Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Donderdag 31 december: Oudejaarswandeling op Bussloo!

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Vince
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
Contacteer:

Re: Donderdag 31 december: Oudejaarswandeling op Bussloo!

Ongelezen bericht door Vince »

Margeeske schreef: Hij vindt zichzelf afentoe iets te stoer ja :pffff: Ik vond Tibs ook zo'n leukerd!
Thanks!! :D Ik zal het hem doorgeven als hij weer een keer uit zijn coma komt vanavond :lol1:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Muis IS ook leuk :I: :F:
Maar jouw biegelwiegel mag er ook zijn hoor :ok: Erg leuk zoals hij daar in de kopgroep meehobbelde he!
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

mercedes2803 schreef:Muis IS ook leuk :I: :F:
Maar jouw biegelwiegel mag er ook zijn hoor :ok: Erg leuk zoals hij daar in de kopgroep meehobbelde he!
Had niet verwacht dat hij de hele tijd vooraan zou blijven lopen maar meneer hield het wel vol :smile: Met die grote honden eromheen is hij natuurlijk helemaal de man. :roll:
Vince schreef:
Margeeske schreef: Hij vindt zichzelf afentoe iets te stoer ja :pffff: Ik vond Tibs ook zo'n leukerd!
Thanks!! :D Ik zal het hem doorgeven als hij weer een keer uit zijn coma komt vanavond :lol1:
Weet je zeker dat het coma is? Ik zit me hier druk af te vragen of Beau niet ligt af te sterven... :eek: Ogen dicht, pootjes omhoog en op de rug.. Het is dat hij nog snurkt :smile:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Vince schreef:Het was geweldig en het weer viel reuze mee! Koud maar voldaan ligt Tibs weer in zijn Bench :)
Mooi! :ok: Was er nog wel een beetje een grote opkomst uiteindelijk...?
Hilde
Zeer actief

Scooby schreef:
Vince schreef:Het was geweldig en het weer viel reuze mee! Koud maar voldaan ligt Tibs weer in zijn Bench :)
Mooi! :ok: Was er nog wel een beetje een grote opkomst uiteindelijk...?
Stuk of 20 honden denk ik.. Al zijn mijn schattingen niet echt top :blauwoog:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

AnneMarie schreef:Ben vanmorgen naar Bussloo geweest, grote ronde gewandeld, heerlijk. Helaas konden we niet vanmiddag. Jammer dat je nergens iets kon drinken, dat zou best een goudmijntje zijn op zo'n dag denk ik.
Dat kan wel, maar alleen op zondag.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Moniek B. schreef:Ben nog wel even benieuwd naar hoe het gaat met de bruine labrador? Weet eerlijk gezegd niet of het iemand van hier was of van buiten het forum, als van buiten het forum hoop ik dat Karen degene kent en kan navragen hoe het met de hond gaat?
Wat is er gebeurd?
Hilde
Zeer actief

Scooby schreef:
Moniek B. schreef:Ben nog wel even benieuwd naar hoe het gaat met de bruine labrador? Weet eerlijk gezegd niet of het iemand van hier was of van buiten het forum, als van buiten het forum hoop ik dat Karen degene kent en kan navragen hoe het met de hond gaat?
Wat is er gebeurd?
We hadden nog geen honderd meter gelopen en een bruine lab was heel vrolijk aan het rennen en spelen.. Op een gegeven moment zakt 'ie gewoon door de poten.. Toen de baas erbij was ging hij liggen. Staartje bleef maar heen en weer gaan en hij wou gewoon doorlopen, maar achterpoten bleef hij doorheen zakken. Dus die zijn direct weer omgedraait...
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Margeeske schreef:
Scooby schreef:
Machie schreef:En dan is apeldoorn hier maar 25 minuten rijden vandaan ofzo.. Ik woon n kwartiertje achter deventer richting het oosten :)
Hoorde gisteren van een kennis in Bathmen dat daar eigenlijk ook niks lag, das 5 minuten vanaf hier :D
Hier (20 minuten onder Deventer ;-) ) ligt ook vrijwel niets, hoor. ;-)
Hoe is 't met Yana dan?
Goed, hoor. Die is het niet eens met niets doen. ;-)
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Scooby schreef:
Goed, hoor. Die is het niet eens met niets doen. ;-)
Ach , de ziel.
Volgend jaar geen kapotte voetzooltjes meer en gezellig mee naar Bussloo hoor Yana !
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Ook wij zijn al weer een tijdje thuis, de 4 voeters liggen na een maaltijd nu volledig gestrekt. Was een heerlijke wandeling en de kleinste, Jet heeft ook genoten en was ook wel blij met haar taxie.
Hier nu geen beweging meer in te krijgen.
Iedereen een fijne avond.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

