Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hulp nodig voor mijn hond
Moderator: moderatorteam
- kayalovely
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): mix
hulp nodig voor mijn hond
Ik weet het even allemaal niet meer.
De laatste maanden zie ik mijn hond steeds meer veranderen door de situaties
Mijn vriend is sinds April niet meer thuis gekomen en merkte al gelijk dat het
een zeer grote inpackt maakte bij Sheilo. De eerste maand negeerde hij lettelijk
elke vent. Zijn karakter van en onbezorgde zeer speelse hond is veranderd, na wat
nare ervaringen met een rottweiler die dit jaar hier is komen wonen. Helaas is dat hier
nog al een populier ras dus heeft Sheilo nu al gauw mot met 9 rottweilers terwijl ze
voorheen dikke maatjes waren. De laatste maand loopt het echt de spui gaten uit
Elke reu hond die minder dan 2 meter va hem is verwijderd verwelkomt hij met gegrom.
Met dat welkom zijn ze alles behalve blij dus vliegen ze al gauw naar mijn hond om hem
aan te vallen. Wonder boven wonder is mijn hond daar nog niet dor verwond en heb ik
enkel 2 keer een beet opgelopen een andere hond. Een normaal leuk rondje lopen kan
ik al niet meer herinderen , dat ik niet als bescherming tussen 2 vechtende honden stond
Nu ben ik ook sinds oktober verhuist naar een woning in de buurt , maar heb gisteren te horen
gekregen dat waneer ik even de deur uit gaat mijn hond , on afgebroken blijft huilen tot ik
weer terug ben. aangezien Sheilo altijd mee ging als ik in de woning aan he klussen was
neem ik aan dat hij na 5 maanden klussen zeker wel gewent is geraakt. Als we de oude woning
bezoeken wil hij niet eens meer naar boven.
Hoe kan ik mijn hond helpen ??
De laatste maanden zie ik mijn hond steeds meer veranderen door de situaties
Mijn vriend is sinds April niet meer thuis gekomen en merkte al gelijk dat het
een zeer grote inpackt maakte bij Sheilo. De eerste maand negeerde hij lettelijk
elke vent. Zijn karakter van en onbezorgde zeer speelse hond is veranderd, na wat
nare ervaringen met een rottweiler die dit jaar hier is komen wonen. Helaas is dat hier
nog al een populier ras dus heeft Sheilo nu al gauw mot met 9 rottweilers terwijl ze
voorheen dikke maatjes waren. De laatste maand loopt het echt de spui gaten uit
Elke reu hond die minder dan 2 meter va hem is verwijderd verwelkomt hij met gegrom.
Met dat welkom zijn ze alles behalve blij dus vliegen ze al gauw naar mijn hond om hem
aan te vallen. Wonder boven wonder is mijn hond daar nog niet dor verwond en heb ik
enkel 2 keer een beet opgelopen een andere hond. Een normaal leuk rondje lopen kan
ik al niet meer herinderen , dat ik niet als bescherming tussen 2 vechtende honden stond
Nu ben ik ook sinds oktober verhuist naar een woning in de buurt , maar heb gisteren te horen
gekregen dat waneer ik even de deur uit gaat mijn hond , on afgebroken blijft huilen tot ik
weer terug ben. aangezien Sheilo altijd mee ging als ik in de woning aan he klussen was
neem ik aan dat hij na 5 maanden klussen zeker wel gewent is geraakt. Als we de oude woning
bezoeken wil hij niet eens meer naar boven.
Hoe kan ik mijn hond helpen ??
-
mwillow
Re: hulp nodig voor mijn hond
Bachbloesemtherapie? Maar dan wel laten samenstellen en begeleiden door iemand met kennis.
Misschien een GT inschakelen om je eigen gedrag onder de loep te nemen en op het gedrag van je hond leren te anticiperen. Dat gaat over Internet niet makkelijk.
Misschien een GT inschakelen om je eigen gedrag onder de loep te nemen en op het gedrag van je hond leren te anticiperen. Dat gaat over Internet niet makkelijk.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Eens.Nanna schreef:Je zoekt het denk ik teveel buiten je eigen hond. Het gedonder komt overal door, behalve door je eigen hond. Ik zou daar toch eens een wat nadere blik op werpen.
![]()
Trek de touwtjes wat strakker aan, ga met hem op gehoorzaamheidsles. Accepteer geen gegrom naar andere honden, dat is helemaal niet nodig dat ie dat doet. Laat er anders,als je er niet uitkomt, eens een gedragstherapeut naar kijken.
En buiten dat: je bent zelf ook niet helemaal je oude ik, schat ik zo.
Dat merkt je hond. Je hond reageert vooral op jou en jij bent niet je stabiele zelf.
Onderschat dat niet.
Het is geen verwijt, maar wel iets om rekening mee te houden bij je trainen van hem.
