Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenkussens
Moderator: moderatorteam
- Vespertillio
- Actief
- Aantal honden: 1
Hondenkussens
Vraagje:
Wij hebben een border collie en een mechelse herder. Beide zijn ongeveer vijf en hebben al een hoop gewrichts/rug/heup enzovoorts klachten. Nu hebben we al verschillende type kussens uitgeprobeerd. We hadden eerst een kussen met korrels, maar dit bleek een drama met schoonmaken en houden. (wassen e.d.) Toen kwam er een groot kussen (twee honden op 1 kussen) vol met lucht (happy house). Dit leek ideaal gezien dat er goede bescherming om het binnen gedeelte zat (met de lucht er in). De honden lagen hoog en het kussen was ideaal met schoonmaken en ondersteuning. Helaas deze ging toch lek.. Ondanks dat dit natuurlijk volgens de winkel nooooit voorkomt.. Nou hebben we gelukkig het geld terug gekregen, maar nu weet ik dus niet welk kussen voor ons het beste is..
Er zijn kussens met een soort pluis er in, maar dat zakt te ver op de grond, kussens met korrels, die zijn slecht schoon te maken. En kussens met lucht, deze gaan lek..
Hierbij zou ik dus graag willen weten, wat voor kussen jullie hebben en hoe dit bevalt. Het enige wat erg belangrijk is is goede ondersteuning en gemakkelijk schoon te maken. (de honden verharen heel erg, en als ze ziek zijn is de favoriete plek om over te geven.. op het kussen..*zucht*.)
Ik ben benieuwd!
Wij hebben een border collie en een mechelse herder. Beide zijn ongeveer vijf en hebben al een hoop gewrichts/rug/heup enzovoorts klachten. Nu hebben we al verschillende type kussens uitgeprobeerd. We hadden eerst een kussen met korrels, maar dit bleek een drama met schoonmaken en houden. (wassen e.d.) Toen kwam er een groot kussen (twee honden op 1 kussen) vol met lucht (happy house). Dit leek ideaal gezien dat er goede bescherming om het binnen gedeelte zat (met de lucht er in). De honden lagen hoog en het kussen was ideaal met schoonmaken en ondersteuning. Helaas deze ging toch lek.. Ondanks dat dit natuurlijk volgens de winkel nooooit voorkomt.. Nou hebben we gelukkig het geld terug gekregen, maar nu weet ik dus niet welk kussen voor ons het beste is..
Er zijn kussens met een soort pluis er in, maar dat zakt te ver op de grond, kussens met korrels, die zijn slecht schoon te maken. En kussens met lucht, deze gaan lek..
Hierbij zou ik dus graag willen weten, wat voor kussen jullie hebben en hoe dit bevalt. Het enige wat erg belangrijk is is goede ondersteuning en gemakkelijk schoon te maken. (de honden verharen heel erg, en als ze ziek zijn is de favoriete plek om over te geven.. op het kussen..*zucht*.)
Ik ben benieuwd!
- Vespertillio
- Actief
Re: Hondenkussens
Nou wij hebben inderdaad ook een bank "over". En sinds het laatste kussen is gesneuveld zijn ze dit geloof ik gaan beschouwen als vervanging van
maar als we gasten hebben ofzo.. zou ik het toch wel fijn vinden als ze zelf iets hebben om op te liggen. Ik moet eerlijk zeggen ik ben het ook zo gewend dat ik het maar raar vind als er geen hondenkussen(s) in de huiskamer liggen!
- Vespertillio
- Actief
dat zei ik ook al! Maar daar was mijn vriend en dan weer net even niet mee eens..

- Sepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner
- Aantal honden: 2
Wij hebben er 1 besteld bij hondenwebshop.nl en die bevalt ons prima!
weet alleen niet of het iets is wat je zoek
weet alleen niet of het iets is wat je zoek
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... kig/136132" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze heb ik voor mijn dame met gewrichtsproblemen, bevalt haar goed..
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
http://www.marionfeih.nl/JP-kussens.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoiets misschien?
Zoiets misschien?

- Leonieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Op kantoor liggen onze honden vaak op de bank en we hebben een houten hondenbank met een dikke laag oude dekbedden en borgkleden erin. Heerlijk zacht. Ook ideaal met schoonmaken, je gooit gewoon de bovenste kleden in de wasmachine, doekje door de bank en klaar.
'S nachts slapen ze in de woonkamer en liggen ze er heerlijk luxe bij. We hebben een gietijzeren bed/ slaapbank voor ze gekocht met een flexibele bedbodem. Daarover een matras en voor elk nog een comfort kussen erop (zo weten ze ook precies wie waar slaapt). Toen we dit bed net hadden waren ze er niet af te krijgen. Wilden niet meer mee naar kantoor. Nu blijven ze 's morgens soms nog steeds wat langer liggen.
Hier een foto, niet super duidelijk maar voor het idee:

'S nachts slapen ze in de woonkamer en liggen ze er heerlijk luxe bij. We hebben een gietijzeren bed/ slaapbank voor ze gekocht met een flexibele bedbodem. Daarover een matras en voor elk nog een comfort kussen erop (zo weten ze ook precies wie waar slaapt). Toen we dit bed net hadden waren ze er niet af te krijgen. Wilden niet meer mee naar kantoor. Nu blijven ze 's morgens soms nog steeds wat langer liggen.
Hier een foto, niet super duidelijk maar voor het idee:

www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
"Exclusief voor hond en paard"
- Vespertillio
- Actief
dat biabed heb ik nog nooit van gehoord! Ziet er erg mooi uit. En het spiraalbodem kussen lijkt me ook handig!
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ze hebben in de garage een houten hondenmand met dit kussen: http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... ssen/48595" onclick="window.open(this.href);return false; daarover leg ik een dekbed met dekbedhoes die je kunt wassen en als het erg koud is dan leg ik daar nog een vetbed overheen.
In de huiskamer liggen ze op de bank en hebben ze 1 foam mand.
In de huiskamer liggen ze op de bank en hebben ze 1 foam mand.
Groetjes van Charlotte

- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Via deze link meer info over het biabed.Vespertillio schreef:dat biabed heb ik nog nooit van gehoord! Ziet er erg mooi uit. En het spiraalbodem kussen lijkt me ook handig!
http://www.ivaris.nl/bia-bedden/bia-bed-standaard" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Dat ziet er goed uit, en niet duurValerie schreef:http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... kig/136132
Is het makkelijk schoon te houden? Ik heb een watermonster wat ook vaak in de modder ligt, dus het moet wel een beetje makkelijk schoon te maken zijn....

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Het bed zelf niet zo.. de hoes kun je er gewoon afhalen en wassen, en weer wassen en weer wassenCarma schreef:Dat ziet er goed uit, en niet duurValerie schreef:http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... kig/136132
Deze heb ik voor mijn dame met gewrichtsproblemen, bevalt haar goed..![]()
Is het makkelijk schoon te houden? Ik heb een watermonster wat ook vaak in de modder ligt, dus het moet wel een beetje makkelijk schoon te maken zijn....