mercedes2803 schreef:Ik heb ook zeker wel wat mensen gemist die er altijd waren en nu niet :(: - Sonja en Karen bvb
:jank:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Margeeske schreef:We hadden nog geen honderd meter gelopen en een bruine lab was heel vrolijk aan het rennen en spelen.. Op een gegeven moment zakt 'ie gewoon door de poten.. Toen de baas erbij was ging hij liggen. Staartje bleef maar heen en weer gaan en hij wou gewoon doorlopen, maar achterpoten bleef hij doorheen zakken. Dus die zijn direct weer omgedraait...
O, jee. Weet je ook hoe die hond heette?
Hilde
Zeer actief

Scooby schreef:
Margeeske schreef:We hadden nog geen honderd meter gelopen en een bruine lab was heel vrolijk aan het rennen en spelen.. Op een gegeven moment zakt 'ie gewoon door de poten.. Toen de baas erbij was ging hij liggen. Staartje bleef maar heen en weer gaan en hij wou gewoon doorlopen, maar achterpoten bleef hij doorheen zakken. Dus die zijn direct weer omgedraait...
Nee.. Maar misschien weet Vince het. Hij heeft hem voor de wandeling even gesproken. De jongen had het over hyves gehoord. Was een mooie (wel stevige, of het was een goed gebouwde reu) bruine Labrador. Ook heel erg vrolijk. Hij wou gewoon verder lopen.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Margeeske schreef:
Scooby schreef:
Nee.. Maar misschien weet Vince het. Hij heeft hem voor de wandeling even gesproken. De jongen had het over hyves gehoord. Was een mooie (wel stevige, of het was een goed gebouwde reu) bruine Labrador. Ook heel erg vrolijk. Hij wou gewoon verder lopen.
Ik heb zo geen idee wie het is? Maar via Hyves kan het natuurlijk al heel snel viavia gaan.
mercedes2803
Zeer actief

De hond heet Ivar en is een bruine Lab reu van 9 jaar oud....
Verder weet ik het ook niet..

Hij vertoonde geen pijn, geen insult en voor zover we konden zien hing er niets uit de kom of zo...
hij wilde ook nog heeeeel graag door maar hij zakte gewoon door de achterpoot heen.
1 achterpoot was het.
Hij was blij, hij kwispelde, hij probeerde wel op te staan en de jongen die ermee liep zei dat hij dit nog nooit eerder had gehad...
Ze zijn langzaamaan weer teruggestrompeld :(:
De hond was ook niet onzeker of in paniek van wat hem overkwam en probeerde gewoon door te strompelen...
Hij reageerde helemaal niet vervelend op andere honden die bij hem kwamen kijken terwijl ik me zo voor kan stellen dat een hond die iets mankeert niet blij reageert op vreemde honden die hem besnuffelen en bekijken....
Heel jammer want de hond had er onwijs veel zin in en was reuze enthousiast aan het meerennen met de groep....
Sneu dat de wandeling dan voortijdig gestaakt moet worden en ook de reden is niet leuk.

Ik heb dus geen idee wat het nou precies geweest is, maar ben wel heel benieuwd hoe het nu met Ivar gaat.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Het tuig ligt hier nu ook te maffen. Meestal donderjagen ze na het eten een poos, nu ook wel, maar wel heel kort.

Vond het ook weer een geslaagde wandeling. Er was af en toe wel een gure wind, maar koud heb ik het niet gehad. Ook de wegen waren goed te berijden, maar ja ik hoef natuurlijk niet echt ver :mrgreen: .
Baalde even heel erg toen ik een telefoontje van mijn werk kreeg dat de papieren van mijn bus vóór 15.00 uur in Deventer moesten zijn en of ik die even wilde brengen. Ik dus terug en toen ik bij de auto kwam kreeg ik een telefoontje dat er iemand onderweg was om de papieren op te halen. Gelukkig was mijn zoon thuis en die kon ze dus afgeven. Toch maar in de auto gestapt en een paar parkeerplaatsen verder weer uitgestapt zodat ik toch nog verder mee kon wandelen. Gelukkig was iemand (sorry, door alle commotie vergeten naar haar naam te vragen) zo lief om mij naar mijn auto te rijden vanaf de Robberskamp. Leuke ervaring met 2 honden voorin in een Suzuki Alto :E: .