Als je een GT inschakelt (wat ik een goed idee vind), zeg dit er dan ook bij. De GT zal dan extra naar jouw (onbewuste) houding kijken en beter begrijpen welke interacties er zijn.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
misschien kan je hem beter sowieso niet zo dichtbij andere reuen laten komen voorlopig. niet elke reu kan dat zomaar, ik hou zelf ook een gepaste afstand aan tussen andere honden en de mijne in de wijk. met training kan je die afstand wel verkleinen, maar ik zou er niet vanuit gaan dat ie zonder problemen bij elke andere hond moet kunnen.
zit je hond aan de lijn als jij je rondje loopt of zijn ze allemaal los?
de leeftijd kan ook uitmaken, ik weet niet hoe oud je hond is, maar als ze volwassen worden kunnen ze soms ook ineens niet meer met andere reuen overweg.
ik zou proberen in ieder geval duidelijk leiding te geven aan je hond, daarmee bedoel ik niet heftig corrigeren ofzo, maar zorgen dat jij op een kalme maar duidelijke manier lje hond laat weten wat je van hem wil qua gedrag (bijv netjes zitten of meelopen als er een andere hond passeert).
let ook op je eigen lichaamshouding, probeer rechtop en zelfverzekerd te lopen, niet je adem inhouden oid als je een andere hond tegenkomt en ook niet te veel naar je eigen hond kijken, want dan geef je hem het idee dat hij iets moet doen en zal hij eerder uitvallen naar een andere hond.
qua huilen in huis, heb je een idee of hij bang is om alleen te zijn of dat hij zich verveelt? kan hij zijn energie kwijt voordat je vertrekt ? als je iets te eten achetrlaat, eet hij het dan op of laat hij het staan?
zit je hond aan de lijn als jij je rondje loopt of zijn ze allemaal los?
de leeftijd kan ook uitmaken, ik weet niet hoe oud je hond is, maar als ze volwassen worden kunnen ze soms ook ineens niet meer met andere reuen overweg.
ik zou proberen in ieder geval duidelijk leiding te geven aan je hond, daarmee bedoel ik niet heftig corrigeren ofzo, maar zorgen dat jij op een kalme maar duidelijke manier lje hond laat weten wat je van hem wil qua gedrag (bijv netjes zitten of meelopen als er een andere hond passeert).
let ook op je eigen lichaamshouding, probeer rechtop en zelfverzekerd te lopen, niet je adem inhouden oid als je een andere hond tegenkomt en ook niet te veel naar je eigen hond kijken, want dan geef je hem het idee dat hij iets moet doen en zal hij eerder uitvallen naar een andere hond.
qua huilen in huis, heb je een idee of hij bang is om alleen te zijn of dat hij zich verveelt? kan hij zijn energie kwijt voordat je vertrekt ? als je iets te eten achetrlaat, eet hij het dan op of laat hij het staan?
- kayalovely
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): mix
hoi duurde even voordat ik in de gaten had dat ik niet was ingelogd , dat ik daarom niet kon reageren
Sheilo is 2,5 jaar en on geholpen
Natuurlijk weet ik dat sommige puzzel stukjes ook aan de hond liggen.
Maar als ik me bedenk wat er het afgelopen zeven maanden allemaal heeft afgespeeld
in mijn leven en dat dat automatisch allemaal Sheilo raakt en beïnvloed
Het is niet zo gemakkelijk met Sheilo om honden te ontlopen , zodra hij er een spot
gaat hij liggen wachten tot ze bij hem komen en pas als ze ongeveer 1m van hem zijn springt hij op
Hij doet net of hij een heel onderdanig is maar schrikt ze het stuipen op het lijf soms. dit heeft hij al vanaf 3mnd
Meestal vraag ik wel of het een reutje is zelf ik ik het nietzogoed spotten bij sommige honden en probeer ik Sheilo
mee te krijgen als het zo is maar dat kost nogal wat.
Sheilo loopt in deze buurt nog ongeveer 50% los van het rondje. aangezien we rondom een gracht lopen is een kant
veelste druk verkeer en kan onverwachts tegen de agressieve hond aan botsen. Dus aangelijnd geeft mij meer overzicht.
Als hij los is moet ik nog steeds uitkijken of er geen Rottweiler rond loopt maar dat gaat meestal wel goed. Zodra ik eentje
spot moet hij terug komen en even wachten tot die weer uit het beeld is. Met een vriend en zijn Rottweiler hebben we het
wel een paar keer geprobeerd , maar ook die wordt chagrijnig van Sheilo's gedrag. OP het strand/bos of park is hij altijd los
het gaat meestal goed, hij is dan zo in de ban van de omgeving , dat de rest niet bestaat in zijn koppie
Als ik weg ga eet hij geen brokken, ook als ik hem iets lekkers geef en hij heeft in de gaten dat ik op het punt sta om te vertrekken laat hij het links liggen. ik zeg dan altijd Sheilo moet braaf zijn, baasje is zo terug. en loop de deur uit.
