneer gejaagd wordt :cheer: )
Groetjes van Elf
maranoa
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door maranoa »

Dat is netjes , een kaartje en anders het syndicat initiative van de desbetreffende gemeente informeren over de jacht.
Maar toch veel plezier met O&N.

Groetjes van Anneke
Bij ons in de Ardennen zijn alle honden van harte welkom in onze Bed & breakfast
http://www.chezmaranoa.be"
Afbeelding
Mark-Tinny
Actief
Mijn ras(sen): Labrador en een kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mark-Tinny »

In onze Ardennen word vooral Kerstmis heel stevig gevierd, Nieuwjaar dan weer haast niet. Er word vuurwerk afgestoken maar dit valt in het niets als je ziet wat er in Vlaanderen de lucht in gaat.
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Edirfle schreef:Ander vraagje, iemand enig idee hoe het zit met het wild in die periode? Ik dacht dat konijntjes enzo dan toch een winterslaap houden? Beide honden luisteren goed en kunnen ook wel goed loslopen, maar als Kyra een konijn ziet gaat ze er wel achteraan en in een vreemde omgeving lijkt me dat niet zo'n geslaagd idee :N:
Officieel mogen honden nergens los lopen in Belgie. ;-)
Edirfle
Actief

Zo, de gezellige Utrechtse reljeugd heeft hier in de buurt al de nodige 1000-knallers afgestoken dus de hondjes zijn goed gestressed, wat zal ik blij zijn als we morgen lekker onderweg naar de bossen zijn! Jammer genoeg geen sneeuw en een hoop regen maar dat zal de pret niet drukken!

Voor iedereen die het met angstige hondjes hier uit moet zien te zingen, héél veel sterkte!
Groetjes van Elf
bea leyba
Zeer actief

Ongelezen bericht door bea leyba »

Wij ontvluchten morgen Almere en gaan naar Drente/Friesland.
Nu maar hopen dat daar niet teveel geknald gaat worden.
We gaan naar http://www.Easterwood.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Edirfle
Actief

Dat ziet er ook goed uit! (linkje gaat bij m'n favorieten)
Veel plezier en een ontspannen jaarwisseling :wink:
Groetjes van Elf
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

In Duitsland en Belgie wordt ook vuurwerk afgestoken, al is het niet zo massaal als dat het hier in NL gebeurt .. Het heeft hier ieder jaar steeds en steeds meer een idee van een gekte die compleet is los geslagen! :ok:
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Inge O schreef:
Mark-Tinny schreef:In onze Ardennen word vooral Kerstmis heel stevig gevierd, Nieuwjaar dan weer haast niet. Er word vuurwerk afgestoken maar dit valt in het niets als je ziet wat er in Vlaanderen de lucht in gaat.
in vlaanderen :80: ? wat in vlaanderen de lucht in gaat is dan weer een heelalstofje in vergelijking met de nederlandse melkweg.
Idd. Thuis hoor je om middernacht in de verte *poef poef*, en voila, dat was het vuurwerk voor dat jaar.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Weinig vuurwerk hier, de honden slapen er elk jaar volledig doorheen :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

bea leyba schreef:Wij ontvluchten morgen Almere en gaan naar Drente/Friesland.
We gaan naar http://www.Easterwood.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

easterwood is heel erg leuk...wij gaan in april weer ...zitten jullie in een huisje in elsloo of in makkinga zelf?
het is een hele rustige omgeving met niet veel huizen dus mss valt het idd mee.
Afbeelding
bea leyba
Zeer actief

Ongelezen bericht door bea leyba »

jacq1970 schreef:

easterwood is heel erg leuk...wij gaan in april weer ...zitten jullie in een huisje in elsloo of in makkinga zelf?
Wij zitten in een huisje in Elsloo.
Ze hebben daar twee nieuwe huisjes erbij, en in 1 ervan zitten wij.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

bea leyba schreef:
jacq1970 schreef:

Wij zitten in een huisje in Elsloo.
Ze hebben daar twee nieuwe huisjes erbij, en in 1 ervan zitten wij.
ja zag het op de site, zien er goed uit!
heel veel plezier, als je je huisje uitloopt dan wandel je zo het bos in!
Afbeelding
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Felix schreef:In Duitsland en Belgie wordt ook vuurwerk afgestoken, al is het niet zo massaal als dat het hier in NL gebeurt .. Het heeft hier ieder jaar steeds en steeds meer een idee van een gekte die compleet is los geslagen! :ok:

Mijn oudste zoon zen nederlandse vriend,gaat hem eens laten zien(horen)wat die losgeslagen gekte inhoud. :mrgreen:

Hij blijft er slapen :slaap:

Terwijl er in het antwerpse ook wel wat wordt afgestoken in onze buurt.Maar idd na èèn uur is het stiller.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”