Ik vind het iedere keer weer leuk om forumleden eens in het echie te zien, zeker bij zo'n wandeling. Om de een of andere reden klets je dan (ik iig) wat makkelijker van je af.

Heel jammer dat niet iedereen mee kon, volgend jaar dan maar.

O ja, Hinke bedankt nog dat je me er op wees dat Tessa eea had lopen vreten. Als ze ziek zou worden (wat ik niet denk) dan weet ik waar het aan kan liggen. Ik besefte me later dat ik misschien wat bot over ben gekomen.
Ik maak me gewoon niet (meer) zo druk om haar, dan kan ik aan de gang blijven. Ze heeft een enorm sterke maag en darmgestel, laat nog geen scheet als ze iets vreemds eet :wink: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Hilde
Zeer actief

Liesbeth schreef:Baalde even heel erg toen ik een telefoontje van mijn werk kreeg dat de papieren van mijn bus vóór 15.00 uur in Deventer moesten zijn en of ik die even wilde brengen. Ik dus terug en toen ik bij de auto kwam kreeg ik een telefoontje dat er iemand onderweg was om de papieren op te halen. Gelukkig was mijn zoon thuis en die kon ze dus afgeven. Toch maar in de auto gestapt en een paar parkeerplaatsen verder weer uitgestapt zodat ik toch nog verder mee kon wandelen.
Ik miste je al een tijdje.. Nu snap ik het dus :F: Trouwens, Luuk en Beau, dat ging wel mooi saampjes. Zeker in het begin, samen snuffelen en samen poten optillen :mann:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Ik ga afsluiten.. Iedereen een happy new year en.. Tot forumse in het volgende jaar :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

mercedes2803 schreef:De hond heet Ivar en is een bruine Lab reu van 9 jaar oud.....
Die ken ik, volgens mij, ook niet?
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Margeeske schreef:
Liesbeth schreef:Baalde even heel erg toen ik een telefoontje van mijn werk kreeg dat de papieren van mijn bus vóór 15.00 uur in Deventer moesten zijn en of ik die even wilde brengen. Ik dus terug en toen ik bij de auto kwam kreeg ik een telefoontje dat er iemand onderweg was om de papieren op te halen. Gelukkig was mijn zoon thuis en die kon ze dus afgeven. Toch maar in de auto gestapt en een paar parkeerplaatsen verder weer uitgestapt zodat ik toch nog verder mee kon wandelen.
Ik miste je al een tijdje.. Nu snap ik het dus :F: Trouwens, Luuk en Beau, dat ging wel mooi saampjes. Zeker in het begin, samen snuffelen en samen poten optillen :mann:
Het ging idd best goed tussen Beau en Luuk. Als we een keer samen gaan wandelen kan ik hem dus best meenemen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Vince
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Ik heb zo geen idee wie het is? Maar via Hyves kan het natuurlijk al heel snel viavia gaan.
Hij had het via iemand gehoord van de hondenclub. Welke etc. weet ik ook niet helaas :19:

Dus ik had gehoopt dat iemand van hier hem via via kent want ik ben wel benieuwd naar hoe het is afgelopen en wat het nu precies is / is geweest.....
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Vince schreef:
Scooby schreef:
Hij had het via iemand gehoord van de hondenclub. Welke etc. weet ik ook niet helaas :19:
Ja, dat zou kunnen. Via de KC. (KC Brummen.) Ik had de wandeling bij onze KC aangeplakt. Maar ik weet zo geen bruine labrador van 9 jaar? Maar ik ken ook niet iedereen natuurlijk. ;-) Is het zeker dat hij al negen was?
Laatst gewijzigd door Scooby op 01 jan 2010 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
mercedes2803
Zeer actief

Ik verstond 9 , maar kan ook best 7 zijn :denken:
dames ???? Hij had het toch over 9 ?
Ik zei wel meteen dat ie dan wel lekker actief en fanatiek was voor een hond van 9 dus het zou in mijn beleving niet raar zijn als de hond jonger was...