Als ik terug kom vind ik alle spullen verzameld op het kleed. sloffen/handschoenen had laatst zelfs een oude portemonnee terug gevonden. Maar heeft dan niets zitten slopen enkel alles verplaats naar het kleed
Maar als ik me bedenk wat er het afgelopen zeven maanden allemaal heeft afgespeeld
Het is niet zo gemakkelijk met Sheilo om honden te ontlopen , zodra hij er een spot
gaat hij liggen wachten tot ze bij hem komen en pas als ze ongeveer 1m van hem zijn springt hij op
Hij doet net of hij een heel onderdanig is maar schrikt ze het stuipen op het lijf soms. dit heeft hij al vanaf 3mnd
Meestal vraag ik wel of het een reutje is zelf ik ik het nietzogoed spotten bij sommige honden en probeer ik Sheilo
Sheilo loopt in deze buurt nog ongeveer 50% los van het rondje. aangezien we rondom een gracht lopen is een kant
veelste druk verkeer en kan onverwachts tegen de agressieve hond aan botsen. Dus aangelijnd geeft mij meer overzicht.
Als hij los is moet ik nog steeds uitkijken of er geen Rottweiler rond loopt maar dat gaat meestal wel goed. Zodra ik eentje
spot moet hij terug komen en even wachten tot die weer uit het beeld is. Met een vriend en zijn Rottweiler hebben we het
wel een paar keer geprobeerd , maar ook die wordt chagrijnig van Sheilo's gedrag. OP het strand/bos of park is hij altijd los
het gaat meestal goed, hij is dan zo in de ban van de omgeving , dat de rest niet bestaat in zijn koppie
Als ik weg ga eet hij geen brokken, ook als ik hem iets lekkers geef en hij heeft in de gaten dat ik op het punt sta om te vertrekken laat hij het links liggen. ik zeg dan altijd Sheilo moet braaf zijn, baasje is zo terug. en loop de deur uit.
Als ik terug kom vind ik alle spullen verzameld op het kleed. sloffen/handschoenen had laatst zelfs een oude portemonnee terug gevonden. Maar heeft dan niets zitten slopen enkel alles verplaats naar het kleed
-
mwillow
Sheilo bepaalt niet wat hij doet, jij bepaalt. Aan de lijn meelopen, is lopen en niet zelf bepalen wat meneer wil, omdat hij toevallig een andere hond spot. Je zal hieraan moeten werken door al veel eerder te anticiperen op dit gedrag, het gedrag dus voor te zijn door zelf op tijd te spotten en te reageren/corrigeren naar jouw hond. Vragen aan andere eigenaren of het toevallig een reu is, is verknoeide tijd die je had kunnen gebruiken om gedrag te corrigeren en om te buigen naar je hond. Hij mag dergelijk gedrag niet vertonen en geen gelegenheid krijgen om zich te focussen op die betreffende reuen. Neem desnoods biefstuk mee om hem de andere kant op te laten zitten, zodat de andere hond kan passeren. Je zou hier een sessie met een bekwaam GT'er aan kunnen wagen, om jou te helpen dit overwicht aan te leren.kayalovely schreef:hoi duurde even voordat ik in de gaten had dat ik niet was ingelogd , dat ik daarom niet kon reageren![]()
Mijn zelf verzekerde reu reageert ook anders op de reuen uit zijn eigen omgeving. Het zijn immers concurrenten. Ik geef hem geen gelegenheid om te focussen of uberhaupt op het geblaf te reageren, want dan heb ik 2 hysterica's aan de lijn. Kom ik diezelfde honden elders tegen, dan is er ineens geen concurrentie en geen aftasting. Het is typisch machogedrag. Super dat hij goed bij je terug komt.kayalovely schreef:Sheilo loopt in deze buurt nog ongeveer 50% los van het rondje. aangezien we rondom een gracht lopen is een kant
Schenk daar geen aandacht aan als je binnen komt. Zolang hij niets sloopt, is het goed. Misschien kun je hem verwennen met een gevulde Kong waar hij een tijdje zoet mee is?kayalovely schreef:Als ik weg ga eet hij geen brokken, ook als ik hem iets lekkers geef en hij heeft in de gaten dat ik op het punt sta om te vertrekken laat hij het links liggen. ik zeg dan altijd Sheilo moet braaf zijn, baasje is zo terug. en loop de deur uit.
Soms zitten de 'problemen' in hele kleine dingen die je als baas onbewust zelf erin hebt gebracht en waar je je van bewust moet worden dit om te zetten naar gedrag dat jij wilt zien en bepaalt.
-
missvirusje
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Rottweilers, Franse Bulldogs, Boerenfox-jackrussel
En probeer eens een feromoon halsband kun je krijgen bij de discus voor 14,95.
Deze werkt geloof ik 4 weken.. hier is een hond met verlatingsangst en met de halsband gaat het best goed.
Deze werkt geloof ik 4 weken.. hier is een hond met verlatingsangst en met de halsband gaat het best goed.
- plekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
- Aantal honden: 3
Hoe is het er nu mee?
Enne: fijne Jaarwisseling natuurlijk!
Enne: fijne Jaarwisseling natuurlijk!