Een niet te dikke, vrolijke, sociale Lab...en eerlijk is eerlijk. Ik en anderen zijn ze weleens anders gewend hahahahahaha
Dit was absoluut geen vervelende stuiterbal.
De jongen die ermee liep schat ik iets ouder dan mij, laat hem 30 + zijn, maar als ie 25 zou zijn geweest kan natuurlijk ook.
Vince
Zeer actief
Contacteer:

mercedes2803 schreef:Ik verstond 9 , maar kan ook best 7 zijn :denken:
Ik zei wel meteen dat ie dan wel lekker actief en fanatiek was voor een hond van 9 dus het zou in mijn beleving niet raar zijn als de hond jonger was...

Een niet te dikke, vrolijke, sociale Lab...en eerlijk is eerlijk. Ik en anderen zijn ze weleens anders gewend hahahahahaha
De jongen die ermee liep schat ik iets ouder dan mij, laat hem 30 + zijn, maar als ie 25 zou zijn geweest kan natuurlijk ook.
Nou hij mocht wel een paar kilo kwijt hoor, hahaha :tongue:

Maar het was een erg vriendelijke hond die zeker sociaal was en absoluut geen vervelende stuiterbal idd. Ik kwam tegelijk met hem aan en Tibs heeft heerlijk met de lab gespeeld, was niks raars aan.De jongen was wel jonger hoor, hij woonde nog thuis en ik denk dat hij zo'n 20-25 jaar was. Hij had het idd via KC Brummen vernomen geloof ik, het staat me bij dat hij zoiets gezegd heeft.....

Maar het is gewoon een raar voorval waar (volgens mij) niks aan vooraf ging dus tja weet het ook niet. Hoop gewoon dat alles goed is met de hond, daar ben ik wel erg benieuwd naar......
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Hij was inderdaad negen, heb het hem nog gevraagd toen ik pols enzo checkte.

Ik denk zelf dat het een afwijking is die (steeds meer?) aan het licht komt bij met name labradors. Als ze zich inspannen of erg opgewonden zijn (en dat was ie wel :wink: ) gaat er iets mis in de prikkeloverdracht in de hersenen en krijg je ataxie. Dat is tenminste wat me er van bijgebleven is, kan zijn dat ik het op detail niet helemaal juist heb hoor...
Wat ik wel weet is dat het na rust ook weer overgaat en dat het zich weer herstelt.
Ivar (als dat inderdaad zijn naam is, ben ik vergeten te vragen) had dit vroeger al wel eens vaker gehad zei de eigenaar.. Dus ik denk dat het dat is, maar zou het natuurlijk wel graag willen weten of het niet iets ernstigers was. Het zag er nogal naar uit..
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Vince
Zeer actief
Contacteer:

Moniek B. schreef:Hij was inderdaad negen, heb het hem nog gevraagd toen ik pols enzo checkte.

Ik denk zelf dat het een afwijking is die (steeds meer?) aan het licht komt bij met name labradors. Als ze zich inspannen of erg opgewonden zijn (en dat was ie wel :wink: ) gaat er iets mis in de prikkeloverdracht in de hersenen en krijg je ataxie. Dat is tenminste wat me er van bijgebleven is, kan zijn dat ik het op detail niet helemaal juist heb hoor...
Wat ik wel weet is dat het na rust ook weer overgaat en dat het zich weer herstelt.
Ivar (als dat inderdaad zijn naam is, ben ik vergeten te vragen) had dit vroeger al wel eens vaker gehad zei de eigenaar.. Dus ik denk dat het dat is, maar zou het natuurlijk wel graag willen weten of het niet iets ernstigers was. Het zag er nogal naar uit..
Laten we hopen dat het meevalt!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Vince schreef:
mercedes2803 schreef:Ik verstond 9 , maar kan ook best 7 zijn :denken:

Nou hij mocht wel een paar kilo kwijt hoor, hahaha :tongue:
Die jongen of die labrador? :mrgreen:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb geen idee wie die jongen en die labrador waren, helaas. De enige bruine labrador op de KC die ik ken, heet Baloe en is net een jaar geweest (ook een hele vrolijke, sociale hond, trouwens en ook met en jong baasje die, volgens mij, ook nog thuis woont...?). Als ik er wat over hoor op de KC, laat ik het zeker weten.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Ik vond het ook heel gezellig gisteren!
Wat is Dust een stoer hondje! (en idd véél kleiner dan verwacht :80: )

Kiki; leuk om je weer even gesproken te hebben, ik vind Bedan een leuke hond om te zien (vooral als hij net uit de moddersloot komt :F: )

Ik hoop dat we nog te horen krijgen hoe het met de bruine lab is afgelopen, zag er toch wel heel vreemd uit. Ik vond het ook zo sneu voor die jongen.... :(
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”